Mic15hal Zgłoś #921 Napisano 20 Maja 2014 Panowie, powiedzcie mi, czy ten zielony ślad oznacza nieszczelność w tym miejscu? Wytarłem ten przewód z tego jakiś tydzien temu, kilka razy włączałem klimatyzacje (chodzi marnie, bo jeszcze jej nie nabijałem) i nie pojawił się nowy ślad. A odnośnie tego zdjęcia: Ktoś gdzieś pisał o malutkim filterku przy którejś z nakrętek, wie ktoś może o jaki filterek chodzi i w którym miejscu on jest? Chciałbym się również zapytać, jaką temperature powinny mieć widoczne na zdjęciu poszczególne przewody w odpowiednich odcinkach(przed i za zaworkiem). Z góry wielkie dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #922 Napisano 20 Maja 2014 Panowie, powiedzcie mi, czy ten zielony ślad oznacza nieszczelność w tym miejscu? Wytarłem ten przewód z tego jakiś tydzien temu, kilka razy włączałem klimatyzacje (chodzi marnie, bo jeszcze jej nie nabijałem) i nie pojawił się nowy ślad. A odnośnie tego zdjęcia: Ktoś gdzieś pisał o malutkim filterku przy którejś z nakrętek, wie ktoś może o jaki filterek chodzi i w którym miejscu on jest? Chciałbym się również zapytać, jaką temperature powinny mieć widoczne na zdjęciu poszczególne przewody w odpowiednich odcinkach(przed i za zaworkiem). Z góry wielkie dzięki za pomoc zielony nalot to nieszczelność wyciek z klimy, filterek jest na przewodzie z lewej - dysza rozprężna, magiczny koszt poniżej 10 zł. Co do przewodów i temp. na nich jest wszystko w temacie opisane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikee_86 Zgłoś #923 Napisano 20 Maja 2014 (edytowane) Oki jak możemy się umówić i ile to będzie kosztowało ?? Byłem dzisiaj u Radka to prawdziwy fachowiec postawił diagnozę i dokonał fachowej naprawy.Polecam wszystkim Radka jest prawdziwym specjalista :-) Dzięki Radek (radekklimat ). Edytowane 21 Maja 2014 przez Mikee_86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
selius Zgłoś #924 Napisano 21 Maja 2014 Dorób sobie kawałek kabelka, podłącz do PLUSa z AKU a drugi koniec do wtyczki przy sprężarce bezpośrednio. na włączonym silniku oczywiscie. Jak wystartuje sprężarka, to musisz szukać , gdzie znikło napiecie do sprężarki - moze przekaźnik jest walnięty. A jak sprężarka nie wystartuje, to znaczy, ze jest zatarta, spalona...itp. A powiedz mi jak mam sie dostac do sprezarki? Od spodu mam pokrywe, wiec rozumiem ze musze ja zdjac i sprawdzic ja na kanale? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbas190 Zgłoś #925 Napisano 21 Maja 2014 Witam tak musisz ściągnąć pokrywę od dołu, zapal silnik ustaw najniższą temperaturę na panelu klimy zanurkuj pod auto z kabelkiem podłącz do sprężarki jak sie ruszy to zostaw na chwile tak podłączoną zeby sprawdzić czy chłodzi w środku auta, jak nie ruszy być może elektromagnes masz do wymiany sprawdź też kontrolką 12V czy dochodzi napięcie do sprężarki wtedy dużo będziesz już wiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nabaka Zgłoś #926 Napisano 21 Maja 2014 Witam. Mam pewien dylemat dałem auto do mechanika tan stwierdził iż moja sprężarka jest do du.. Po wymianie sprężarki (używana) w środku dalej nie leci zimne powietrze. Mechanik twierdzi że sprężarka jest w 100 % sprawna bo przy kabinie przewód jest oszroniony. Czy ma racje? Czy szron na przewodzie jest wiarygodnym argumentem? Czy ciśnienie które daje sprężarka ma przełożenie na temperaturę tego przewodu? tzn. czy może być tak że przewód jest oszroniony a to i tak za mało żeby obniżyć temperaturę w kabinie ? Jeśli sprężarka jest ok to co jest przyczyną ? Proszę o porade i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #927 Napisano 21 Maja 2014 (edytowane) A powiedz mi jak mam sie dostac do sprezarki? Od spodu mam pokrywe, wiec rozumiem ze musze ja zdjac i sprawdzic ja na kanale? Od góry kolego Wtyczka zasilajaca jest na sprężarce - albo na górze korpusu albo z jej boku. I od góry powinieneś siegnać. Po cholerę ściagać osłonę silnika. I spreżarki nie demontuj!! Bo jak chcesz sprawdzic, czy działa? Trzymajac ją w rękach? ps: zielona lub biała wtyczka - nie pamietam koloru . czy może być tak że przewód jest oszroniony a to i tak za mało żeby obniżyć temperaturę w kabinie A ten przewód jest oszroniony tylko do krócca ładowania czy cały? Bo jak do króćca tylko, to filterek może byc zapchany w przewodzie. Inna kwestia - sprężarka może działać ale słabo sprężać, czyli jest mało wydajna i dostatecznie nie ochłodzi powietrza. no i ostatnia kwestia - klapki regulacyjne w aucie - mogą byc źle ustawione. Edytowane 21 Maja 2014 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #928 Napisano 21 Maja 2014 Sprężarkę najlepiej podłączyć podając plus do zielonego złącza 1 pinowego przy zbiorniczku oleju do wspomagania, po co sobie utrudniać życie Panowie??? Zarówno 3B jak i 3BG mają to złącze tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #929 Napisano 21 Maja 2014 No właśnie nie pamietałem, jaki kolor ma wtyczka pod zbiorniczkiem, bo cztery tam są Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nabaka Zgłoś #930 Napisano 21 Maja 2014 A ten przewód jest oszroniony tylko do krócca ładowania czy cały? Bo jak do króćca tylko, to filterek może byc zapchany w przewodzie. Inna kwestia - sprężarka może działać ale słabo sprężać, czyli jest mało wydajna i dostatecznie nie ochłodzi powietrza. no i ostatnia kwestia - klapki regulacyjne w aucie - mogą byc źle ustawione. Jest oszroniony do króćca tam gdzie jest jakby takie wyżłobienie okrągłe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #931 Napisano 21 Maja 2014 No to na początek trzeba wymienić filterek, nabić na nowo klimę i sprawdzać dalej. Bo u mnie (jak zapewne u każdego) , ten przewód powinien być cały oszroniony a przy dłuższej jeździe to nawet lodem pokryty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #932 Napisano 21 Maja 2014 Czy ktoś wie co to za "sowa" się odzywa na ustawieniu AUTO lub ogólnie na włączonej klimie? Wchodzę w tryb ECO lub wyłącze całkowicie climatronica panuje cisza, załącze AUTO lub samą KLIME i zwonu ta sowa, tak jakby .... Podpowie ktoś bym w ciemno nie wymieniał i aby mechanik nie naciągał budżetu...? muszę podbić temat Panowie nie unikać pomocy:marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yarecki Zgłoś #933 Napisano 21 Maja 2014 Nie wiem co masz na myśli mówiąc sowa. Domyślam się że chodzi o jakieś dziwne dźwięki. Miałem u siebie problem podobny, przy AUTO lub włączonej klimie, na ECON tego nie było. Winnym tych odgłosów był napinacz paska klimatyzacji. Nie jest on drogi, odrazu daj nowy pasek, nie trzeba do jego wymiany demontować przodu auta. Tak stwierdził fachowiec od klimatyzacji, ale napinacz wymieniłem przy wymianie rozrządu co by taniej było z robocizną. Inny gość od klimy mówił że to trzeba sprzęgiełko wymienić albo najlepiej cały ''przód'' sprężarki a nawet naciągał mnie na wymianę sprężarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba86 Zgłoś #934 Napisano 21 Maja 2014 witam mam problem z nieprzyjemnym zapachem po wyłączeniu klimatyzacji w trakcie działania klimy nie śmierdzi ale po wył bardzo odgrzybiałem pianką poprzez zdjęcie filtra kabinowego i tam gdzie wiatrak i gdzie filtr popryskałem i w kratki w środku auta uruchomiłem klime pochodziła chwile ale nadal śmierdzi czy trzeba parownik zdezynfekować gdzie on jest czy dużo rozbierania trzeba potem na VAG pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #935 Napisano 21 Maja 2014 witam mam problem z nieprzyjemnym zapachem po wyłączeniu klimatyzacji w trakcie działania klimy nie śmierdzi ale po wył bardzo odgrzybiałem pianką poprzez zdjęcie filtra kabinowego i tam gdzie wiatrak i gdzie filtr popryskałem i w kratki w środku auta uruchomiłem klime pochodziła chwile ale nadal śmierdzi czy trzeba parownik zdezynfekować gdzie on jest czy dużo rozbierania trzeba potem na VAG pozdrawiam o zrobiłeś największą głupotę jaką można, odgrzybiaj tylko ozonem na stacjach, gdzie lejesz wodę ( pianka) w układ klap i silniczków .... Zajedź na stację i zrobią ci to prawidłowo a nie samemu można więcej dziadostwa sobie narobić niż pożytku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #936 Napisano 21 Maja 2014 Nie wiem co masz na myśli mówiąc sowa. Domyślam się że chodzi o jakieś dziwne dźwięki. Miałem u siebie problem podobny, przy AUTO lub włączonej klimie, na ECON tego nie było. Winnym tych odgłosów był napinacz paska klimatyzacji. napinacz INA i pasek GATES wymieniłem w lipcu 2013... ustawiłem tak by delikatnie pasek się uginał... ta sowa to chodzi o to że słychać wycie/huczenie/podobnie jak przy łożysku coś zaczyna (no niech będzie) WYĆ ale tylko na auto lub z klimą na ECO nic się nie dzieje...:help Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #937 Napisano 21 Maja 2014 Na pewno zabija nieprzyjemny zapach i odgrzybia....http://eshop.wuerth.de/Klima-Desinfektionsspray-DESINFSPR-KLIMA-300ML/089376410.sku/WuerthGroup-Wuerth.cgid/de/DE/EUR/;pgid=hpYggLKEB.wx_AKcRChw0ktH00007M4ygF4E;sid=5D4hx7wbRFMsx-85ED48GrMRHwqzXEcvdqV_41QD?CampaignName=CS001 tak jak karzdy jeden z cpn-u, tylko że lejesz piankę wode w system wentylacji, klapki silniczki itd. sam pomyśl co lepsze napinacz INA i pasek GATES wymieniłem w lipcu 2013... ustawiłem tak by delikatnie pasek się uginał... ta sowa to chodzi o to że słychać wycie/huczenie/podobnie jak przy łożysku coś zaczyna (no niech będzie) WYĆ ale tylko na auto lub z klimą na ECO nic się nie dzieje...:help na eco nic sięnie dzieje bo sprężarka nie chodzi w pozostałych przypadkach działa, zatem są 3 opcje a raczej 2, napinacz, łożysko sprężarki a 3 to mało prawdopodobna pasek. Nasłuchiwać dobrze co tak robi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekklimat Zgłoś #938 Napisano 21 Maja 2014 Najwieksza głupota to ozonowanie, piankowanie itp. Jezeli fizycznie nie dostaniesz sie do parownika, tacy ociekowej i tego nie wyczyscisz i nie zdezynfekujesz to zadna inne srodki nie pomoga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #939 Napisano 22 Maja 2014 Witam. Mam pewien dylemat dałem auto do mechanika tan stwierdził iż moja sprężarka jest do du.. Po wymianie sprężarki (używana) w środku dalej nie leci zimne powietrze. Mechanik twierdzi że sprężarka jest w 100 % sprawna bo przy kabinie przewód jest oszroniony. Czy ma racje? Czy szron na przewodzie jest wiarygodnym argumentem? Czy ciśnienie które daje sprężarka ma przełożenie na temperaturę tego przewodu? tzn. czy może być tak że przewód jest oszroniony a to i tak za mało żeby obniżyć temperaturę w kabinie ? Jeśli sprężarka jest ok to co jest przyczyną ? Proszę o porade i pozdrawiam. Kolego ten cienki przewod idacy id silnika do kabiny powinien byc cieply do zlacza od nabijania klimy. Za złączem powinien byc lodowaty w kiedunku kabiny. Gróby przewod powinien byc lekko zimny. jesli cienki jest zimny , oszroniony juz od silnika to masz zapchany osuszacz. Najlepiej wymien dysze rozprezna (w zlaczu kontronym) i osuszacz za jednym razem - do wymiany obydwu potrzeba spuscic czynnik. Zanim spuscisz czynnik najlepiej sprawdz w stacji jakie masz cisnienia przy jakiej temp zewnetrzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LaaMar Zgłoś #940 Napisano 22 Maja 2014 Cześć wszystkim, będę mega wdzięczny za pomoc. Ostatnio zaczęły się upały, klima nie radziła sobie i byłem świadomy małej ilości odczynnika zrobiłem diagnozę klimatroniku poprzez konfigurację klawiszy i pokazało 3 błędy, 318 - brak odczynnika, 4FA i 4F7, więc wybrałem się do warsztatu we wtorek i zrobili full serwis klimy(nowy odczynnik, ozonowanie, odgrzybianie, filtry etc.). Po odbiorze auta nie było efektów chłodzenia, mimo maksymalnego stopnia nawiewu. Gość który to robił powiedział, że jest usterka silnika klapy regulacji temperatury [4F7], wentylator kręci się normalnie, podpowiedział, że można spróbować przeczyścić styki, potencjometr etc. Gdy kasowali błąd 4F7 to ładnie mroziło i po złapaniu ponownie błędu przestawało. Wczoraj pojechałem do kuzyna, który jest mechanikiem i ma możliwość podpięcia się oryginalnym programem VAG. Po podpięciu pokazywało 3 błędy silniczków krokowych, lecz potem znikały, stałym błędem był błąd 00792 - WŁĄCZNIK CIŚNIENIOWY W UKŁADZIE KLIMATYZACJI, którego gość od klimy nie widział. Wentylator nie kręcił się, ale po sprawdzeniu poprzez test-auto, chodził normalnie więc jest sprawny. Kuzynowi nie pokazało na VAG'u błędu który mówił by o silniku klapy regulacji temperatury. Pytanie czy ten włącznik ciśnieniowy może mieć wpływ na temperaturę (mrożące powietrze) i włączanie się wentylatora? Dzisiaj zrobiłem diagnozę klimatroniku poprzez konfigurację przycisków i pokazuję wciąż błąd 4FA, 4F7 i co ciekawe 318, a układ był szczelny, a ja nic mechanicznie nie ruszałem. Podkreślam, że po przekręceniu zapłonu klimatronic na wyswietlaczu miga wszystkimi możliwymi symbolami (to już od 2tyg), podczas jazdy już wcześniej kiedy był ustawiony manualnie potrafił zwiększać samoczynnie moc nawiewu na chwilę. Proszę o pomoc, auto musi być sprawne na sobotę ze względu długą trasę. Czy wymiana włącznika ciśnieniowego załatwi sprawę? Czy wina leży i trzeba wymienić silnik klapy regulacji temperatury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach