Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie działania a w zasadzie nie działania klimatronika. Vag pokazuje następujące błędy 603 czyli błąd siłownika v85, 1271 czyli błąd silnika v68, 1274 czyli błąd silnika v71 oraz 1273 czyli silnik dmuchawy V2. 3 i 4 są błędami sporadycznymi raz się pokazkują a raz nie natomiast v85 i v68 zaraz po skasowaniu ponownie się pojawia. I pytanie mam następujące czy w/w błędy mogą powodować że sprężarka nie startuje? Byłem u "znawców" klimatyzacji i nawet chcieli jakieś czujniki w chłodnicy wymieniać dodam także że klima nie chłodzi, aluminiowe przewody są w normalnej temperaturze no może jeden jest trochę chłodniejszy. Nie wiem już co mam z tym zrobić bo klima jest nabita i szczelna. A mechaniki mam wrażenie że wiedzą tyle co i ja. Klimatronik pokazuje tylko błędy 25b, 4f7, 4fa ale też nie zawsze i nie za każdym razem po autodiagnozie. Pomocy....

 

Wymieniłem silniczek klap ciepłe/zimne na nowy, który zaraz po założeniu działa a po jakimś czasie się blokuje i ponownie jak go wypnę i wepnę to przez chwilę jest ok aktualnie tylko chłodzi - ma ktoś jakieś pomysły co z tym może być nie tak? Vag w dalszym ciągu pokazuje błąd silniczka v68 czyli tego, który jest nowy:wsciekly

Edytowane przez matilob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem silniczek klap ciepłe/zimne na nowy

Założyłeś nowy z serwisu, czy nowy z Allegro?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam dziwny problem z Climatronic w Passacie B5. Problem polega na tym, ze gdy ustawie sobie temperaturę na panelu na 22 st.C to wewnątrz mam zawsze wyższą temperaturę o ok 5-7 st.C. Nidy nie schładza auta do zdeklarowanej temp. Jak się wejdzie w tryb serwisowy na panelu to pod pozycja pierwszą jest pokazywana temp wew z czujnika w panelu i gdzy ustawie w trybie auto na 20 to temp zejdzie max do 25. Na innym termometrze pokazuje tak samo. Dodam że klima świeżo po serwisie. Nowy czynnik, olej, sprawdzenie szczelności itd.. wszystko ok. Temp z wnętrza nawiewu w okolicach 5 - 7 st.C czyli tez dobrze. Żadnych błędów też nie ma, wszystkie serwomechanizmy przy klapach sprawne.

W google wyszukałem że te typy tak mają i nic z tym nie zrobię, wina oprogramowanie w panelu i tyle. Czy Wy też tak macie. Gdzie szukać ewentualnej usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Topran/ HansPries - wg. mnie masz odpowiedź. To części o jakości jak się trafi. Jedni trafiają i jest jakiś czas dobrze, a jedni od początku mają problemy. Numer OE podany na stronie to tylko numer porównawczy.

Edytowane przez MichalSWD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to Bosch już został wycofany z produkcji, jeżeli chodzi właśnie o tego typu części, może macie jakąś firmę z dobrymi zamiennikami? I jest tak jak mówisz raz działa a raz nie i znowu trzeba wszystko rozkręcać... ale wracając do tematu, czy samoczynne wyłączanie się klimatyzacji moze mieć związek ze źle działającymi klapami nawiewu? Po odpaleniu auta klima startuje i chłodzi co prawda nie tak jak bym sobie tego życzył ale wieje a po 10 - 15 minutach się wyłącza i dopiero po kilku próbach przełączania z econ na auto ponownie zaskoczy znowu na kilka lub kilkanaście minut. Klimatronik pokazuje tylko błąd 4f7 po skasowaniu na panelu pojawiają sie trzy 4. Polski Vag 4.9 pokazuje błąd tylko w/w klap. Macie jakieś sugestie?

Edytowane przez matilob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj firmy Facet, produkuja czujniki roznego rodzaju, moze silniczek Ci potrzebny tez maja w ofercie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy dużo jest pracy, żeby wymienić sprzęgiełko w sprężarce klimatyzacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wymienic tylko tarcze czy kompletne sprzeglo tj. tarcze kolo pasowe i elekromagnes?

Czasami jest malo co drozej wymienic cala sprezarke niz tylko sprzeglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co dokładnie będzie do wymiany. A ciężko jest się do tego dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jak mocno zardzewiale to wszystko. Powinno wystarczyc opuszczenie sprezarki, problem zaczyna sie jak tarcza sprzegielka nie chce zejsc z walka, potrzebny do tego specjalny sciagacz zeby nic nie popsuc gwintu walka. Z kolem pasowym powinno byc mniej problemu, wystarczy ze zdejmiesz zabezpieczenie sagera i sciagniesz kolo, oczywiscie tez potrzebujesz do tego sciagacz, mozliwe ze zwykly do lozysk starzczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za info. zobacze co będzie trzeba wymienić. Bo blokuje mi i piszczy pasek od klimy, a pasek jest nowy i nie jest luzny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blokuje przy wlaczonej czy wylaczonej klimie?

Jak przy wylaczonej to lozysko sie zatarlo, jesli przy wlaczonej sprezarka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blokuje przy włączonej klimie. jak jade powoli lub stoje na światłach to mi blokuje. jak jade około 80km/h to nie blokuje mi nawet przez kilka godzin jazdy. blokuje chyba jak sprężarka ma za wysokie ciśnienie. czyli muszę sprężarkę wymienić czy da się ją tańszym kosztem naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem ciekawy. Cisnienie jest wysokie bo nie daje rady schlodzic chlodnicy wentylator. Dziala wogole? Jak wygladaja zeberka w chlodnicy klimy? Rozumiem ze klima dziala normalnie puki kompresor nie stanie. Podjedz moze na kontrole do budy z klima. Sprawdza cisnienia przy ktorej to sie dzieje. Osobiscie pierwszo slaszeze o blokowaniu sie sprezarki z powodu duzego cisnienia, predzej sie rozlacza klima niz kompresor sie zblokuje. W poprzednim poscie mialem na mysli ze jak blokuje na wlaczonej klimie to kompresor jest caly czas zblokowany czyli zatarty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klima chłodzi ładnie. jak zablokuje to włączam econ i zaraz znowu klimę i jest ok do ponownego zablokowania paska. wentylator działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem ciekawy. Cisnienie jest wysokie bo nie daje rady schlodzic chlodnicy wentylator. Dziala wogole? Jak wygladaja zeberka w chlodnicy klimy? Rozumiem ze klima dziala normalnie puki kompresor nie stanie. Podjedz moze na kontrole do budy z klima. Sprawdza cisnienia przy ktorej to sie dzieje. Osobiscie pierwszo slaszeze o blokowaniu sie sprezarki z powodu duzego cisnienia, predzej sie rozlacza klima niz kompresor sie zblokuje. W poprzednim poscie mialem na mysli ze jak blokuje na wlaczonej klimie to kompresor jest caly czas zblokowany czyli zatarty.

 

 

Mi sprężarka popiskiwała, a nawet jak silnik był zimny i włączyłem klimę to pasek potrafił się obśliznąć z powodu nagłego zatrzymania kompresora. Okazało się że łożysko w sprężarce (w środku nie mylić z kołem pasowym) się rozsypało. Taniej było mi kupić kolejny kompresor niż bawić się w rozbiórkę i regenerację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem ostatnio sprawny i szczelny kompresor za 150zł także trafiłem okazję i klima juz działa i fajnie chłodzi autko

autko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zauważyłem dzisiaj że mam problem z moim klimatronikiem,mianowicie po włączeniu zapłonu miga wyświetlacz klimatyzacji a po chwili przestaje i niby wszystko wygląda ok, ale po siedziałem chwilę w aucie i patrzyłem czy wszystko działa i wydaje mi się że co chwile sprężarka się włącza i wyłącza zresztą widać to po chwilowym spalaniu, i wydaje mi się że prawie nie chłodzi.Dodam jeszcze że wczoraj pożyczyłem prądu sąsiadowi.Czy to przez to mogło się coś stać? ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Zauważyłem dzisiaj że mam problem z moim klimatronikiem,mianowicie po włączeniu zapłonu miga wyświetlacz klimatyzacji a po chwili przestaje i niby wszystko wygląda ok, ale po siedziałem chwilę w aucie i patrzyłem czy wszystko działa i wydaje mi się że co chwile sprężarka się włącza i wyłącza zresztą widać to po chwilowym spalaniu, i wydaje mi się że prawie nie chłodzi.Dodam jeszcze że wczoraj pożyczyłem prądu sąsiadowi.Czy to przez to mogło się coś stać? ???

 

 

Jezeli przy odpalaniu Ci miga wyswietlacz chwile i załacza i rozłacza klime samoczynnie to znak na 98 % ze brakuje Ci czynnika czyli brak freonu dlatego Ci rozlacza miałem tak samo jak wymienialem chłodnice tylko ze ja celowo cały freon spusciłem w powietrze i jezdziłem chwile bez freonu to był własnie taki objaw tyle ze u mnie nie zalaczalo nawet na chwile bo nie było wcale czynnika ... ale mrugał wyswietlacz przy zapalaniu, nabijasz na maxa i powinno byc ok przestaje migac wyswietlacz i zalacza ci normalnie klime po nabicu zaden bład Ci sie nie zapisuje jak jest wszystko ok takze nawet nie musisz nic kasowac ... Ewentualnie jak masz mozliwosc podpiecia Vaga to podepnij i powinno pokazac bład o braku czynniku w układzie ...

 

 

Chyba ze jestes pewien ze masz w stu procentach nabita klime i czynnik na pewno jest to mozna podjerzewac czujnik cisnienia klimy ze mu cos odbiło i do wymiany nie jest...

 

Sprawdz tez lampka UV caly ukląd klimy przewody, osuszacz, chłodnice sprezarke czy nie ma gdzies wycieku... jezeli bedzie to masz juz odpowiedz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności