matilob Zgłoś #1161 Napisano 12 Lipca 2014 (edytowane) Mam pytanie odnośnie działania a w zasadzie nie działania klimatronika. Vag pokazuje następujące błędy 603 czyli błąd siłownika v85, 1271 czyli błąd silnika v68, 1274 czyli błąd silnika v71 oraz 1273 czyli silnik dmuchawy V2. 3 i 4 są błędami sporadycznymi raz się pokazkują a raz nie natomiast v85 i v68 zaraz po skasowaniu ponownie się pojawia. I pytanie mam następujące czy w/w błędy mogą powodować że sprężarka nie startuje? Byłem u "znawców" klimatyzacji i nawet chcieli jakieś czujniki w chłodnicy wymieniać dodam także że klima nie chłodzi, aluminiowe przewody są w normalnej temperaturze no może jeden jest trochę chłodniejszy. Nie wiem już co mam z tym zrobić bo klima jest nabita i szczelna. A mechaniki mam wrażenie że wiedzą tyle co i ja. Klimatronik pokazuje tylko błędy 25b, 4f7, 4fa ale też nie zawsze i nie za każdym razem po autodiagnozie. Pomocy.... Wymieniłem silniczek klap ciepłe/zimne na nowy, który zaraz po założeniu działa a po jakimś czasie się blokuje i ponownie jak go wypnę i wepnę to przez chwilę jest ok aktualnie tylko chłodzi - ma ktoś jakieś pomysły co z tym może być nie tak? Vag w dalszym ciągu pokazuje błąd silniczka v68 czyli tego, który jest nowy Edytowane 12 Lipca 2014 przez matilob Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #1162 Napisano 12 Lipca 2014 Wymieniłem silniczek klap ciepłe/zimne na nowy Założyłeś nowy z serwisu, czy nowy z Allegro? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matilob Zgłoś #1163 Napisano 12 Lipca 2014 (edytowane) Nowy, zgodny z numerami wyjętego Bosch'a Dokładnie ten: https://www.autoczescivaldi.pl/partscatalogue/111-100-topran-klapki-mieszajace-wentylator-ssacy-vw-passat-3b3-1-9-tdi-2000-11-2005-05,10-00121-04736-000015417-0002-8000720-8000340,8000711-111~1100-0301-02085-000815463-8D1820511B~2HP.aspx Edytowane 12 Lipca 2014 przez matilob Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snopi6 Zgłoś #1164 Napisano 13 Lipca 2014 Witam. Mam dziwny problem z Climatronic w Passacie B5. Problem polega na tym, ze gdy ustawie sobie temperaturę na panelu na 22 st.C to wewnątrz mam zawsze wyższą temperaturę o ok 5-7 st.C. Nidy nie schładza auta do zdeklarowanej temp. Jak się wejdzie w tryb serwisowy na panelu to pod pozycja pierwszą jest pokazywana temp wew z czujnika w panelu i gdzy ustawie w trybie auto na 20 to temp zejdzie max do 25. Na innym termometrze pokazuje tak samo. Dodam że klima świeżo po serwisie. Nowy czynnik, olej, sprawdzenie szczelności itd.. wszystko ok. Temp z wnętrza nawiewu w okolicach 5 - 7 st.C czyli tez dobrze. Żadnych błędów też nie ma, wszystkie serwomechanizmy przy klapach sprawne. W google wyszukałem że te typy tak mają i nic z tym nie zrobię, wina oprogramowanie w panelu i tyle. Czy Wy też tak macie. Gdzie szukać ewentualnej usterki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #1165 Napisano 14 Lipca 2014 (edytowane) Nowy, zgodny z numerami wyjętego Bosch'a Dokładnie ten: https://www.autoczescivaldi.pl/partscatalogue/111-100-topran-klapki-mieszajace-wentylator-ssacy-vw-passat-3b3-1-9-tdi-2000-11-2005-05,10-00121-04736-000015417-0002-8000720-8000340,8000711-111~1100-0301-02085-000815463-8D1820511B~2HP.aspx Topran/ HansPries - wg. mnie masz odpowiedź. To części o jakości jak się trafi. Jedni trafiają i jest jakiś czas dobrze, a jedni od początku mają problemy. Numer OE podany na stronie to tylko numer porównawczy. Edytowane 14 Lipca 2014 przez MichalSWD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matilob Zgłoś #1166 Napisano 14 Lipca 2014 (edytowane) Z tego co wiem to Bosch już został wycofany z produkcji, jeżeli chodzi właśnie o tego typu części, może macie jakąś firmę z dobrymi zamiennikami? I jest tak jak mówisz raz działa a raz nie i znowu trzeba wszystko rozkręcać... ale wracając do tematu, czy samoczynne wyłączanie się klimatyzacji moze mieć związek ze źle działającymi klapami nawiewu? Po odpaleniu auta klima startuje i chłodzi co prawda nie tak jak bym sobie tego życzył ale wieje a po 10 - 15 minutach się wyłącza i dopiero po kilku próbach przełączania z econ na auto ponownie zaskoczy znowu na kilka lub kilkanaście minut. Klimatronik pokazuje tylko błąd 4f7 po skasowaniu na panelu pojawiają sie trzy 4. Polski Vag 4.9 pokazuje błąd tylko w/w klap. Macie jakieś sugestie? Edytowane 14 Lipca 2014 przez matilob Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #1167 Napisano 14 Lipca 2014 Poszukaj firmy Facet, produkuja czujniki roznego rodzaju, moze silniczek Ci potrzebny tez maja w ofercie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad5516 Zgłoś #1168 Napisano 18 Lipca 2014 czy dużo jest pracy, żeby wymienić sprzęgiełko w sprężarce klimatyzacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #1169 Napisano 18 Lipca 2014 Chcesz wymienic tylko tarcze czy kompletne sprzeglo tj. tarcze kolo pasowe i elekromagnes? Czasami jest malo co drozej wymienic cala sprezarke niz tylko sprzeglo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad5516 Zgłoś #1170 Napisano 18 Lipca 2014 nie wiem co dokładnie będzie do wymiany. A ciężko jest się do tego dostać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #1171 Napisano 18 Lipca 2014 Zalezy jak mocno zardzewiale to wszystko. Powinno wystarczyc opuszczenie sprezarki, problem zaczyna sie jak tarcza sprzegielka nie chce zejsc z walka, potrzebny do tego specjalny sciagacz zeby nic nie popsuc gwintu walka. Z kolem pasowym powinno byc mniej problemu, wystarczy ze zdejmiesz zabezpieczenie sagera i sciagniesz kolo, oczywiscie tez potrzebujesz do tego sciagacz, mozliwe ze zwykly do lozysk starzczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad5516 Zgłoś #1172 Napisano 18 Lipca 2014 ok dzieki za info. zobacze co będzie trzeba wymienić. Bo blokuje mi i piszczy pasek od klimy, a pasek jest nowy i nie jest luzny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #1173 Napisano 18 Lipca 2014 blokuje przy wlaczonej czy wylaczonej klimie? Jak przy wylaczonej to lozysko sie zatarlo, jesli przy wlaczonej sprezarka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad5516 Zgłoś #1174 Napisano 19 Lipca 2014 blokuje przy włączonej klimie. jak jade powoli lub stoje na światłach to mi blokuje. jak jade około 80km/h to nie blokuje mi nawet przez kilka godzin jazdy. blokuje chyba jak sprężarka ma za wysokie ciśnienie. czyli muszę sprężarkę wymienić czy da się ją tańszym kosztem naprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #1175 Napisano 19 Lipca 2014 Problem ciekawy. Cisnienie jest wysokie bo nie daje rady schlodzic chlodnicy wentylator. Dziala wogole? Jak wygladaja zeberka w chlodnicy klimy? Rozumiem ze klima dziala normalnie puki kompresor nie stanie. Podjedz moze na kontrole do budy z klima. Sprawdza cisnienia przy ktorej to sie dzieje. Osobiscie pierwszo slaszeze o blokowaniu sie sprezarki z powodu duzego cisnienia, predzej sie rozlacza klima niz kompresor sie zblokuje. W poprzednim poscie mialem na mysli ze jak blokuje na wlaczonej klimie to kompresor jest caly czas zblokowany czyli zatarty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad5516 Zgłoś #1176 Napisano 20 Lipca 2014 klima chłodzi ładnie. jak zablokuje to włączam econ i zaraz znowu klimę i jest ok do ponownego zablokowania paska. wentylator działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #1177 Napisano 20 Lipca 2014 Problem ciekawy. Cisnienie jest wysokie bo nie daje rady schlodzic chlodnicy wentylator. Dziala wogole? Jak wygladaja zeberka w chlodnicy klimy? Rozumiem ze klima dziala normalnie puki kompresor nie stanie. Podjedz moze na kontrole do budy z klima. Sprawdza cisnienia przy ktorej to sie dzieje. Osobiscie pierwszo slaszeze o blokowaniu sie sprezarki z powodu duzego cisnienia, predzej sie rozlacza klima niz kompresor sie zblokuje. W poprzednim poscie mialem na mysli ze jak blokuje na wlaczonej klimie to kompresor jest caly czas zblokowany czyli zatarty. Mi sprężarka popiskiwała, a nawet jak silnik był zimny i włączyłem klimę to pasek potrafił się obśliznąć z powodu nagłego zatrzymania kompresora. Okazało się że łożysko w sprężarce (w środku nie mylić z kołem pasowym) się rozsypało. Taniej było mi kupić kolejny kompresor niż bawić się w rozbiórkę i regenerację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1178 Napisano 20 Lipca 2014 Ja kupiłem ostatnio sprawny i szczelny kompresor za 150zł także trafiłem okazję i klima juz działa i fajnie chłodzi autko autko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nemosto Zgłoś #1179 Napisano 20 Lipca 2014 Witam. Zauważyłem dzisiaj że mam problem z moim klimatronikiem,mianowicie po włączeniu zapłonu miga wyświetlacz klimatyzacji a po chwili przestaje i niby wszystko wygląda ok, ale po siedziałem chwilę w aucie i patrzyłem czy wszystko działa i wydaje mi się że co chwile sprężarka się włącza i wyłącza zresztą widać to po chwilowym spalaniu, i wydaje mi się że prawie nie chłodzi.Dodam jeszcze że wczoraj pożyczyłem prądu sąsiadowi.Czy to przez to mogło się coś stać? ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #1180 Napisano 20 Lipca 2014 Witam. Zauważyłem dzisiaj że mam problem z moim klimatronikiem,mianowicie po włączeniu zapłonu miga wyświetlacz klimatyzacji a po chwili przestaje i niby wszystko wygląda ok, ale po siedziałem chwilę w aucie i patrzyłem czy wszystko działa i wydaje mi się że co chwile sprężarka się włącza i wyłącza zresztą widać to po chwilowym spalaniu, i wydaje mi się że prawie nie chłodzi.Dodam jeszcze że wczoraj pożyczyłem prądu sąsiadowi.Czy to przez to mogło się coś stać? ??? Jezeli przy odpalaniu Ci miga wyswietlacz chwile i załacza i rozłacza klime samoczynnie to znak na 98 % ze brakuje Ci czynnika czyli brak freonu dlatego Ci rozlacza miałem tak samo jak wymienialem chłodnice tylko ze ja celowo cały freon spusciłem w powietrze i jezdziłem chwile bez freonu to był własnie taki objaw tyle ze u mnie nie zalaczalo nawet na chwile bo nie było wcale czynnika ... ale mrugał wyswietlacz przy zapalaniu, nabijasz na maxa i powinno byc ok przestaje migac wyswietlacz i zalacza ci normalnie klime po nabicu zaden bład Ci sie nie zapisuje jak jest wszystko ok takze nawet nie musisz nic kasowac ... Ewentualnie jak masz mozliwosc podpiecia Vaga to podepnij i powinno pokazac bład o braku czynniku w układzie ... Chyba ze jestes pewien ze masz w stu procentach nabita klime i czynnik na pewno jest to mozna podjerzewac czujnik cisnienia klimy ze mu cos odbiło i do wymiany nie jest... Sprawdz tez lampka UV caly ukląd klimy przewody, osuszacz, chłodnice sprezarke czy nie ma gdzies wycieku... jezeli bedzie to masz juz odpowiedz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach