Angelus Zgłoś #41 Napisano 20 Grudnia 2013 (edytowane) Ja też ostatnio z ciekawości wziąłem na tapetę przepustnice po tym jak zauważyłem wycieki oleju w okolicy przepustnicy. Odpiąłem kostkę a tu olej?!?!?! myślę trzeba rozebrać. Oto efekty: Tak z ciekawości czy ktoś wie po co jest ten otwór zaznaczony na czerwono na 4 zdjęciu??? I jak olej dostaje się do elektroniki???(do wnętrza w mechanizmem sterującym i elektroniką) czy olej w elektronice może coś spowodować??? EGR też jest wyjęty i jest lekko zanieczyszczony ale w poruwnaniu do zdjęć w powyższych postach u mnie jest lux wrzyciłem na noc w aceton jutro doczyszcze i założymy(fotki tez bedą) czy ktoś zakładał blachę np z trzema dziurami miedzy przewodem EGR a EGR-em???? Taka uszczeka ograniczy zasysanie spalin w efekcie Auto będzie żwawsze?!?! PO wyczyszczeniu przepustnicy i EGR nie występuje Stuki /telepanie podczas gaszenia na zimnym silniku Edytowane 21 Grudnia 2013 przez Angelus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
habor Zgłoś #42 Napisano 26 Grudnia 2013 Kolego ja mam identyczną przepustnicę. Cały czas pojawia mi się błąd przepustnicy o nr 8465 P2111. zdjąłem dekielek z elektroniką i okazało się mam dyłamany drugi ząb na zębatce półksiężyca. Identycznie jak kolega w poście 12 http://forum.vw-passat.pl/threads/119249-Ktos-wymienial-EGR-lub-przepustnice-w-silniku-CR Jutro spróbuję w jakiś sposób to naprawić. Może uda mi się dospawać taki ząb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mireck Zgłoś #43 Napisano 21 Stycznia 2014 jestem nowicjuszem w tym temacie , moglbys mi podpowiedziec gdzie znajduje sie czujnik doladowania cisnienia, dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #44 Napisano 28 Stycznia 2014 jestem nowicjuszem w tym temacie , moglbys mi podpowiedziec gdzie znajduje sie czujnik doladowania cisnienia, dziekuje Ale w jakim pasztecie ? B5 czy B6 ? To temat B6 a Ty masz w opisie B5 . Aczkolwiek z tego co pamiętam to i w tym i w tym jest tak samo . Otwierasz maskę i patrząc pionowo w dół między wlotem powietrza , a przepustnicą na samym dole zobaczysz kostkę przykręconą na dwie śrubki do plastikowej rury . To czujnik doładowania . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekd2vip Zgłoś #45 Napisano 11 Marca 2014 Witam. Koledzy ja mam taz problem z przepustnica tyle ze u mnie wywala mi bezpiecznik. Po podlaczeniu wyskakuje blad przepustnicy. Czy wystarczy ja wyczyscic czy jak wywala bezpiecznik to juz do wurzucenia? Tez mam silnik bma wiec taki jak kolega ktory zronil manuala. I jaki preparat bo z tego co sie orientowalem to sa na czyszczenie zasniedzialych stykow, do plytek elektronicznych i jeszcze tam jakies inne i nie wiem ktory w koncy wziac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #46 Napisano 28 Kwietnia 2014 Spróbuj najpierw wyczyścić , a wtedy się okaże co dalej . Najlepszy będzie IZOPROPANOL ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekd2vip Zgłoś #47 Napisano 30 Kwietnia 2014 (edytowane) Dzisiaj czyscilem srodkiem kontakt s do czyszczenia stykow. Wyczyscilem te jakby dwa slizgacze tym srodkiem i patyczkami poza tym troszke suchym patyczkiem przetarlem to co sie dalo poza tymi stykami. I zonk, dalej to samo. Bezpiecznik sie pali. Tym izopropanolem mozna tam do srodka napryskac az bedzie czysto i wysuszyc? Czy ten kontakt s to to samo co izopropanol? Edytowane 2 Maja 2014 przez przemekd2vip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #48 Napisano 2 Maja 2014 kontakt s to nie to samo co izopropanol . Ale jeśli czyszczenie nic nie pomogło to znaczy , że walnięty jest silniczek obracający przepustnicę lub też układ sterujący nim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekd2vip Zgłoś #49 Napisano 3 Maja 2014 Tylko na twoich zdjeciach widzialem ze caly srodek jest ladny czysty a ja mialem jeszcze sporo brudu bo czyscilem tylko to co bylo zaznaczone a reszty sie balem ze wzgledu na ten srodek czyszczacy. Kupie ten izopropanol (jak gdzies u mnie dostane) i sprobuje jeszcze raz. Podziele sie rezultatem:P tylko nie wiem kiedy bede mial czas. Moze jeszcze jedno pytanie. Czytalem ze pasuje tez przepustnica z plastikowym odkrecanym deklem, prawda to? W razie czego bedzie trzeba kupic nowa a ona jest WIELE tansza a podobno lepsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #50 Napisano 4 Maja 2014 Czytalem ze pasuje tez przepustnica z plastikowym odkrecanym deklem, prawda to? Szczerze pisząc to nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekd2vip Zgłoś #51 Napisano 5 Maja 2014 Ok dzieki. Moze sie znajdzie jeszcze ktos kto to przerabial:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lurgen Zgłoś #52 Napisano 22 Maja 2014 Panowie możecie mi pomóc zlokalizować EGR? Przeglądałem forum i wątki i u wszystkich EGR jest na przedzie silnika. Mnie się wydaje że u mnie jest z tyłu, a to będzie piekielnie dużo rozkręcania. A może się mylę? Mój model to Volkswagen Passat 2.0 TDI 2005 B6, 103 kW. Foto http://i59.tinypic.com/2aioea1.jpg Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ARNAU Zgłoś #53 Napisano 23 Maja 2014 Dokładnie u Ciebie ja i u mnie EGR skręcony jest z przepustnicą z tyłu silnika. Dobre torx-y małe łapki i w miarę szybko się z tym uporasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
creeder Zgłoś #54 Napisano 16 Września 2014 (edytowane) Witam, jestem nowy na forum, ja posiadam silnik BMR-PD 170km. No i jestem już bezsilny.. Auto nie ma mocy od samego dołu do 2500 - 3000 obrotów, kiedyś zauważyłem też że na postoju obroty podniosły się do 1000 obrotów. Wymieniłem już czujnik doładowania, zawór N75, czyściłem turbinę.. Spróbuję jeszcze tą przepustnicę i EGR wyczyścić/wymienić. Jeżeli to nie pomoże to chyba sprzedam za psie pieniądze .. Edytowane 16 Września 2014 przez creeder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekpn Zgłoś #55 Napisano 16 Września 2014 Witam, jestem nowy na forum, ja posiadam silnik BMR-PD 170km. No i jestem już bezsilny.. Auto nie ma mocy od samego dołu do 2500 - 3000 obrotów, kiedyś zauważyłem też że na postoju obroty podniosły się do 1000 obrotów. Wymieniłem już czujnik doładowania, zawór N75, czyściłem turbinę.. Spróbuję jeszcze tą przepustnicę i EGR wyczyścić/wymienić. Jeżeli to nie pomoże to chyba sprzedam za psie pieniądze .. Proponuję najpierw sprawdzić siłownik sterujący klapami w dolocie. Poczytaj mojej posty w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/121836-B6-2-0-TDI-BMR-170KM-dziwne-objawy-co-do-mocy-silnika/page4 str. 3 i 4. Możesz pisać do mnie na [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
creeder Zgłoś #56 Napisano 16 Września 2014 (edytowane) Proponuję najpierw sprawdzić siłownik sterujący klapami w dolocie. Poczytaj mojej posty w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/121836-B6-2-0-TDI-BMR-170KM-dziwne-objawy-co-do-mocy-silnika/page4 str. 3 i 4. Możesz pisać do mnie na [email protected] Dzięki za szybką odpowiedź, mógł byś mi jeszcze wkleić zdjęcie tego siłownika? Chciałbym wiedzieć jak on wygląda. Czy to taka część? Czy może taka ( numer 22/23 ): Albo numer 3 z tego schematu: Edytowane 16 Września 2014 przez creeder dodanie zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekpn Zgłoś #57 Napisano 17 Września 2014 Dokładnie o ten siłownik chodzi (nr 3 z drugiego obrazka).. U mnie miał on oznaczenie 03G 129 061C, ale dokładnie sprawdzą Ci w serwisie po VINie - ponoć w między czasie była jakaś zmiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
creeder Zgłoś #58 Napisano 19 Września 2014 Część już zamówiona, dokładnie ta z numerem 3 i miała takie samo oznaczenie ( silnik BMR ), będzie w poniedziałek więc jak wrócę z trasy to w środę wymiana. Mam nadzieje że będzie dobrze, jak nie to szukam kupca hehe Dzięki za pomoc kolego Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #59 Napisano 26 Września 2014 (edytowane) Witam. Ja również dzisiaj zabrałem się za czyszczenie EGR-a i przepustnicy. Passat ma przebieg 188 tyś. Nigdy EGR nie był czyszczony a wyglądał tak ja zamieszczonych poniżej zdjęciach: [ATTACH=CONFIG]123798[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123800[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123801[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123807[/ATTACH] Po czyszczeniu dużo lepiej: [ATTACH=CONFIG]123802[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123803[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123804[/ATTACH] Dla ułatwienia pracy polecam wszystkim w/g mnie znakomity środek do mycia za pomocą , którego umyte elementy wyglądają jak na powyższych zdjęciach oraz torx jak na poniższym zdjęciu przy pomocy, którego odkręcenie EGR-a nie stanowi żadnego problemu. [ATTACH=CONFIG]123805[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123806[/ATTACH] Edytowane 26 Września 2014 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #60 Napisano 14 Października 2014 Cześć! Też ostatnio musiałem wyczyścić EGR i przepustnice. Ale niestety błąd a raczej jego część powraca. Przed czyszczeniem wywalało błąd jak hamowałem silnikiem i ruszałem na wstecznym, nie miałem czasu się tym zająć wiedz śmigałem dalej. Jak zaczęło sypać błędami w trakcie jazdy to za to dopiero się zabrałem. Po czyszczeniu mogę hamować silnikiem - nie łapie błędów. Niestety po przejechaniu jakiś 50 km zaczyna sypać błędami np. Przy ruszania z pod świateł. Jak ostygnie wszystko zaczyna działa prawidłowo. Zebatka jest cała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach