Skocz do zawartości
gryzli133

Całkowity brak mocy Passat b5 ATJ 115KM - maluch to przy nim rakieta

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli później nie spada to przeładowuje.

Brak loga...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.rtnet.pl/shogun--1991_121409.html

http://vaglog.rtnet.pl/shogun--1991_121410.html

 

Dynamicznych narazie nie moge zrobic bo vag pisze ze nie mam aktywacji i cos tam, musze ogarnac to.

 

Aaa silnik mial 62 stopnie bo nie moge go bardziej rozgrzac, termostat chyba walniety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, w nawiązaniu do problemu, dziś samochód wypluł mi taką listę błędów

 

 

 

18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground

P1672 - 35-10 - - - Intermittent

16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal

P0571 - 35-10 - - - Intermittent

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal

P3007 - 35-00 - -

 

Przy pomocy forum udało mi się odnaleźć informację, że spalił się bezpiecznik 15A obok komputera na podszybiu. Wymieniłem go, błędy zniknęły wentylator zadziałał i było wszystko ok, ale po ruszeniu z miejsca znowu to samo - bezpiecznik spalony. Kable sprawdziłem wizualnie tyle ile udało mi się wypatrzeć pod blokiem, ale nadal zakładam, że jest gdzieś zwarcie, pewnie jak wyschnie przestanie wybijać. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i podpowie gdzie szukać usterki. Na forum Audi piszą że może to być za silnikiem w wiązce ale nie wiele tam widać, a wolałbym mieć choć delikatny trop, żeby wiedzieć od czego zacząć.

 

Dziś przejrzałem dokładniej...kable od N239 - ok sam zaworek również, dziś doszedł mi jeszcze błąd zaworka n18 sprawdzone też jest ok. Pojawił sie potem bład ABS/ESP sprawdziłem błąd czujnika. Wymieniłem znowu bezpiecznik... skasowałem błedy.... jest ok... na postoju... cała procedura diagnostyczna output test dla silnikai abs przechodzi pomyślnie. Poskręcałem szczęśliwy, że już naprawione, ruszam... jade 20m pach... spalony bezpiecznik, tryb awaryjny... komunikat motorcoś serwis i miga kontrolka świec żarowych.

 

Nie mam już pomysłu co to może być... sprawdzałem jeszcze wiązke od tempomatu... bo zasilana jest z tego bezpiecznika.... żadnego związku... jedynie jak się spali bezpiecznik to gaśnie kontrolka...

 

Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysły... nie chciałbym na darmo wymienić całego auta...

 

Nie wiem czy rozwiązałeś problem ale może te schematy coś pomogą.

schemat1.jpg

 

Moim zdaniem może to być związane z włącznikiem hamulca F47 lub sprzęgła F36, bo jak na postoju jest ok (bezpiecznik nie przepala się) to przy ruszaniu wciskasz sprzęgło lub jedziesz kawłek i hamujesz - sprawdź to.

schemat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

moje auto traci moc przy 2000 obr./min.

wymieniłem przewody pod ciśnienia (chyba że tam coś żle podpiołem jeśli można o jakiś schemat co i jak, podejrzewam że powinno byc dobrze), myślę już o wszystkim

dodatkowy mały problem powstał przy zaworze EGR delikatnie wydmuc***e olej.

żadnego dymu w czasie jazdy (nawet kiedy nie ma mocy), żadnych plam oleju pod autem.

co jeszcze mogę sprawdzić zanim podjadę do mechanika i usłysze że turbina do wymiany.

jakiś czas temu byłem na vagu i pojawił się komunikat coś odnośnie doładowania turbiny ale turbina aż gwizda (żadnych wycieków) wymieniłem przewód podciśnienia dziurawy, objawy nie ustały wiec wymieniłem pozostałe oprócz tych z dołu poprostu nie mam kanału a od góry nie szło ale po dotyku nie stwierdzam dziurek.

poza tym ile jest tzw. zaworków podciśnienia ?

może to któryś z nich szwankuje nie mam już pojęcia.

i ewentualnie w jaki sposób załącza się turbina ? czy te wężyki pod ciśnienia mają wpływ na uruchomienie lub odłączenie turbiny.

każda informacja mile widziana

 

czy te objawy opisane wyżej można porównać do moich?

jestem od niedawna kierowcą tego typu silnika wiec juz nie wiem co robic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego po prostu masz zapieczoną zmienną geometrię w turbinie. Jeśli zużycie łożysk wirnika nie wskazuje nadmiernych luzów to wystarczy ją dać do wyczyszczenia.

Nie oszukuj się żadnymi zaworkami, czy wężykami, bo i tak nic nie poprawisz.

Przy turbinie jest taka dźwignia (sztanga), spróbuj złapać ją palcami i poruszać góra-dół. Musi pracować w zakresie ok1,5cm. Jeśli stoi w miejscu lub rusza się tylko nieznacznie to przyczyna na dłoni.

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slawku, nie sądzę by problemem u kolegi cobra1979 była zapieczona zmienna geometria turbo gdyż tryb awaryjny przy 2000 obrotów to mało prawdopodobne z winy przeładowywania. Jestem skłonny podejrzewać problem z niedoładowaniem turbo wynikającym z nieszczelności dolotu.

Oto schemat uniwersalny dla każdego silnika z turbo sterowanym podciśnieniem czyli takim jakie masz u siebie. Pamiętaj, że wizualnie powinieneś sprawdzić (najlepiej w dwie osoby, jedna odpala silnika a druga patrzy na sztangę przy turbo) czy sztanga po uruchomieniu silnika jest wciągana w gruchę siłownika podciśnienia na około 1,5 cm. Jeśli tak to układ podciśnień masz szczelny a winy powinieneś szukać w nieszczelnych/pękniętych gumowych rurach doprowadzających powietrze doładowane z turbo do kolektora ssącego chyba, że masz ciągle otwarty zawór EGR ale to już tylko logi by pokazały. Przeładowanie i tryb awaryjny nawet przy na stałe zaciętej zmiennej geometrii turbo to z reguły granica 3000 do 3200 obrotów silnika na 3 biegu z pedałem gazu wciśniętym całkowicie do oporu.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pożyjemy zobaczymy - co można powiedzieć bez logów...? Sam dobrze wiesz :)

Dla jednych 2000 może być w rzeczywistości 2500;) Podobno

pojawił się komunikat coś odnośnie doładowania turbiny ale turbina aż gwizda

 

możliwe, że to przez nieszczelność, o której napisałeś...

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie a kolega z Giżycka więc tam musi kogoś poszukać do zlogowania samochodu i sprawa się od razu wyjaśni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zamieniłem dwa wężyki widoczne na zdjęciu poprzednio były odwrotnie prawdopodobnie źle podłączyłem przy wymianie choć pewności nie mam pomógł mi schemat który podał mi sztomel wielkie dzięki

w chwili obecnej przy 2000 nie gubi mocy lecz przy 3000 dopiero.

Przejechałem się chwile tylko ale jutro jadę w niewielką trase 100 km, tylko nie wiem czy mogę jechać przy takim połączeniu.

Proszę o pomoc

 

IMAG0044.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wężyki podłączone jak na moim schemacie to masz prawidłowo. Na Twojej fotce nie widzę gdzie który wężyk idzie (opis, że w dół silnika etc. mało mi mówi).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

bardziej interesuje mnie właśnie to co na zdjęciu bo na dole nic nie zmieniałem bo dojścia nie miałem więc zakładam że tam na dole jest prawidłowo. poza tym tryb awaryjny zaczął przechodzić mi całkiem niedawno jak kupiłem go pór roku temu wszystko było ok w całym zakresie obrotów silnika.

znalazłem jeszcze taki schemat

SZTOMEL możesz mi pomóc czy on jest taki sam jak twój bo już dostaję oczopląsu.

ale wydaje mi się że są takie same.

 

może ma ktoś typowo pod 115 koni zdjęcia fotki filmiki itp., jak to jest podłączone i ewentualnie tam na dole silnika.

 

ae06ada4c8491a2b.jpg

Edytowane przez cobra1979

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wszystko na zaworkach jest opisane i tym trzeba się sugerować. Nie potrzebne żadne schematy.

Na zaworku masz podpisane króćce "ATM", "OUT", "VAC".

VAC - ma mieć podłączenie z pompą vacum

OUT - z elementem wykonawczym

ATM - ujście do otoczenia

 

Zrób sobie kilka logów, np.003BS, 011BS oraz dynamiczne 011, 010, co wg mnie wystarczy do stwierdzenia co jest nie halo.

Aby dojść do zaworka N75 wystarczy odkręcić górną kierownicę powietrza, która idzie do filtra powietrza, odkręcić dla ułatwienia rurę powietrza od turbo i dojście do zaworka jak się patrzy - 10min. pracy.

P.S. Nadal obstawiam przeładowanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SZTOMEL możesz mi pomóc czy on jest taki sam jak twój bo już dostaję oczopląsu.

ale wydaje mi się że są takie same.

Różnica jest niewielka. W Twoim autor schematu zapomniał o pompie podciśnienia (powinna znajdować się zaraz za strzałką idącą do serwa hamulców. W innym miejscu też znajduje się zaworek jednokierunkowy ale to nie ma żadnego znaczenia (ważne by znajdował się pomiędzy pompą podciśnienia a akumulatorem podciśnienia) zatem połączenia podciśnień są takie same.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hey SZTOMEL

a dasz radę jeszcze może wstawić strzałki jak przechodzi powietrze w tych wężykach?

generalnie już przestudiowałem ten schemat ale w moim pasku te zaworki są tak porozmieszczane że prawie ich nie widać nie mówiąc o dojściu do nich.

w których miejscach szukać zaworki N18 i N75 w moim pasku 115km ATJ

może ktoś ma fotki tych zaworków gdzie są rozmieszczone bo po weżykach to tak jak po omacku.

może byc nawet szkic odręczny co kolwiek.

Edytowane przez cobra1979

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafal 1412

witam wszystkich mam problem z turbina w swoim pasacie przy predkosci 100 km jest takie odczucie jakby brakowalo mocy bylem u wielu mechanikow i nie wiedzieli co jest co to moze byc licze na pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób komplet logów, to się oceni stan auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hey SZTOMEL

a dasz radę jeszcze może wstawić strzałki jak przechodzi powietrze w tych wężykach?

...w których miejscach szukać zaworki N18 i N75 w moim pasku 115km ATJ

Nie ma najmniejszego sensu wstawiać na moim schemacie żadnych strzałek bo kolorem żółtym są zaznaczone wężyki, którymi od elementów wykonawczych (grucha podciśnienia przy turbo, zawór EGR, klapa gasząca i akumulator podciśnienia) poprzez poszczególne elektrozawory idzie podciśnienie. Oczywiście podciśnienie wytwarzane jest przez pompę podciśnienia w pompie tandem (podwójnej : podciśnienia i paliwa) więc powietrze idzie zawsze w stronę pompy podciśnienia. Kolorem niebieskim są oznaczone wężyki, którymi do elektrozaworów dochodzi powietrze z ciśnieniem atmosferycznym z obudowy filtra powietrza (lub w nowszej generacji elektrozaworów - przez zewnętrzny mikrofiltr tych elektrozaworów z komory silnika tak jak obecny N239, który ma mikrofiltr pod jego dolną pokrywką pod wtyczką).

Wklejam Ci też foty z umiejscowieniem elektrozaworów o które pytasz :

N75 w A4 i Passacie PD-1.jpg

N18 w A4 i Passacie PD.jpg

N75 w A4 i Passacie PD.jpg

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj passat raz mial moc a raz nie. Lapal tryb awaryjny raz przy 110 a raz przy 130, a czasem było wszystko ok. Okazało sie ze zawor N75 pierburga, ktory kupilem nowy po miesiacu przestal prawidlowo dzialac. Poszukalem starego, wyczyscilem go w srodku i zalozylem, passat chodzi jak trzeba. A tamten oddalem na reklamacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pacjent rowniez 1,9 atj. Od pompy vacuum idzie rurka do czwornika, gdzie jedno to wejscie, jedno idzie na n18, jeden na n75 i od klapy i jeden wezyk idzie bezposrednio do zaworu na wezu wodnym. I teraz prawdopodobnie mam go uszkodzonego, bo po odlaczeniu tego zaworu i zaslepieniu wezyka, wraca pelne podcisnienie dzieki ktoremu wraca mi moc z dolu. Jak podlacze przewod do tego zaworu to znowu brak mocy, sztangi nie ma sily wciagnac po odpaleniu. Pytanie do czego ten zawor dokladnie sluzy? Czy mozna go ominac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności