banshee Zgłoś #61 Napisano 7 Kwietnia 2013 Jeżeli później nie spada to przeładowuje. Brak loga... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shogun1991 Zgłoś #62 Napisano 7 Kwietnia 2013 http://vaglog.rtnet.pl/shogun--1991_121409.html http://vaglog.rtnet.pl/shogun--1991_121410.html Dynamicznych narazie nie moge zrobic bo vag pisze ze nie mam aktywacji i cos tam, musze ogarnac to. Aaa silnik mial 62 stopnie bo nie moge go bardziej rozgrzac, termostat chyba walniety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smentek Zgłoś #63 Napisano 9 Kwietnia 2013 Witam, w nawiązaniu do problemu, dziś samochód wypluł mi taką listę błędów 18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground P1672 - 35-10 - - - Intermittent 16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal P0571 - 35-10 - - - Intermittent 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent 19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal P3007 - 35-00 - - Przy pomocy forum udało mi się odnaleźć informację, że spalił się bezpiecznik 15A obok komputera na podszybiu. Wymieniłem go, błędy zniknęły wentylator zadziałał i było wszystko ok, ale po ruszeniu z miejsca znowu to samo - bezpiecznik spalony. Kable sprawdziłem wizualnie tyle ile udało mi się wypatrzeć pod blokiem, ale nadal zakładam, że jest gdzieś zwarcie, pewnie jak wyschnie przestanie wybijać. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i podpowie gdzie szukać usterki. Na forum Audi piszą że może to być za silnikiem w wiązce ale nie wiele tam widać, a wolałbym mieć choć delikatny trop, żeby wiedzieć od czego zacząć. Dziś przejrzałem dokładniej...kable od N239 - ok sam zaworek również, dziś doszedł mi jeszcze błąd zaworka n18 sprawdzone też jest ok. Pojawił sie potem bład ABS/ESP sprawdziłem błąd czujnika. Wymieniłem znowu bezpiecznik... skasowałem błedy.... jest ok... na postoju... cała procedura diagnostyczna output test dla silnikai abs przechodzi pomyślnie. Poskręcałem szczęśliwy, że już naprawione, ruszam... jade 20m pach... spalony bezpiecznik, tryb awaryjny... komunikat motorcoś serwis i miga kontrolka świec żarowych. Nie mam już pomysłu co to może być... sprawdzałem jeszcze wiązke od tempomatu... bo zasilana jest z tego bezpiecznika.... żadnego związku... jedynie jak się spali bezpiecznik to gaśnie kontrolka... Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysły... nie chciałbym na darmo wymienić całego auta... Nie wiem czy rozwiązałeś problem ale może te schematy coś pomogą. Moim zdaniem może to być związane z włącznikiem hamulca F47 lub sprzęgła F36, bo jak na postoju jest ok (bezpiecznik nie przepala się) to przy ruszaniu wciskasz sprzęgło lub jedziesz kawłek i hamujesz - sprawdź to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cobra1979 Zgłoś #64 Napisano 23 Kwietnia 2013 witam moje auto traci moc przy 2000 obr./min. wymieniłem przewody pod ciśnienia (chyba że tam coś żle podpiołem jeśli można o jakiś schemat co i jak, podejrzewam że powinno byc dobrze), myślę już o wszystkim dodatkowy mały problem powstał przy zaworze EGR delikatnie wydmuc***e olej. żadnego dymu w czasie jazdy (nawet kiedy nie ma mocy), żadnych plam oleju pod autem. co jeszcze mogę sprawdzić zanim podjadę do mechanika i usłysze że turbina do wymiany. jakiś czas temu byłem na vagu i pojawił się komunikat coś odnośnie doładowania turbiny ale turbina aż gwizda (żadnych wycieków) wymieniłem przewód podciśnienia dziurawy, objawy nie ustały wiec wymieniłem pozostałe oprócz tych z dołu poprostu nie mam kanału a od góry nie szło ale po dotyku nie stwierdzam dziurek. poza tym ile jest tzw. zaworków podciśnienia ? może to któryś z nich szwankuje nie mam już pojęcia. i ewentualnie w jaki sposób załącza się turbina ? czy te wężyki pod ciśnienia mają wpływ na uruchomienie lub odłączenie turbiny. każda informacja mile widziana czy te objawy opisane wyżej można porównać do moich? jestem od niedawna kierowcą tego typu silnika wiec juz nie wiem co robic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #65 Napisano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Kolego po prostu masz zapieczoną zmienną geometrię w turbinie. Jeśli zużycie łożysk wirnika nie wskazuje nadmiernych luzów to wystarczy ją dać do wyczyszczenia. Nie oszukuj się żadnymi zaworkami, czy wężykami, bo i tak nic nie poprawisz. Przy turbinie jest taka dźwignia (sztanga), spróbuj złapać ją palcami i poruszać góra-dół. Musi pracować w zakresie ok1,5cm. Jeśli stoi w miejscu lub rusza się tylko nieznacznie to przyczyna na dłoni. Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #66 Napisano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Slawku, nie sądzę by problemem u kolegi cobra1979 była zapieczona zmienna geometria turbo gdyż tryb awaryjny przy 2000 obrotów to mało prawdopodobne z winy przeładowywania. Jestem skłonny podejrzewać problem z niedoładowaniem turbo wynikającym z nieszczelności dolotu. Oto schemat uniwersalny dla każdego silnika z turbo sterowanym podciśnieniem czyli takim jakie masz u siebie. Pamiętaj, że wizualnie powinieneś sprawdzić (najlepiej w dwie osoby, jedna odpala silnika a druga patrzy na sztangę przy turbo) czy sztanga po uruchomieniu silnika jest wciągana w gruchę siłownika podciśnienia na około 1,5 cm. Jeśli tak to układ podciśnień masz szczelny a winy powinieneś szukać w nieszczelnych/pękniętych gumowych rurach doprowadzających powietrze doładowane z turbo do kolektora ssącego chyba, że masz ciągle otwarty zawór EGR ale to już tylko logi by pokazały. Przeładowanie i tryb awaryjny nawet przy na stałe zaciętej zmiennej geometrii turbo to z reguły granica 3000 do 3200 obrotów silnika na 3 biegu z pedałem gazu wciśniętym całkowicie do oporu. Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #67 Napisano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Pożyjemy zobaczymy - co można powiedzieć bez logów...? Sam dobrze wiesz Dla jednych 2000 może być w rzeczywistości 2500;) Podobno pojawił się komunikat coś odnośnie doładowania turbiny ale turbina aż gwizda możliwe, że to przez nieszczelność, o której napisałeś... Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #68 Napisano 23 Kwietnia 2013 No właśnie a kolega z Giżycka więc tam musi kogoś poszukać do zlogowania samochodu i sprawa się od razu wyjaśni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cobra1979 Zgłoś #69 Napisano 24 Kwietnia 2013 Witam zamieniłem dwa wężyki widoczne na zdjęciu poprzednio były odwrotnie prawdopodobnie źle podłączyłem przy wymianie choć pewności nie mam pomógł mi schemat który podał mi sztomel wielkie dzięki w chwili obecnej przy 2000 nie gubi mocy lecz przy 3000 dopiero. Przejechałem się chwile tylko ale jutro jadę w niewielką trase 100 km, tylko nie wiem czy mogę jechać przy takim połączeniu. Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #70 Napisano 25 Kwietnia 2013 Jak masz wężyki podłączone jak na moim schemacie to masz prawidłowo. Na Twojej fotce nie widzę gdzie który wężyk idzie (opis, że w dół silnika etc. mało mi mówi). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cobra1979 Zgłoś #71 Napisano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) witam ponownie bardziej interesuje mnie właśnie to co na zdjęciu bo na dole nic nie zmieniałem bo dojścia nie miałem więc zakładam że tam na dole jest prawidłowo. poza tym tryb awaryjny zaczął przechodzić mi całkiem niedawno jak kupiłem go pór roku temu wszystko było ok w całym zakresie obrotów silnika. znalazłem jeszcze taki schemat SZTOMEL możesz mi pomóc czy on jest taki sam jak twój bo już dostaję oczopląsu. ale wydaje mi się że są takie same. może ma ktoś typowo pod 115 koni zdjęcia fotki filmiki itp., jak to jest podłączone i ewentualnie tam na dole silnika. Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez cobra1979 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #72 Napisano 25 Kwietnia 2013 Kolego, wszystko na zaworkach jest opisane i tym trzeba się sugerować. Nie potrzebne żadne schematy. Na zaworku masz podpisane króćce "ATM", "OUT", "VAC". VAC - ma mieć podłączenie z pompą vacum OUT - z elementem wykonawczym ATM - ujście do otoczenia Zrób sobie kilka logów, np.003BS, 011BS oraz dynamiczne 011, 010, co wg mnie wystarczy do stwierdzenia co jest nie halo. Aby dojść do zaworka N75 wystarczy odkręcić górną kierownicę powietrza, która idzie do filtra powietrza, odkręcić dla ułatwienia rurę powietrza od turbo i dojście do zaworka jak się patrzy - 10min. pracy. P.S. Nadal obstawiam przeładowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #73 Napisano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) SZTOMEL możesz mi pomóc czy on jest taki sam jak twój bo już dostaję oczopląsu.ale wydaje mi się że są takie same. Różnica jest niewielka. W Twoim autor schematu zapomniał o pompie podciśnienia (powinna znajdować się zaraz za strzałką idącą do serwa hamulców. W innym miejscu też znajduje się zaworek jednokierunkowy ale to nie ma żadnego znaczenia (ważne by znajdował się pomiędzy pompą podciśnienia a akumulatorem podciśnienia) zatem połączenia podciśnień są takie same. Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cobra1979 Zgłoś #74 Napisano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) hey SZTOMEL a dasz radę jeszcze może wstawić strzałki jak przechodzi powietrze w tych wężykach? generalnie już przestudiowałem ten schemat ale w moim pasku te zaworki są tak porozmieszczane że prawie ich nie widać nie mówiąc o dojściu do nich. w których miejscach szukać zaworki N18 i N75 w moim pasku 115km ATJ może ktoś ma fotki tych zaworków gdzie są rozmieszczone bo po weżykach to tak jak po omacku. może byc nawet szkic odręczny co kolwiek. Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez cobra1979 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafal 1412 Zgłoś #75 Napisano 27 Kwietnia 2013 witam wszystkich mam problem z turbina w swoim pasacie przy predkosci 100 km jest takie odczucie jakby brakowalo mocy bylem u wielu mechanikow i nie wiedzieli co jest co to moze byc licze na pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #76 Napisano 27 Kwietnia 2013 Zrób komplet logów, to się oceni stan auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #77 Napisano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) hey SZTOMELa dasz radę jeszcze może wstawić strzałki jak przechodzi powietrze w tych wężykach? ...w których miejscach szukać zaworki N18 i N75 w moim pasku 115km ATJ Nie ma najmniejszego sensu wstawiać na moim schemacie żadnych strzałek bo kolorem żółtym są zaznaczone wężyki, którymi od elementów wykonawczych (grucha podciśnienia przy turbo, zawór EGR, klapa gasząca i akumulator podciśnienia) poprzez poszczególne elektrozawory idzie podciśnienie. Oczywiście podciśnienie wytwarzane jest przez pompę podciśnienia w pompie tandem (podwójnej : podciśnienia i paliwa) więc powietrze idzie zawsze w stronę pompy podciśnienia. Kolorem niebieskim są oznaczone wężyki, którymi do elektrozaworów dochodzi powietrze z ciśnieniem atmosferycznym z obudowy filtra powietrza (lub w nowszej generacji elektrozaworów - przez zewnętrzny mikrofiltr tych elektrozaworów z komory silnika tak jak obecny N239, który ma mikrofiltr pod jego dolną pokrywką pod wtyczką). Wklejam Ci też foty z umiejscowieniem elektrozaworów o które pytasz : Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shogun1991 Zgłoś #78 Napisano 28 Kwietnia 2013 Moj passat raz mial moc a raz nie. Lapal tryb awaryjny raz przy 110 a raz przy 130, a czasem było wszystko ok. Okazało sie ze zawor N75 pierburga, ktory kupilem nowy po miesiacu przestal prawidlowo dzialac. Poszukalem starego, wyczyscilem go w srodku i zalozylem, passat chodzi jak trzeba. A tamten oddalem na reklamacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość BartekWR Zgłoś #79 Napisano 3 Maja 2013 . . . . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madzia Zgłoś #80 Napisano 5 Maja 2013 Pacjent rowniez 1,9 atj. Od pompy vacuum idzie rurka do czwornika, gdzie jedno to wejscie, jedno idzie na n18, jeden na n75 i od klapy i jeden wezyk idzie bezposrednio do zaworu na wezu wodnym. I teraz prawdopodobnie mam go uszkodzonego, bo po odlaczeniu tego zaworu i zaslepieniu wezyka, wraca pelne podcisnienie dzieki ktoremu wraca mi moc z dolu. Jak podlacze przewod do tego zaworu to znowu brak mocy, sztangi nie ma sily wciagnac po odpaleniu. Pytanie do czego ten zawor dokladnie sluzy? Czy mozna go ominac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach