german81 Zgłoś #21 Napisano 14 Sierpnia 2012 to naprawde najlepszy sklep bo ten zawork kosztuje ok 200 pln w ASO . zacznij od zrobienia logów . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzewka Zgłoś #22 Napisano 15 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam! Właśnie w moje ręce wpadł kabelek VAG KKL! Na początek rzeprowadziłem Auto-Scan, a oto wynik: VAG-COM Version: Release 311.2-N 1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 557 T Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D04 Coding: 04001 Shop #: WSC 05314 3 Faults Found: 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - Intermittent 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 26-10 - Output Open - Intermittent 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 111 P Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D11 Coding: 0273004133 Shop #: BB 24304 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 1J1 907 044 Component: CLIMATRONIC S 4.0 Coding: 02000 Shop #: WSC 05314 1 Fault Found: 01296 - Sensor for Vent Temperature: Center (G191) 30-00 - Open or Short to B+ Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 919 860 A Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V06 Coding: 00142 Shop #: WSC 40193 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0T0010492 No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 959 799 A Component: Zentral-SG Komfort V41 Coding: 04097 Shop #: WSC 05311 10 Faults Found: 01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387) 49-10 - No Communications - Intermittent 01331 - Door Control Module: Driver Side (J386) 49-10 - No Communications - Intermittent 00932 - Electric Window Motor: Drivers Side (V147) 35-10 - - - Intermittent 00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00933 - Electric Window Motor: Passenger Side (V148) 35-10 - - - Intermittent 00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00934 - Electric Window Motor: Rear Left (V26) 35-10 - - - Intermittent 00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00935 - Electric Window Motor: Rear Right (V27) 35-10 - - - Intermittent 00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent End ------------------------------------------------------- Ewidentnie widać tu problem z przepływomierzem: 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - Intermittent problem skasowałem i po dynamicznej pjeździe już się nie pojawił. To samo dotyczy problemu z zaworem N75: Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 26-10 - Output Open - Intermittent po skasowaniu i przejażdżce błąd nie występuje. Błąd przeładowania jest na miejscu, sądzę po tym, że chcąc sprawdzić czy turbo w ogóle coś pompuje zdjąłem jak pisałem kilka dni wcześniej wężyk z WG i przeładowało. Błąd usunięty i już nie wrócił. Nie mam w tej chwili możliwości zrobić logów dynamicznych. Wklejam więc tylko log z postoju na biegu jałowym: Log (kanały - 021,004) Niepokoi wartość przepływki... Ale czekam na waszą interpretację. Za kilka godzin (późniejszym popołudniem) będę miał możliwość zrobienia logów dynamicznych. Porszę was o wskazówki jakie logi zebrać, żebyście mogli mi pomóc... Z góry DZIĘKUJĘ! Edytowane 15 Sierpnia 2012 przez Krzewka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #23 Napisano 15 Sierpnia 2012 Wszystkie 3 błędy są błędami sporadycznymi. Zapewne odłączałeś przepływomierz, N75 (o tym wspominałeś), a trzeci Błąd przeładowania jest na miejscu, sądzę po tym, że chcąc sprawdzić czy turbo w ogóle coś pompuje zdjąłem jak pisałem kilka dni wcześniej wężyk z WG i przeładowało. Co tam szukasz na 004 i 021 kanale?? Zaloguj dynamicznie 002, 007, 025. PS. Widzę trochę niską temperaturę do logów rozgrzej dobrze silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzewka Zgłoś #24 Napisano 15 Sierpnia 2012 Co tam szukasz na 004 i 021 kanale?? Właśnie sam nie wiem czego szukałem... Sory, nie doczytałem które kanały mam logować. Oto nowe logi dynamiczne. Zrówno na LPG jak i na PB. Log startowałem przy 1500 obr./min. na 3-cim biegu potem pedał w podłoge i tak aż do 5000 obr./min. Tutaj wyniki na grupach 002 oraz 007: LPG PB Pozdr! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #25 Napisano 15 Sierpnia 2012 Log startowałem przy 1500 obr./min. na 3-cim biegu potem pedał w podłoge i tak aż do 5000 obr./min. Jak logujesz to przeciągaj przynajmniej do 5500 obr./min. a nawet 6000. Podejrzyj na kanale 003 lub 004 jaką masz temperaturę przy dobrze rozgrzanym silniku. Przepływomierz za mało mierzy i lambda coś szaleje przy pełnym otwarciu przepustnicy w dolnym zakresie obrotów, być może powoli się kończy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzewka Zgłoś #26 Napisano 15 Sierpnia 2012 (edytowane) Dorzucam logi z dołączonym kanałem 025, które zrobiłem kilka chwil temu. LPG PB Za chwilę dorzucę temepratury. Temperatura z kanału 003 chwilkę po wjechaniu do garażu na biegu jałowym: Temp. Edytowane 15 Sierpnia 2012 przez Krzewka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #27 Napisano 15 Sierpnia 2012 zeby byc na 100% pewnym to przydało by sie sprawdzic manometrem jakie jest cisnienie w układzie turbo w czasie logowania ,bo z logów widac ze wysterowanie n75 jest ok tylko przepływka mierzy jak w silniku wolnossacy czyli zdecydowanie za mało .kolejna rzecza sonda zaczyna powoli odchodzic do krainy wiecznego spokoju i gaz jest tragicznie wyergulowany . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzewka Zgłoś #28 Napisano 15 Sierpnia 2012 Postaram się w najbliższym czasie zorganizować manometr bądź inny zegar i zmierzyć ciśnienie w układzie turbo podczas logu. O wynikach od razu dam znać, ale 0,6 bar. raczej się nie spodziewam... Jeżeli chodzi o gaz to faktycznie nadaje się do regulowania. Mam tylko nadzięję że po tym zabiegu spalanie nie wzrośnie jakoś drastycznie... Do rozpędzenia auta podczas jazdy na LPG do zebrania logów (3-ci bieg i do 5000 obr./min.) potrzebowałem aż 2 km, a na PB 1/4 drogi mniej... Poza tym wystąpił inny problem... Podczas pracy na biegu jałowym z katalizatora wydobywa się dźwięk, jakby blacha tłukła o blachę (strasznie uciążliwy). Najprawdopodobniej oberwał się wkład katalizatora i obija się w jego wnętrzu. Po dodaniu gazu do ok. 1300 obr./min. grzechotanie ustaje. Sądzę, że spaliny dopychają wkład do obudowy kata i go unieruchamiają. Jutro biorę się za demontaż. Przeczytałwm całe mnóstwo tematów na ten temat i chyba najlepszym wyjściem będzie rozcięcie puszki kata, wudłubanie wkładu, wspawanie kwasoodpornej rury 50 mm i zamknięcie szczelnie puszki, a następnie umieszczenie jej na miejscu. AEB ma jedynie 1 sonde lambda, nie powinno być kłopotu... Wracając do braku mocy, jeżeli nie N75, nie DV (który jest absolutnie szczelny), nie nieszczelność w układnie doładowania, to co może być problemem? Przepływka? Można ją wyczyścić? Wiem, że w TDI warto... A jak to się ma do AEB turbo? "Odchodząca w krainę wiecznego spokoju" sonda lambda? Do wymiany, to pewne. Czekam na dalsze sugestie! Poza tematem: WIELKIE DZIĘKI ZA ZAINTERESOWANIE! Życzę wszystkim ludziom szukającym pomocy dot. swoich aut, aby trafiali na takie fora jak to. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #29 Napisano 15 Sierpnia 2012 jesli po zmierzeniu cisnienia doładowania okarze sie ze jest ok to wymiana przepływki i sondy załatwi sparwe . co do mycia mozesz spróbowac ale z doswiadczenia wiem ze to nie pomaga . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzewka Zgłoś #30 Napisano 15 Sierpnia 2012 Ok, więc załatwię manometr i zmierzę co trzeba. Mam nadzieję, że jednak będzie to 0,6 a przynajmniej 0,5 bar. Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #31 Napisano 15 Sierpnia 2012 Podczas pracy na biegu jałowym z katalizatora wydobywa się dźwięk, jakby blacha tłukła o blachę (strasznie uciążliwy). Najprawdopodobniej oberwał się wkład katalizatora i obija się w jego wnętrzu. Po dodaniu gazu do ok. 1300 obr./min. grzechotanie ustaje. Sądzę, że spaliny dopychają wkład do obudowy kata i go unieruchamiają. Jutro biorę się za demontaż. Ja obstawiam na luźny zawór westgate który na wolnych obrotach powinien być zamknięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzewka Zgłoś #32 Napisano 15 Sierpnia 2012 Czy taki luźny zawór można naprawić bez oddawania turbo do regeneracji? I czy to on może być powodem hałasu? Jeszcze 2 dni temu tego nie było, a mocy brakuje odkąd kupiłem auto robiąc nim do tej pory ok. 4000 km. Poza tym, kiedy "bawię się" gazem na postoju i podbijam go do 2200 obr./min. po czym spada do 1500 obr./min. i tak kilka razy to słychać świst turbo, który z resztą jest bardzo przyjemny, a całe auto ugina się prawą stroną do ziemi. Ale właśnie nie wiem, czy teń świst na postoju jest na miejscu... Wydaje mi się, że turbo powinno raczej zaczynać pracować dopiero pod obciążeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #33 Napisano 15 Sierpnia 2012 (edytowane) Podczas pracy na biegu jałowym z katalizatora wydobywa się dźwięk, jakby blacha tłukła o blachę (strasznie uciążliwy). Ja obstawiam na luźny zawór westgate który na wolnych obrotach powinien być zamknięty. Otwarty, gdyby był zamknięty spaliny trafiały by na łopatki turbiny co powodowało by jej pracę na wolnych obrotach. Jeszcze 2 dni temu tego nie było, a mocy brakuje odkąd kupiłem auto robiąc nim do tej pory ok. 4000 km. Być może klapka WG była luźna na początku jak kupiłeś, a teraz całkiem jest oderwana i dzwoni w kacie. Zdejmij kata z turbiny i wszystko się okaże. Czy taki luźny zawór można naprawić bez oddawania turbo do regeneracji? Kolega Alvares kiedyś robił przeszczep poczytaj http://forum.vw-passat.pl/threads/66277-prosze-o-analize-AEB-przeplywka-N75-DV Edytowane 15 Sierpnia 2012 przez Grucha... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzewka Zgłoś #34 Napisano 16 Sierpnia 2012 Kolega Alvares kiedyś robił przeszczep poczytaj http://forum.vw-passat.pl/threads/66277-prosze-o-analize-AEB-przeplywka-N75-DV Czytałem ten temat i nic więcej nie przychodzi do głowy, tylko pogratulować samozaparcia koledze Alvaresowi. Kawał dobrej roboty. Ok, więc jutro turbo powędruje z auta na stół operacyjny. O wynikach dam znać bliżej wieczora. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzewka Zgłoś #35 Napisano 16 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam ponownie! Po demontażu turbo w moim Passacie na całe szczęście ujrzałem całą i zdrową klapkę WG. Gruchotającym elementem okazał się katalizator, który w całości się oberwał i "latał" po puszce. Wypalony w ponad połowie! Kat wypatroszony a w jego wnętrze wspawana rura 50 mm a w jej wnętrzu na odcinku ok 0,5 cm wspawana węższa 30 mm tulejka celem ograniczenia hałasu. "Naprawa" pomogła. Auto nie grzechocze, pracuje równo i cicho, a nawet odrobinę ożyło. Przy okazji mając turbo na wierzchu sprawdziłem jak się miewa. Zawór WG sprawny, klapka również. Nie ma żadnych luzów w odchyleniu, mogłem nią jedynie lekko obracać. Turbina posiada delikatne luzy promieniowe (ok 0,5 mm) i wzdłuż osi wirnika (również ok 0,5 mm), a ponadto delikatnie zarzuca olejem od strony zimnej. Na przewodzie TIP pojawił się ponownie film olejowy (przewód czyszczony ok 400 km temu) jednak mimo to auto bierze jedynie niewielkie ilości oleju. Po przejechaniu ok 4000 km na nowym mineralnym Castrolu GTX 10W50 (olej poprzedniego właściciela, a sam nie chcę się bawić w kombinacje z olejami i jego zmianę, bo nie zawsze wychodzi to na dobre) dolałem kilka dni temu ok 150 - 200 ml (olej na bagnecie czyściutki, niemalże jak prosto z bańki). Poza tym wszystko w normie, więc szukam manometru i biorę się do mierzenia ciśnienia w dolocie i dalej pracujemy nad zaginionymi konikami. Nowa przepływka (jeżeli czyszczenie starej nie pomoże) i sonda lambda trafią na miejsce w przyszłym tygodniu. Pozdr! Edytowane 17 Sierpnia 2012 przez Krzewka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość viktoras Zgłoś #36 Napisano 9 Października 2012 (edytowane) Witam, Krzewka udało się rozwiązać problem? Edytowane 9 Października 2012 przez viktoras Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #37 Napisano 27 Listopada 2012 Kupiłem 1.8T i się rozczarowałem dynamiką. Jeździłem AWT (ja kupiłem AEB) i wbija w siedzenie, a w moim nic się nie dzieje. Wciskam gaz do dechy i się rozpędza jak autko bez turbo, dopiero (np: na 2 biegu) w okolicach 4-4,5 tyś obrotów czuć mocniejsze wbicie. Do 140km/h nie było problemu z rozpędzeniem ale mam wrażenie że powinno być szybciej. Od tygodnia raz jeden jedyny wyskoczył mi jakiś błąd 00575, wykasowałem go i już się nie pojawia. Nie wiem może jestem przyzwyczajony do 2.0TDi, ale prawdę powiedziawszy to zbiera się lepiej niż 1.8T. TDI na 2 biegu potrafi stracić przyczepność na mokrym, a tu but w podłogę i nic. Wymieniłem filtry i świece. Czyli co robić logi dynamiczne? Jakie muszą być spełnione warunki do wykonania poprawnych logów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #38 Napisano 28 Listopada 2012 Dynamiczne na 3 biegu z butem w podłodze dla aeb grupa 002, 020, 025 coś tam bedzie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedass Zgłoś #39 Napisano 29 Listopada 2012 Ja mam również problem z mocą. Zrobiłem logi: http://vaglog.rtnet.pl/zygnarowski_105845.html Dwa pierwsze na benzynie, trzeci na LPG. Zostały skomentowane, że przepływka i sonda ok, ale warto się przyjrzeć N75. Co wy na to???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #40 Napisano 29 Listopada 2012 Dynamiczne na 3 biegu z butem w podłodze dla aeb grupa 002, 020, 025 coś tam bedzie widać. 002, 020, 025 czy jak kolega wyżej 002, 007, 025? Czy może i te i te Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach