Skocz do zawartości

Krzewka

  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Krzewka

  • Urodziny 14.03.1992

Informacje osobiste

  • Imię
    Mateusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kielce

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
  • Rok produkcji
    1997

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. W porządku, ale najpierw trzeba wiedzieć jak go rozszyfrować. Jakaś podpowiedź?
  2. Jak można określić rok produkcji silnika bez samochodu? Mam już 2 szt. na oku, ale leżą w garażu wyjęte z aut.
  3. Witam forumowiczów! Podczas jazdy pod górę DK7 auto zaczęło tracić moc. Silnik mocno się zdławił, a po naciśnięciu sprzęgła zgasł. Zjechałem na parking (na szczęście nie był daleko i doleciałem na jałowym). Podniosłem maskę w nadziei, że przyczyną jest np. paliwo, które tankowałem przed chwilą albo w najgorszej opcji turbina, która i tak wybierała się na dłuższy odpoczynek. Niestety po odkręceniu korka wlewu oleju poczułem spaleniznę, a nad wlewem unosiła się siwa mgiełka. Po przekręceniu kluczyka słychać tylko "cykanie", a wał stoi. Brakło oleju, czujnik oraz kontrolka ciśnienia oleju nie zadziałały i stało się co się musiało stać. :rozpacz Muszę to uleczyć i mam dwie opcje: remont lub wymiana silnika. Silnik po kilkudziesięciu minutach stygnięcia ruszył. Po przekręceniu kluczyka wał obraca się, auto poszarpuje jakby chciało pracować, ale nie odpala. Podejrzewam kompresję bliską zeru, poklejone pierścienie itd. Remont pod uwagę biorę dla tego, że silnik w ogóle rusza i wydaje z siebie jakieś dźwięki, ale nie wiem czy warto. Warto? A może jednak lepiej wymienić? Tutaj chciałbym spytać jaki słupek będzie pasował. Chciałbym kupić silnik z głowicą, kompletnym dołem, ale bez osprzętu typu turbina, alternator, cewki, okablowanie, kolektory, itd. Zastanawiam się tylko jaki będzie pasował. Szukam czegoś do ok. 1000 zł. Mój to AEB. Czy np. słupek z silników poprzecznych np. AGU będzie ok pod mój osprzęt? I czy wszystkie wzdłużne będą pasować? Np. AWT, AWM itd. Czekam na Waszą opinię. Pozdrawiam!
  4. Witam serdecznie forumowiczów! Mam takie pytanie: Czy drugi, oryginalny czarny kluczyk (nie jest to "scyzoryk") dołączony do auta przy zakupie trzeba programować? Chodzi mi o immobilizer. Zgubiłem kluczyki, jestem sporo poza domem i nie wiem czy szukać w okolicy czarodzieja i dorabiać nowy czy dzwonić do domu i czekać na paczkę z zapasowym. Nigdy go nie używałem, więc nie wiem czy zadziała. Passat B5 3B. Czekam na pomoc. Pozdrawiam!
  5. Witam wszystkich. Padło i na mnie, bo i u mnie padł sygnał radiowy w aucie... Przepatrzyłem co tylko mogłem i nie znalazłem nic. Żadnych przerw przynajmniej w tych widocznych miejscach. Wszystko pospinane i podłączone gdzie trzeba. Brak sygnału zarówno na oryginalnym radiu jak i na radiu Sony CDX. Wymieniłem stopkę oraz bat na nowe i dalej to samo na obu radiach. Stwierdziłem, że zamiast separatora kupię zewnętrzny wzmacniacz antenowy i tak zrobiłem. W aucie wylądował wzmacniacz ABASCO +16dB i... dalej nic! Co można na to poradzić? Przerwa po drodze do podsufitki? Jeśli tak, to wiecie może którędy biegnie antena i jak ją najłatwiej sprawdzić? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
  6. Witam forumowiczów, odgrzewam kotlet. Wypadła mi wymiana N75. Całość objawów i temu podobnych opisałem w tym wątku. Żeby nie szukać, tutaj link do ostatnich logów na PB 95. Mam teraz problem, bo: Mój zaworek to 058 906 283 C. Sprawdzam go w ETKA i zaworek ma numer z literką F i taki też mają w sklepach w których dzisiaj o niego pytałem, tylko w cenach z kosmosu! W jednym 540 zł, a w kolejnym 300 zł... Inna sprawa, to jeszcze zaworki "typu" J. Podobno stosuje się go pod mapy na 180 KM, a pochodzi z BAM czy innych mocniejszych 1.8T. Teraz pytanie do was. Jaki typ zaworka wybrać? No i czy ktoś z was ma dostęp do takiego zaworka i mi pomoże w zamówieniu (wszędzie piszą o cenie max 180 zł), bo przecież nie kupię go za 500 zł... Może kiedyś w ramach podziękowania będę miał okazję postawić duże, mocne chmielowe. Czekam na odpowiedź. Pozdr!
  7. Ok, zrobiłem teścik. Połączyłem ze sobą WG i króciec na zimnej stronie turbo. Nic nie przeładowało, a auto zbierało się odrobinę gorzej, więc poskładałem wszystko tak jak być powinno i pozostało tylko zamówić N75. Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Pozdr.!
  8. Całkowicie zdejmować wężyk z WG już próbowałem i faktycznie rwało z kopyta a chwilę później przeładowanie i tryb awaryjny. Nie chcę być stronniczy, ale @german musi mieć rację, bo skąd N75 miał by brać ciśnienie do sterowania WG jak nie z króćca za turbiną? Przecież nie z TIP bo z niego powietrze doi turbo i tam raczej ciśnienia bym się nie spodziewał. Byłem właśnie ciekawy, czy to ciśnienie z króćca turbiny jest na tyle duże, że całkowicie otwiera WG, czy tylko uchyla i jakieś tam doładowanie jeszcze jest. Zimno trochę, ale sprawdzimy co z tego będzie. Mogę zrobić tak, że połączę ze sobą 2 króćce N75 wężykiem żeby go nie wyciągać już z TIP'a? No i zostawić zaworek z wpiętą kostką czy bez? Chodzi mi tylko o to, żeby sprawdzić czy przy tych 0,3 bar coś się poprawi... Nie mam manometru, żeby zmierzyć ile dmucha teraz. Z resztą i tak rewelacji się nie podziewam, po tym Duty Cycle. Wymienię zaworek to będę mierzył. Chcę też uniknąć za bogatej mieszanki jak ma w ogóle nie dmuchać.
  9. Ok. Czyli, żeby to uzyskać muszę spiąć ze sobą obydwa wężyki i zaślepić wejście w TIP? Co z zaworkiem? Odpiąć czy zostawić podłączony gdzieś na boku? Ciekaw jestem czy coś się poprawi... Nie mierzyłem nigdy, czy w ogóle dmucha tam przynajmniej te 0,3 bar. Zobaczymy co będzie.
  10. No to pozostaje wymiana... z ciekawości, czego się można spodziewać jak podłączy się bezpośrednio króćce WG i turbiny z pominięciem N75? Przeładuje?
  11. Próbowałem. Postawiłem sobie akumulator z innego auta i zapiąłem na niego małe klemy z gołymi kablami na końcach. Na dolny króciec założyłem wężyk i albo delikatnie dmuchałem, albo wciągałem powietrze. Zaworek podłączyłem do akumulatora i przepływ powietrza był taki sam... Wydaje mi się, że po podaniu tych 12V (aku trochę "wiekowy", ale na sam zaworek na pewno daje radę, bo auto z niego odpalę) powinien się domknąć przynajmniej odrobinę albo cykać... Nic z tego. Co dalej?
  12. Witam ponownie, odgrzewam kotlet. Może mi ktoś powiedzieć co jest grane z tym N75? Od jakiegoś czasu regularnie dostawałem błąd: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 557 T Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D04 Coding: 04001 Shop #: WSC 05314 1 Faults Found: 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 26-10 - Output Open - Intermittent Readiness: N/A Mierzyłem rezystancję zaworka i wyszła w granicach 27 ohm. Chyba troszkę za dużo... Napięcie z wtyczki N75 to granice 6,8V, na włączonym zapłonie. Powinna być raczej zbliżona do wartości napięcia na aku. No i coś się porobiło z Duty Cycle... Ling do logów: Log (002,007,025) Co myślicie? Pozdr.!
  13. Ok, dzięki za podpowiedzi. W przyszłym tygodniu może zjadę się z kumplem który ma Golfa IV AGU to mu na chwilę skubnę ECU. Zobaczymy jak będzie. Dam znać co i jak.
  14. A jak podłożę ECU spod AGU to niczego nie będę musiał stroić? Pasuje Plug&Play? Co do wydechu, to właśnie się zastanawiam. Być może uda mi się zrobić taki myk, żeby coś sobie pospawać. Mam dostęp do materiałów za grosze, tylko potrzebuje czasu i ciepła bo w nieogrzewanym garażu to nasmarkam strasznie na te rury drżącymi rękoma. Lepiej zrobić jak się należy, tym bardziej, że przepadam za tym autem jak nie wiem co... Mam też do wymiany uszczelkę pod pokrywą wałków rozrządu bo puszcza olej. Wtedy będę miał odgarnięte trochę gratów to zmierzę ciśnienia na cylindrach i dam znać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności