Skocz do zawartości
luck

Ocena - 1.8T AEB, brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

widzę że chyba posiadacze wiedzy na temat b5 wymarli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tych filmików to za bardzo nic nie można wysłuchać, ale czy przypadkiem nie pracuje tak jakby była zła praca na którymś cylindrze? Może warto wykręcić świece i zobaczyć co tam się dzieje. Czy cokolwiek już sprawdzałeś? Czy przypadkiem przy rozruchu nie klekotał tak od jakiegoś czasu i przestawał po kilku sekundach, jeżeli tak to podaję kolejność prac które musisz wykonać.

1. Posprawdzaj przewody prądowe dochodzące do cewek przy wtyczkach (najlepiej podczas pracy silnika, to od razu może być słychać).

Jeżeli to nie pomogło to

2. Wykręć świece z silnika i zobacz czy są sprawne, czy nie widać uszkodzeń elektrod. Jeżeli masz możliwość, to włóż inne sprawne lub najlepiej nowe. Po włożeniu nowych i chwilowej pracy na benzynie świece zajdą nalotem. Wykręć je ponownie i sprawdź, czy wszystkie chodziły. Jeżeli widać, że na którejś nie było spalania, to widać na którym cylindrze nie pracował silnik.

Wtedy wykonaj krok 3

3. Pooznaczaj cewki w kolejności od rozrządu. Zamień cewkę zapłonową z innego cylindra pozostawiając przewody dochodzące do cewek na tych samych pozycjach co były. Nie zmieniaj świecy, żeby ta na której nie było spalania pozostała na tym samym cylindrze. Odpal silnik i chwilkę niech popracuje, żeby można było sprawdzić spalanie na świecach.

I teraz analiza:

-Jeżeli na tym cylindrze na którym wcześniej nie było spalania pojawiła się normalna praca, a przestało pracować na tym cylindrze na który wstawiłeś cewkę z cylindra wcześniej nie działającego (ważne oznaczenie cewek) to znaczy że padła ci cewka zapłonowa

ale

-jeżeli nadal nie ma spalania na tym samym cylindrze pomimo zamian cewek, to w tych naszych pojazdach występuje takie coś jak "moduł wzmocnienia zapłonu" i czasami się psuje akurat na 2 cylindrze (licząc od rozrządu).

Aby się upewnić, czy jest dobry trzeba sprawdzić oporność na poszczególnych liniach. Na uszkodzonej linii najprawdopodobniej na wskaźniku będzie "0"

Zamieszczam link (nie po naszemu, ale zrozumiale)

http://www.audiworld.com/tech/elec181.shtml

Następny w kolejności jest sterownik silnika, ale to raczej ostateczność i bardzo mało prawdopodobne w tym przypadku.

Jeżeli nie pomogłem, mówi się trudno. Tak odczytałem usterkę po słuchu z tych filmików.

Ale jeżeli trafiłem, to po wymianie tego skubańca poczujesz przypływ mocy :)

Pozdrawiam

Edytowane przez Zgredzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam problemem była pęknięta turbina łopatki ocierały o spękane żeliwo teraz mam problem bo przy tej turbinie jest zawór na 2 podciśnienia którego nigdzie nie mogę kupic a jest uszkodzony. Pytanie do czego jest drugie podciśnienie ? i czy można zrobić to sterowanie na jeden wężyk tak jak w większości silników 1,8t .Może ktoś z forum ma taki zawór na sprzedanie lub wie gdzie można go kupić?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zgredzik bardzo dziękuję za odpowiedź widzę że na forum ludzi coraz mniej :) ciesze sie że jednak są jeszcze tacy którzy chcą pomagać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz mam problem bo przy tej turbinie jest zawór na 2 podciśnienia którego nigdzie nie mogę kupic a jest uszkodzony.

Jaki zawór??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie masz podłączone to drugie podciśnienie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drugie podcisnienie idzie pod kolektor ssący,

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Rozmawiałem z gościem który regeneruje takie turbiny, mówi że drugi wężykiem idzie podciśnienie dla lepszego sterowania turbiną, nie wiem jednak co tam zrobi podciśnienie skoro sztanga cofa sie samoczynnie chyba że ma za zadanie otwierać klapkę wg na wolnych obrotach by turbina się rozbujała?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

w każdym razie w gruszce widać dziurawą membranę, a przed założeniem sprawnej turbinki muszę wyeliminować przyczynę uszkodzenia poprzedniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście miałem do czynienia z kilkoma AEB, ale nie uświadczyłem w nich WG z dwoma króćcami. ;)

Coś mi świta, że już kiedyś poruszaliśmy tu na forum podobny wątek, ale nie mogę sobie przypomnieć.

Gdyby to było takie dobre rozwiązanie to pewnie w nowszych by było montowane. ;)

Jak możesz to zlokalizuj w którym miejscy w kolektorze jest podłączony drugi wężyk...

Myślę, że nie będzie problemu, aby zamontować WG z jednym króćcem. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego za słowa pocieszenia, pod kolektorem są 2 jakieś zaworki z jednego idzie wężyk jak dobrze pamiętam do Dv z drugiego do felernego zaraz znajdę ten zaworek i wstawie fotkę

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

vw-passat-b5-audi-a4-a6-zawor-cisnienia-turbiny-4098979010.jpg

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

takie coś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi węzyk nie potrzebny możesz załozyc taką gruszke jak od innych 1.8t tamten węzyk idzie tak jak piszesz do zaworka pod kolektorem który steruje SAI, nie wiem jak to działą ale takie samo rozwiazanie było w silniku anb.

Tamten drugi węzyk zaślep i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro tam są 2 wężyki no to drugi też coś robi, no i pytanie co? turbina grzała mi się do czerwoności aż popękała, nie chcę rozpiździć kolejnej :) n75 sprawny DV nie sprawdzałem suszarka dmuchała 0,6 bara ale dopiero na 4000 obrotów z gazem w podłogę po zdjęciu wężyka z gruszki nie nastąpiło przeładowanie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jadę na warsztat opiszę co i jak jest połączone i sprawdzę DV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pod kolektorem są 2 jakieś zaworki z jednego idzie wężyk jak dobrze pamiętam do Dv z drugiego do felernego zaraz znajdę ten zaworek i wstawie fotkę

Te zaworki co wkleiłeś to są od diesla N75 i N18. ;)

W AEB wężyk od DV idzie bezpośrednio do kolektora. Nie występuje w nim zawór N249. Chyba, ze Twoje AEB jest inne. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mówię że pod kolektorem mam dwa podobne zaworki, wiem bo wymieniałem podciśnienia i odmę zdejmowałem kolektor teraz tam nie mam dojścia żeby zrobić fotki ale popatrzę gdzie idą wężyki i obadamy temat :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

z DV może się mylę ale na 100% mam tam 2 podobne do tych zaworki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest aeb usa wiec inny troche osprzęt jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie masz przypadkiem wersji USA??

N112 i N249 wyglądają tak:

4730489712.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo jestem analfabetą albo coś z moja pamięcią mój silnik ma oznaczenia ANB pod kolektorem mam dokładnie takie wychajsterki.Wężyk od gruchy łączy sie z wężykiem idącym do EGR poprzez ten zaworek, wężyk od DV dochodzi do drugiego zaworka, oba zaworki biorą podciśnienie z kolektora dalej przez jakieś trójniki i zaworki zwrotne do serwa i gdzieś pod lewy błotnik.Mam nadzieję że to przydatne informacjie i coś się wymyśli. Nie wiem skąd zakodowałem sobie te AEB patrząc na ANB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W profilu masz AEB więc tym też się sugeruje. :)

Możesz spokojnie założyć WG z jednym króćcem, a wyjście zaworka N112 pod kolektorem zaślepić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego zrobię tak jak radzisz , skoro podciśnienie do gruchy jest połączone z EGR to może go zaślepić? mam jeszcze pytanie odnośnie napinacza łańcuszka rozrządu ja mam hydrauliczny bez wtyczki i pytanie jak on ma działać na yt widzę że napinacze mają duży skok u mnie łańcuch jest napięty a podczas kręcenia rozrusznikiem widać tylko minimalne ruchy, nie takie skoki jak w tych z wtyczką czy to tak ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro podciśnienie do gruchy jest połączone z EGR to może go zaślepić?

W tym aucie nie ma EGR. Pod kolektorem masz zaworek N112, który steruje tzw. Combi Valve znajdującym się przy silniku od strony grodzi i często mylonym z EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś kupiłem turbinke z anglika ku mojemu zdziwieniu nosi oznaczenia k04 średnica dolotu 40mm jest większa od mojej k03 co wskazuje że dostałem k04 za 250 zł z kolektorem gratis :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ot trochę czytałem na forum i mam obawy czy mgę te k04 wsadzić bez robienia programu? nie chcę na razie chipa mam inne wydatki, chcę tylko by się pasek kulał bez problemów. Czytałem cos że k04 będzie powodować przeładowanie że silnik sie przegrzewa ? co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności