Skocz do zawartości

Zgredzik

  • Liczba zawartości

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Zgredzik

  • Urodziny 02.12.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    podlaskie

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
  • Rok produkcji
    1997
  1. Witam. Z tych filmików to za bardzo nic nie można wysłuchać, ale czy przypadkiem nie pracuje tak jakby była zła praca na którymś cylindrze? Może warto wykręcić świece i zobaczyć co tam się dzieje. Czy cokolwiek już sprawdzałeś? Czy przypadkiem przy rozruchu nie klekotał tak od jakiegoś czasu i przestawał po kilku sekundach, jeżeli tak to podaję kolejność prac które musisz wykonać. 1. Posprawdzaj przewody prądowe dochodzące do cewek przy wtyczkach (najlepiej podczas pracy silnika, to od razu może być słychać). Jeżeli to nie pomogło to 2. Wykręć świece z silnika i zobacz czy są sprawne, czy nie widać uszkodzeń elektrod. Jeżeli masz możliwość, to włóż inne sprawne lub najlepiej nowe. Po włożeniu nowych i chwilowej pracy na benzynie świece zajdą nalotem. Wykręć je ponownie i sprawdź, czy wszystkie chodziły. Jeżeli widać, że na którejś nie było spalania, to widać na którym cylindrze nie pracował silnik. Wtedy wykonaj krok 3 3. Pooznaczaj cewki w kolejności od rozrządu. Zamień cewkę zapłonową z innego cylindra pozostawiając przewody dochodzące do cewek na tych samych pozycjach co były. Nie zmieniaj świecy, żeby ta na której nie było spalania pozostała na tym samym cylindrze. Odpal silnik i chwilkę niech popracuje, żeby można było sprawdzić spalanie na świecach. I teraz analiza: -Jeżeli na tym cylindrze na którym wcześniej nie było spalania pojawiła się normalna praca, a przestało pracować na tym cylindrze na który wstawiłeś cewkę z cylindra wcześniej nie działającego (ważne oznaczenie cewek) to znaczy że padła ci cewka zapłonowa ale -jeżeli nadal nie ma spalania na tym samym cylindrze pomimo zamian cewek, to w tych naszych pojazdach występuje takie coś jak "moduł wzmocnienia zapłonu" i czasami się psuje akurat na 2 cylindrze (licząc od rozrządu). Aby się upewnić, czy jest dobry trzeba sprawdzić oporność na poszczególnych liniach. Na uszkodzonej linii najprawdopodobniej na wskaźniku będzie "0" Zamieszczam link (nie po naszemu, ale zrozumiale) http://www.audiworld.com/tech/elec181.shtml Następny w kolejności jest sterownik silnika, ale to raczej ostateczność i bardzo mało prawdopodobne w tym przypadku. Jeżeli nie pomogłem, mówi się trudno. Tak odczytałem usterkę po słuchu z tych filmików. Ale jeżeli trafiłem, to po wymianie tego skubańca poczujesz przypływ mocy Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności