Rafalkob79 Zgłoś #61 Napisano 17 Kwietnia 2013 Witam, W końcu udało mi się uporać z problematycznym szarpaniem. Byłem na hamowni i stwierdzono spadek około 50 KM i duł na wykresie w przedziale 1700-3000 obr., a potem poszarpany wykres. Znowu zaczęło się sprawdzanie i nic. Stwierdzili, że winne mogą być pompowtryski, ponieważ samochód nie dymił przy maksymalnym obciążeniu i podejżewają, że idzie za mała dawka paliwa. Przekazałem te informacje swojemu i mechanikowi zaproponował mi, że wymieni mi wtryski, ponieważ ma do mojego modelu. Po wymianie sytuacja była taka sama czyli szarpał. Mechanik zaproponował, że zacznie wymieniać po kolei i zaczął od pompy. Był to strzał w 10. Pomimo, że podczas sprawdzania ciśnienie była w stanie idealnym jednakże najprawdopodobniej nie przekazywała takiej dawki paliwa jaka była potrzebna, co jest bardzo trudne do sprawdzenia. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #62 Napisano 27 Kwietnia 2013 witam co moze byc przyczyna przy okolo 1500 obr czuc drgania w srodku a do tego jeszcze plastiki trzeszcza w srodku gdzies w desce w srodku , ponizej i powyzej tych obrotow jest cisza, na wolnych jak makiem zasial, wymienilem poduchy pod silnikiem i skrzynia , jedynie zniknal problem z pierwszego postu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #63 Napisano 14 Maja 2013 pomoze ktos ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #64 Napisano 14 Maja 2013 sklaniałbym się do przegubu wew. jak i zewnętrznego by sprawdzić dokładnie ( z naciskiem na wewnętrzny). Oraz pytanie na jakie poduchy wymieniłeś jak na zamiennki to czasami jest gorzej niż na starych orginalnych , albo brak poprawy. poduchy jedynie orginał zakładać inne t o szmelc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #65 Napisano 15 Maja 2013 poduchy ori Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
notsme Zgłoś #66 Napisano 25 Maja 2013 jaka pompe wymieniles? od podcisnienia ?ona ponoc jest rowniez pompą paliwa. ja mam mianowicie 3 wtryski z oznacazeniem 038130073AL a cztery miesiace temu mechanik wymienil mi 4 wtrysk o na 038130073ak i nie wime czy winny tym szarpaniom jest wlasnie ten wtrysk mianowicie problem mam ten sam miedzy1700 a 2200 obrotow szarpie jak by palil na 3 gary dziwne i pompa pomogła ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafalkob79 Zgłoś #67 Napisano 29 Maja 2013 Witam notsme, Z tego co wiem to wtryski powinny być wszystkie takie same tzn. jak AL to AL a nie ak. Nie wiem jak się ta pompa nazywa, ale znajduje się za silnikiem, (za komorą akumulatora przy silniku). Jest to chyba tzw pompa wstępna jeżeli dobrze pamiętam. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #68 Napisano 4 Czerwca 2013 Witajcie koledzy. Prosiłbym was abyście rzucili okiem na logi mojego passka. Problem który najbardziej przeszkadza mi w jeździe to wyżej opisywane drgania silnika wyczuwalne praktycznie na 5 biegu w przedziale obr. 1800- 2500 i lekkie przydaławienie podczas energicznego wciśnięcia gazu. Po przebojach z połączeniem kabla udało zrobić mi się "czytelne" logi Statyczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128936.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128937.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128938.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128939.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128940.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128941.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128942.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128943.html Dynamiczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128968.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128944.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128945.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128946.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128970.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128947.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128948.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128969.html Żałuję, że bateria w lapku nie pozwoliła mi (jak narazie) dokończyć ostatniego logu dynamicznego 23 a wiem, że jest istotny w moim problemie Jedyne co po tych logach udało mi się zaobserwować to: 1. W gr. 11 dynam. spora rozbieżność podczas przyśpieszania między grp 2-3( ok 1600 obr.). Czyżby zatkany katalizator? 2. Mimo regulacji kąta synchronizacji spory rozjazd w wartościach (chyba nie ominie mnie naciąg paska) Proszę was o analizę ww. logów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #69 Napisano 5 Czerwca 2013 opisujecie problem pokrewny do występującego w moim AWX. Mogłbym was prosić o analizę logów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #70 Napisano 5 Czerwca 2013 (edytowane) opisujecie problem pokrewny do występującego w moim AWX. Mogłbym was prosić o analizę logów?rozrzad raczej ok...Powiedz jaka masz pompe podcisnienia..z kruccem ruchomym?I jak z hamulacami?Wyglada mi to raczej na pompe vacum...luz na kruccu,albo jakis wezyk i chyba cos masz z polaczeniami wtryskow,w logu 18 powinno byc wszedzie 0...ale dopiero ucze sie PD... Edytowane 5 Czerwca 2013 przez Gregoryyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #71 Napisano 5 Czerwca 2013 Powiedz jaka masz pompe podcisnienia..z kruccem ruchomym? Nie mam pojęcia szczerze mówiąc :\ I jak z hamulacami? Raczej nie zauważyłem problemów z hamulcem. Może ostatnio lekko samochód pulsuje podczas chamowania ale to raczej wina tarcz które pasuję już wymienić Wyglada mi to raczej na pompe vacum...luz na kruccu Nic mi to nie mówi mógłbyś jaśniej . Mogę to w prosty sposób sprawdzić? i chyba cos masz z polaczeniami wtryskow,w logu 18 powinno byc wszedzie 0 dzisiaj docisnąłem i przeczyściłem wtyki listwy zasilającej pompowtryski lecz bez poprawy ---------- Dodano o 18:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:54 ---------- Wręcz identyczne objawy występują u mnie opisane w tym poście http://forum.vw-passat.pl/threads/134555-Passat-B5FL-1-9-TDI-AWX-turbo-przeplywomierz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #72 Napisano 5 Czerwca 2013 (edytowane) pompe vacum masz z tylu glowicy,daje podcisnienie do sterowania turbiny i wspomagania hamulcow oraz daje cisnienie paliwa do pompowtryskow...Podmien mu przeplywomierz na sprawny i zrob loga,...chyba ze masz dziure na dolocie;)Bo przeplyw za duzy a cisnienie sie nie wyrabia Edytowane 5 Czerwca 2013 przez Gregoryyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #73 Napisano 5 Czerwca 2013 Przepływka niedawno wymieniona na nówkę. Wszystko wskazuje na to, że gdzieś jest francowataaaaaa dziura choć czy w logach to widać? W który logu to mogę zaobserwować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #74 Napisano 5 Czerwca 2013 porownaj przeplyw powietrza i cisnienie do 1800...a co do pompek ja u siebie dzisiaj logowalem grupe 18 i caly czas mialem 0 wszedziePorownaj log 3 i 11 dynamiczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #75 Napisano 5 Czerwca 2013 Rozumie, że aby logi na pompkach były na "0" konieczna jest ponowna regulacja pompowtrysków? Jutro sprawdzam węże ............. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mautki Zgłoś #76 Napisano 5 Czerwca 2013 (edytowane) propos drgań na niskich obrotach http://forum.vw-passat.pl/threads/68349-Passat-1-9-TDi-glosno-pracuje?p=1823931#post1823931 tak nawiasem ma ktoś odsprzedać pompowtrysk końcówka serii AJ? Edytowane 5 Czerwca 2013 przez mautki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MateuszRyszka Zgłoś #77 Napisano 5 Czerwca 2013 Witam Mam ten sam problem z dziwnymi drganiami na 3,4,5 biegu przy gwałtownym przyśpieszaniu. Mam świeżo wymienione sprzęgło i sprawdzałem oba przeguby wewnętrzne i niema na nich ani grama luzu. Mechanik sugeruje jeszcze podmienić przeguby na inne, tak żeby je całkowicie wyelminować. Od razu zapytam ile kosztuje wymiana takiej pompy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #78 Napisano 6 Czerwca 2013 (edytowane) Niech mi ktoś wytłumaczy jak to jest w ogóle możliwe, że taki przegub może powodować takie drgania. Czy jak by był uszkodzony lub cokolwiek by się z nim działo nie było by słychać dzwieki charakterystyczne dla przegubów? Nie mogę pojąć jak "przegub" może generować drgania ........ i dlaczego tylko na biegu 3-4-5 przy mocnym deptaniu? Edytowane 6 Czerwca 2013 przez Grott Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #79 Napisano 7 Czerwca 2013 Przeguby raczej nie dają takich regularnych i powtarzalnych drgań. Najczęściej słychać klekotanie przy skręcie kół. Raz spotkałem się z przypadkiem zacierającego się przegubu, który powodował straszne drgania ale generowane losowo ( guma nowa a w środku piach i zatarcie gotowe). Przy naszych autach to raczej konektory na pompkach lub padające pompki. U mnie drgania silnika występują głównie przy obciążeniu na 5. Na innych biegach są wyczuwalne ale nie komplikują jazdy. Oczywiście przedział obrotów około 2000 (najczęściej). Po zmianie pompki - wszystko ok. Powinno być widać zmiany wartości BIP nawet przy próbach statycznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rondelek Zgłoś #80 Napisano 8 Czerwca 2013 Witam. Moj Passat (1.9 TDI AWX 2003)od jakiegos czasu podczas przyspieszania pracuje jak traktor. Całe auto wpada w wibracje tym wieksze im wiecej jest obrotow. Slychac przy tym taki traktorowy klekot. Auto w ogole nie ma przy tym mocy. Trudno jest sie rozpedzic do 80 km/h. Odkrecilem dzisiaj pokrywe glowicy i poruszalem wtykami od zasilania pompowtryskow, nie pomoglo. Mam nadzieje, ze nie jest to cos powaznego . Jesli ktos moglby pomoc i wskazac prawdopodobna przyczyne usterki, bylbym wdzieczny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach