Gość Daniel025 Zgłoś #21 Napisano 24 Września 2012 ja mysle ze bls to udany silnik nie dawno kupilem golfa V 1.9 105 bluemotion variant comfortline panorama xenon przebieg 227tys. silniczek naprawde cyka jaszcze mam na stanie golf IV 1.9 alh teraz jego przebig to prawie 500tys. bez problemowe po zmianie mapy zrobil 280tys. niewim ile kucy ma ale nie odpuszcza passatowi b5fl 1.9 avf 131ps 6b. ktory ma tez juz 474tys. test scigania robilem z bratem i oczywicie wszystko robie sam co najwazniejsze wiem co kupowac mam nadzija ze bls tez dorowna przebiegim do moich starszych autek z 2001r. a i stosuje olej aviatic 5w30 dostepny w niemczech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
road-runner Zgłoś #22 Napisano 9 Listopada 2012 Witam, koledze w Leonie padł silnik. Pilnie poszukuje 1,9 Tdi BLS. Gdyby ktoś coś wiedział proszę o kontakt. Ten silnik który miał zdechł klasycznie-pęknięty wał (chyba, sprawę znam tylko z jego opisu) i młócka ogólna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mysz Zgłoś #23 Napisano 10 Stycznia 2013 U mnie to samo pęknięty korbowód , przebieg oryginał 128tyś masakra jakaś , w trasie przy 140 km/h coś hukło silnik zgasł dziura w bloku , laweta 100km do domu. Auto kupione 3 m-ce temu ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #24 Napisano 10 Stycznia 2013 U mnie to samo pęknięty korbowód , przebieg oryginał 128tyś masakra jakaś , w trasie przy 140 km/h coś hukło silnik zgasł dziura w bloku , laweta 100km do domu. Auto kupione 3 m-ce temu ... No to powiem ci kolego że nie ciekawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mysz Zgłoś #25 Napisano 10 Stycznia 2013 No to powiem ci kolego że nie ciekawie no niestety 3k w plecy , mam do złożenia bxe z listwa wtryskową włacznie bo nie wiem czy sa kompatybilne z BLS? słysząłem jeszcze o mozliwosci załozenia 2.0 bmn? (2.0 8v) silnik wyglada identycznie wszystkie mocowania ,czujniki itd w tym samym miejscu podobno gdy sie przeszczepi z listwa wtryskowa to na oprzyrządowaniu z 1.9 wszystko gra tylko silnik z racji ze suszara mniejsza ma okolo 130 km wyciąga? słyszal ktoś kiedyś o takim eksperymencie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #26 Napisano 11 Stycznia 2013 ja tez mam bls i tez sie teraz boje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Adziu197 Zgłoś #27 Napisano 24 Maja 2013 Witam. Również u mnie wystąpiła usterka-padł silnik a dokładnie obróciło panewkę na 3 korbowodzie (przebieg 120.000). Zasięgnąłem opini u znajomego w seriwisie VW w Poznaniu i okazało się, że jest to przypadłość silników (BLS, BXE)-oczywiście jest to informacja nieoficjalna.. Mam Paska rocznik 2008, silnik BLS -jak go kupiłem miał przejechane 57.000, serwisowany na bieżąco niestety nie w VW (przebieg udokumentowany).Po awarii byłem w serwisie, pokazałem panewkę i powiedziałem jakich narobiła szkód jednak VW w żaden sposób nie przychyla się do pokrycia kosztów naprawy lub wymiany silnika. Z tego co już się dowiedziałem padają silniki BLS, BXE z rocznika 2008 (taki własnie jest i mój), koszt naprawy ok. 3.500,00 zł (masakra). Co ciekawe w dniu wczorajszym koledze z pracy-ma również Paska z 2008 roku tez padł silnik (auto serwisowane w niemczech do 130.000 w VW, dalej już nie w autoryzowanym serwisie), auto ma w chwili obecnej przebieg ok. 165.000.... Wstępna diagnoza?? Urwał się korbowód i rozpadł na kilkanaście części-dlaje wypadł przez miskę olejowa. MYŚLAŁEM, ŻE VW TO DOBRE BEZAWARYJNE AUTO A FIRMA VW CENI NADTO SWOICH KLIENTÓW I POMAGA W TAKICH SYTUACJAC-JEDNAK SIĘ MYLIŁEM. Wniosek jest jeden-kto zamierza kupić Paska 1,9 BLS, BXE z myślą o jego bezawaryjności lepiej gdyby się dobrze zastanowił, ja sam wolałem ten silnik z uwagi na awarie 2,0 TDI.A tu taka pomyłka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati91lv Zgłoś #28 Napisano 25 Maja 2013 Panowie czy to prawda, że tylko rocznik 2008 siada ??? Mam 2007 i jeżeli mieli by coś poprawić ( w co nie wierze znając vw/audi ) to mój pewnie też jest felerny !?!? Ogólnie bxe jest pełno na rynku i wiadomo, że to one będą się psuły najczęściej i panewki nie muszą być jakąś wadą-tym bardziej, że mowa o braku zamków ale one przecież są potrzebne tylko przy montażu silnika, a nie to trzymania panewek później.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #29 Napisano 25 Maja 2013 mowa o braku zamków ale one przecież są potrzebne tylko przy montażu silnika, a nie to trzymania panewek później.... zależy od silnika a niestety vw poszedł na skróty cytat: ,,Zakładam, że każdy widział wał korbowy i korbowody oraz tłoki - jeśli nie to niech sobie w googlu znajdzie wyszukiwanie grafiki pod hasłem korbowód, wał korbowy, tłoki. Na każdym cylindrze występuje jeden tłok do niego przytwierdzony ruchomy korbowód a jego drugi koniec montowany jest na wale korbowym. Korbowód obraca się na wale na swojej ośce. To własnie na tej nimi ośce dla danego tłoka zakłada się panewki (2 sztuki składający się na okrąg). Zazwyczaj jedna z panewek ma tzw zamek, czyli wystający róg zagięty w dół dopasowany w rowek na ośce wału. Taki zamek powoduje brak możliwości obrócenia się panewki. Panewki mają w sobie otwór, jeden lub więcej. Te otwory pasują do otworów w ośce wału korbowego, razem tworzą kanał dla oleju pod ciśnieniem do smarowania tego poruszającego się zespołu. Kiedy nie zareagujemy na stukające panewki przy dodawaniu gazu to z czasem czekają nas gorsze niespodzianki. Na panewce powstanie taki luz, że potrafi się ona wymknąć wspomnianym zamkiem z rowka i obrócić się. Prowadzi to natychmiast to braku smarowania, ponieważ otworki w panewce nie pasują do otworków w ośce wału korbowego. Czasem jedna panewka może wskoczyć na drugą. Wtedy szybko pojawia się kontrolka oleju mówiąca o braku ciśnienia oleju. Te dwie sytuacje prowadzą do spiłowania, powstania nadzwyczajnie wysokiej temperatury na panewkach. Ośka wału zostaje szybko spiłowana, panewki również. Mając odrobinę wyobraźni można sobie uzmysłowić co się dzieje z opiłkami metalu. Jeśli nie to ja napiszę: podróżują one wraz z olejem po silniku czyniąc szkody. Najgorsze to dostanie się opiłków na gładzie cylindrów, czy też do łożyskowania i smarowania poszczególnych części silnika takich jak np. turbosprężarka itp. Po czasie kiedy już panewka jest zeszlifowana z ośką wału korbowego zaczyna się stukanie stałe. Czyli niezależnie od prędkości obrotowej silnika słyszymy stukanie w silniku.'' podsumowanie własne: konia z rzędem temu kto słyszał w b6 1.9tdi stukające panewki-śmiem twierdzić iż to wina braku zamków i gdy dostanie ona wystarczający luz-obraca się bez wcześniejszych jakichkolwiek oznak zużycia itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mperlak Zgłoś #30 Napisano 22 Lutego 2016 (edytowane) Od czego mogło się coś takiego wydarzyć? Silnik bls 2008 170kkm Edytowane 22 Lutego 2016 przez mperlak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #31 Napisano 22 Lutego 2016 No co, obróciło paneweczke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #32 Napisano 22 Lutego 2016 Butowanie na zimnym, gigantyczny przebieg itp. Dużo jest powodów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #33 Napisano 22 Lutego 2016 podobny przypadek ? http://forum.vw-passat.pl/threads/115661-1-9TDI-BLS-silnik-do-wymiany-odpad%C5%82a-cz%C4%99%C5%9B%C4%87-bloku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #34 Napisano 22 Lutego 2016 A teraz doczytałem W tych "nowych" 1.9 tdi lubią się panewki obracać, ponieważ nie mają zamków. Warto je wymienić jeśli nie wiadomo kiedy było to robione Mój znajomy ma w firmie 6 VW caddy które latają po europie (mobilny warsztat). W 2 obróciło mu panewke i odrazu w pozostałych 4 wymienił je profilaktycznie. Mówił że wyglądały już na słabe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matthewski Zgłoś #35 Napisano 22 Lutego 2016 Poczytaj sobie artykuły o panewkach w BXE, BLS... Dużo tego jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mperlak Zgłoś #36 Napisano 22 Lutego 2016 Właśnie czytałem, czy wymiana panewek niweluje problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazen Zgłoś #37 Napisano 22 Lutego 2016 permanentnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #38 Napisano 22 Lutego 2016 Jaki orientacyjny koszt wymiany panewek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kml_84 Zgłoś #39 Napisano 23 Lutego 2016 Jaki orientacyjny koszt wymiany panewek? kolega wymieniał 3 miesiące temu w bxe. Jak dobrze pamiętam to 400zł panewki + nowy olej, filtr i silikon pod miskę i jakieś 2godz roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #40 Napisano 23 Lutego 2016 Jaki orientacyjny koszt wymiany panewek? W ASO wymiana za około 1200zł. To koszt z przed dwóch lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach