Skocz do zawartości
colednik

Brak mocy przy obecnych mrozach

Rekomendowane odpowiedzi

Poaradźcie, proszę;) Mam spadek mocy przy wysokich mrozach Dzieje się tak już chyba 3 sezon jak temp siega ponizej -15 stopni. Kiedys tak nie miałem Jak się trochę ociepli wszystko wraca do normy... Dodam, że wczoraj jak jechałem do pracy nie mogłem przekroczyć 3000 obrotów, tak jakby w tryb serwisowy wchodził? Po zgaszeniu silnika i ponowny uruchomiebniu jest dobrze przez chwilę a potem znów tracu moc. Zauważyłem, że jak wrzucę 4 bieg dopiero zaczyna mi się to dziać. CO może być przyczyną???? Tankuję od samego początku tylko vervę. Dzisiaj byłem wymienić olej wraz z filtrem paliwa, Wyjechałem z warsztatu trochę pojezdziłem i to samo... autku spadła moc Dodam, że przy odpalaniu nie mam najmniejszych problemów, pali za pierwszym razem... Znajomi z podobnymi motarkami mają jedynie problemy z odpalanie a nie z mocą, a u mnie na odwrót:( Mój silnik 1,9 tdi AHU. Z góry dziekuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zamarza N75 albo sztanga gruszki siłownika ciśnieniowego przy turbo i nie wysuwa się by zbić ciśnienie doładowania. Log dynamiczny grupy 011 oraz obserwacja sztangi przy turbo (na postoju z chwilowymi wejściami na wysokie obroty na rozgrzanym silniku) wiele wyjaśniłaby.

Aby wyeliminować z podejrzeń N75 wystarczy wypiąć z niego wężyki idące do turbo a następnie je zmostkować i w takiej konfiguracji również wykonać log dynamiczny 011 - jeśli wtedy ciśnienie doładowania będzie na poziomie 1600 mbar i nie będzie przeładowania to N75 zamarza.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłącze sie do pytania.

Mam chyba identyczne objawy ale z racji innego pojazdu chcialbym zapytać czy powody mogą być takie same?

Moje spostrzeżenia:

Na postoju, bieg jałowy.. pedał w podłoge i dociaga spokojnie do 4 - 4.5 tys obr/min. Wyżej go nie sprawdzałem, bo nie o to chodziło.

W trakcie jazdy im wyższy bieg tym coraz trudniej dojsc do 3 tys obr. Na jedynce jeszcze idzie, dwojka no jak cie moge, trojka wyraźnie slabsza, czwórka ledwo przeciaga 3 tys, a na piątce kończy sie moc przy 3 tys obrotow. Ledwo wchodzi na 3200.

 

Ogolnie nie jest to jakby spadek mocy, tylko nie czuć ze załącza sie turbo. Ot tak sobie jednostajnie przyspiesza ale, jak to Chylińska w YCD powiedziała, "no dupy nie urywa".

 

Objaw pojawił sie jednocześnie ze spadkiem temperatur w granicach -10 stopni.

 

Przepływka ? EGR ? Zabity filtr paliwa ? czy ta jakas sztanga ?

Edytowane przez szarkiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepływka ? EGR ? Zabity filtr paliwa ? czy ta jakas sztanga ?

 

Wszystkie z ww. rzeczy mogą mieć wpływ na te słabe osiągi i brak dynamiki samochodu. Domyślam się, że auto nie było diagnozowane i nie były podglądane parametry ani na postoju ani w ruchu więc bez tego można tylko zgadywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłęm dzisiaj w warsztacie, powiedziano mi, że to na 100% wina ropy. Jedynie co wstawić samochód do ciepłego pomieszczenia... Twierdzili, że jak się cieplej zrobi i problem znika to napewno nie ma czego szukać i przyczyna w ropie... (a tak miałem w 2 poprzednicj sezonach) Dla pewności pojechałem do 2 warsztatu i to samo mi powiedzieli... Co o tym sadzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko mozliwe ze ropa sie gesciejsza robi i nie nadazy plynac do pompy wtryskowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłęm dzisiaj w warsztacie, powiedziano mi, że to na 100% wina ropy. Jedynie co wstawić samochód do ciepłego pomieszczenia... Twierdzili, że jak się cieplej zrobi i problem znika to napewno nie ma czego szukać i przyczyna w ropie... (a tak miałem w 2 poprzednicj sezonach) Dla pewności pojechałem do 2 warsztatu i to samo mi powiedzieli... Co o tym sadzicie?

 

kiedy wymieniałes filtr paliwa?szwagier mial takie objawy w pasku a kolega w t5 wiec moze u ciebie tez to samo?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiedy wymieniałes filtr paliwa?szwagier mial takie objawy w pasku a kolega w t5 wiec moze u ciebie tez to samo?????????

 

wczoraj...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć wode w paliwie, pewnie nie tankujesz do pełna,

na sciankach zbiornika osiada woda a potem spływa do paliwa,

dolej denaturat albo naftę, tak ok 5 l na zbiornik.

Napewno pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w AVF występuje problem z przyśpieszaniem, tak przy 2 tys. obrotów. Jak wcisnę pedał gazu do oporu, to właśnie przed 2 tys. obrotów passek zaczyna szarpać, jakby się dławił. Odpuszczę gaz i zacznę delikatnie wciskać to już mniej czuć szarpanie, ale mimo to czuć. Jak autko się rozgrzeje, to takiego objawu nie ma. Na jałowym biegu, jak zakręcę go do 4 tys. obrotów do idzie płynnie.

Sądzę, że gdzieś paliwo przymarza, i podczas przyśpieszania (obciążenie) przewody paliwowe nie nadążają doprowadzić ropy i stąd to szarpanie. Tylko dziwi mnie to, że jak się rozgrzeje to jest ok. A później, kolejne odpalenie to jest to samo. Myślałem, może że po 1 rozgrzaniu i przegonieniu samochodu już ten objaw ustąpi, ale tutaj ciągle się pojawia. Najgorzej, że zalałem autko do pełna i mimo tego, że wlałem STP z antyżelem problem występuję. Zastanawiam się nad spuszczeniem ropki ze zbiornika i zalania Vervy i sprawdzić, czy objaw będzie występował. Tylko najgorzej nie chce mi się spuszczać ropy, a jak na razie dłuższa trasa się nie szykuje to jej nie przepalę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam to samo co kolega "colednik" tylko że umnie dodatkowo w chwili kiedy traci moc zaświeca sie LAMPKA OSTRZEGAWCZA SPALIN SILNIKA:( czy to jest wina paliwa ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie w AVF występuje problem z przyśpieszaniem, tak przy 2 tys. obrotów. Jak wcisnę pedał gazu do oporu, to właśnie przed 2 tys. obrotów passek zaczyna szarpać, jakby się dławił. Odpuszczę gaz i zacznę delikatnie wciskać to już mniej czuć szarpanie, ale mimo to czuć. Jak autko się rozgrzeje, to takiego objawu nie ma. Na jałowym biegu, jak zakręcę go do 4 tys. obrotów do idzie płynnie.

Sądzę, że gdzieś paliwo przymarza, i podczas przyśpieszania (obciążenie) przewody paliwowe nie nadążają doprowadzić ropy i stąd to szarpanie. Tylko dziwi mnie to, że jak się rozgrzeje to jest ok. A później, kolejne odpalenie to jest to samo. Myślałem, może że po 1 rozgrzaniu i przegonieniu samochodu już ten objaw ustąpi, ale tutaj ciągle się pojawia. Najgorzej, że zalałem autko do pełna i mimo tego, że wlałem STP z antyżelem problem występuję. Zastanawiam się nad spuszczeniem ropki ze zbiornika i zalania Vervy i sprawdzić, czy objaw będzie występował. Tylko najgorzej nie chce mi się spuszczać ropy, a jak na razie dłuższa trasa się nie szykuje to jej nie przepalę.

 

 

Mam dokładnie to samo :) Zima18 jak coś wymyślisz to daj znać pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodów może być wiele. Po 1sze uzupełnił bym lepszym paliwem bak do pełna z dodatkiem np. Castrol TDA oraz Skydd. Następnie wymienił filtr paliwa na nowy - można się pokusić o spuszczenie wody z niego dolnym zaworem upustowym jeśli auto odtai w ciepłym pomieszczeniu, ale wg mnie lepiej zainwestować w nowy filtr paliwa. Co do wpadania w notlaufa, to jeżdżenie przez zimę nie służy zmiennej geometrii, gdyż często silnik się nie dogrzewa oraz jeździ się raczej spokojnie, a jak wiecie PSJ nie służy. Sprawdził bym też to co podał SZTOMEL, czyli zawór N75. U mnie w ostatnich dniach, gdzie nad ranem było -22'C też wystąpił notlauf i powodem jego był wcześniej wspomniany zawór. Po wymianie na nowy problem znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem pół baku paliwa jak zaczęło się przerywanie dolałem paliwa na statoilu o nazwie GOLD, dodałem też dodatku SKYDD, wymienilem filtr paliwa i dalej to samo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój AVF też się dławił przed 2tyś. obrotów, podejrzewałem EGR, wymieniłem na używkę i dalej to samo. Przebadałem go i wynika z tego że N75 jest zasyfiony, teraz zimą jeszcze ciężej pracuje i nie rozhula turbinki. Trzeba by go wyczyścić, ale to jak się ociepli :D Spróbujcie czy u Was pomoże ten zabieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem coś takiego w swoim passacie ( w sumie to chyba z 3 razy mi sie to pojawilo ) ze normalnie sobie jechałem i nagle tracił moc, nie mógł w ogóle przyspieszać, na żadnym biegu, nie wiem co było przyczyną, ale jak już stanąłem i odpalałem na drugi dzień wszystko było ok. Może to złe paliwo, lub brudny filtr paliwowy? Nie wiem, ale ostatni raz miałem taki spadek mocy z pół roku temu, teraz jest wszystko ok. Takie spadki mocy miałem w lecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem pół baku paliwa jak zaczęło się przerywanie dolałem paliwa na statoilu o nazwie GOLD, dodałem też dodatku SKYDD, wymienilem filtr paliwa i dalej to samo :)

raczej to nie paliwo bo ja tez zalałem w poniedziałek On VERVE dodałem środek STP i dalej to samo:( Filtr paliwa wymieniany był koniec pażdziernika...

Koleczy czy u was też jak traci moc zapala sie lampka ostrzegawcza spalin silnika? czy tylko ja tak mam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im mniejszy mróz tym szybciej się nagrzewa i w krótszym czasie przerywa ;) po 10 min jest wszystko ok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemcionet

Koledzy ja mam inny problem przez to że jestem nowy muszę dopisywać się do innych wątków.

 

Ja mam problem cały czas z tym iż jak jadę i przeciągam biegi powyżej 3 tys to auto gwałtownie szarpie a jak na autostradzie jechałem 180 to auto na obrotomierzu nie przekracza już 3 tys obrotów co może być przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem nowy

To widać. :)

Kolego nie ten dział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności