colednik Zgłoś #1 Napisano 3 Lutego 2012 Poaradźcie, proszę Mam spadek mocy przy wysokich mrozach Dzieje się tak już chyba 3 sezon jak temp siega ponizej -15 stopni. Kiedys tak nie miałem Jak się trochę ociepli wszystko wraca do normy... Dodam, że wczoraj jak jechałem do pracy nie mogłem przekroczyć 3000 obrotów, tak jakby w tryb serwisowy wchodził? Po zgaszeniu silnika i ponowny uruchomiebniu jest dobrze przez chwilę a potem znów tracu moc. Zauważyłem, że jak wrzucę 4 bieg dopiero zaczyna mi się to dziać. CO może być przyczyną???? Tankuję od samego początku tylko vervę. Dzisiaj byłem wymienić olej wraz z filtrem paliwa, Wyjechałem z warsztatu trochę pojezdziłem i to samo... autku spadła moc Dodam, że przy odpalaniu nie mam najmniejszych problemów, pali za pierwszym razem... Znajomi z podobnymi motarkami mają jedynie problemy z odpalanie a nie z mocą, a u mnie na odwrót:( Mój silnik 1,9 tdi AHU. Z góry dziekuje za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #2 Napisano 3 Lutego 2012 (edytowane) Albo zamarza N75 albo sztanga gruszki siłownika ciśnieniowego przy turbo i nie wysuwa się by zbić ciśnienie doładowania. Log dynamiczny grupy 011 oraz obserwacja sztangi przy turbo (na postoju z chwilowymi wejściami na wysokie obroty na rozgrzanym silniku) wiele wyjaśniłaby. Aby wyeliminować z podejrzeń N75 wystarczy wypiąć z niego wężyki idące do turbo a następnie je zmostkować i w takiej konfiguracji również wykonać log dynamiczny 011 - jeśli wtedy ciśnienie doładowania będzie na poziomie 1600 mbar i nie będzie przeładowania to N75 zamarza. Edytowane 3 Lutego 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szarkiz Zgłoś #3 Napisano 3 Lutego 2012 (edytowane) podłącze sie do pytania. Mam chyba identyczne objawy ale z racji innego pojazdu chcialbym zapytać czy powody mogą być takie same? Moje spostrzeżenia: Na postoju, bieg jałowy.. pedał w podłoge i dociaga spokojnie do 4 - 4.5 tys obr/min. Wyżej go nie sprawdzałem, bo nie o to chodziło. W trakcie jazdy im wyższy bieg tym coraz trudniej dojsc do 3 tys obr. Na jedynce jeszcze idzie, dwojka no jak cie moge, trojka wyraźnie slabsza, czwórka ledwo przeciaga 3 tys, a na piątce kończy sie moc przy 3 tys obrotow. Ledwo wchodzi na 3200. Ogolnie nie jest to jakby spadek mocy, tylko nie czuć ze załącza sie turbo. Ot tak sobie jednostajnie przyspiesza ale, jak to Chylińska w YCD powiedziała, "no dupy nie urywa". Objaw pojawił sie jednocześnie ze spadkiem temperatur w granicach -10 stopni. Przepływka ? EGR ? Zabity filtr paliwa ? czy ta jakas sztanga ? Edytowane 3 Lutego 2012 przez szarkiz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #4 Napisano 3 Lutego 2012 Przepływka ? EGR ? Zabity filtr paliwa ? czy ta jakas sztanga ? Wszystkie z ww. rzeczy mogą mieć wpływ na te słabe osiągi i brak dynamiki samochodu. Domyślam się, że auto nie było diagnozowane i nie były podglądane parametry ani na postoju ani w ruchu więc bez tego można tylko zgadywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colednik Zgłoś #5 Napisano 3 Lutego 2012 Byłęm dzisiaj w warsztacie, powiedziano mi, że to na 100% wina ropy. Jedynie co wstawić samochód do ciepłego pomieszczenia... Twierdzili, że jak się cieplej zrobi i problem znika to napewno nie ma czego szukać i przyczyna w ropie... (a tak miałem w 2 poprzednicj sezonach) Dla pewności pojechałem do 2 warsztatu i to samo mi powiedzieli... Co o tym sadzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #6 Napisano 3 Lutego 2012 Wszystko mozliwe ze ropa sie gesciejsza robi i nie nadazy plynac do pompy wtryskowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #7 Napisano 3 Lutego 2012 Byłęm dzisiaj w warsztacie, powiedziano mi, że to na 100% wina ropy. Jedynie co wstawić samochód do ciepłego pomieszczenia... Twierdzili, że jak się cieplej zrobi i problem znika to napewno nie ma czego szukać i przyczyna w ropie... (a tak miałem w 2 poprzednicj sezonach) Dla pewności pojechałem do 2 warsztatu i to samo mi powiedzieli... Co o tym sadzicie? kiedy wymieniałes filtr paliwa?szwagier mial takie objawy w pasku a kolega w t5 wiec moze u ciebie tez to samo????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colednik Zgłoś #8 Napisano 3 Lutego 2012 kiedy wymieniałes filtr paliwa?szwagier mial takie objawy w pasku a kolega w t5 wiec moze u ciebie tez to samo????????? wczoraj... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #9 Napisano 4 Lutego 2012 Musisz mieć wode w paliwie, pewnie nie tankujesz do pełna, na sciankach zbiornika osiada woda a potem spływa do paliwa, dolej denaturat albo naftę, tak ok 5 l na zbiornik. Napewno pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #10 Napisano 4 Lutego 2012 U mnie w AVF występuje problem z przyśpieszaniem, tak przy 2 tys. obrotów. Jak wcisnę pedał gazu do oporu, to właśnie przed 2 tys. obrotów passek zaczyna szarpać, jakby się dławił. Odpuszczę gaz i zacznę delikatnie wciskać to już mniej czuć szarpanie, ale mimo to czuć. Jak autko się rozgrzeje, to takiego objawu nie ma. Na jałowym biegu, jak zakręcę go do 4 tys. obrotów do idzie płynnie. Sądzę, że gdzieś paliwo przymarza, i podczas przyśpieszania (obciążenie) przewody paliwowe nie nadążają doprowadzić ropy i stąd to szarpanie. Tylko dziwi mnie to, że jak się rozgrzeje to jest ok. A później, kolejne odpalenie to jest to samo. Myślałem, może że po 1 rozgrzaniu i przegonieniu samochodu już ten objaw ustąpi, ale tutaj ciągle się pojawia. Najgorzej, że zalałem autko do pełna i mimo tego, że wlałem STP z antyżelem problem występuję. Zastanawiam się nad spuszczeniem ropki ze zbiornika i zalania Vervy i sprawdzić, czy objaw będzie występował. Tylko najgorzej nie chce mi się spuszczać ropy, a jak na razie dłuższa trasa się nie szykuje to jej nie przepalę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biedroneczka_d Zgłoś #11 Napisano 7 Lutego 2012 Witam mam to samo co kolega "colednik" tylko że umnie dodatkowo w chwili kiedy traci moc zaświeca sie LAMPKA OSTRZEGAWCZA SPALIN SILNIKA:( czy to jest wina paliwa ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kymec Zgłoś #12 Napisano 7 Lutego 2012 U mnie w AVF występuje problem z przyśpieszaniem, tak przy 2 tys. obrotów. Jak wcisnę pedał gazu do oporu, to właśnie przed 2 tys. obrotów passek zaczyna szarpać, jakby się dławił. Odpuszczę gaz i zacznę delikatnie wciskać to już mniej czuć szarpanie, ale mimo to czuć. Jak autko się rozgrzeje, to takiego objawu nie ma. Na jałowym biegu, jak zakręcę go do 4 tys. obrotów do idzie płynnie. Sądzę, że gdzieś paliwo przymarza, i podczas przyśpieszania (obciążenie) przewody paliwowe nie nadążają doprowadzić ropy i stąd to szarpanie. Tylko dziwi mnie to, że jak się rozgrzeje to jest ok. A później, kolejne odpalenie to jest to samo. Myślałem, może że po 1 rozgrzaniu i przegonieniu samochodu już ten objaw ustąpi, ale tutaj ciągle się pojawia. Najgorzej, że zalałem autko do pełna i mimo tego, że wlałem STP z antyżelem problem występuję. Zastanawiam się nad spuszczeniem ropki ze zbiornika i zalania Vervy i sprawdzić, czy objaw będzie występował. Tylko najgorzej nie chce mi się spuszczać ropy, a jak na razie dłuższa trasa się nie szykuje to jej nie przepalę. Mam dokładnie to samo Zima18 jak coś wymyślisz to daj znać pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #13 Napisano 7 Lutego 2012 Powodów może być wiele. Po 1sze uzupełnił bym lepszym paliwem bak do pełna z dodatkiem np. Castrol TDA oraz Skydd. Następnie wymienił filtr paliwa na nowy - można się pokusić o spuszczenie wody z niego dolnym zaworem upustowym jeśli auto odtai w ciepłym pomieszczeniu, ale wg mnie lepiej zainwestować w nowy filtr paliwa. Co do wpadania w notlaufa, to jeżdżenie przez zimę nie służy zmiennej geometrii, gdyż często silnik się nie dogrzewa oraz jeździ się raczej spokojnie, a jak wiecie PSJ nie służy. Sprawdził bym też to co podał SZTOMEL, czyli zawór N75. U mnie w ostatnich dniach, gdzie nad ranem było -22'C też wystąpił notlauf i powodem jego był wcześniej wspomniany zawór. Po wymianie na nowy problem znikł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kymec Zgłoś #14 Napisano 7 Lutego 2012 Miałem pół baku paliwa jak zaczęło się przerywanie dolałem paliwa na statoilu o nazwie GOLD, dodałem też dodatku SKYDD, wymienilem filtr paliwa i dalej to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #15 Napisano 7 Lutego 2012 Mój AVF też się dławił przed 2tyś. obrotów, podejrzewałem EGR, wymieniłem na używkę i dalej to samo. Przebadałem go i wynika z tego że N75 jest zasyfiony, teraz zimą jeszcze ciężej pracuje i nie rozhula turbinki. Trzeba by go wyczyścić, ale to jak się ociepli Spróbujcie czy u Was pomoże ten zabieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zukasz Zgłoś #16 Napisano 8 Lutego 2012 Kiedyś miałem coś takiego w swoim passacie ( w sumie to chyba z 3 razy mi sie to pojawilo ) ze normalnie sobie jechałem i nagle tracił moc, nie mógł w ogóle przyspieszać, na żadnym biegu, nie wiem co było przyczyną, ale jak już stanąłem i odpalałem na drugi dzień wszystko było ok. Może to złe paliwo, lub brudny filtr paliwowy? Nie wiem, ale ostatni raz miałem taki spadek mocy z pół roku temu, teraz jest wszystko ok. Takie spadki mocy miałem w lecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biedroneczka_d Zgłoś #17 Napisano 9 Lutego 2012 Miałem pół baku paliwa jak zaczęło się przerywanie dolałem paliwa na statoilu o nazwie GOLD, dodałem też dodatku SKYDD, wymienilem filtr paliwa i dalej to samo raczej to nie paliwo bo ja tez zalałem w poniedziałek On VERVE dodałem środek STP i dalej to samo:( Filtr paliwa wymieniany był koniec pażdziernika... Koleczy czy u was też jak traci moc zapala sie lampka ostrzegawcza spalin silnika? czy tylko ja tak mam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kymec Zgłoś #18 Napisano 9 Lutego 2012 Im mniejszy mróz tym szybciej się nagrzewa i w krótszym czasie przerywa po 10 min jest wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemcionet Zgłoś #19 Napisano 8 Marca 2012 Koledzy ja mam inny problem przez to że jestem nowy muszę dopisywać się do innych wątków. Ja mam problem cały czas z tym iż jak jadę i przeciągam biegi powyżej 3 tys to auto gwałtownie szarpie a jak na autostradzie jechałem 180 to auto na obrotomierzu nie przekracza już 3 tys obrotów co może być przyczyną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #20 Napisano 8 Marca 2012 jestem nowy To widać. Kolego nie ten dział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach