Mlody_tm Zgłoś #81 Napisano 16 Listopada 2016 U nas w b7 tez sa dwa idento, przy termostacie i kolo filtra paliwa / taki sam - od zaworu egr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #82 Napisano 16 Listopada 2016 (edytowane) Wg ETKI jest tylko jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Przypomniało mi się coś co może być istotne. Zeszłej zimy w układ czujnika temperatury paliwa wpiąłem potencjometr 0 - 5 MOhm. Regulując tym samy dawke startową paliwa. Jednak kiedy kręciłem owym potencjometrem mogłem sobie regulować zegarem cieczy chłodzącej na liczniku ktoś mi to wyjaśnij jak to możliwe, żeby opornikiem w czujniku paliwa regulować wskaźnikiem temperatury cieczy :D:D Edytowane 16 Listopada 2016 przez dee_jay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #83 Napisano 16 Listopada 2016 Ja widzę dwa czujniki cieczy chłodzącej: 121-09 nr 10 121-76 nr 13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #84 Napisano 16 Listopada 2016 (edytowane) Czyli w silniku są dwa identyczne czujniki o numerze: 06A919501A? Coś mnie tu nie gra, chyba jutro zaglądnę pod maskę do swojego paszteta Edytowane 17 Listopada 2016 przez dee_jay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #85 Napisano 17 Listopada 2016 są dwa ale mowie ze w b7, w b6 pewnie nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #86 Napisano 17 Listopada 2016 są dwa ale mowie ze w b7, w b6 pewnie nie. Chodzi o to, że już wcześniejsze silniki miały dwa czujniki temp. Właściwie ta zmiana weszła przy zwiększeniu 1.9 do 2.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #87 Napisano 17 Listopada 2016 a mozliwe... ja wlasnie nie mialem pewnosci co do PD bo w CR na pewno 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczello Zgłoś #88 Napisano 17 Listopada 2016 A no faktycznie są 2 czujniki temp w BMP wedł Etki . Jeżeli chodzi o sondę , wymieniona i nic nie dało . 121-76 nr 13 - Ten kołnierz w którym miejscu się znajduje ktoś się orientuje ? Gdzie szukać ? żeby za dużo plastików nie demontować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #89 Napisano 17 Listopada 2016 A błędów juz nie masz ? musi byc jakiś pozytywny efekt wymiany uszkodzonej sondy. może więcej palił chociaż lub cos tam dymił ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczello Zgłoś #90 Napisano 17 Listopada 2016 A błędów juz nie masz ? musi byc jakiś pozytywny efekt wymiany uszkodzonej sondy. może więcej palił chociaż lub cos tam dymił ? Błędu już nie ma , w sumie się nic nie zmieniło , może wcześniej była moc ograniczona na 90% . Dyma nie puszczał a spalanie ( REALNE ) 7l/100km Teraz testuje czy coś się zmieni . A wiesz może gdzie ten kruciec się znajduje w którym miejscu szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #91 Napisano 17 Listopada 2016 A no faktycznie są 2 czujniki temp w BMP wedł Etki . Jeżeli chodzi o sondę , wymieniona i nic nie dało . 121-76 nr 13 - Ten kołnierz w którym miejscu się znajduje ktoś się orientuje ? Gdzie szukać ? żeby za dużo plastików nie demontować Z lewej strony silnika, czyli przykręcony od strony pompy tandemowej. Ta gruba górna rura do chłodnicy z tego miejsca idzie. Znajdziesz łatwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian7905 Zgłoś #92 Napisano 17 Listopada 2016 Gdy mój pasztet na VCDSie ma 75 to na zegarach pokazuje już 90. Temperatura rośnie do 90 a wskazówka ani drgnie, wiec przypuszczam, że zegarowe 90 st ma pewien zakres temperatur w których pokazuje, dokładnie tak jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczello Zgłoś #93 Napisano 17 Listopada 2016 Z lewej strony silnika, czyli przykręcony od strony pompy tandemowej.Ta gruba górna rura do chłodnicy z tego miejsca idzie. Znajdziesz łatwo. Dzięki znalazłem , w BMP jest czujnik i tak mi się wydaje że on jest winny . Jutro zajade do sklepu kupie czujnik i w sobote wymienie i będę widział efekty . Ok zgodze się że jak auto ma temp 90stopni licznikowe to na Vcds jest 75 , ale ile można jeździć żeby się termostat otworzył ? Dzisiaj temp 11 stopni zewn. zrobiłem około 20km z licznikowym wskazaniem 90stopni , gdy sie zatrzymałem maska do góry i wąż za termostatem jak był zimny tak jest dalej , w środku gorące powietrze . Mi się wydaje że ten czujnik wysyła błędne dane do kompa i dlatego może się nie otwiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #94 Napisano 17 Listopada 2016 (edytowane) Mi się wydaje że ten czujnik wysyła błędne dane do kompa i dlatego może się nie otwiera Termostat działa mechanicznie najczęściej mosiężny grzybek wypełniony specjalną cieczą o dużej rozszerzalności pod wpływem temperatury. Tak wiec nie jest podłączony do instalacji samochodowej, działa jako samodzielny element. Uważam, że jeśli jeździsz długo i wąż do chłodnicy jest zimny to powinieneś się cieszyć. Praca na małym obiegu gwarantuje, że podczas postoju temperatura nie będzie spadała z czym się boryka sporo właścicieli pasztetów Edytowane 17 Listopada 2016 przez dee_jay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #95 Napisano 17 Listopada 2016 Może puszcza, tylko że bardzo słabo, tyle, ile akurat potrzeba. Przy termostacie masz powroty - ciecz najpierw przechodzi przez chłodnicę i dopiero natrafia na zawór termostatu a wcześniej całkiem się wychłodziła w dużej chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek Zw Zgłoś #96 Napisano 17 Listopada 2016 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Już gdzieś to pisałem, że wskaźnik temp ma narysowaną skale tylko umownie i nijak to ma się do prawdziwego wstanu temperatury cieczy chłodzącej którą pokazuje VAG, a przynajmnniej tak jest u mnie. Gdy mój pasztet na VCDSie ma 75 to na zegarach pokazuje już 90. Temperatura rośnie do 90 a wskazówka ani drgnie, wiec przypuszczam, że zegarowe 90 st ma pewien zakres temperatur w których pokazuje, że jest ok u mnie gdzies od 75 w góre już wskazówka stoi w pionie W BMR pierwszy czujnik temp spalin, jest też gdzieś w turbinie o ile pamiętam, ale raczej nie ma wpływu na temperatury cieczy chłodzącej, ale mogę się mylić . [ATTACH=CONFIG]149569[/ATTACH] Ja mam w obwód tego czujnika wlutowany opornik i pokazuje cały czas 780 stopni nie zauważyłem związku z niedogrzewającym się silnikiem, a może to w tym tkwi problem? Zgadza się, mało tego na gorskich podjazdach temp dobija do 100 st i wskaźnik dalej na 90 st. Jeżeli jadę na podjazdach z klimą, temp nigdy nie skoczyła wyżej niż 94 stopnie, wentylatory pomagają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #97 Napisano 18 Listopada 2016 a spalanie ( REALNE ) 7l/100km troche dużo mi się wydaje choć zależy też w jakim stylu pokonana trasa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #98 Napisano 18 Listopada 2016 troche dużo mi się wydaje choć zależy też w jakim stylu pokonana trasa Mój rekord z tygodniowej trasy 6000km to 9,9 według FIS także nawet na takiej długiej trasie praktycznie wszystko po autostradach można takie spalanie osiągnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #99 Napisano 18 Listopada 2016 no ja wiem, że można ale ostatnio goniłem ze Świdnicy do siebie i od Sulechowa do Goleniowa 150 nie schodziło z blatu a średnie mi wyszlo 6,7 wg FIS`u, 7mke mam jak wracam z pracy jazda szarpana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczello Zgłoś #100 Napisano 18 Listopada 2016 Termostat działa mechanicznie najczęściej mosiężny grzybek wypełniony specjalną cieczą o dużej rozszerzalności pod wpływem temperatury. Tak wiec nie jest podłączony do instalacji samochodowej, działa jako samodzielny element. Uważam, że jeśli jeździsz długo i wąż do chłodnicy jest zimny to powinieneś się cieszyć. Praca na małym obiegu gwarantuje, że podczas postoju temperatura nie będzie spadała z czym się boryka sporo właścicieli pasztetów No właśnie jest taki problem u mnie że temperatra się ciągle waha na liczniku oraz vcds . Jak się zatrzymam to nie trzyma 90 stopni tylko spada np na 70 ruszę i po chwili znowu idzie do góry dlatego być może że ten 2 czujnik jest dupnięty . A jeżeli chodzi o spalanie to mówie faktycznie realne jakie jest Na FIS pokazuje 6.3l/100km . Jazda do 110km/h codziennie traska 13km w jedną strone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach