wygibas Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2012 Witam. Mam problem w passacie b4 1994r 1.9 tdi, przeb. 585tys. km. Chodzi o stuki dochodzące z przodu auta. Im szybciej jadę tym częstotliwość stukania wzrasta, tak do mniej więcej 70 km/h. W pierwszej chwili obwiniałem łożysko w lewym kole( stuki dochodza jakby z lewej strony). Rozbieram i faktycznie jest luz. Wyjąłem McPersona i zawiozłem do wprasowania wraz z nowym łożyskiem. Wracam, montuje i pupa, wciąż to samo. Stuka na prostych kolach jak i na zakrętach na biegu i na luzie. Przejrzałem przeguby i nie ma dużych luzów, jest minimalny przy wewnętrznym. Żeby nie opisywać tych dźwięków w stylu "łupu cupu", tudzież "jeb jeb" nagrałem filmik na którym coś tam słychać. Stukanie zaczyna się w 0:13, po rozpędzeniu maszyny. Nie dawno zmieniłem kompletne wahacze i gumy na stabilizatorze, czy to może mieć jakiś związek? Wszelkie sugestie mile widziane. http://w82.wrzuta.pl/film/4xjzOJ2t11P/film0009 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2012 felga sprawdzona nie bije o zacisk ? ten dzwiek mi do tego pasuje nie jest to skrzynia tz problem mechaniczny szukaj przyczyny przy kole opona felga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wygibas Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2012 Felga nie bije o zacisk. To raczej nie hamulce, zapomniałem dodać że z łożyskiem wymieniłem tez tarcze i klocki, bo już się cieniutko robiło:dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2012 NIE pozostaje ci nic innego jak poszukac warsztatu co ma podnosnik co chwyta za progi auto do gory i sluchac co stuka wyjdzie cie to taniej niz wymieniac na chybil trafil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wygibas Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2012 Łożysko i hamulce i tak musiałem wymienić. Podnosiłem przód auta na kobyłkach i nie ma luzów. Jak ręką zakręcę kołem to słychać jedynie delikatne ocieranie klocków o tarczę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2012 kolego nie o tym mowie auto do gory i jeden zostaje w srodku 4 bieg 60 /70 na godzine a ty sluchasz skad dochodzi stukanie tak samo jak sie sprawdza lozyska kol . zaplacisz 20 zl za to a nie bedziesz wymienial na chybil trafil tyle moge ci poradzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wygibas Zgłoś #7 Napisano 4 Stycznia 2012 cenna uwaga:) jutro postawie paszczura na kobyłkach nad kanałem i powęszę pod spodem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 4 Stycznia 2012 A na wciśniętym sprzęgle jest róznica albo na włączonym biegu gdy wciskasz gaz lub hamujesz silnikiem...jak w takim przypadku będzie rczuć różnicę to niestety skrzynia...w przeciwnym wypakdu albo coś trze o zewnętrzny przegub albo półos ma osiowy luz w nim...oczywiście moze być pierdoła czyli nieodbijający klocek----zacisk nie pracuje na ośkach jarzm....ale wtedy odgłosy powinny zaniknąć przy lekkim wciśnieciu hamulca..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #9 Napisano 5 Stycznia 2012 A sprawdź czy nie masz opony podbitej albo może masz opony regenerowane ja mam w audi i też coś podobnego miałem w tamtym roku nie wiem od czego ale przestało się tłuc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #10 Napisano 5 Stycznia 2012 To i ja się podłaczę pod temat. Pod koniec listopada musiałem wymienić lewy zewnetrzny przegub bo już mi stukał nawet na prostej, kupiłem przegub Matelli, po wymianie było cicho ale tylko przez jakieś 200km teraz już coraz czesciej i głosniej stuka mi ten przegub dodam ze najmocniej stuka przy skręcie w lewo. Co moze być przyczyną tak szybkiego padnięcia przegubu, czy może to nie przegub a coś innego ale nic innego nie przychodzi mi do głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wygibas Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2012 (edytowane) :bry2 Nie ma roznicy czy hamuje silnikiem czy hamulcami, czy jade na biegu, czy na luzie, wcisniecie sprzegla rowniez nic nie zmienia. Dzisiaj podniosłem bolid, włączyłem 4 bieg i nasluchiwałem. Slychac bylo cos kolo prawego koła, co mnie zdziwiło bo jak się siedzi w aucie to ewidentnie slychac z lewej strony. Po podniesieniu prawe kolo kręci się wolniej od lewego, duuuzo wolniej. Zablokowalem prawe kolo, lewe sie kreciło i nic nie bylo słychac. Później od wrotnie, tj. lewe stoi prawe się kręci i stuk jest. Sprawdzilem łożysko w kole, nie mialo luzu. To wziąłem się za rozkręcanie. Wyjąłem połoś, wewnętrzny przegub sie rozdupcył, kupilem dwa(wew. i zew.) zalozylem i pupa. Przed złożeniem zbadałem jescze luz na flanszy od skrzyni biegów-nie ma luzu; odpalilem i zakreciłem- nie tłucze. Łozysko koła miało minimalny luz bez półosi, ale jak docisnąłem przegub to juz zadnego luzu tam nie bylo. Poskrecalem, podokrecalem, jazda próbna i nadal bez zmian. I teraz pojawia sie moje pytanie: czy moze to być padnięte łożysko na wałku atakującym w skrzyni?? driver187 a półośke dobrze dokręciłeś, jak nie to łożysko mogło się ********zielić. Edytowane 5 Stycznia 2012 przez wygibas taki tam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2012 hmm....tak czytam Twój problem i miałem podobne podejrzenia jak koledzy, ale jak zrobiłeś to co myślałem i efektu nie przyniosło to moja wiedza się już na tym kończy;/ driver187 a półośke dobrze dokręciłeś, jak nie to łożysko mogło się ********zielić. Ja pamiętam jak półosie przykręcałem kluczem+przedłużka-rura 2 metry:D i po 4 tys. spokój... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #13 Napisano 5 Stycznia 2012 (edytowane) Wydaje mi się, że są to objawy uszkodzonej opony. Wystarczy zamienić koła lub pożyczyć je z pewnego źródła. Edytowane 5 Stycznia 2012 przez JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wygibas Zgłoś #14 Napisano 5 Stycznia 2012 No ale jak samochód był podniesiony i opony nie dotykały ziemi to chyba nie powinno być tego słychać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 5 Stycznia 2012 Łozysko koła miało minimalny luz bez półosi Łożysko ma nie mieć żadnego luzu bo... półosie przykręcałem kluczem+przedłużka-rura 2 metry To na nagraniu nie brzmi jak stukot tylko właśnie jak gwóźdź lub nawet cos wiekszego w oponie....warto pójść tym tropem. Na uniesionych kołach stukot może pojawić sie znikąd.... Załóż zapasowe koło i wyeliminujesz ewentualne uszkodzenie opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dero686 Zgłoś #16 Napisano 6 Stycznia 2012 Na półosi jest obciążnik zalany gumą i przymocowany gumę do półosi po latach urwały mi się te 4 gumy był na jednej i stukało , też nie wiedziałem co może stukać , w końcu znalazłem i wy*****em ten obciążnik jest cisza... :mlask Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 10 Stycznia 2012 (edytowane) czy może to nie przegubCałkiem możliwe że poluzowały się śruby od wewn. przegubu (często się to zdarza) albo nie zachowałeś należytej czystości podczas wymiany i syf dostał się do środka. Wygibas, niestety wygląda to na kończący się mech. różnicowy. Możesz sprawdzić ilość opiłków w oleju w skrzyni (trzeba go spuścić oczywiście) --- odpaliłem Twój filmik i brzmi to wybitnie jak łożysko koła. W takim wypadku hałas powinien się zmieniać podczas szybszej jazdy zygzakiem. Edytowane 10 Stycznia 2012 przez ormowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #18 Napisano 10 Stycznia 2012 ja też nie usłyszałem na filmiku żadnego stukania a huczenie i tak jak napisał Święty dokładnie tak brzmi padnięte łożysko. Się rozpędzasz, wrzucasz luz i slalom. Jeśli cichnie przy skręcie w lewo - to padło prawe łożysko, jeśli na odwrót to na odwrót. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #19 Napisano 10 Stycznia 2012 tak jak napisał Święty Przysięgam że nic nie pisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wygibas Zgłoś #20 Napisano 10 Stycznia 2012 :bry2 Pod koniec tygodnia się za to zabiorę, zmienię łożysko. Powiedzcie mi jeszcze czy brak ciężarka na półosi to duży problem? Bo z tego co pamiętam kiedyś coś tam było(prawa półoś), a dzisiaj to chyba tego czegoś już tam nie ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach