irekk84 Zgłoś #21 Napisano 14 Października 2012 Witam. Też mam problem z nierówną pracą silnika afv Mianowicie: Na co dzień wszystko jest ok. Raz na jakiś miesiąc robię ciągiem 180km, następnego dnia rano szarpie budą ok 30s i dość mocno dymi, odpala też z lekkimi problemami (trzeba 2-3s kręcić) Gdy rano jeżdżę do pracy i wracam odpala bez problemu i nic nie szarpie ani nie dymi, jedynie po dłuższej trasie. Myslę nad sprawdzeniem świec chyba że macie jakieś inne sugestie. Pozdrawiam Irek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozicki Zgłoś #22 Napisano 16 Października 2012 Byłem dzisiaj w ASO w Rzeszowie. Samochód zostawiłem na noc i rano został podłączony do komputera. Zostało wszystko sprawdzone: czujniki, wtryski i nic. Temperatura ok. 8 stopni, silnik lekko trząsł, obroty minimalnie falowały. Generalnie wszystko OK. I co tu teraz robić?? Na poniedziałek zostawiam samochód u elektryka na kilka dni. Mają być lekkie przymrozki, więc na pewno silnik da o sobie znać. Liczę, że diagnoza zostanie postawiona, bo inaczej.... Pozdro, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgl Zgłoś #23 Napisano 17 Maja 2013 Witam. Mam problem z passatem B5 FL AVF 130 Ps 1.9 TDI. Po odpaleniu silnik nierówno chodzi lekko drga.obroty silnika nie falują są na stałym poziomie. po przegazowniu -czasem krótszym,czasem dłuższym--- wraca do normy i pracuje poprawnie. Najpierw wymieniłem filter paliwa był w środku porwany,nic się nie zmieniło. Zauważyłem że po wyciągnięciu plastikowego zaworka (tego w filtrze) pojawia się dość znaczne ciśnienie. Problem z tą nierówną pracą pojawia się po dłuższym postoju przy obecnych temperaturach około 15-20 stopni i czas takiej pracy silnika zależny jest od długości postoju.Doadam że pali bez problemów. Proszę o pomoc i poradę co można z tym zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadzior1 Zgłoś #24 Napisano 18 Maja 2013 Tak czysto informacyjnie napiszę, ot może komuś pomoże. Ja u siebie miałem problem właśnie z nierówną pracą po odpaleniu. Coś w stylu pracy na 3 gary. Po przejechaniu kawałka wracało do normy, ale oczywiście to sprawdziłem dopiero w drodze do mechanika - autem w tym stanie nie jeździłem Raz palił od strzała, raz musiałem go długo kręcić - nieraz dopiero po 3 próbach zapalał. To pod komputer go i wyszło - jeden wtrysk miał duże wachania w dawce paliwa. Rozbieranie - cały uszczelniacz był poszarpany na tym jednym wtrysku i paliwo uciekało. Przy okazji wyszły dwie świece żarowe spalone. Wymiana kompletu uszczelniaczy pompowtrysków plus komplet nowych świec żarowych i auto śmiga jak ta lala dodam, że na wyższych obrotach auto kopciło na niebiesko, na postoju nic (przynajmniej nie było tak wyraźnie widać ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #25 Napisano 5 Sierpnia 2013 Odświeżę temat. Podobnie jak u kolegów wyżej mój Passat po odpaleniu nierówno pracuje, aż buja autem na boki. Silnik zaczyna normalnie pracować jak osiągnie temp. 90 st. C. Byłem u mechanika i powiedział, że prawdopodobnie będzie silnik do remontu. Może pompowtryski, może wałek rozrządu, a jeszcze inny stwierdził, że przyczyną może być nieszczelna uszczelka pod wałkiem rozrządu. Co Wy o tym myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #26 Napisano 5 Sierpnia 2013 nieszczelna uszczelka pod wałkiem rozrządu Co to za teoria z tą uszczelką? Jeśli chodziło o uszczelkę po pokrywą zaworów to nie ma ona nic wspólnego z nierówną pracą silnika. Może na początek warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach i błędy VAGiem. Jeśli by to był wałek rozrządu to słychać by było "pukanie w filtrze powietrza" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #27 Napisano 5 Sierpnia 2013 Nie słychać żadnego pukania. A w jaki sposób sprawdzić ciśnieni na cylindrach? Czy sam będę umiał to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #28 Napisano 5 Sierpnia 2013 sam nie sprawdzisz bo skoro o to pytasz jak to już zakładam że nie posiadasz przyrządu a kupno na sprawdzenie na próbie suchej i olejowej mija się z celem. Zatem do mechanika i niech sprawdza na zimno i ciepło oraz próba olejowa, wyniki zapisać i będzie jasne. Lecz niż to zrobisz może warto zakupić najtańszy kabelek vag 40 zł i samemu zdiagnozować PD jak i prace silnika w pozostałych blokach + zrobić logi. Może tak samo siadać vacum pompa i zapowietrza się, za małe ciśnienie daje, PD mogą kończyć żywot - korekcje albo bip-y itp. Ciekawostką jest że podpięcie pod kompa u mechanika + sprawdzenie auta jest droższe niż kupno kabelka i zrobienie tego samemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #29 Napisano 5 Sierpnia 2013 Czy sam będę umiał to sprawdzić? Sam tego nie zrobisz. Robi się to na rozgrzanym silniku i czujnik wkręca się w miejsce świec lub przewodów ciśnieniowych. Potrzebna jest druga osoba no i dobry akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #30 Napisano 11 Sierpnia 2013 Ostatnio jeszcze zauważyłem, że motor nierówno pracuje nawet gdy osiągnie temp. 90 stopni C (może nie buja nim już tak bardzo jak jest chłodny ale jest to zauważalne). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #31 Napisano 6 Października 2013 Wczoraj byłem w warsztacie i panowie powiedzieli, że na 95 % do wymiany jest wałek rozrządu, ale na 100% będą wiedzieć jak rozbiorą silnik. Jak już zrobią to napiszę Wam co było przyczyną nierównej pracy silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #32 Napisano 7 Października 2013 Cześć. Daj znać co stwierdza, mnie też czeka wymiana walka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #33 Napisano 8 Października 2013 Auto zrobione Okazało się, że wałek rozrządu był w porządku. Wyregulowali tylko pompowtryskiwacze. Ale zanim zaprowadziłem auto do naprawy zaczął mi też piszczeć pasek alternatora. I okazało się, że napinacz był do wymiany. I niestety i tak zaplacilem ponad 800 zł za wyregulowanie pompowtrysków, wymianę napinacza (włożyli jakiś oryginalny). I tak mnie skasowali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #34 Napisano 9 Października 2013 (edytowane) mnie skasowali w serwisie 900zł +robocizna oczywiście bo jakiś hydrauliczny czy coś Edytowane 18 Października 2013 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #35 Napisano 16 Października 2013 Niestety zabieg regulacji pompowtryskiwaczy chyba nie pomógł. Może faktycznie trochę lepiej pracuje ale jak jest chłodny to nadal silnik nierówno pracuje (czuć jak buja autem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #36 Napisano 27 Listopada 2013 Witam ponownie. Teraz w moim Pasku się trochę odwróciła sytuacja. Mianowicie na chłodnym silniku jego praca jest nawet zadowalająca, natomiast gdy jest już nagrzany 90 stopni to zaczyna nim bujać i znowu nierówno pracuje. Gdy wrzucę dwójkę jadę bez dodawania gazu to potrafi mi zgasnąć. Jakby się czymś dławił. Już sam nie wiem co jest grane. Niby w warsztacie wyregulowali te pompowtryski ale to nic nie dało. Ostatnio dolałem specyfiku do czyszczenia pompowtrysków i miałem wrażenie, że coś się trochę poprawiło (ale nie na długo). Już sam nie wiem co to może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #37 Napisano 25 Stycznia 2014 W końcu udało się wyeliminować usterkę. Oddałem auto do chłopaków, którzy zajmują się pompami wtryskowymi (są z Tomaszowa Maz.). Co było przyczyną nierównej pracy silnika? Otóż do wymiany okazały się uszczelniacze pomp oraz ktoś wcześniej nieudolnie próbował frezować gniazda pomp. Chłopcy jeszcze raz wyfrezowali gniazda, założyli nowe uszczelniacze i wszystko gra jak należy Po kilku miesiącach prób i różnorakich diagnoz udało się. W końcu silnik pracuje jak należy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #38 Napisano 26 Stycznia 2014 Ile wyszła Cię ta impreza? Znaczy jak szlifowali gniazda to głowicę demontowali czy mają jakiś sposób bez ściągania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #39 Napisano 26 Stycznia 2014 Ile wyszła Cię ta impreza?Znaczy jak szlifowali gniazda to głowicę demontowali czy mają jakiś sposób bez ściągania? bez ściągania głowy to mogli co najwyżej papierkiem delikatnie docierać. Sam jestem ciekawy jak to zrobili ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal1218 Zgłoś #40 Napisano 26 Stycznia 2014 u mojego ojca co prawda w oplu 1.7 TDI takie objawy występowały równiez a była to wina uszkodzonej lekko uszczelki pod głowicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach