Skocz do zawartości
klasycznymaster

Nierówna praca silnika po odpaleniu AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Też mam problem z nierówną pracą silnika afv

Mianowicie:

Na co dzień wszystko jest ok.

Raz na jakiś miesiąc robię ciągiem 180km, następnego dnia rano szarpie budą ok 30s i dość mocno dymi, odpala też z lekkimi problemami (trzeba 2-3s kręcić)

Gdy rano jeżdżę do pracy i wracam odpala bez problemu i nic nie szarpie ani nie dymi, jedynie po dłuższej trasie.

Myslę nad sprawdzeniem świec chyba że macie jakieś inne sugestie.

Pozdrawiam

Irek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w ASO w Rzeszowie.

Samochód zostawiłem na noc i rano został podłączony do komputera. Zostało wszystko sprawdzone: czujniki, wtryski i nic. Temperatura ok. 8 stopni, silnik lekko trząsł, obroty minimalnie falowały. Generalnie wszystko OK. I co tu teraz robić??

Na poniedziałek zostawiam samochód u elektryka na kilka dni. Mają być lekkie przymrozki, więc na pewno silnik da o sobie znać. Liczę, że diagnoza zostanie postawiona, bo inaczej....

Pozdro,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z passatem B5 FL AVF 130 Ps 1.9 TDI. Po odpaleniu silnik nierówno chodzi lekko drga.obroty silnika nie falują są na stałym poziomie. po przegazowniu -czasem krótszym,czasem dłuższym--- wraca do normy i pracuje poprawnie. Najpierw wymieniłem filter paliwa był w środku porwany,nic się nie zmieniło. Zauważyłem że po wyciągnięciu plastikowego zaworka (tego w filtrze) pojawia się dość znaczne ciśnienie. Problem z tą nierówną pracą pojawia się po dłuższym postoju przy obecnych temperaturach około 15-20 stopni i czas takiej pracy silnika zależny jest od długości postoju.Doadam że pali bez problemów. Proszę o pomoc i poradę co można z tym zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czysto informacyjnie napiszę, ot może komuś pomoże. Ja u siebie miałem problem właśnie z nierówną pracą po odpaleniu. Coś w stylu pracy na 3 gary. Po przejechaniu kawałka wracało do normy, ale oczywiście to sprawdziłem dopiero w drodze do mechanika - autem w tym stanie nie jeździłem :) Raz palił od strzała, raz musiałem go długo kręcić - nieraz dopiero po 3 próbach zapalał. To pod komputer go i wyszło - jeden wtrysk miał duże wachania w dawce paliwa. Rozbieranie - cały uszczelniacz był poszarpany na tym jednym wtrysku i paliwo uciekało. Przy okazji wyszły dwie świece żarowe spalone. Wymiana kompletu uszczelniaczy pompowtrysków plus komplet nowych świec żarowych i auto śmiga jak ta lala :) dodam, że na wyższych obrotach auto kopciło na niebiesko, na postoju nic (przynajmniej nie było tak wyraźnie widać :P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat.

Podobnie jak u kolegów wyżej mój Passat po odpaleniu nierówno pracuje, aż buja autem na boki. Silnik zaczyna normalnie pracować jak osiągnie temp. 90 st. C. Byłem u mechanika i powiedział, że prawdopodobnie będzie silnik do remontu. Może pompowtryski, może wałek rozrządu, a jeszcze inny stwierdził, że przyczyną może być nieszczelna uszczelka pod wałkiem rozrządu. Co Wy o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nieszczelna uszczelka pod wałkiem rozrządu

 

Co to za teoria z tą uszczelką? Jeśli chodziło o uszczelkę po pokrywą zaworów to nie ma ona nic wspólnego z nierówną pracą silnika. Może na początek warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach i błędy VAGiem. Jeśli by to był wałek rozrządu to słychać by było "pukanie w filtrze powietrza"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie słychać żadnego pukania. A w jaki sposób sprawdzić ciśnieni na cylindrach? Czy sam będę umiał to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam nie sprawdzisz bo skoro o to pytasz jak to już zakładam że nie posiadasz przyrządu a kupno na sprawdzenie na próbie suchej i olejowej mija się z celem. Zatem do mechanika i niech sprawdza na zimno i ciepło oraz próba olejowa, wyniki zapisać i będzie jasne.

Lecz niż to zrobisz może warto zakupić najtańszy kabelek vag 40 zł i samemu zdiagnozować PD jak i prace silnika w pozostałych blokach + zrobić logi. Może tak samo siadać vacum pompa i zapowietrza się, za małe ciśnienie daje, PD mogą kończyć żywot - korekcje albo bip-y itp.

Ciekawostką jest że podpięcie pod kompa u mechanika + sprawdzenie auta jest droższe niż kupno kabelka i zrobienie tego samemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy sam będę umiał to sprawdzić?

Sam tego nie zrobisz. Robi się to na rozgrzanym silniku i czujnik wkręca się w miejsce świec lub przewodów ciśnieniowych. Potrzebna jest druga osoba no i dobry akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jeszcze zauważyłem, że motor nierówno pracuje nawet gdy osiągnie temp. 90 stopni C (może nie buja nim już tak bardzo jak jest chłodny ale jest to zauważalne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem w warsztacie i panowie powiedzieli, że na 95 % do wymiany jest wałek rozrządu, ale na 100% będą wiedzieć jak rozbiorą silnik. Jak już zrobią to napiszę Wam co było przyczyną nierównej pracy silnika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Daj znać co stwierdza, mnie też czeka wymiana walka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto zrobione :)

Okazało się, że wałek rozrządu był w porządku. Wyregulowali tylko pompowtryskiwacze. Ale zanim zaprowadziłem auto do naprawy zaczął mi też piszczeć pasek alternatora. I okazało się, że napinacz był do wymiany. I niestety i tak zaplacilem ponad 800 zł za wyregulowanie pompowtrysków, wymianę napinacza (włożyli jakiś oryginalny). I tak mnie skasowali :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie skasowali w serwisie 900zł +robocizna oczywiście bo jakiś hydrauliczny czy coś

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety zabieg regulacji pompowtryskiwaczy chyba nie pomógł. Może faktycznie trochę lepiej pracuje ale jak jest chłodny to nadal silnik nierówno pracuje (czuć jak buja autem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Teraz w moim Pasku się trochę odwróciła sytuacja. Mianowicie na chłodnym silniku jego praca jest nawet zadowalająca, natomiast gdy jest już nagrzany 90 stopni to zaczyna nim bujać i znowu nierówno pracuje. Gdy wrzucę dwójkę jadę bez dodawania gazu to potrafi mi zgasnąć. Jakby się czymś dławił. Już sam nie wiem co jest grane. Niby w warsztacie wyregulowali te pompowtryski ale to nic nie dało. Ostatnio dolałem specyfiku do czyszczenia pompowtrysków i miałem wrażenie, że coś się trochę poprawiło (ale nie na długo). Już sam nie wiem co to może być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało się wyeliminować usterkę.

Oddałem auto do chłopaków, którzy zajmują się pompami wtryskowymi (są z Tomaszowa Maz.).

 

Co było przyczyną nierównej pracy silnika? Otóż do wymiany okazały się uszczelniacze pomp oraz ktoś wcześniej nieudolnie próbował frezować gniazda pomp. Chłopcy jeszcze raz wyfrezowali gniazda, założyli nowe uszczelniacze i wszystko gra jak należy :)

 

Po kilku miesiącach prób i różnorakich diagnoz udało się. W końcu silnik pracuje jak należy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile wyszła Cię ta impreza?

Znaczy jak szlifowali gniazda to głowicę demontowali czy mają jakiś sposób bez ściągania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile wyszła Cię ta impreza?

Znaczy jak szlifowali gniazda to głowicę demontowali czy mają jakiś sposób bez ściągania?

 

bez ściągania głowy to mogli co najwyżej papierkiem delikatnie docierać. Sam jestem ciekawy jak to zrobili ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mojego ojca co prawda w oplu 1.7 TDI takie objawy występowały równiez a była to wina uszkodzonej lekko uszczelki pod głowicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności