Skocz do zawartości
marekbialek

[Instrukcja] Montaż czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Rekomendowane odpowiedzi

 

Trochę aktualności : dla przypomnienia -> klikając na strzałkę zostaniemy przekierowani tam gdzie trzeba ;)

marekbiałek

Odebrałem zabawkny manuali z ASO i jest tak:

  • Przycisk - 3C0927121DREH - koszt 52,11 PLN
  • Wtyczka - 4D0971636 - koszt 14,13 PLN
  • Przewody do wtyczki wraz z pinami - 000979009E - 2 sztuki - koszt 22,50 PLN
  • Przewód do wtyczki ABS wraz z pinem - 000979150E - 1 sztuka - koszt 19,93 PLN
  • Uszczelka do Pinu w wtyczce ABS - 357972741 - koszt 1,98 PLN
  • razem 110,65 PLN

No to korzystając z wolnej sobotniej chwili, wziąłem się za robotę.

Zacząłem oczywiście od podpięcia VAG'a i sprawdzeniu czy pójdzie kodowanie, bo jeżeli by się okazało ze nie będzie chciał działać to wtedy bez sensu montować kontrole ciśnienia w kołach.

Kodowanie jakie zastałem to 0013592, dodałem 2048, zaakceptowałem, wyłączyłem zapłon, włączyłem i pokazało mi się na desce ze mam kontrole ciśnienia (żółta oponka), więc OK, bierzemy się za przeróbkę.

U mnie ramka wygląda tak:

20111022212.thumb.jpg.b1d93f68f468c169cabb77c53b12c6a9.jpg

Otwieramy popielniczkę, i chromowaną ramkę ciągniemy zdecydowanym ruchem do siebie, po chwili mamy tak:

20111022213.thumb.jpg.592b21414919aad9da054bca268595a3.jpg

Teraz całą zewnętrzną ramkę (z przyciskami) łapiemy od środka i pociągamy do góry, jest na 4 zatrzaskach, spokojnie nie ma prawa się nic połamać. Jak ją wyciągniemy to wypinamy wszystkie wtyczki, dla ludzi o dużych palcach (ja takie mam) polecam zaopatrzyć się w mały płaski śrubokręt który pomaga odpiąć zawleczki

20111022214.thumb.jpg.616447308810d676467502d03f704408.jpg

Osłony skórzanej - mieszka, nie trzeba zdejmować, a samą ramkę z przyciskami można zdjąć poprzez górę.

Gdy już mamy ramkę w łapkach, wyciągamy zaślepkę i w jej miejsce wkładamy nasz przycisk

20111022215.thumb.jpg.6d4b899060e96b14ce68e21e1f411589.jpg

20111022216.thumb.jpg.4f9c08918d2f1d67cb1e650ee163ae63.jpg

A tak wygląda nasz przycisk z drugiej strony

20111022217.thumb.jpg.27a47309684f6d3d854d95b591f1d89c.jpg

 

Teraz bierzemy się za wtyczkę.

Zakupione kable wpinamy we wtyczkę do pinu 3,4,5,6, (są oznaczone numery na wtyczce wiec nie ma problemu).

Po wpięciu wygląda to tak:

20111022219.thumb.jpg.64167987487c5399b43c30447f9ca736.jpg

 

Teraz szukamy naszej wtyczki z ESP (czarna na zdjęciu):

20111022221.thumb.jpg.f27cab66d6c5cac2dbc36bdfb73af7a8.jpg

 

Odwijamy izolację, i naszym oczom ukaże się 4 przewody następujących kolorów

  • szary
  • brązowy
  • czarno-żółty
  • fioletowo-niebieski (coś w tym stylu, nie przyglądałem się)

Oczywiście interesują nas te 3 pierwsze.

I teraz tak:

  • Pin numer 6 z wtyczki łączymy z brązowym
  • Pin numer 5 z wtyczki łączymy z brązowym (masa) *poprawione po weryfikacji przez kolegę szyszko
  • Pin numer 3 z wtyczki łączymy z szarym

Po podłączeniu wszystko izolujemy, ja użyłem taśmy izolacyjnej która po zawinięciu jest jeszcze termokurczliwa.

20111022222.jpg

Nasz wtyczka teraz ma 3 wpięte piny i czwarty (numer 4) przygotowujemy (najlepiej złączką termokurczliwą) do przeciągnięcia do komory silnika):

20111022223.thumb.jpg.4019a4c0c19a3ca48ae9b20611b6589f.jpg

 

Teraz odkręcamy dolną część boczka od tunelu, jedna śruba znajduje się w samym końcu (torx 20) po jej odkręceniu ściągamy cały czarny plastik (jest na wsuwkach):

20111022224.thumb.jpg.763458f4f98065117c73898a48e768f8.jpg

 

Po przeciągnięciu kabla od wtyczki mamy go przygotowanego do przełożenia do komory silnika, teraz już możemy złożyć naszą ramkę w całość, po podpięciu wtyczkę, zanim wciśniemy ramki, proponuje włączeniu zapłonu i świateł, aby sprawdzić czy działa nam podświetlenie przycisku.

Po złożeniu wygląda to tak:

20111022225.thumb.jpg.952d499d0692b75c027d68c914e44296.jpg

 

Kabel przekładamy do komory silnika, nad pedałami kierowcy (w tym wątku, jest to ładnie opisane http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/106825-Instrukcja-Podłączenie-spryskiwaczy-reflektorów).

Następnie od strony komory silnika, ciągniemy go do sterownika ABS.

Wyciągamy wtyczkę ze sterownika ABS, (najpierw zwalniamy zawleczkę i przesuwamy ją w stronę grodzi silnika, aż usłyszymy ze się zatrzasnęła z drugiej strony).

Teraz gdy już mamy wtyczkę w ręce, to rozcinamy opaskę przy wiązce i zdejmujemy górną osłonę wtyczki.

Znalezienie pinu numer 16 nie będzie stanowić problemu, Piny są ponumerowane tylko skrajnie i każdy rząd numeracje zaczyna od lewej (jak będziecie mieć wtyczkę w ręku, zrozumiecie o co chodzi)

Następnie potrzebujemy mała szpilkę aby wyjąć białe uszczelnieni pinu od góry.

Teraz gdy mamy już wszystko gotowe, wkładamy pin we wtyczkę. Ja tutaj robiłem to z 5 czy 6 razy, gdy za każdym razem obracał się o 90 stopni na samym końcu. Aby go wyjąć trzeba wcisnąć 2 szpilki od drugiej strony w takie małe otwory.

Gdy już mamy wszystko włożone i zatrząśnięte teraz składamy naszą wtyczkę do końca, spinamy opaską zaciskową.

Na koniec wkładamy wtyczkę do sterownika ABS. i blokujemy zatrzaskiem.

Wielkie podziękowania dla kolegów dszyszko i Bimbasz, za schemat i poprawienie błędu który tutaj zapisałem, mimo ze dobrze podłączyłem.

Dodam ze po zabawie z manometrem u teścia na stacji zauważyłem ze sterownik przy prędkości 60 km/h wykrywał różnice 0,25 bara

 

Czasowo wygląda to tak:

montaż przycisku: max 40 minut

przeciągniecie przewodu do komory silnika i wpięcie pinu to max 1,5 godziny (mi zajęło ponad 3 godziny ale to wina moich niezbyt zgrabnych dłoni)

 

Bimbasz

Oto schemat podłączenia

Czyli wg schematu wpinamy się w wtyczkę do ABSu w pin 16

schematcisnieniaw.thumb.jpg.bccebce5b82c68e305515b94fe131666.jpg

 

Foto wtyczki ABS

 wtyczkaabs1.jpg.028dead0578f79710a04f13994363618.jpg

 wtyczkaabs2.jpg.54561ce42c76a0e6bc0b9e45f20ffb08.jpg

 

Foto pinu (000 979 025) wraz z uszczelnieniem (357 972 741 kolor niebieski, wymiary 5,6x7,8) który montujemy gniazdo 16 wtyczki ABS

 wtyczkaabspin1.jpg.7484370678bceb1ffc5b2771ac960d24.jpg

 wtyczkaabspin2.jpg.b3af7818991ad0d3eaf2a36af94c778d.jpg

u mnie kodowanie oryginale było

 czujnikcisnieniakodowan.jpg.574d263aa01d96a66e5e09a5728e5a31.jpg

 

Aby aktywować czujniki ciśnienia to należy dodać do kodowania 2048 a 16384 jest związana z aktywacją stabilizacji przyczepy,do mojego kodowania dodałem 2048 i 32034 zapisałem jako nowe kodowanie. Zastało poprawnie przyjęte.

 czujnikcisnieniakodowan-1.jpg.9b68089b9718bb50cdbebe64b105674b.jpg

 

Kontrolka od ciśnienia w oponach, gdy przytrzymamy wciśnięty przycisk od ciśnienia na kilka sekund, po czym jest sygnał dźwiękowy i kontrolka gaśnie, czyli zapamiętana wartość. Tak jak powinno być :)

cisnienie2.jpg.97f1284d6715d0ab362b259a05d4b9a1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że Obaj panowie marekbiałek i Bimbasz,nie mają nic przeciwko że dla ,,dobra forum'' i aby instrukcja zawierała jak najwięcej dokładnych informacji,połączyłem Wasze posty w jedną całość i przeniosłem do działu warsztat :D

Blop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert mozesz dodac do instrukcji

 

Czy ktos ma taką pompę ABS z numerem oraz koncówką 3C0 614 095 P i zakodował czujniki ???? bo za bata nie chce

 

jesli chodzi o kodowanie ABS najlepiej kodują sie pompy ABS z numerem oraz koncówką 3C0 614 095 Q

Edytowane przez romeo9999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taka pompe i też nie moge jej zakodować. Byłem w ASO i poprosiłem o uaktualnienie softu pompy - powiedzieli mi że mam najwyższa wersję softu więc nic nie będą robić. Jednak myśle że można zakodować pompę bo ma taka opcje do wyboru. Czasami sterowniki nie przyjmują kodowania bo w innym miejscu nie jest zaznaczona funkcja którą chcemy aktywować w ten sposób powstaje konflikt i sterownik nie przyjmuje kodowania . Kiedy zaznaczymy funkcę - nagle sterownik łyka kodowanie bez problemu. Nie raz spotkałem sie z takim problemem. Powstaje tylko pytanie - GDZIE TEGO SZUKAĆ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektórych sterowników naprawdę nie się zakodować, jak nie przyjmuje kodowania to trzeba się z tym pogodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam sterownik 3c0614109 c4.clb i kodowanie 0000267 po dodaniu +2048 i wpisaniu 0002315 nie ma ochoty sie zakodowac szkoda

pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety jak wyzej pompa nr 3C0 614 109 S i kodowanie jak wyzej tez nie idzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TPMS nie bedzie dzialal z tymi modulami:

3C0 614 095 M*

3C0 614 095 P*

3C0 614 109*

3C0 614 109 C*

3C0 614 109 J*

3C0 614 109 N*

 

A z tymi jest wszystko ok :

3C0 614 109 A*

3C0 614 095 Q*

3C0 614 095 S

3C0 614 109 A*

3C0 614 109 D*

3C0 614 109 P*

3C0 614 109 T*

3C0 614 109 K*

 

jak ktos ma dodatkowa informacje prosze o dodanie numerow sterownikow do podannych spisow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy wszystkie liczniki posiadają taką kontrolkę? Aha i jeszcze jedno. Czy jak nie mam tej kontroli ciśnienia (czyt. przycisku i ogólnej instalacji) to ta w/w kontrolka może się zapalić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sobie to zakodujesz to będzie się zapalać przy włączaniu stacyjki i system będzie działał.

Przycisk i instalacja służy do ustawiania aktualnego ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzice mi czy te opisy kolorów kabli napewno są dobre bo pisze dwa razy podłączenie pod kabel brązowy, a na początku zaznaczone że bedzie nas interesować też kabel szary, i już nie wiem co i jak.

 

Jesli chciałbym zrobić same podświetlenie przycisku to jaki kabel do jakiego tzreba wpiąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szary ---> + na żarówkę podświetlenia przycisku - PIN 3

brązowy ---> masa - PIN 5 i 6

czarno/biały ---> sygnał ze sterownika ABS - PIN 4

 

tak przynajmniej są oznaczone kolory u mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale rozumiem że pin 5 i 6 mogę ze sobą bez problemu polączyć a potem dopiero dać go do kabla brązowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prędzej czy później i tak gdzieś się połączą, więc mogą i przy przycisku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To we wtyczce do ABS-u pod pinem 16 znajduje sie jakis czarno-bialy kabel, czy jest on pusty i w niego wpinamy kabel z pizu 4 do nowej wtyczki? I ten interesujacy nas czarno-zolty kabel z wtyczki do ESP, jednak nas nie interesuje? ;> moze glupie pytania zadaje, ale wole sie upewnic, zanim zaczne sie tam do wszystkiego dobierac, pozdrawiam;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wtyczce abs pin jest pusty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie napisał jeszcze że aby włożyć nowy pin 16 do wtyczki trzeba przesunąć fioletowy plastik we wtyczce(widać go na zdjęciu w pierwszym poście). Bez tego nie da się wsadzić pinu.

 

Czy numer tej gumki na pin jest na pewno dobry? Kupiłem taki jak w temacie i on jest dużo za duży jak na tą dziurke...

Tu porównanie z fabryczną zaślepką pinu 16:

img1543o.jpg

 

Zrobiłem też fotke z zaznaczeniem pinu 16. Może komuś się przyda:

 

img1542ya.jpg

 

 

Edytowane przez lolekb6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A z tymi jest wszystko ok :

3C0 614 109 A*

3C0 614 095 Q*

3C0 614 095 S

3C0 614 109 A*

3C0 614 109 D*

3C0 614 109 P*

3C0 614 109 T*

3C0 614 109 K*

 

jak ktos ma dodatkowa informacje prosze o dodanie numerow sterownikow do podannych spisow.

 

A te gwiazdki co oznaczają ?bo mam ta pome abs 3C0 614 109 T* i chce ją zamontowac ale z tego co wiem to trzeba jeszcze zmienić czujnik hala

Edytowane przez romeo9999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jak mam pompę której nie da się zakodować (3C0 614 095 P*) to mogę zmienić na którąś z tych co będą działały ? Podmianka pomp jest bezproblemowa ? czy trzeba coś kodować itp ? dużo z tym zabawy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na jakimś zagranicznym forum ze da się przełożyć sama elektronikę bez odkrecania przewodów hamulcowych. Nie próbowałem jeszcze bo poluje na pompę do acc a tez mam P.

 

Ja tez kupiłem ten zły uszczelniacz do pinu, jeżeli ktoś ma niech poda dobry numer lub napisze w instrukcji ze to jest kiepski numer.

Edytowane przez symeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności