Skocz do zawartości
marekbialek

[Instrukcja] Montaż czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

 

Ja trochę z innej beczki a mianowicie chodzi o piny do wtyczek a konkretnie o pin 000979150E do wtyczki ABS. Montując ostatnio oświetlenie na nogi w w pasku używałem pinu 000979025EA do wtyczki B w module elektroniki. Na mój chłopski rozum są to takie same piny różniące się tylko przekrojem przewodu.

 

ASO kasuje nas za taki przewód z dwoma pinami po 26 zł a na allegro pin kosztuję 1 zł. Zaciskarka wyniesie nas 50 zł lub trochę więcej.

 

W związku z tym czy ktoś słyszał o jakimś katalogu takich pinów bo ETKA dużo nie mówi a zapłacić 2 zł za 2 piny a 26 zł to różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Posiadam modul z koncowka D i wszystko ladnie sie koduje. Niestety nie posiadam na wyswietlaczu diody niskiego cisnienia. Czy aby na 100% w sytuacji niskiego cisnienia w oponach zalaczy sie lampka esp/abs ??

 

Pozdrawiam

 

/Edit

 

Problem znikł, okazało się że dopiero po drugim uruchomieniu silnika, pojawiła się ikona od niskiego ciśnienia w oponach,pozdrawiam

Edytowane przez rideman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włącz funkcję, spuść powietrze i zobaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zgodnie z planem poszło, jedyna różnica jest taka, że przycisk od ESP nie podświetla się na żółto w momencie deaktywacji ESP, jest podświetlony tak jak reszta przycisków-na niebiesko. Na szczęście jest informacja na desce rozdzielczej więc nic straconego ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pompę 3C0 614 109 S kodowanie 000298 i nie mogę uruchomić opcji kontroli ciś. w oponach.

Może któryś z kolegów ma paska z roku 2099-2010 z fabrycznie zamontowaną tą opcją i zczytałby swoje kodowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy do tej opcji potrzebuję przycisk z napisem SET czy niekoniecznie?

Bo przysłali mi ten bez napisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersja oparta na abs -przycisk z napisem set (3c0927121d ) , wersja oparta na czujnikach radiowych w kołach bez napisu set (3c0927121e)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyciski różnią się tylko symbolem? trzeba go wymieniać na ten z napisem czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz zostawic, te przyciski roznia sie tylko hologramem nadruku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie dokładnie na pompie jest jej numer?

Jedynie udało mi się odczytać coś takiego z góry FQ61010262DEO.

Czy może trzeba coś rozkręcać, żeby odczytać?

Którędy poprowadzić przewód do wtyczki ABS z przejścia w grodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem u siebie sam sterownik z P na Q bez wyciągania bloku pompy no i oczywiście rozpinania przewodów hamulcowych.

Lekkie naprężenia są ale bez obaw żadnych negatywnych skutków.

Między wspornik metalowy od pompy(przykręcany na 2 śruby do podłużnicy)a podłużnicę wkładałem płaską i szeroką ok.4 cm montówkę i przekręcałem na sztorc co dało mi manewr samym sterownikiem.

Dużo zabawy z 4 śrubkami torx mocującymi sterownik i trzeba uważać przy wyciąganiu sterownika (nie ciągniemy go do góry)tylko najpierw z 4 cm wysuwamy poziomo z pompy (blokują "tłoczki")i potem wyciągamy do góry. Nazwane przeze mnie tłoczki to prawdopodobnie cylindryczne cewki(elektromagnesy) otwierające odpowiednie zawory w pompie ale nie zagłębiałem się w temat.

Przed montażem można zwilżyć uszczelkę gumową sterownika np.wazeliną techniczną lub wd 40 szczelność to priorytet tej operacji,zachęcam do wymiany samych sterowników i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sukces dzięki koledze marcinvw78 udało mi się podmienić sterownik pompy z 3C0 614 095 P na Q wszystko pięknie działa

mała uwaga u mnie silnik BMR . więc DPF przeszkadzał w odkręceniu pompy od podłużnicy ale udało mi się pompę wypiąć z gumowych amortyzatorów odsunąć w prawo o około 5 cm co dało możliwość w odkręceniu sterownika, pompę wcisnąłem w gumy po ich nasmarowaniu płynem do naczyń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że jak wypinałeś z gumowych amortyzatorów to tylko z wyczuciem wyciągałeś pompę w stronę rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1-odkręcić osłonę termiczną pompy nie wyciągać tylko odsunąć

2-pociągnąć do siebie za blok pompy i wypiąć z amortyzatora bliżej grodzi

3-podważyć pompę ( ja użyłem pręta 10mm) i wypiąć z pozostałych dwóch amortyzatorów

4- podciągnąć pompę troszkę do góry i w prawo w kierunku rozrządu

5- póżniej zabawa z odkręceniem 4 śrub torx a zwłaszcza jednej , dolnej przy grodzi

ps amortyzatory trzymają dość mocno trochę siły trzeba użyć, przy wkładaniu nasmarowanych idzie jak po maśle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy proszę o pomoc, w poście pierwszym wymienione są części z rozpiski wynika że mamy zakupić trzy kabelki a w opisie podpięcia występują cztery kabelki, w takim razie z kąt się wziął ten czwarty kabelek, druga rzecz to kabelek 000979150E ma większe piny niż w kabelkach 000979009E i nie pasuje do kostki do włącznika od kontroli ciśnienia i jeszcze jedno to kabelek 000979150E ma długość około 20 cm i jak ma on starczyć żeby przeciągnąć go do komory silnika do ABS. Proszę o pomoc bo może coś źle robię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i chyba niż z tego:[

DSC_3020a.jpg

Nie ma jakiejś na to opcji, oczywiście poza wymianą modułu?

Tak się rozpędziłem że już nawet przycisk okazyjnie kupiłem, ha

DSC_3019a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:nonoPanowie u mnie jest tak:

 

Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 3C0-614-095-C2.clb

Oznaczenie elementu SW: 3C0 614 095 M HW: 3C0 614 095 M

Komponent: ESP 440 C2 H015 0001

Weryfikacja: H015 Numer seryjny: 0100001387

Kodowanie: 0013602

Kod serwisu: WSC 05311 000 00000

VCID: 2C5D7F218F554378AD4

 

Pompa przyjęła kodowanie - co dziwne ma końcówkę M. Mogę się brać za montaż ?

wywaliło mi błąd ESP I (P) ?

Edytowane przez ARNAU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie jak to jest z tym czujnikiem ciśnienia w oponach w oparciu o ABS. Dziś Zielas sprawdził mi pompę ABS posiadam numer 3C0 614 109 A , kodowanie zostało przyjęte. Chciałem się dowiedzieć co daje przydatnego ta opcja oprócz tego że pojawia się kontrolka na liczniku jak ciśnienie w kołach spadnie.

 

Myślałem że robiąc ten mod bede miał na FISIE info jakie jest ciśnienie w każdym z kół. Zielas mnie uświadomił że to nie działa w ten sposób.

 

Mod nie jest drogi po graty lekko ponad 100 PLN w ASO , kodowanie za free, pytanie brzmi czy osoby które mają tego moda, zdecydowały by się na niego raz jeszcze ?( względy finansowe zostawmy z boku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy jest potrzeba montowania przycisku... Na zagranicznym forum spotkałem się z informacją, że można włączyć TPMS w oparciu o ABS tylko kodując sterownik. Co prawda opis dotyczy Golfa MK6 i kodowanie inaczej się odbywa bo tam sterownik ma długie kodowanie. Reset systemu odbywa sie przez VCDS'a

http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f112/how-retrofit-indirect-tire-pressure-monitoring-5-minutes-7k6-50164.html

Wczoraj u siebie dodałem wartość 2048 do kodowania sterownika ABS i kontrolka zapala mi się tylko podczas wkładania kluczyka do stacyjki. Po odpaleniu samochodu gaśnie. Moje pytanie jest takie: Czy po kodowaniu lampka ma się palić cały czas i zgasnąć po wciśnięciu i przytrzymaniu przełącznika SET? Czy też ma być tak, że lampka zapala się i gaśnie jak u mnie a przycisk set służy tylko do resetu pamięci sterownika i uczeniu się przez niego nowych ustawień? (np zmiana opon na zimowe). Oczywiście reset można też przeprowadzić przez VCDS'a. Jak ktoś go nie posiada to przycisk jest obligatoryjny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampka ma zgasnąć po naciśnięciu set jeszcze jest gong

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności