Skocz do zawartości

    Rekomendowane odpowiedzi

    Mam zapytanie, czytalem ze soft 1100 wgrany do RNS 510 pozwala na wgrywanie POI z poziomu kart SD, czy to prawda? Probowal ktos moze?

    Byloby fajnie sciagac co jakis czas POI z internetu, wgrywac na SD i wgrywac bezposrednio z SD do RNS 510 bez koniecznosci wypalania DVD.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam forumowiczów-pierwszy raz piszę na forum.

    Nowy fw 1100 ma funkcję ładowania celów przez kartę SD (nie POI)

    Gdzieś w menu obsługi pamięci celów jest funkcja "Load" i jest możliwość zaczytania 99 punktów docelowych. Takie punkty można zapisać sobie używając NavCompanion ( http://vwlabs.com ) - zaznaczanie odbywa się na mapach Google'a i przy pomocy pluginu dane celu są zgrywane na kartę SD w postaci VCARD (.vcf)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ok, to ja sie przyznam ze mi sie udalo bez zadnych problemow. wsadzilem plytke, cos tam sie naciskalo w stylu "continue"/"cancel" i poszlo. trwalo to z 20-30 min. Nie mam na navi parktronika ani klimy (pewnie inna wersja hardware), ale ustawienia stacji radiowych pozostaly, nie pamietam jak z ustawieniami dzwieku itp, ale to chyba w 2 min da sie poustawiac jak kto woli. Pamietam, ze musialem jeszcze raz parowac telefon po bluetoothie.

     

    Proszę bardzo. Tu jest wszystko ładnie opisane.

    http://www.my-gti.com/497/volkswagen-rns-510-firmware-upgrade-to-version-1100

    Edytowane przez pa.sko

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Siema kolego dotarlem do tego samoego opisu. Ale pisza ze to robi update tez z wer A do wer B. Wlasnie sie zastanawiam czy bede mial widok z czujnikow parkowania (mam fabryczny przód i tyl) a pewnie tez cie sie navi z HDD wykasowała??

     

    ---------- Post added at 10:39 ---------- Previous post was at 10:35 ----------

     

    A kolego powiedz jeszcze czy flash robiłes tym plikiem ISO. Ja proawdopodobnie bede robił update dzis wieczorem. Czekam na płytke V4 od kolego z Volkswagen zebym mógł od razu wgrac na HDD. Zmartwiłeś mnie nieco brakiem obrazu z czujników parkowania moje urzadzenie jest w wersji A a pisza ze to robi update do wersji B

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie mialem parktronika w navi i nadal nie mam. Mapy jak pisalem wczesniej i pliki muzyczne wykasowaly sie. Co do wersji A czy B to mam chyba A, bo nie mam tych bajerów i watpie, zeby za pomoca samego firmware dodac takie opcje.

     

    O instalacji parktronika do navi tez pisa na tej stronie. Potrzebne sa jakies extra kable i kodowanie VAGiem (http://www.my-gti.com/739/upgrading-of-volkswagen-park-distance-control-pdc-to-optical-parking-system-ops)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Witam dzwoniłem kolega wyglada na kopetentnego. Widział co w trawie piszczy. Powiedział, że nie we wsztkich autach bedzie działało obrazowanie czujników parkowania. W najnowszych modelach 2009 oczywiście tak i niektórych 2008. Wszystko zależy od okablowania samochodu. Póki co mysle ze mozna spokojnie update robic. pod warunkie ze sie ma mapy na podoredziu bo wszystko bedzie wykasowane z HDD. Mysle ze zrobie dzis albo jutro update plikiem ISO.

     

    czyli tak jak mowilem co do obrazowania czujnikow:

    hardware wersja A - NIE

    hardware wersja B - TAK

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam wszystkich podziele się moimi wrazeniami po update RNS510 ver.1T0 035 680 do ver.1T0 035 680 B. Wszystko idzie bezproblemowo okolo 40 min.Wszystkie dane z dysku są skasowane ,radio pozostaje bez zmian.Oczywiście wspomne jeszcze ze mapa tez znika a ver.4 mapy europy mozna wgrac dopiero po update. Teraz wyjaśnie wszystkim co do graficznego parkometru na ekranie.

    1 Wizualizacja graficzna parkometru będzie działała TYLKO !!! w rocznikach od konca roku 2007 z numerami sterowników: CAN Gateway – 3C0 907 530 E i PDC Control Unit – 3C8 919 475 to jest warunek grafiki. Oczywiscie mozna to zrobic na piechote zamieniajac sterowniki ,ale nie ma to zadnego sensu wydając okolo 500 zł za obrazek graficzny ktory wyswietla sie kilka sekund jak cofamy i dajemy w przod. Następnie w kodowaniu navi są 3 ver.graficzne do wyboru ,podlączenie zew.kamery iPoda usb ,wyjscie aux,bluetooth, pare innych zmian graficznych.

     

    Teraz minusy ktore zauwazylem w mojej navi:

    1.Po wybraniu celu podrozy i navigowaniu nie pokazuje sie nic na wyswietlaczu wskaźnikow ( a dzialalo przedtem na ver.0520)

    2.Na zegarach u gory pokazuje sie MFD (a była strzałka kompasu)

    3.Pytam osob ktore zrobili update, po update na wyswietlaczu w zegrach pokazal sie taki duzy radar-kompas w tym miejscu co jest pokazywane auto, nie mozna bylo nic zmieniac.Dopiero po dluzszym przytszymaniu manetki reset radar zniknal i juz nigdy go nie widzialem. Czy ktos taki radar miał? ,czy pokazuje manewry na zegarach i jak to włączyć ewntualnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego na pewno mozesz ustawic sobie wskazania na MFD poprzez przytrzymanie strzałki w dół przez jakies 5 sec i wtedy wchodzisz do menu MFD. Tam w Setup mozesz ustawic co ci sie ma wyswietlac podczas jazdy ja mam 4 opcje: Audio, MFD, Navigationi chyba jeszcze cos (pisze a nie mam przy sobie auta, ale ci to sprawdze. I tam zawsze mozna ustawic Navgatio, wtedy wszystkie info powinienes miec na MFD. A inna sprawa to to ze MFD zawsze mi sie wyswietla a jak wytycze trase to automatycznie na wyswietlaczu pokazuje mi wskazania Navi. Co do pracy po update to jeszcze nie wiem bo nie mam na stanie mapy V4 i jeszcze nie dokonalem update. Jak tylko bed emial na stanie to natychmiast to zrobie. Chyba ze ktos miałby z oklic Lodzi V4 do "pozyczenia" na "chwilke" co by wrzucic na HDD w ostetecznisci za 2 tyg mam przglad i kolege w serwise VW wiec tak czy tak update zrobie na pewno.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy,

     

    Ja zrobiłem upgrade już ponad miesiąc temu. Robiłem z obrazu iso, fakt ze wystartowalo dopiero z 3 wypalonej plytki /przy pierwszych dwoch pokazywalo error dvd/. Trwało ok 40 min. Z duszą na ramieniu oberwowalem postep instalacji na ekranie, ale poszlo.

    Wykasowalo calą muzę, oraz mapę. Stacje radiowe zostały :-). Wgrałem też od razu V4 /VW/.

    Na FIS wszystko pokazuje bez problemu, tak jak przy poprzedniej wersji.

    Mam moduł BT do telefonu - działą.

    Z widocznych zmian /które zauważyłem/ po upgrade to:

    - wspomniane już wcześniej przeniesienie paska z poziomem głośności na dół -super

    - przy ustawianiu balansu i fader - grafika auta rzut z góry i przy przestawianiu przesuwa się celownik z określeniem środka ustawień dźwięku

     

    Mam czujniki parkowania /org VW/ ale nie pojawiła się grafika - nie sprawdzałem modelu steronika, może to kwestia ustawień CAN.

     

    Mam V4 - tylko w W-wa ;-)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    1.kolego MarioMc masz w miejscu wyswietlania MFD (na gorze wyswietlacza) strzalke z kompasem ?

    2.kolegu Specu2 ja nie mam mozliwosci wejscia w menu ,bo zamienilem licznik z MFA na MFA+ i nie wiem ktory sterownik za to odpowiada ,zeby po wcisnieciu manetki pojawilo sie doatkowe menu (mysle ze modul komfortu). Moje sterowniki to:

     

    09-Centr.zesp.elektr. -- 3C0 937 049 D

    17-Zest.wskaźników -- 3C0 920 870 A

    19-CAN Gateway -- 3C0 907 530 A

    46-Moduł komfortu -- 3C0 959 433 H

     

    Czy ktos zna odpowiedz ktory sterownik odpowiada zeby pokazaywalo sie dodatkowe menu na wyswietlaczu po przytrzymaniu manetki ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no to się rozpiszę bo wiem na ten temat dużo...

    1. BARDZO WAŻNE!!! czasami podczas updaetu softu powstaje błąd GATEWAY. zatrzymuje się wtedy procedura na 10% tego sterownika (ostatni updaetowany) i wyskakuje ERROR 202. jak coś takiego się stanie to nawi jest już nie do użytku. często tak jest jeśli była wcześniej rozbierana i ktoś gmerał przy elektronice (np. żeby odczytać kod)

    znam gościa w Radomiu który to naprawia ale trzeba mu patrzyć na ręce bo na pierwszy rzut oka widać że krętacz...

     

    2. faktycznie z wersji A robi się wersja B ale jest problem z komunikacją z zegarami i z kierownicą multifunkcyjną. na razie grzebię po necie za rozwiązaniem (polecam vwnavi.com).

     

    3. funkcja "bluetooth audio" nie wiadomo do czego jest bo navi wbudowanego bluetootha nie ma a z modułu premium nie da się skorzystać.

     

    4. żeby była wizualizacja parktronika potrzebny jest CAN GATEWAY minimum z końcówką E i do tego nowy kontroler PDC zaczynający się na 3C8. do tego dochodzi jeszcze okablowanie (2 kabelki między modułem PDC a GATEWAY'em) i kodowanie sterowników. od roczników modelowych 2009 (gdzieś od połowy 2008r i chyba już te z białym FIS-em) nie ma potrzeby nic już przerabiać

     

    5. za dodatkowe menu odpowiada moduł komfortu lub moduł kierownicy (ten który jest pod kolumną i do niego są wpięte manetki i taśma). mnie zaczęło to działać jak założyłem multifunkcję. ale nawet z kierownicą i jednocześnie manetkami jedyne co mogłem zrobić z manetki to z każdego menu przejść do wskazań zużycia paliwa, zasięgu itd...

     

    6. nie przypominam sobie żeby w opcjach było gdziekolwiek ustawienie co ma się wyświetlać na FIS'ie... przynajmniej tak u mnie jest. ale widziałem na niektórych zdjęciach że coś takiego istnieje. możliwe że znowu kłania się moduł komfortu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam,

     

    W uzupełnieniu.

    Miałem A i podniosło do B.

    Kolego WAGEN mam na górze FIS strzałkę z kompasem i stroną świata. /MFA+, oraz multi kierownica/. Wszystko wyświetla dokładnie tak jak w poprzednim sofcie.

    Mam dołożony modul BT do 510 i telefon po BT hula jak ta lala, na FIS też wszystko wyświetla, można odbierać i wybierać rozmowy z kierownicy - wymagalo to jednak przekodowania VAG-COM.

    Natomiast faktycznie bezużyteczny pozostaje Audio BT - nie udało mi się uruchomić.

    Po upgrade nie działa także wejście w menu systemowe 510 /przycisk setup po reset 510/. Mozna to podobno poprawic kodowaniem VAG.

    Mam auto z III 2008 więc jeszcze z czerwonymi zegarami i niestety mimo obecności orginalnych czujek z przodu i tyłu nie mam grafiki przy cofaniu :-(.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie do Menu MFA da sie wejsc zawsze bez wzgledu na modul komfortu testowalem na kliku modelach z rożnego roku. Ostatnio kolegom ustawialem w Pasku 2005, Turanie 2006 i w moim wszedzie jest to realizowane w ten sam sposób. Wyjatek stanowia modele 2008 w gore. Zależy od wersji kierownicy i manetek pod. Ni zadzrzylo mi sie nigdy nie wejsc w menu MFA. Tylko "golasy" nie maja tej opcji. Inny modul komfortu. Jezeli wyswietlacz miedzy zegarami jest duzy to zawsze mozna zmienic ustawienia modulu komfort. Kolego MarioMc może po wymianie zegarów nie wprogramowałes VAG-iem dobrrze tego zestawu MFA+ i nie mozesz wejsc do istawien. Co do Navi. Ja mam ustawiony modul Comfort na Wskazania MFD. Ale jak wytyczam trase zawsze automatycznie przełacza mi sie na wskazania NAVi. Natomias w trybie pracy MFD mam tylko strałke kierunku w miejscu napisu MFD.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    żeby pokazywało na wyświetlaczu zamiast mfa strzałki konieczne bedzie kodowanie vagiem wiem bo ja po zmianie z mfd2 na rns musiałem też kodować i teraz wszytstko hula :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Znalazłem inną stronę z procedurą wgrywania softu, niestety w języku francuskim ale są ilustracje http://www.vw-antares.net/content/view/15/27/1/10/.

    Tak na marginesie, czy nie posiadając kierownicy multifunkcyjnej ale posiadając RNS510 i MFD mogę otrzymywać informację dotyczące nawigacji na ekranie komputera MFD.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego wagen jak masz dzwinie właczania wycieraczek to masz na koncu sterowanie MFD i jak przytrzymasz dłużej przycisk w dol na koncu dzwigni wycieraczek tak ok 5sek i wtedy wchodzisz do menu Comfort na ekraniku MFD. Jecekklub, jeżeli masz mały wyswietlacz NFD to wskazania RNS nie beda na nim wyswietlane.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie. Wczoraj spotkałem sie z kolegą Wagen-em. Rozpykalismy ta navi. Po pierwsze przed updatem należy przestawic zegar w Navi (opcja SETUP w Navi) na tyryb 12h bo inaczej update nie wystratuje. Z tego co zaobserwowalismy z kolega podczas update nowe oprogramowanie jest NADPISYWANE na stare. Zmienianie są TYLKO RÓŻNICE w tych softach- u mnie trwało krócej niż u kol. wagena. Wszystko z HDD jaest kasowane. Po całej opracji sprzet sie dwa razy restatruje. Ważne by akumulator byl sprawny, bo opracja trwała ok 40 min. Później należy wgrac mapy (nowe) na HDD. operacja trwa ok 50-60 min. Później miałem dwukrotny zwis (nawet dotyk nie działał), ale po dwukrotnym resecie (eject+glośnik z i + Setup) sprawe załatwiło i wszystko chula jak najbardziej ok. mimo, że sterowniki mam stosuunkowo nowe (2007 sprawdzał kolega wagen) wizualizacja parktronika nie działa. Poza tym chciałem kolege wagena pochwalic. Prawdziwy fascynat VW a wiedze ma wieksza niż niejeno ASO!!! A Panowie najważniejsze moja navi była w wersji A soft 1020 a zrobiliśmy update do werji B 1100 :-) :D

    Edytowane przez specu2
    Zapomniałem dopisac ważna informacje

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    w kwestii wizualizacji parktronica to mam samochod z 03/2007 i wlasnie udalo mi sie go zrobic, koneiczna byla wymiana 2 sterownikow i jakies podlaczenia + wgrywanie nowego softu (mialem navi z 02/2008 wiec A) chwilowo nie dziala mi jeszcze kierwownica (tzn nie obsluguje tylko RNS) ale firma ktora to robila bedzie miala w przyszlym tygodniu odpowiedni soft zeby to uaktualnic i ma byc OK

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    to nie kwestia kodowania tylko starego CAN GATEWAY'a. jest to błąd który jest znany juz od dawna. RCD 510 i RNS 510 wraz ze starym GATEWAYEM mimo zamknięcia auta mają ciągle otwartą komunikację po CANie. jedyna opcja to wymiana i ponowne kodowanie GATEWA'a.

    ps. masz fabryczny wzmacniacz (DYNAUDIO)? czy coś dokładałeś?

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a mi dalej navi rns 510 pobiera prad bo niemoge jej przekodowac jesli by ktos wiedzia ja to zrobic pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×