Skocz do zawartości

MarioMc

  • Liczba zawartości

    40
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O MarioMc

  • Urodziny 23.02.1974

Informacje osobiste

  • Imię
    Mariusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    W-wa

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2011

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Różnica pomiędzy Lane Asisst: Opis systemu w VW Lane Assist to asystent toru jazdy. Działa na zasadzie sprzężenia kamery monitorującej przestrzeń przed samochodem oraz elektromechanicznego układu kierowniczego Servotronic. Asystent pracuje przy prędkości powyżej 65km/h. Kamera rozpoznaje wyznaczone pasy ruchu po obu stronach jezdni i - w przypadku opuszczenia pasa ruchu - system przekazuje sygnał do układu kierowniczego, który natychmiast reaguje, wykonując skręt korygujący. Jeżeli nie ma właściwej reakcji ze strony kierowcy lub trwa ona zbyt długo, samochód opuści pas ruchu lub prędkość spadnie poniżej 60km/h - system ostrzega kierowcę poprzez wibrację kierownicy. Kierowca musi zareagować samodzielnie, system wyłączy się automatycznie po około 9 sekundach. Lane Assist może nie działać prawidłowo w przypadku źle oznaczonej jezdni, małych promieni skrętu i bardzo niekorzystnych warunków pogodowych. Opis systemu Skoda Superb III Stabilne utrzymywanie pasa ruchu na autostradzie i drogach szybkiego ruchu zapewnia w nowej ŠKODZIE Superb opcjonalny asystent pasa ruchu, Lane Assist. Funkcja ta zmniejsza ryzyko niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu. Do swego działania wykorzystuje kamerę wielofunkcyjną umieszczoną w stopce lusterka wstecznego. Kamera ta powyżej prędkości 65 km/h śledzi przed samochodem namalowane na jezdni oznaczenia pasa ruchu. Gdy zostanie rozpoznane opuszczanie pasa ruchu, asystent pasa ruchu automatycznie wywołuje korekcyjne skręcenie kół. Gdy kierowca próbuje jechać, nie trzymając rąk na kierownicy, rozlega się dźwięk ostrzegawczy i na wyświetlaczu centralnym zestawu wskaźników pojawia się wskazówka „Lane Assist – proszę przejąć kierowanie”. Kierowca w każdym momencie może pokonać automatyczną korektę toru jazdy, samemu skręcając kierownicę. Asystent pasa ruchu działa tylko wtedy, gdy może wyraźnie rozpoznać namalowane na jezdni pasy. Gdy przy zbliżaniu się do skraju pasa ruchu jest włączony kierunkowskaz, funkcja nie reaguje. W VW dodatkowo system informuje wibracjami kierownicy. O ile dobrze kojarzę silniczek wibracji montowany jest w kierownicy tak jak w Audi. Skody mają zawsze delikatnie okrojone pewne opcje , żeby nie zabijać sprzedaży Paska :-).
  2. Wg mojej najlepszej wiedzy i dostępnych materiałów w Superb III nie ma dodatkowego silniczka od wibracji, Funkcja ostrzegania systemu Lane Asisst realizowana jest tak jak piszesz przez silniczek od wspomagania poprzez odbijanie kierownicy. Siła reakcji i odbicia zależy od ustawień w menu Asystenci. To samo widnieje w instrukcji obsługi. Ponizej zdjęcie menu Asystenci - tak jak piszesz są dwie opcje - prowadzenie po torze i siła ostrzeżenia dla systemu Lane Asisst. W autach gdzie jest silniczek wibracji w momencie przekroczenia linii włącza się wibracja na kierownicy. Oczywiście może coś się zmieniło.
  3. W Skodzie /nawet L&K nie ma tej opcji/nie jest montowany silniczek od wibracji i system działa poprzez opór i odbicie kierownicy. Tak to zreszta opisuje instrukcja Skody. W VW o ile wiem jest jeszcze montowany silniczek do wibracji kierownicy. Podejrzewam tylko iż nie jest w standardzie, tylko montowany jest tam gdzie fabrycznie kupujemy auto z Lane Asisst. - - - - - aktualizacja - - - - - Czyli rozkalibrowal się radar. Podobno jest bardzo wrażliwy, i wjechanie w zdrowa dziurę potrafi mu zaszkodzić
  4. Odkoduj Lane Asistance i zobacz czy będzie tez wywalał. Jak nie to znaczy że po dokodowaniu Lane Asist brakuje jeszcze gdzieś dokodowania. Poderzewam że związane jest to z funkcjonalnością Traffic Jam Asist ktore do działania potrzebuje ACC i Lane Asist. Po dokodowaniu Lane Asist pojawiła się funkcjonalność Traffic Jam Asist tylko nie ma pełnej komunikacji i stąd pewnie zgłasza błąd. Ja nie mam ACC
  5. Temat gwarancji poruszany wielokrotnie :-) Zawsze się mogą przyczepić, ale: 1. Najpierw musza udowodnić ze coś zmieniłeś, a poziom wiedzy w ASO co może być zaprogramowane, a co nie i co było fabrycznie jest mizerny. Najchętniej sami się pytają jak to zrobić :-). Miałem taki przypadek :-) Jak w ASO się ktoś dobrze na tym zna i jest kumaty to po pracy koduje wszystkim na boku :-):-) za drobna opłatą. 2. Musza udowodnić iż przez modyfikacje doszło do uszkodzenia :-):-) Oczywiście jak ktoś ma obawy to: 1. Może nic nie zmieniać i cieszyć się tym co ma. 2. Przed każda wizyta w serwisie przywracać ustawienia i wyłączać to co do dołożył . Nie będzie problemu tylko trzeba przy kodowaniu pamiętać o: - właściwym napięciu akumulatora - podłączone zasilanie do kompa, telefonu którym kodujemy lub 100% baterii :-) - zapisywać po kolei co się zmienia, aby można było przywrócić poprzedni satn - w przypadku niepewnych opcji kodować tylko 1 rzecz, sprawdzić czy działa i nie sieje błędów i innych dziwadeł, po czym kodować kolejną.
  6. Można VCDS jeżeli masz wersję z dostępem do wszystkich modułów. :-)
  7. Kodowane wg ponizszego opisu z forum Superb. KODOWANIE DLA SUPERB III Cytuje kolegę. Lane Assist uruchomione i działa na MY2017 z kamerą Light Assist i Front Assist. Za pomocą tytułowego OBD11. Przed modyfikacją zmieniłem język danych na niemiecki bo instrukcja z briskoda jest po niemiecku. I w ostatnim punkcie w sterowniku 44 miałem już aktywny bajt 3 bit 4 i sterownik A5 wywalał mi błąd o braku komunikacji z układem kierowniczym , ale zmieniłem to ręcznie w długim kodowaniu sterowniki 44 w pozycji Spurhalteassistent na aktywne jak w załączonym obrazku i zadziałało :-). Po kodowaniu musiałem zrobić restart radia przez długie naciśnięciu przycisku włączania dopiero po tym line assist pojawił się w menu. Korzystałem z : https://www.briskoda.net/forums/topic/3 ... i/?page=32 Opis: This one works on MY16/MY17 cars: STG 17 > Codierung > Byte 4 > Bit 6 - aktivieren ("Spurhalteassistent/Lane Assist aktivieren") STG 17 > Codierung > Byte 11 > Bit 1 - aktivieren ("Spurhalteassistent/Lane Assist Information BAP verbaut aktivieren") STG A5 > Codierung > Byte 16 > Bit 7 - aktivieren STG A5 (Front-/Vorfeldkamera) auswählen STG A5 Adaptacja Zugriffscode 20103 eingeben -umcodiert (Personalisierung BAP) (BAP personalization,not activated ) von aktiviert auf nicht aktiviert -umcodiert (Warnungsintensität Spurhalteassistent)(Warning intensity; lane depart. warning,Medium) von Mittel auf Auswahl über Menü STG F5 -umcodiert (ADP-(49)-Car_Function_List_BAP_Gen2-LDW_HCA_0x19) von nicht aktiviert auf aktiviert -umcodiert (ADP-(21)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Lane_Departure_Warning) von nicht aktiviert auf aktiviert -umcodiert (ADP-(23)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Lane_Departure_Warning_over_threshold_high) von nicht aktiviert auf aktiviert STG 44 > Codierung > Byte 3 > Bit 4 - aktivieren ("Spurhalteassistent HCA) I tak jak pisałem wszystko się pojawiło, ale przy próbie włączenia wyskakiwał komunikat ze System nie może być aktywowany. Dodatkowo to co ja jeszcze musiałem zmienić w swojej 2016 Sprawdziłem błędy i wyskoczyło brak kodowania Układ wspomagania kierowania (44) Wszedłem w sterownik i w długim kodowaniu zmieniłem Asystenta kontroli pasa ruchu z nieaktywnego na Aktywny. Działa, błędów nie ma Kodowalem oryginalnym legalnym OBDeleven. :-)
  8. Panowie, 3 dni przekopywania wątków Skoda VW i Line Asiss odpalony :-) Standardowo kodowanie wg instrukcji z forum skody. Ale brakowało jednego kroku i siał błędem w module kamery ( zreszta z mojej winy bo bawiąc się VCDsem zaznaczyłem 1 bit . Wiec zacząłem powoli krok po kroku szukać co spier... i znalazłem, Błędy wyczyściłem i z czystym systemem krok po kroku zakodowalem wg instrukcji. Ale mimo ze Line Asist się pojawił w opcjach i ustawieniach nie dało się go aktywować. Ale OBD11 wyrzucił ładnie błąd - brak kodowania układu kierowniczego. Wszedłem wiec układ kierowniczy i zakodowalem i wszystko ruszyło :-)
  9. Dawno mnie nie było na tym forum, przesiadłem się do Superb III. Szukając rozwiazania aktywacji line asisst w Superb III trafiłem tutaj. Mimo żmudnej walki nie udało mi się zakodować. Wszystko się wyświetla ale z komunikatem " Line Asisst nie może być w tej chwili użyty . Kolego Wagen podejmiesz się próby odpalenia tego w Superb III ?. Mam Front Asiss, Side asiss i oczywiście kamerkę do automatycznych długich świateł. Dodatkowo powinno dac się uruchomić " czytanie znaków"
  10. Mike2, Dzialaj i nie odpuszczaj. Pisz do Volkswagen Group Polska. Skoro twierdza iz to mandzety niech wymieniaja :-) :-) - ja gwarantuje ze to nie pomoze :-). W glowie im sie mozg skleja a nie mandzety w naszych samochodach. Ostatnio bedac w serwise, szef serwisu delikatnie mnie poprosil zebym przestal w necie pisac o moim przypadku. To tylko potwierdza fakt iz VW ma cos do ukrycia i broni sie rekami i nogami przed naglosnieniem tematu bo beda musieli naprawiac spora ilosc aut w ramach akcji serwisowej. Sytuacja jest ludzaco podobna do tej z pompowtryskiwaczami, sciemniali prawie dwa lata a ludzie placili za wymiane wadliwych g...wien.
  11. Mike2 Dzialaj, zycze powodzenia, nie odpuszczaj, nic nie tracisz. Trzymam kciuki.
  12. Monszel - niestety nie mam - TopSecret :-) VW chce ukryć jak najdłużej się da kolejną wadę. Gwarantuję że Dział Techniczy Volkswagen Group Polska zna problem, gdyż po paru akcjach :-):-) przejął od ASO VW Zasada ul. Grochowska i nadzorwał prowadzenie naprawy. W związku z tym jest to także w systemie serwisowym VW Wiedzą dokładnie jak usunąć tą usterkę. Mój "odpukać" od 4 dni od odebrania z serwisu nie wyje. Co prawda teraz zaczął się odzywać lewy przegub :-) i zacząłem słyszeć pompę ON, ale jeszcze mam prawie 10 miesięcy gwarancji :-)
  13. Panowie, Przyczyną wycia byl mechanizm roznicowy skrzyni biegow. Po tygodniach walki :-) VW zdecydował się na jego wymianę i proszę cud - problem rozwiązany. Odebralem auto i nic nie wyje :marecek. Tak więc jeżeli Wasze autko wyje przy skręconych kołach przy ruszaniu a macie jeszcze gwarancje - atak na serwis :-). VW wie dokładnie co jest przyczyną. Nie łykajcie bajki że to wina mandżet :-):-):-)
  14. Samochod stoi drugi tydzien w serwisie :-) Rece opadaja :-) Atakuje ze wszystkich stron. W poniedzialek wg instrukcji Dzialu Technicznego Volkswagen Group Polska ( ktory juz pilotuje naprawe) plukali skrzynie i wymieniali 2 krotnie olej, ale auto sie nie poddaje i napier... dalej :-). Wczoraj zrzucili skrzynie, nikt nie chce sie nic przypucowac, w poniedzialek ma przyjsc czesc lub czesci i maja skladac ale co wymieniaja nie wiem. Ja juz atakuje ich ze wszystkich stron lacznie z Volkswagen Group Polska, pozostalo jeszcze TVN turbo kamera, ale pewnie ASO zdazy juz go naprawic i nic z tego nie bedzie, a szkoda :-). Namawiam wszystkich do naglosnienia tematu wycia, ja juz zaczalem i uaktywnilem sie na Facebook Zasady (Volkswagen najlepszy z zasady). Uwazam iz ludziska powinni wiedziec co moze sie dziac z B7 za ponad 100.000 pln i jak VW ma to w d.... i czaruje klientow iz tak ma byc, bo to wyja mandzety - smiech na sali i dno.
  15. Zobaczymy jak sie temat dalej potoczy :-) Dokladnie tak jak piszesz, temat sygnalizują własciciele aut TDI z 6 biegową skrzynią :-) Teraz mam B7 TSI benzynke z 6 biegowa, i cicho jak makiem zasial - nic nie wyje. Pozdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności