Skocz do zawartości

jacczyk

  • Liczba zawartości

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O jacczyk

  • Urodziny 28.03.1967

Informacje osobiste

  • Imię
    Jacek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Szczecin

Samochód

  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2011
  1. Dla porządku i tych których dotknie taka przypadłość - ponowne zapodanie firmware wyeliminowało problem.
  2. Witam, czy może ktoś z forumowiczów spotkał się z tym i wie w czym problem: nawigacja po wyłączeniu i uśpieniu gubi ustawienia stacji radiowych. Przez 2 lata bez problemu, później zdarzało się to sporadycznie (raz na 1 m-c), teraz już zawsze. Czy w RNS510 jest jakaś bateria podtrzymująca pamięć ustawień? Czy może to początek kłopotów z HDD? RNS 510 ver A soft 3810 pod A. Proszę o pomoc.
  3. Ok Michal1980. Dla potomnych i innych czytających- http://masterantena.soteshop.pl/antena-gps-gsm-11.html - antena wygląda jak oryginalna i ma GPS+GSM - w sam raz do retrofit RNS lub MFD2 z modułem BT Premium. Żeby GPS się odnalazł (pierwszy raz) potrzebuje kilka minut, ale żeby załapał orientację to po załapaniu satelit i pozycji potrzeba się przejechać kawałek. Do ustalenia pozycji (z wysokością) potrzeba widoczności min. 3 satelit. Czy pozycja którą Ci wyświetla w stopniach to jest zgodna z Twoim położeniem (możesz to sobie odczytać dla kontroli na Google maps)?
  4. Jeżeli masz kombi to dostęp do płetwy nie jest trudny(przy limuzynie nie wiem). Nie musisz ściągać podsufitki tylko odpinasz jeden element (przy tylnej klapie) od podsufitki, odginasz główną część podsufitki i masz dostęp - sprawdź co masz w aucie (płetwy chyba najczęściej były montowane w wersji GPS+GSM). Poznasz to po wtyczkach fakra - niebieska GPS, bordowa GSM. Jeżeli potrzebujesz nowej płetwy to Allegro lub http://masterantena.soteshop.pl/ (tam też zrobią Ci kabelki z fakrą jeżeli jakieś potrzebujesz). Osobiście polecam Tobie takie rozwiązanie, a nie "prowizorki". Kable sprowadzisz po tylnym słupku i pod plastikami do przodu.
  5. Ja zastosowałem zwykły samochodowy w plastikowej obudowie-wiem, że są o większej i mniejszej obciążalności. Poszukaj najmniejszego- w sklepie podpowiedzą. Nie znam typów tych przekaźników. Powinieneś chyba też wyłączyć zimne sprawdzenie przednich postojowych (cold check) - długie kodowanie bordnetz'a na bajcie 19 ustawić 41.
  6. Co do zasilania z pozycyjnych to nie koniecznie. Lepiej weź zasilanie z obwodu, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu stacyjki i podłącz szeregowo przekaźnik przez styki NC (normalnie załączone). Sterowanie przekaźnika weź z pozycyjnych. Zaizoluj ten żółty od ściemniania i już. Jak załączysz stacyjkę to zapalą się DRL. Jak włączysz postojowe, mijania lub długie to przekaźnik będzie wysterowany i rozłączy zasilanie DRL (postojowe zawsze się zapalają z każdym z tych świateł). I również będzie spełniony warunek, że przy miganiu długimi DRL nie będą wyłączane. Każde DRL możesz tak zainstalować. Taki układ masz pokazany na schemacie do bi-xenonów. Nie mam schematu ze zwykłymi lampami i nie wiem czy są tak samo zasilone ale to co Ci opisałem zadziała na 100%. Jak zasilisz DRL z pozycyjnych to powinno wywalać błąd i odłączać obwód. W przypadku bi-xenonów odcina zasilanie całej lampy zespolonej. W zwykłych nie wiem ale sądzę, że podobnie. Pobór prądu przez żarówkę pozycyjnych + DRL będzie zbyt duży dla obwodu pozycyjnych. Przekaźnik też zastosuj raczej mniejszy niż większy (większe wymagają większego prądu sterowania).
  7. No to chyba nie najlepiej. Powinno być: stacyjka załączona i światła pozycyjne lub mijania lub długie wyłączone- DRL świeci; zapalasz pozycyjne lub mijania lub długie - DRL gaśnie; przy mignięciu długimi gdy DRL świecą - nie powinno przygasić DRL. Prócz tego nie można wyciągnąć żarówki pozycyjnych z przednich reflektorów zespolonych i zastąpić świateł pozycyjnych DRL'ami w trybie RL, bo światła zespolone są homologowane z tą żarówką (np. świeci ona również gdy są załączone mijania lub długie), a 4 pozycyjnych z przodu mieć nie możesz. Wiem, że to literalne stosowanie przepisów ale używane przez niektórych policjantów i diagnostów. W załączeniu stosowne rozporządzenie. DzU2009nr75poz639.pdf
  8. W tym wątku masz wszystko opisane. Z tym przygasaniem również masz opisaną stronę prawną. Nie możesz mieć 4 świateł przednich pozycyjnych/postojowych, a postojowe dodatkowo musisz móc włączyć na jedną stronę.
  9. Opis jak zrobić + schemacik: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=931822#post931822
  10. Z opisów na stronie producenta można wywnioskować, że interfejs pozwala podłączyć zew. źródła wideo i audio (w tym wypadku nawigację), a wersja TS ma touch panel (folie na monitor= monitor dotykowy lub podłączenie do oryginalnego touch panelu) który robi za ekran dotykowy nawigacji. Nawigacja jest zewnętrzna i może być np. na CarPC lub innym palmtopie czy tablecie z wyjściem audio/wideo i wejściem na mysz/ekran dotykowy. Nawigacja musi mieć swoją antenę GPS. Zerknijcie na opis MA-600TS (http://www.martos.com.pl/oferta.php?pageNum_produkty=0&totalRows_produkty=14&kat=Admulti&tryb_wysw=tekst&id=74) Czyli RCD 510 pracuje jako monitor dotykowy dla nawigacji. Na RNS510 nie wgra się Automapy ani innego nie dedykowanego oprogramowania- póki co to tylko nowe wersje systemu i map od producenta można wrzucać. Zdaje się, że na RNS510 pracuje dedykowana wersja systemu czasu rzeczywistego VxWorks.
  11. Panowie,czy ktoś z Was zdejmował zaślepki przy kierunkowskazach? Coś mi się wydaje, że zanim zdecydowałem się zamontować DRL to sprawdzałem czy da radę to zrobić w miejsce zaślepki obok kierunków i o ile mnie pamięć nie myli to pod spodem jest stal (może nie na całej powierzchni zaślepki) i bez użycia "ciężkie sprzętu" montaż takich DRL obok kierunków nie wyjdzie - chyba, że te DRL'y są bardzo płytkie. Żeby to sprawdzić nie trzeba ściągać zderzaka. Taka uwaga żeby ktoś nie wpakował się na minę. Jeszcze jedna sprawa- parę postów wcześniej była dyskusja o zmniejszeniu jasności świecenia DRL i zastosowaniu ich jako RL (pozycyjne) - taką opcję mają DRL od Helli...ale zgodnie z prawem nie można tego wykorzystać - wyłożył mi to diagnosta podczas przeglądu. Zgodnie z prawem pozycyjne mają być 2 przednie a nie 4 przednie. Jeżeli wyjmiemy żarówki pozycyjnych/postojowych z reflektorów głównych żeby świeciły tylko dodatkowe RL to jest również źle bo reflektory główne homologowane były z tymi żarówkami które wyjeliśmy. Inna rzecz czy policja jest przygotowana do prowadzenia tak "złożonego" wywodu podczas kontroli...diagnosta podczas przeglądu tak.
  12. OK..no czytam uważnie już 3 raz ...ale wydaje mi się, że problemem nie jest zasilanie i pobór prądu przez ledy tylko pobór prądu przez cewkę przekaźnika z obwodu postojowych....to prawdopodobnie ten obwód Ci miesza.
  13. Od strony technicznej różnica jest w zastosowanych ledach. W LedDayLine masz ledy mocy (HP LED x 5 sztuk/lampę) Tutaj wygląda na zwykłe ledy ewentualnie z soczewkami. LedDayLine masz również wbudowany układ PWM do regulacji mocy (nie wiem czy jest on wykorzystywany przy pełnej jasnosci świecenia). No i sam reflektor dla LED'ów, który jest bardzo przyzwoity w LedDayLine, a którego praktycznie nie ma w tych z linka. Dopytałbym się jeszcze o homologację, bo sprzedawca podaje, że mają oznaczenie RL, a wydaje mi się, że powinny mieć DRL (day-time runing light). Co do wyglądu, gdy szukałem rozwiązania dla siebie, obejrzałem kilka takich na ulicy, a że najbardziej podobały mi się ledy z Audi S4 to wybrałem najbardziej zbliżone. Właściwie to byłem gotów zakupić oryginały do Audi ale w przypadku B6 z przeciwmgielnymi są dużo za duże. Gdybym zrezygnował z przeciwmgielnych to byłoby w sam raz miejsca w osłonie. Co do jasności i widoczności to te od Helli są dużo lepsze w porównaniu do tych wielo led-owych (IMO) - nie wiem czy akurat porównując do tych z linka - i na drodze naprawdę widoczne, nawet pod słońce. Co do estetyki ...rzecz gustu. Podsumowując - wydaje mi się, ze chodzi tu o jakość świecenia i estetykę.
  14. Kolego Szczurek, rozumiem, że przeczytałeś wcześniejsze posty i mimo to nurtuje Ciebie jak to należy zrobić. Ok. Zbiorę to bardziej do kupy: 1. Schemat połączeń elektrycznych dla podłączenia świateł dziennych do B6 z bi-xenonami: http://img412.imageshack.us/img412/4...dpassatbix.png W uzupełnieniu do schematu: należy znaleźć po lewej stronie komory silnika wiązkę przewodów biegnącą do lewego reflektora. Zdjąć osłonę/izolację i w wiązce odnaleźć kable: - sw/ro - czarno czerwony (zasilanie lampy zespolonej) - gr/sw - szaro czarny (zasilanie żarówki postojowych) - br - brąz - masa Odizolować je na odcinku 0.5cm i podlutować w te miejsca własne kabelki o długości ok. 1m . Zaizolować starannie miejsce lutowania i zrobić wiązkę używając specjalnej taśmy do wiązek. Należy się tu wykazać cierpliwością i zręcznością gdyż mamy bardzo mało miejsca i oryginalna modyfikowana wiązka jest dość krótka i napięta. Przeciągnąć nowo powstałą wiązkę (a w zasadzie odgałęzienie) do przestrzeni za osłoną w zderzaku. Resztę układu wykonać i połączyć zgodnie ze schematem lutując i/lub używając knektorków samochodowych. DRL Heli mają jeszcze trzeci przewód, który zgodnie z opisem po podaniu na niego napięcia zmniejsza jasność świecenia robiąc z DRL postojówki. Ja z tej opcji nie skorzystałem gdyż po przestudiowaniu stosownych przepisów doszedłem do wniosku, że moga byc z tego problemy (w aucie mogą być tylko 2 światła postojowe przednie). Ten dodatkowy przewód zaizolowałem i nie używam. 2. Mocowanie świateł led: Osłona, w której montowane jest DRL, mocowana jest do zderzaka na jeden wkręt i zaczepy. Należy zdemontować jedną i drugą osłonę i poddać je obróbce pilnikiem. Ja, do zamontowania LED, wybrałem środkową szczelinę w osłonie. LEDay Line są mniej więcej o 2-3mm za grube i za szerokie i pilnikiem trzeba wypracować dla nich miejsce. W moim przypadku wypiłowałem 1/2 dolnego listka osłony (listki mają podwójne ścianki), trochę podpiłowałem górny listek oraz musiałem podpiłować osłonę od strony halogena przeciwmgielnego. Te Ledy maja lekko skośną i zaokrągloną obudowę więc aby patrzyły prosto należy również popracować pilnikiem do czoła osłony. Wygląda na skomplikowaną pracę ale nie jest tak źle-mi to zajęło 3 godziny, a koledze jak mu pokazałem co i jak już tylko godzinkę. DRL-e weszły na wcisk i wystarczyło użyć trochę czarnego silikonu i już się sztywno i pewnie trzymały w osłonach. Kolega do tego celu użył kleju na ciepło i czarnego silikonu do zamaskowania małych trójkątnych szczelinek powstałych miedzy DRL, a osłoną od drugiej strony osłony niż halogen. Uwaga - ja przy tych wszystkich pracach zerwałem zaczepy osłon i teraz mam je mocowane na 3 wkręty ale sądzę, że może to wcale nie jest zły pomysł aby tak przerobione osłony z DRL dodatkowo przykręcić do obudowy zderzaka. 3. Kodowanie ...zasadniczo nie jest konieczne. W zestawie Helli jest dorzucony przekaźnik i u mnie on się sprawdził. U kolegi pita_1971 układ nie działa najlepiej bo komputer odłącza światła przy starcie. (kilka postów wcześniej). Prawdopodobnie rozwiązaniem problemu byłoby zainstalowanie małego przekaźnika np kontaktronowego o dużej rezystancji cewki. Ponieważ podczas uruchamiania układu 3 razy na 10 również u mnie coś takiego się stało to metodą prób i błędów udało mi się rozwiązać problem wyłączając zimne sprawdzenie przednich postojowych (cold check) - długie kodowanie bordnetz'a na bajcie 19 ustawić 41. 4. Gdzie kupić? Nie będę oczywiście zbyt oryginalny - na allegro. Ja nabyłem LEDay Line'y u http://www.allegro.pl/show_user.php?search=wwwcts100pl ale widzę, że inni również oferują takie. Oprócz nich pojawiły się w ofercie Helli również inne np. LEDayFlex. uff....ciekawe komu się zechce tyle czytać o takim drobiazgu :doh
  15. Jak widać zmieściły się. Bez pilnika i papieru ściernego się nie obyło. Trzeba było podpiłować listki osłon od góry i od dołu oraz troszkę przy obudowie halogena przeciwmgielnego i nadać im właściwą krzywiznę od czoła. Listki osłony maja podwójne ścianki i jedną z nich (górną w dolnym listku) spiłowałem. W sumie 3 godziny pracy. Całe piłowanie jest robione od wewnątrz przestrzeni na lampy więc jak ktoś to robi ostrożnie nie widać by to była jakaś chałtura-lampy wszystko elegancko przykryły. Jednocześnie lampa dość ściśle przylega i mocowanie jej jest tylko do osłony-trochę czarnego silikonu i wszystko się elegancko trzyma. Piłując trzeba było często przymierzać żeby lampa była właściwie ustawiona.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności