ufogrzesiak Zgłoś #61 Napisano 20 Grudnia 2011 ja się tym korkiem nie zajmowałem ale może napisz co się dzieje że zastanawiasz się nad jego działaniem... wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy na zbiornik z czujnikiem i zostawiłem ten korek i wtedy z auta zrobił się parowóz wieć zmieniłem korek na ten co miałem w zwykłym zbiorniczku i wszystko lata jak należy po porównaniu obu korków doszedłem do wniosku że jeśli srodek się nie rusza tzn że korek ulgł uszkodzeniu. i właśne ten pierwszy uszkodził nagrzewnice bo trzymał duże ciśnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #62 Napisano 20 Grudnia 2011 wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy na zbiornik z czujnikiem i zostawiłem ten korek i wtedy z auta zrobił się parowóz wieć zmieniłem korek na ten co miałem w zwykłym zbiorniczku i wszystko lata jak należy po porównaniu obu korków doszedłem do wniosku że jeśli srodek się nie rusza tzn że korek ulgł uszkodzeniu. i właśne ten pierwszy uszkodził nagrzewnice bo trzymał duże ciśnienie nagrzewnica była najsłabszym ogniwem i dlatego puściła. nie wymieniłbyś korka to byłyby następne konsekwencje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #63 Napisano 20 Grudnia 2011 nagrzewnica była najsłabszym ogniwem i dlatego puściła. nie wymieniłbyś korka to byłyby następne konsekwencje... no tak i doszedłem do takiego wniosku po porównaniu obu korków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kszysiozeszcze Zgłoś #64 Napisano 21 Grudnia 2011 no tak i doszedłem do takiego wniosku po porównaniu obu korków dokładnie , środek tego korka musi mieć taki delikatny luz tak jak piszesz co do mojej sprawy z oświetleniem , okazało się że oświetlenie pokręteł nie pali poniewaz padnięta jest żarówka , oświetlenie licznika zapalilo się jak wczoraj wjechałem w większą dziurę (zapaliły się tylko dwie diody w liczniku , po czym po chwili zgasły , rozwiązanie takie po prostu musiałem podczas zakładania/ wyciągania zruszyć taśmę zasilającą ehh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #65 Napisano 21 Grudnia 2011 Ja też mam problem z ogrzewaniem. Tylko nie w swoim Passacie, a w Teścia. Ostatnio często nim jeżdżę. Problem jest o tyle dziwny, że jak już grzeje, to grzeje dobrze, tylko zacząć grzać nie chcę. Jest to Passat B3 89r. silnik 1.6 z gazem. Problem był już w tamtym roku. Wymieniliśmy termostat - nie pomogło! W tym roku wyrzuciliśmy te dziwne zaworki przy nagrzewnicy - też nie pomogło! Ale przy tym zauważyłem że grzać zaczyna dopiero jak otworzy się termostat na chłodnicę. O co tu może chodzić? Rozłączyłem przewód idący do nagrzewnicy, i płyn nie krążył. Parownik podłączony jest trójnikami. Można by spróbować go przydławić, lub połączyć szeregowo, ale po założeniu gazu nie było tego problemu. Gaz siedzi tam już ze 4 lata. Także myślę że awarii trzeba szukać gdzie indziej. Ma ktoś jakieś pomysły, lub może miał ktoś taki przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #66 Napisano 21 Grudnia 2011 Jest to Passat B3 89r. silnik 1.6 z gazem. jak to jest przesiąść się do auta które ma 100 koni mniej?? a wracając do tematu to sprawdź czy nagrzewnica nie przytkana skoro mówisz że płyn nie krążył.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #67 Napisano 21 Grudnia 2011 (edytowane) Ja też mam problem z ogrzewaniem.Tylko nie w swoim Passacie, a w Teścia. Ostatnio często nim jeżdżę. Problem jest o tyle dziwny, że jak już grzeje, to grzeje dobrze, tylko zacząć grzać nie chcę. Jest to Passat B3 89r. silnik 1.6 z gazem. Problem był już w tamtym roku. Wymieniliśmy termostat - nie pomogło! W tym roku wyrzuciliśmy te dziwne zaworki przy nagrzewnicy - też nie pomogło! Ale przy tym zauważyłem że grzać zaczyna dopiero jak otworzy się termostat na chłodnicę. O co tu może chodzić? Rozłączyłem przewód idący do nagrzewnicy, i płyn nie krążył. Parownik podłączony jest trójnikami. Można by spróbować go przydławić, lub połączyć szeregowo, ale po założeniu gazu nie było tego problemu. Gaz siedzi tam już ze 4 lata. Także myślę że awarii trzeba szukać gdzie indziej. Ma ktoś jakieś pomysły, lub może miał ktoś taki przypadek? Przeczytaj ten temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/16551-silnik-nagrzewnica-co-zrobic-przed-wymiana?p=1196240&highlight=nagrzewnica#post1196240 znajdziesz wyjaśnienie zanikania ogrzewania w zagazowanych samochodach, trójniki powodują ograniczenie przepływu płynu przez nagrzewnicę i zaczyna się ona stopniowo zamulać aż płyn wcale nie będzie przez nią płynąć -post 41. Sposób reanimacji nagrzewnicy też masz tam przedstawiony post nr 43, sądzac po działaniach kolegi magik9999 chyba się sprawdził. I proponuje usunąc trójniki i puścic płyn szeregowo z bloku na parownik z parownika na nagrzewnicę z nagrzewnicy na króciec w głowicy. Edytowane 21 Grudnia 2011 przez kajaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #68 Napisano 21 Grudnia 2011 Ale przy tym zauważyłem że grzać zaczyna dopiero jak otworzy się termostat na chłodnicę. Bo termostat zamyka krótki obieg, wtedy jest ciut większe ciśnienie na nagrzewnicę i parownik. Zrób prosty test, przełącz na benzynę i zaciśnij "morsem" przewód do parownika, jak będzie lepiej grzać to znaczy że zagadka rozwiązana - wywal trójniki i podłącz szeregowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #69 Napisano 22 Grudnia 2011 jak to jest przesiąść się do auta które ma 100 koni mniej?? He He, jeżdżąc normalnie niema tragedii, tylko przy wyprzedzaniu trzeba się dobrze zastanowić, zdążę, czy nie...? sprawdź czy nagrzewnica nie przytkana skoro mówisz że płyn nie krążył Nie, na wejściu już niema. trójniki powodują ograniczenie przepływu płynu przez nagrzewnicę i zaczyna się ona stopniowo zamulać aż płyn wcale nie będzie przez nią płynąć To nie to, jak otworzy się termostat, to grzeje już dobrze. Zrób prosty test, przełącz na benzynę i zaciśnij "morsem" przewód do parownika, jak będzie lepiej grzać to znaczy że zagadka rozwiązana - wywal trójniki i podłącz szeregowo Robiłem tak, nic się nie zmienia. Wczoraj zauważyłem że układ na pewno jest zapowietrzony. Nie miałem płynu, więc się tego nie czepiałem. Dzisiaj jak będę miał czas, to zajrzę tam. Zobaczę czy pomorze odpowietrzenie, czy może coś jeszcze jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #70 Napisano 22 Grudnia 2011 Robiłem tak, nic się nie zmienia.Wczoraj zauważyłem że układ na pewno jest zapowietrzony To sprawdź jeszcze drożność cienkiego przewodu do zbiorniczka, być może sam się zapowietrza Wywalenie trójników nie zaszkodzi i na pewno pomoże, może nie od razu, większy przepływ płynu "odmuli" nagrzewnicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek870918 Zgłoś #71 Napisano 7 Stycznia 2012 koledzy w którym dokładnie miejscu znajduje sie ta klapka która odpowiada za nawiem ciełego lub zimnego powietrza??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #72 Napisano 7 Stycznia 2012 Silniczek nr.2 jest do tej właśnie klapki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #73 Napisano 9 Stycznia 2012 koledzy w którym dokładnie miejscu znajduje sie ta klapka która odpowiada za nawiem ciełego lub zimnego powietrza??? jak odepniesz tunel który prowadzi powietrze z wiatraka to przez tą dziurę masz dostęp do tej klapy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacwoj7 Zgłoś #74 Napisano 8 Listopada 2015 witam mam podobny problem i szukam podpowiedzi. z mojej nagrzewnicy leci tylko letnie powietrze. wymieniłem nagrzewnicę termostat i h wie co jeszcze. a powietrze letnie jak byłotak jest. gdzie może być problem.. bardzo proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #75 Napisano 9 Listopada 2015 Klapki sterujące powietrzem całe? To najczęstsza przyczyna: nieszczelna klapka przepuszcza zimne powietrze w zbyt dużej ilości i nagrzewnica nie da rady tego ogrzać. Auto z klimatyzacją, Thermotronic, czy zwykłe ogrzewanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilson Zgłoś #76 Napisano 12 Listopada 2015 z mojej nagrzewnicy leci tylko letnie powietrze. wymieniłem nagrzewnicę termostat i h wie co jeszcze zacznij od wpisania na youtube.pl "wymiana nagrzewnicy passat b3". Tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie-wg mnie klapki sterujące, które oryginalnie są pokryte takim gąbkowym tworzywem wykruszyły się, stąd nie są w stanie sterować powietrzem. Należy je ładnie okleić taśmą srebrną "do wszystkiego", tak jak jest to pokazane na filmie, i wszystko będzie banglać. Uważaj podczas odpinania cięgieł aby nie połamać uchwytów, gdyż po ich połamaniu następuje problem ze sterowaniem bo nie będziesz miał jak chwycić pancerza linki. Daj znać jak poszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond2004 Zgłoś #77 Napisano 17 Listopada 2015 Panowie,czy aby dojść do tych nieszczęsnych klapek z gąbką,trzeba wyjmować cały mieszalnik z nagrzewnicą ,czy też idzie to rozpiąć gdzieś pod spodem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #78 Napisano 17 Listopada 2015 Musisz ściągać pulpit, i wyciągać cały ten tunel z nagrzewnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #79 Napisano 2 Grudnia 2015 proponuje okleić te klapki aluminiową taśmą którą się stosuje do wyklejania połączeń płyt do izolacji kominków, ma bardzo mocny klej i myśle że będzie lepsza od tej parcianej, ja użyłem aluminiowej do 300 stopni celsjusza, w aucie mam afrykę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach