Skocz do zawartości
zacek

Nagrzewnica - słabe ogrzewanie zimą

Rekomendowane odpowiedzi

ja się tym korkiem nie zajmowałem ale może napisz co się dzieje że zastanawiasz się nad jego działaniem...
wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy na zbiornik z czujnikiem i zostawiłem ten korek i wtedy z auta zrobił się parowóz wieć zmieniłem korek na ten co miałem w zwykłym zbiorniczku i wszystko lata jak należy po porównaniu obu korków doszedłem do wniosku że jeśli srodek się nie rusza tzn że korek ulgł uszkodzeniu. i właśne ten pierwszy uszkodził nagrzewnice bo trzymał duże ciśnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy na zbiornik z czujnikiem i zostawiłem ten korek i wtedy z auta zrobił się parowóz wieć zmieniłem korek na ten co miałem w zwykłym zbiorniczku i wszystko lata jak należy po porównaniu obu korków doszedłem do wniosku że jeśli srodek się nie rusza tzn że korek ulgł uszkodzeniu. i właśne ten pierwszy uszkodził nagrzewnice bo trzymał duże ciśnienie

nagrzewnica była najsłabszym ogniwem i dlatego puściła. nie wymieniłbyś korka to byłyby następne konsekwencje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nagrzewnica była najsłabszym ogniwem i dlatego puściła. nie wymieniłbyś korka to byłyby następne konsekwencje...

no tak i doszedłem do takiego wniosku po porównaniu obu korków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tak i doszedłem do takiego wniosku po porównaniu obu korków

 

 

dokładnie , środek tego korka musi mieć taki delikatny luz tak jak piszesz

 

co do mojej sprawy z oświetleniem , okazało się że oświetlenie pokręteł nie pali poniewaz padnięta jest żarówka , oświetlenie licznika zapalilo się jak wczoraj wjechałem w większą dziurę (zapaliły się tylko dwie diody w liczniku , po czym po chwili zgasły , rozwiązanie takie po prostu musiałem podczas zakładania/ wyciągania zruszyć taśmę zasilającą ehh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z ogrzewaniem.

Tylko nie w swoim Passacie, a w Teścia. Ostatnio często nim jeżdżę.

Problem jest o tyle dziwny, że jak już grzeje, to grzeje dobrze, tylko zacząć grzać nie chcę.

Jest to Passat B3 89r. silnik 1.6 z gazem.

Problem był już w tamtym roku. Wymieniliśmy termostat - nie pomogło!

W tym roku wyrzuciliśmy te dziwne zaworki przy nagrzewnicy - też nie pomogło!

Ale przy tym zauważyłem że grzać zaczyna dopiero jak otworzy się termostat na chłodnicę.

O co tu może chodzić?

Rozłączyłem przewód idący do nagrzewnicy, i płyn nie krążył.

Parownik podłączony jest trójnikami.

Można by spróbować go przydławić, lub połączyć szeregowo, ale po założeniu gazu nie było tego problemu.

Gaz siedzi tam już ze 4 lata. Także myślę że awarii trzeba szukać gdzie indziej.

Ma ktoś jakieś pomysły, lub może miał ktoś taki przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to Passat B3 89r. silnik 1.6 z gazem.

jak to jest przesiąść się do auta które ma 100 koni mniej?? ;)

 

a wracając do tematu to sprawdź czy nagrzewnica nie przytkana skoro mówisz że płyn nie krążył..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też mam problem z ogrzewaniem.

Tylko nie w swoim Passacie, a w Teścia. Ostatnio często nim jeżdżę.

Problem jest o tyle dziwny, że jak już grzeje, to grzeje dobrze, tylko zacząć grzać nie chcę.

Jest to Passat B3 89r. silnik 1.6 z gazem.

Problem był już w tamtym roku. Wymieniliśmy termostat - nie pomogło!

W tym roku wyrzuciliśmy te dziwne zaworki przy nagrzewnicy - też nie pomogło!

Ale przy tym zauważyłem że grzać zaczyna dopiero jak otworzy się termostat na chłodnicę.

O co tu może chodzić?

Rozłączyłem przewód idący do nagrzewnicy, i płyn nie krążył.

Parownik podłączony jest trójnikami.

Można by spróbować go przydławić, lub połączyć szeregowo, ale po założeniu gazu nie było tego problemu.

Gaz siedzi tam już ze 4 lata. Także myślę że awarii trzeba szukać gdzie indziej.

Ma ktoś jakieś pomysły, lub może miał ktoś taki przypadek?

Przeczytaj ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/threads/16551-silnik-nagrzewnica-co-zrobic-przed-wymiana?p=1196240&highlight=nagrzewnica#post1196240

znajdziesz wyjaśnienie zanikania ogrzewania w zagazowanych samochodach, trójniki powodują ograniczenie przepływu płynu przez nagrzewnicę i zaczyna się ona stopniowo zamulać aż płyn wcale nie będzie przez nią płynąć -post 41. Sposób reanimacji nagrzewnicy też masz tam przedstawiony post nr 43, sądzac po działaniach kolegi magik9999 chyba się sprawdził. I proponuje usunąc trójniki i puścic płyn szeregowo z bloku na parownik z parownika na nagrzewnicę z nagrzewnicy na króciec w głowicy.

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale przy tym zauważyłem że grzać zaczyna dopiero jak otworzy się termostat na chłodnicę.

Bo termostat zamyka krótki obieg, wtedy jest ciut większe ciśnienie na nagrzewnicę i parownik.

 

Zrób prosty test, przełącz na benzynę i zaciśnij "morsem" przewód do parownika, jak będzie lepiej grzać to znaczy że zagadka rozwiązana - wywal trójniki i podłącz szeregowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to jest przesiąść się do auta które ma 100 koni mniej??

 

He He, jeżdżąc normalnie niema tragedii, tylko przy wyprzedzaniu trzeba się dobrze zastanowić, zdążę, czy nie...? :D

 

 

sprawdź czy nagrzewnica nie przytkana skoro mówisz że płyn nie krążył

 

Nie, na wejściu już niema.

 

 

trójniki powodują ograniczenie przepływu płynu przez nagrzewnicę i zaczyna się ona stopniowo zamulać aż płyn wcale nie będzie przez nią płynąć

 

To nie to, jak otworzy się termostat, to grzeje już dobrze.

 

 

Zrób prosty test, przełącz na benzynę i zaciśnij "morsem" przewód do parownika, jak będzie lepiej grzać to znaczy że zagadka rozwiązana - wywal trójniki i podłącz szeregowo

 

Robiłem tak, nic się nie zmienia.

 

Wczoraj zauważyłem że układ na pewno jest zapowietrzony. Nie miałem płynu, więc się tego nie czepiałem.

Dzisiaj jak będę miał czas, to zajrzę tam. Zobaczę czy pomorze odpowietrzenie, czy może coś jeszcze jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robiłem tak, nic się nie zmienia.

Wczoraj zauważyłem że układ na pewno jest zapowietrzony

To sprawdź jeszcze drożność cienkiego przewodu do zbiorniczka, być może sam się zapowietrza

Wywalenie trójników nie zaszkodzi i na pewno pomoże, może nie od razu, większy przepływ płynu "odmuli" nagrzewnicę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy w którym dokładnie miejscu znajduje sie ta klapka która odpowiada za nawiem ciełego lub zimnego powietrza???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dafota.3.3nu1325949618b.jpg.sm889447f2a278d6af3.jpg&th=7172

 

Silniczek nr.2 jest do tej właśnie klapki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy w którym dokładnie miejscu znajduje sie ta klapka która odpowiada za nawiem ciełego lub zimnego powietrza???

jak odepniesz tunel który prowadzi powietrze z wiatraka to przez tą dziurę masz dostęp do tej klapy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem i szukam podpowiedzi. z mojej nagrzewnicy leci tylko letnie powietrze. wymieniłem nagrzewnicę termostat i h wie co jeszcze. a powietrze letnie jak byłotak jest. gdzie może być problem.. bardzo proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapki sterujące powietrzem całe? To najczęstsza przyczyna: nieszczelna klapka przepuszcza zimne powietrze w zbyt dużej ilości i nagrzewnica nie da rady tego ogrzać. Auto z klimatyzacją, Thermotronic, czy zwykłe ogrzewanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z mojej nagrzewnicy leci tylko letnie powietrze. wymieniłem nagrzewnicę termostat i h wie co jeszcze

zacznij od wpisania na youtube.pl "wymiana nagrzewnicy passat b3". Tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie-wg mnie klapki sterujące, które oryginalnie są pokryte takim gąbkowym tworzywem wykruszyły się, stąd nie są w stanie sterować powietrzem. Należy je ładnie okleić taśmą srebrną "do wszystkiego", tak jak jest to pokazane na filmie, i wszystko będzie banglać.

Uważaj podczas odpinania cięgieł aby nie połamać uchwytów, gdyż po ich połamaniu następuje problem ze sterowaniem bo nie będziesz miał jak chwycić pancerza linki.

Daj znać jak poszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,czy aby dojść do tych nieszczęsnych klapek z gąbką,trzeba wyjmować cały mieszalnik z nagrzewnicą ,czy też idzie to rozpiąć gdzieś pod spodem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz ściągać pulpit, i wyciągać cały ten tunel z nagrzewnicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje okleić te klapki aluminiową taśmą którą się stosuje do wyklejania połączeń płyt do izolacji kominków, ma bardzo mocny klej i myśle że będzie lepsza od tej parcianej, ja użyłem aluminiowej do 300 stopni celsjusza, w aucie mam afrykę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności