Jump to content
Sign in to follow this  
kalvi81

VW Passat B5 załączające się ESP przy skręcie w prawo

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2000

    Witam

     

    Mam problem jadąc mojim VW i pokonując zakręty łagodne lub ostre w prawo załancza się ESP i wychamowuje mi auto.

    Wydaje mi się że to tak nie powinno być, to takie niebezpieczne i nie normalne zachowanie auta przy dobrej i słonecznej pogodzie.

    Pokonując ten sam zakręt w lewo nic się nie dzieje.

    Pokonywałem ten zakręt wiele razy i zawsze tak samo.

    Myslałem ze to łączniki stabilizatora, wymieniłem i nic nie pomogło.

    Opony zmieniłem dalej nic.

    Nawet zbierznosc ustawiłem i nic

    I dale nie mam pomysów.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2005

    Może coś z czujnikiem ABSu z tej jednej strony, może jakieś błędne dane podaje i komputer głupieje?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2000

    Skanowałem Vagiem i nie pokazuje zadnych błędów.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2001

    Proponuję sprawdzić luz łożyska w tylnym kole, przy przeciążeniu bocznym może koronka ocierać o czujnik abs przez co podaje błędne dane do kompa.

    Można sprawdzić Vagiem podczas jazdy na wprost i po łuku jaką prędkość pokazują poszczególne czujniki.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2000

    A czy bedzie miała wpływ tuleja pływająca tylniej belki na załanczanie się ESP tylko przy zakrętach w prawo?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    kolego powiem ci tak miałem to samo tylko umnie jak skrecałem w prawo to właczał mi sie ESP i ABS jednoczesni i rozłaczało mi naped okazało sie ze miałem wybita koncówke dronszka kierowniczego w twoim przypadku była to by prawa koncówka zacznij od toge

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003

    czesc kolego ja w swoim pasku miałem to samo i były to końcówki drążków i po wymianie jak ręką odioł

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Miałem taki sam problem i co dziwne przestało mi się tak dziać jak dopompowałem koło :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    może wystarczy wcisnąć bardziej czujnik abs-u, albo wyciągnąć. Zawsze możesz sprawdzić jak odczytuje Ci prędkość owy czujnik.Ja miałem u siebie podobny problem. Sprawdziłem na vagu i okazało się że prawy czujnik był za słabo wciśnięty i nie sczytywał początkowej prędkości koła

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2000

    Miałem to samo u siebie 2 razy - pierwszy raz niedługo po zakupie - okazało się, że mama zdecydowanie za niskie ciśnienie w kołach, drugi raz zaraz po wymianie zawieszenia i końcówek drążków, po ustawieniu zbieżności spokój:)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2000

    kolego jeżeli przy jeździe na wprost zciąga ci to na 100 % zbieżnosc ale w twoim przypadku samo ustawienie może nie wystarczzyć - przyczyna może być glębiej końcówka albo łzysko.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2001

    witam.przepraszam że odgrzeje kotleta ale mam problem z esp, przy zakręcie w prawo zapala sie esp. zawieszenie mam po remoncie,zbieżność ustawiona,czujnik skrętu skalibrowany,czujniki abs przy jezdzie na wprost pokazują taką samą predkość ale po łuku miedzy przednią a tylną osią jest różnica około 2km/h,opony po wymianie. już mi rece opadaja .dziekuje za każdą rade

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    W jaki sposób sprawdzić prędkość poszczególnych kół ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    wszystkie 4 masz takie same? bo u mnie w audi jedna mam nowa a reszta slaba i na zakrecie w prawo wlasnie mi esp lapie,musialem troche ujac powietrza z tej nowej bo nawet wysokosc bieznika ma znaczenie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2001

    opony mama takie same (2 razy zmieniałem gumy)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Witam, odkopuje temacik. Mam taki sam problem. Przy pokonywaniu zakrętów w prawo załącza się ESP.

    Miałem wymienioną zwrotnicę, założyłem nowy czujnik, na początku był za lekko wsunięty i wariował przy do hamowaniu. Po regulacji było ok... (lato/stal/16")

    Do czasu założenia kół zimowych (stal /15") na zimowych oponach wariuje ESP. opony nowe, wyważone. Wcześniej nie było z nimi problemów. Dodam że po założeniu łysych 16" esp działa poprawnie :D

     

    Gdzie szukać przyczyny???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2001

    witam, u mnie tez wariowało esp i przyczyną był luz na drążku kierowniczym

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy