mlody86 Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2011 Hej Wiem, że problem zamulania był poruszany b. dużo razy, przejrzałem forum (nie tylko te ale też inne, golfiarze, duże forum passatów) i nie znalazłem sytuacji która pasowałaby do mojej. W moim passku wygląda to tak: auto zamula niemal od samego "dołu". Biegi 1, 2 ładnie ciągną, jak wrzuce 3ke przy 1,8 tys obrotów mogę wcisnąć pedał gazu do końca a silnik śpi, powolutku się zbiera. I tutaj uwaga, jak zrobię pojedyncza, króciutka przygazówkę do 3 tys momentalnie inny silnik. Na 3ce , 1,8 tys obrotów wciskam gaz i mam milutkie uczucie wciskania w fotel. Chodzi jak powinien. Przed przygazówką ponowne uruchomienia autka nie zmienia sprawy, stad moje przypuszczenie ze to nie n75. Żeby "jechało" trzeba przegazować. Posprawdzałem przewody podciśnienia, są ok, część już wcześniej wymieniałem i nie ma opcji żeby były zle podłączone. Zainteresować się przepływką- czyszczenie ? Ten problem występował sporadycznie już od jakiegoś czasu, ale za bardzo nawet nie zwracałem uwagi. Od tamtego czasu autko było podłączone do vag'a (jakieś 1,5 miesiąca temu) i nie było błędów. Mogę odłączyć przepływkę bez obaw o jakiś błąd? Jeśli z odłączona przepływką chodziłby podobnie/tak samo no to wiem gdzie grzebać Poradźcie jeszcze coś Panowie. Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Spiroman Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2011 Po pierwsze wyczyść przepływomierz jeśli to pierburg, bosch to trzeba wymienić (najlepiej sprawdzić vag-iem co pokazuje grupa 3). Posprawdzaj przewody ciśnieniowe czy nie ma nieszczelności, oraz wymiana prawie na pewno n75 ale na oryginał zamiennik jest fatalny (krótki żywot). Ogólnie to bez konkretnego logowania vag-iem to ciężko powiedzieć co jest popsute. Pewnie max prędkość to do 140km/h i dławi się to na pewno n75 do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibaj Zgłoś #3 Napisano 25 Września 2011 na 100% n75 do wymiany i być może nastawnik do czyszczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #4 Napisano 26 Września 2011 ok, dzięki za informacje. N75 mogę podmienić z n18 na próbę, nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gucio10 Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2011 N75 mogę podmienić z n18 na próbę Śmiało podmień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2011 ok, ale jest chyba maly problem moj n75 (przy podszybiu) wyglada tak http://tiny.pl/h1mhh a n18 (w okolicach filtra powietrza) tak http://tiny.pl/h1x3z Da sie je przelozyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spiczi Zgłoś #7 Napisano 26 Września 2011 Jeśli się nie myle to tylko w tdi z zmienna geometria można zamienić n75 i n18 bo obydwa są sterowane podciśnieniem. W 1Z n75 jest sterowany nadciśnieniem, ale możesz zmostkować wężyk czerwony z niebieskim i zobaczyć czy coś to zmieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki84 Zgłoś #8 Napisano 27 Września 2011 Mi to wygląda na zapieczone kierownice powietrza przy turbinie co jakiś czas trzeba je przeczyścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spiczi Zgłoś #9 Napisano 27 Września 2011 Mi to wygląda na zapieczone kierownice powietrza przy turbinie co jakiś czas trzeba je przeczyścić. mlody86, napisał w tytule tematu że problem dotyczy 1Z, tam nie ma żadnych kierownic. Tam jest zwykłe turbo bez zmiennej geometrii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #10 Napisano 27 Września 2011 Mam podobny problem czasem autko łapie muła jak przy gazuje do 3,2tys obr robi się ok. Czasem po ponownym odpaleniu znowu jest muł . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #11 Napisano 30 Września 2011 grz19850 co juz sprawdzałes? ja znim podjadę do mechaników i zaczną się wydatki chciałbym sprawdzić samemu co mogę a VAG'a nie mam. Mnie intryguje właśnie to, że po przygazowaniu silnik wraca no normy...nie jest to typowe dla n75 który odcina doładowanie..ja jak już "odmule autko" moge lecieć do 170 km/h jak chcę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #12 Napisano 30 Września 2011 Może macie katalizatory zapchane sadzą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibaj Zgłoś #13 Napisano 30 Września 2011 a własnie a wiesz co to tryb awaryjny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #14 Napisano 1 Października 2011 Odłączyłem dzisiaj n75 i autko ma te same objawy. Wynika z tego , że przetare przewody albo N75 wadliwy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #15 Napisano 3 Października 2011 grz19850 co juz sprawdzałes? ja znim podjadę do mechaników i zaczną się wydatki chciałbym sprawdzić samemu co mogę a VAG'a nie mam. Mnie intryguje właśnie to, że po przygazowaniu silnik wraca no normy...nie jest to typowe dla n75 który odcina doładowanie..ja jak już "odmule autko" moge lecieć do 170 km/h jak chcę. z jakiś miesiąc temu wymieniałem przeplywke bo padła (autko wogole nie chciało jechać) straszny muł... druga przepływke dostałem od znajomego (oryginalna używana)i tak jeżdżę , jakiś tydzień temu podłączyłem autko pod vaga i znowu był błąd przepływki oprócz tej zamułki (czasem) autko jeździ normalnie mogę lecieć do 170 bez problema. za bardzo nie mam kiedy zając się tym problemem...brak czasu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #16 Napisano 9 Października 2011 (edytowane) Witam, mam pytanie w sprawie zamulania, mi po 120km/h przechodzi w tryb awaryjny i zamula aż do zgaszenia i ponownego odpalenia. Silnik 1Z. Do wymiany zaworek n75. Tylko który bo z tego co wiem mam 2 : ten : http://cartime.pl/foty/7.21903.75.0_3.JPG czy ten : http://forum.octaviaclub.pl/files/zawor_n75__allegro_02_ramka_205.jpg . Ten drugi mi kiedyś cykał na wolnych a teraz jest cisza. Edytowane 9 Października 2011 przez jasiok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #17 Napisano 6 Listopada 2011 Trochę odgrzeje kotleta. U mnie po wymianie akumulatora problem znikł ... śmiga jak ta lala .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach