Skocz do zawartości

spiczi

  • Liczba zawartości

    111
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O spiczi

  • Urodziny 19.02.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    Krzysiek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    RBR-brzozów

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    2000
  1. albo obserwacje były mało wnikliwe, albo pomyłka przy wstawianiu zdjęcia, ale na fotce widać opakowanie po pierścieniach tłokowych. Pierścienie są ok:manga
  2. Na każdej da się jeździć , kwestia jka z dwumasem którego masz w AFNie czy podpasuje pod skrzynie. A róznica w przełożeniach powoduje to że np ja mam w 1Z jakąś krótką skrzynie i silnik po Chipie zbiera się super i przyspieszenie konkretne, ale kiepsko jest w trasie bo przy 140km/h ja mam ponad 3tys obrotów, przy 100km/h mam 2100obr- powoduje to że przy wysokich prędkościach ma wysokie oborty, głośniej pracuje i napewno więcej łykie paliwa. Tata ma w b4 Afn dłuższą skrzynie i przy 100km/h ma 1800obr. Krótsze przełożenia dają lepsze przyspieszenie ale większe oborty na dużych prąedkosciach i troche większe spalanie.
  3. Podpowiedź z przekaźnikiem 109 (masz taki w skrzynce bezpieczników koło nóg kierowcy) może być dobrą podpowiedzią. Miałem też tak że gasł sobie bez uprzedzenia i zaświecała się wtedy kontrolka świecy. Ten przekaźnik odpowiada za zasilanie Kompa, pompy wtryskowej i jest chyba jakoś w immo powiazany. Wyjmij go i obejrzyj. U mnie zimnych lutów widać nie było ale po wymianie na nowy wszystkie problemy znikły. Jak można jechać tak daleko od domu z taką oponą na zapasie ?? Hmm w opisie masz passata b5 ale rozumie że piszesz o b4 z 1Z.
  4. masz klime? jeśli tak to zerknij do rolki na alternatorze, tam jest koło pasowe z sprzegielkiem i ono często lubi się zapiekać i pasek popiskuje. to Sprzegiełko w jedną stronę ciągnie a w drugą powinno przeskakiwać.
  5. W podgrzewaczu można spotkać dwa rodzaje świec: jedne to takie jak był w silnikach 1,6-1,9 d/td takie krótkie z koncówką na nakrętke M5 (kluczyk 8), te świece są tańsze w zakupie. Drugi rodzaj to świece z koncówką na kapturek, te są droższe. Najpewniejsze sprawdzenie świecy to wykręcenie jej i podpięcie na pare sekund pod aku. TRzeba grube przewody (można wykorzystać kable rozruchowe np), uwaga bo świeca mocno się rozgrzewa. PRzy takim sprawdzeniu świeca powinna żrobić się czerwona. Czasem sprawdzenie miernikiem oporu nie jest obrazodajne bo świeca może nie grzać właściwie. Miałem taką ze po mierzeniu miernikiem było ok, ale podpinając ja pod aku grzałą tylko z 3sek i przestawała. Przy wykręceniu świec wycieknie troszke płynu.
  6. W opisie masz silnik abs, jaki masz teraz? W audi były 1,8 8v PM a potem ABT. jak przełożony jest sam silnik a elektryka została stara to też może być przyczyną że nie jedzie.
  7. Spróbuj odpiąć wtyczke od czujnika temperatury płynu. Ten czujnik steruje ile czasu mają grzać świece po przekręceniu stacyjki. Może też być uszkodzony ktoryś z przekaźników bo po odpaleniu świece powinny grzać max kilka minut jak silnik jest zimy i sie wyłączyć. Niestety nie wiem co steruje ile maja grzać po odpaleniu- czyu ten czujnik czy w przekaźniku jesr wbudowany jakiś układ mierzący czas.
  8. Podepne się pod temat. Mój AAZ padł. Mam do kupienia silnik za golfa 2 1,6td (1V-60KM) i pytanie dotyczy osprzętu. 1. Czy bez problemu da się załóżyć silnik w mocowanie aaz? 2. Pompe z aaz moge założyć do 1,6td? Będzie pasować fizycznie? 3. jak ma się sprawa z napinaczem? Mam pasek wielorowkowy a w 1,6td jest zwykły, czy w bloku sa otwory na montaż łapy z napinaczem? 4. jak z pompa wspomagania? koła pasowe będą pasować? Przypuszczam żę do wału z 1,6td musze założyć koła pasowe z aaz. CO jeszcze trzeba wiedziec? Dziękuje. Pozdrawiam.
  9. spiczi

    Podnoszenie mocy w AAZ

    bolec wybity, wyciąc go bardzo ciężko, bo jest hartowany itp. Podjechałem do gościa który się zna na pompach, wyjął pompe, wymontował ten górny "pręt" i wybił bolec. Cięcie jest niebezpieczne, bo można zasyfić pompe. Można próbować go wybić , ale trzeba pompe z auta wydrzeć, będzie jednak ciężko bo kąt kiepski. Po robocie jedzie dużo lepiej, teraz tylko podnieść ciśnienie z 0,6bara na 1 i jazda.
  10. Jesli nie działa obrotomierz i nie ma ładowania, to coś nie tak z alternatorem. Alternator jest też powiązany z kontrolką ciśnienia oleju, tzw. dynamiczna kontrola cisnienia oleju. Zobacz czy przy alternatorze nie nie wypiełą się wtyczka/ nie oberwały przewody. Winny może być też licznik, sprawdź czy po przekrecaniu kluczyka zanim auto odpalisz kontrolka ładowania normalnie świeci? Jeśli nie ma po przekręceniu kontrolki to po odpaleniu ładowania nie będzie. Spróbuj przegazowac do 3 tys obr i sprawdź czy ładowanie się pojawi.
  11. kąt czy jest właściwy sprawdzisz tylko na rozgrzanym silniku, ale skoro na zimnym jest 53 to na rozgrzanym napewo się zmieni i trzeba go zkorygować. Nie używam polskiego vaga, więc nie wiem czy da się w nim zablokowac nastawy (opcja basic setting w vag-com) i odczytać kąt wtrysku.
  12. czemu koło wymieniałeś? dałeś nową śrube na kleju? sprawdź kąt na rozgrzanym silniku. Składałeś rozrząd na blokadach czy malując farbą?
  13. Po wymianie rozrządu sprawdziłeś i poprawiłeś kąt wtrysku? Kto wymieniał rozrząd? Nie ruszał czasem tej głownej śruby trzymającej koło zębate na wale? Jak auto jest odpalpne, to nie giba się koło pasowe na wale?
  14. dziwne, bo wg etki miarka oleju ma nr 068 115 611 P i w latach 88-92 jest taka sama dla silników 1,6td - RA, SB; 1,9d/td - 1y, aaz. W jaki sposób nie pasuje ta od td bez IC? Może masz zmienione ten plastik zakładany na metalową rurke w która wchodzi bagnet. Który to rok auta?
  15. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=442906&sid=e132a5bddd6f600275ad2b965c13be61 http://www.audi80.pl/19-tdi-1z-czym-sie-rozni-turbo-t2-od-t-15-vt62424.htm
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności