Skocz do zawartości
mlody86

1,9 tdi 1z - zamula ale troszke inaczej

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Wiem, że problem zamulania był poruszany b. dużo razy, przejrzałem forum (nie tylko te ale też inne, golfiarze, duże forum passatów) i nie znalazłem sytuacji która pasowałaby do mojej.

W moim passku wygląda to tak: auto zamula niemal od samego "dołu". Biegi 1, 2 ładnie ciągną, jak wrzuce 3ke przy 1,8 tys obrotów mogę wcisnąć pedał gazu do końca a silnik śpi, powolutku się zbiera. I tutaj uwaga, jak zrobię pojedyncza, króciutka przygazówkę do 3 tys momentalnie inny silnik. Na 3ce , 1,8 tys obrotów wciskam gaz i mam milutkie uczucie wciskania w fotel. Chodzi jak powinien. Przed przygazówką ponowne uruchomienia autka nie zmienia sprawy, stad moje przypuszczenie ze to nie n75. Żeby "jechało" trzeba przegazować. Posprawdzałem przewody podciśnienia, są ok, część już wcześniej wymieniałem i nie ma opcji żeby były zle podłączone. Zainteresować się przepływką- czyszczenie ?

Ten problem występował sporadycznie już od jakiegoś czasu, ale za bardzo nawet nie zwracałem uwagi. Od tamtego czasu autko było podłączone do vag'a (jakieś 1,5 miesiąca temu) i nie było błędów. Mogę odłączyć przepływkę bez obaw o jakiś błąd? Jeśli z odłączona przepływką chodziłby podobnie/tak samo no to wiem gdzie grzebać icon_wink.gif

 

Poradźcie jeszcze coś Panowie. Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wyczyść przepływomierz jeśli to pierburg, bosch to trzeba wymienić (najlepiej sprawdzić vag-iem co pokazuje grupa 3). Posprawdzaj przewody ciśnieniowe czy nie ma nieszczelności, oraz wymiana prawie na pewno n75 ale na oryginał zamiennik jest fatalny (krótki żywot). Ogólnie to bez konkretnego logowania vag-iem to ciężko powiedzieć co jest popsute. Pewnie max prędkość to do 140km/h i dławi się to na pewno n75 do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 100% n75 do wymiany i być może nastawnik do czyszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za informacje. N75 mogę podmienić z n18 na próbę, nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
N75 mogę podmienić z n18 na próbę

Śmiało podmień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie myle to tylko w tdi z zmienna geometria można zamienić n75 i n18 bo obydwa są sterowane podciśnieniem. W 1Z n75 jest sterowany nadciśnieniem, ale możesz zmostkować wężyk czerwony z niebieskim i zobaczyć czy coś to zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na zapieczone kierownice powietrza przy turbinie co jakiś czas trzeba je przeczyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi to wygląda na zapieczone kierownice powietrza przy turbinie co jakiś czas trzeba je przeczyścić.

 

mlody86, napisał w tytule tematu że problem dotyczy 1Z, tam nie ma żadnych kierownic. Tam jest zwykłe turbo bez zmiennej geometrii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobny problem czasem autko łapie muła jak przy gazuje do 3,2tys obr robi się ok. Czasem po ponownym odpaleniu znowu jest muł :(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grz19850 co juz sprawdzałes? ja znim podjadę do mechaników i zaczną się wydatki chciałbym sprawdzić samemu co mogę a VAG'a nie mam. Mnie intryguje właśnie to, że po przygazowaniu silnik wraca no normy...nie jest to typowe dla n75 który odcina doładowanie..ja jak już "odmule autko" moge lecieć do 170 km/h jak chcę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może macie katalizatory zapchane sadzą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a własnie a wiesz co to tryb awaryjny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem dzisiaj n75 i autko ma te same objawy. Wynika z tego , że przetare przewody albo N75 wadliwy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grz19850 co juz sprawdzałes? ja znim podjadę do mechaników i zaczną się wydatki chciałbym sprawdzić samemu co mogę a VAG'a nie mam. Mnie intryguje właśnie to, że po przygazowaniu silnik wraca no normy...nie jest to typowe dla n75 który odcina doładowanie..ja jak już "odmule autko" moge lecieć do 170 km/h jak chcę.

 

z jakiś miesiąc temu wymieniałem przeplywke bo padła (autko wogole nie chciało jechać) straszny muł... druga przepływke dostałem od znajomego (oryginalna używana)i tak jeżdżę , jakiś tydzień temu podłączyłem autko pod vaga i znowu był błąd przepływki oprócz tej zamułki (czasem) autko jeździ normalnie mogę lecieć do 170 bez problema. za bardzo nie mam kiedy zając się tym problemem...brak czasu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie w sprawie zamulania, mi po 120km/h przechodzi w tryb awaryjny i zamula aż do zgaszenia i ponownego odpalenia. Silnik 1Z. Do wymiany zaworek n75. Tylko który bo z tego co wiem mam 2 : ten : http://cartime.pl/foty/7.21903.75.0_3.JPG czy ten : http://forum.octaviaclub.pl/files/zawor_n75__allegro_02_ramka_205.jpg . Ten drugi mi kiedyś cykał na wolnych a teraz jest cisza.

Edytowane przez jasiok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odgrzeje kotleta. U mnie po wymianie akumulatora problem znikł ... śmiga jak ta lala .. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności