yoda2 Zgłoś #1 Napisano 10 Sierpnia 2011 Kilka miesięcy temu w swoim pasku wymieniłem z tyłu szczęki hamulcowe i cylinderki .Hamulce były trochę lepsze ale jeszcze trzeba było wymienić przednie tarcze i klocki.Uzbierałem fundusze i założyłem tarcze Brembo i klocki Trw wymieniając przy okazji płyn hamulcowy(wyciągnąłem strzykawką ze zbiorniczka).Zrobiłem już po tej wymianie ok,1000km.to myślę że już się wszystko dotarło i hamulce powinienem mieć żyleta a są takie sobie(nie jeździłem na żadną diagnostykę).Przód odpowietrzyłem bo czyściłem tłoczki z całego syfu jaki uzbierał się przez ta wszystkie lata ale tyłu nie ruszałem .Zastanawiam się czy przez wyciągnięcie płynu ze zbiorniczka nie zapowietrzył mi się tył lub pompka hamulcowa .Czy jest taka możliwość.:dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #2 Napisano 10 Sierpnia 2011 jezeli sciagles plyn ze zbiorniczka to jak najbardziej jest to mozliwe:) Najlepiej odpowietrz caly uklad zaczynajac od kola najdalej polozonego od pompy czyli prawy tył ,lewy tył, prawy przód, lewy przód. Jesli masz ABS to na włączonym zapłonie o ile sie nie mylę Jak się mylę to poprawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fauer Zgłoś #3 Napisano 10 Sierpnia 2011 Nie wydaje mi się żebyś wyssał cały płyn ze zbiorniczka,więc prawdopodobnie układ nie jest zapowietrzony.Mnie też się wydaje,że hamulce są jakieś takie sobie,szczególnie jak mam okazję pośmigać jakimś dwulatkiem i potem wsiadam do swojego pasiora Jakieś dwa lata temu też zmieniałem tarcze i klocki (firmowe ofkoz) i byłem pewny,że auto będzie stawać w miejscu a dużej różnicy nie odczułem Podczas corocznego przeglądu na szarpakach nigdy nie było problemów,więc śpię spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #4 Napisano 10 Sierpnia 2011 Ale odpowietrzyć nie zaszkodzi ja tam w b4 mam 4 tarcze, jak dam mu po hamulcu to się zatrzymuje jak należy :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #5 Napisano 10 Sierpnia 2011 ABS nie posiadam ,zobaczę jutro na rolkach co pokażą.Czy jaszcze się może nie dotarły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fauer Zgłoś #6 Napisano 10 Sierpnia 2011 1000 km w zupełności wystarczy o ile ich nie przegrzałeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #7 Napisano 10 Sierpnia 2011 odpowietrz cały układ najlepiej sprzętem do odpowietrzania zaczynasz od najdalszego koła od pomy/ serwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #8 Napisano 10 Sierpnia 2011 Na pewno nie przegrzane,nie robiłem żadnych gwałtownych hamowań ,spokojne hamowanie przy spokojnej jeździe.Spróbuję odpowietrzyć po niedzieli ,gdy będę miał wolne.Mam nadzieję że nie urwę tylnych odpowietrzników bo będzie MASAKRA. : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #9 Napisano 10 Sierpnia 2011 Jak mogłeś wymieniać cylinderki bez odpowietrzania układu? Jak wymieniałeś cylinderki to otwierałeś układ, jak go nie odpowietrzyłeś to już tył masz zapowietrzony. Płyn hamulcowy ma obieg zamknięty nieprzelewowy. Jak wymieniłeś płyn w zbiorniczku to gówno to dało, bo w przewodach jest nadal stary płyn i jak zawiera wodę to hamulce mogą być słabsze. Na toczonych tarczach i starych klockach docierało się jakieś 300km, na nowych powinno szybciej się dotrzeć. Odpowietrz wszystkie hamulce, pompuj aż wyleci z setka płynu i powinno być lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #10 Napisano 11 Sierpnia 2011 Cylinderki i szczęki wymieniałem parę miesięcy temu i logiczne że tył musiałem odpowietrzyć,teraz tylko wymieniałem przednie tarcze i klocki oraz płyn hamulcowy[wyssałem ze zbiorniczka strzykawką]oraz odpowietrzyłem przód,tyłu teraz nie odpowietrzałem .I tu właśnie moje pytanie czy jak wyssałem płyn ze zbiorniczka, to czy mógł się zapowietrzyć tył? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 11 Sierpnia 2011 Cylinderki i szczęki wymieniałem parę miesięcy temu i logiczne że tył musiałem odpowietrzyć,teraz tylko wymieniałem przednie tarcze i klocki oraz płyn hamulcowy[wyssałem ze zbiorniczka strzykawką]oraz odpowietrzyłem przód,tyłu teraz nie odpowietrzałem .I tu właśnie moje pytanie czy jak wyssałem płyn ze zbiorniczka, to czy mógł się zapowietrzyć tył? tak a bardziej pompka pod zbiorniczkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #12 Napisano 11 Sierpnia 2011 No dobra ,o tyle że mógł się zapowietrzyć to mi przeszło przez myśl,ale czemu mogła się zapowietrzyć pompka płyn wyssałem tylko ze zbiorniczka,jak odpowietrzałem przód to ni wypchnąłem powietrza które mogło być w pompce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 11 Sierpnia 2011 No dobra ,o tyle że mógł się zapowietrzyć to mi przeszło przez myśl,ale czemu mogła się zapowietrzyć pompka płyn wyssałem tylko ze zbiorniczka,jak odpowietrzałem przód to ni wypchnąłem powietrza które mogło być w pompce? jak bawisz się z płynem w jaki kolwiek sposób to odpowietrzanie zaczynasz od najdalszego koła (chyba prawy tył) i tak po kolei do najbliższego (lewy przód) ja tak robię i nie mam kłopotów z zapowietrzonym układem w żadnym aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #14 Napisano 11 Sierpnia 2011 Zgadza się,robi się tak jak mówisz od najdalszego koła ale jeżeli zapowietrzona jest pompka hamulcowa to czy samo odpowietrzenie wszystkich kół ją odpowietrzy czy trzeba ją w jakiś specjalny sposób odpowietrzyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 11 Sierpnia 2011 Zgadza się,robi się tak jak mówisz od najdalszego koła ale jeżeli zapowietrzona jest pompka hamulcowa to czy samo odpowietrzenie wszystkich kół ją odpowietrzy czy trzeba ją w jakiś specjalny sposób odpowietrzyć? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12167http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=751 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63642 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 11 Sierpnia 2011 I tu właśnie moje pytanie czy jak wyssałem płyn ze zbiorniczka, to czy mógł się zapowietrzyć tył?Nie ma takiej możliwości jeśli nie dotykałeś pedału przy pustym zbiorniku. ---------- Post added at 22:46 ---------- Previous post was at 22:44 ---------- Zgadza się,robi się tak jak mówisz od najdalszego koła ale jeżeli zapowietrzona jest pompka hamulcowa to czy samo odpowietrzenie wszystkich kół ją odpowietrzy czy trzeba ją w jakiś specjalny sposób odpowietrzyć?Im bliżej pompy hamulcowej jest powietrze, tym więcej płynu trzeba przelać żeby je wypchnąć, proste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #17 Napisano 12 Sierpnia 2011 Zapomniałem dodać,że jak wymieniłem najpierw szczęki i cylinderki z tyłu to hamulce miałem nie trochę lepsze ale wręcz super,a po około tygodniu zaczęły być raz super ,raz takie sobie .Dziś zauważyłem że pedał hamulca raz bierze wyżej a raz niżej .Czy to może być oznaka zużywającej się pompki hamulcowej.na razie jeszcze nie odpowietrzałem bo boję się aby nie urwać tylnych odpowietrzników ,a samochód muszę mieć na razie pilnie na chodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 12 Sierpnia 2011 Popatrz na rurkę idącą do serwo. Samo serwo też może być dziurawe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #19 Napisano 12 Sierpnia 2011 Rurka dobra ,serwo nie widać aby było dziurawe.Ja już zgłupiałem ,po niedzieli odpowietrzę hamulce i wtedy zobaczę czy będzie poprawa>jak nie to chyba pozostaje mi wymiana pompki hamulcowej.Dam znać co z tego wyniknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedicool Zgłoś #20 Napisano 12 Sierpnia 2011 Najlepiej jakbys zmienil dokladnie caly plyn w przewodach. Samo wyssanie plynu ze zbiorniczka nie pomoze skoro w przewodach zostal stary. Z tego co wiem plyn hamulcowy ma wlasciwosci higroskopijne przez co przestaje byc niescisliwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach