Skocz do zawartości

dedicool

  • Liczba zawartości

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O dedicool

  • Urodziny 04.02.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    Michał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kutno

Samochód

  • Silnik
    B3 1.6 TD 80KM (SB)
  • Rok produkcji
    1990
  1. Witam, odkope temat. Dzisiaj wymienialem pompe wtryskowa i oczywiscie trzeba bylo ustawic rozrzad. Dodam, ze robilem to pierwszy raz wedlug ksiazki. Okazalo sie, ze gdy ustawilem znak na kole zamachowym na OT to (przed zdjeciem paska) pozycja walka rozrzadu jak i pompy byly przekrecone o 180 stopni. Zbilo mnie to z tropu i niebardzo wiedzialem czy ustawiac rozrzad na "znaki". Po wymianie pompy poustawialem wszystko wedulg ksiazki i jest ok. Silnik lepiej pracuje ale ciezko wyczuc czy przez wymiane pompy czy poprawne ustawienie rozrzadu. Co moglo sie zniszczyc w silniku? Od dluzszego czasu mialem problemy na rozgrzanym motorze, ciezko odpalal, przymulal sie, spadaly obroty. P.S. W SB trzpien do blokowania pompy tez powinien miec 15,5 mm, 15mm jest za luzny a 16 mm nie chce sie wsunac. Pozdrawiam
  2. Najlepiej jakbys zmienil dokladnie caly plyn w przewodach. Samo wyssanie plynu ze zbiorniczka nie pomoze skoro w przewodach zostal stary. Z tego co wiem plyn hamulcowy ma wlasciwosci higroskopijne przez co przestaje byc niescisliwy.
  3. Wybaczcie podepne sie, macie moze jakis sposob na zapieczne odpowietrzniki? Chcialbym wymienic plyn hamulcowy ale boje sie ruszyc odpowietrzniki zeby ich nie ukrecic. Mysle ze koledze r1278 tez sie to przyda. Pozdrawiam
  4. Dzisiaj sie przyjzalem dokladnie i nie widze koniecznosci demontarzu pompy co by mi bardzo oszczedzilo zmartwien co do pozniejszego montarzu. Jesli np. zakladalbym stary pasek rozrzadu, ktory jeszcze sie nadaje, czy nie wystarczyloby zebym pozaznaczal na pasku i kolach zembatych polozenie wzgledem siebie? Mysle ze wtedy nie potrzebowalbym zadnych przyzadow do zalorzenia rozrzadu. Jako, ze nie potrafie stwierdzic czy sruby byly przeciagniete mysle ze zaopatrze sie w komplet nowych srub co niestety troche podniesie koszt imprezy. Jeszcze dzisiaj sie okazalo ze jednak musze tez wymienic sanki pod silnikiem. Pozdrawiam
  5. Zdejmowales cala pompe czy tylko odlaczyles przewody paliwowe? A co do pozniejszego montarzu glowicy to urzywales jakichs trzpieni ustalajacych? Mysle ze niedlugo sie tym zajme. Dzieki za podpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie srub korbowodow, czy wymieniales na nowe czy uzywales starych? Wedlug ksiazki trzeba zmienic na nowe. Pozdrawiam
  6. Jeszcze jak by Ci sie chcialo napisac co musiales demontowac z korpusu silnika i jaka byla kolejnosc wykonywanych prac w samym silniku? Rozumie ze trzeba poodpinac wszystkie przewody zasilajace w plyn chlodzace, przewody paliwowe od pompy, kolekktor ssacy, zdjac pasek rozrzadu, odlaczyc listwe swiec zarowych. Pasek zmienialem jakies 20 000 kilometrow temu wiec nie wiem czy jest potrzeba wymieniac, swiece wymienialem rok tem na ngk. Tak sie sklada, ze obie ksiazki mam dostepne. Przestudiowalem wlasnie obie ksiazki i nie wyglada to na zbyt skomplikowane. Najtrudniejsze wydaje mi sie porozkrecanie wszystkiego od glowicy.
  7. Mialbys moze pod reka jakies materialy w wersji elektronicznej zeby mozna bylo sie troche podksztalcic? Z checia bym przyswoil troche wiedzy na ten temat. Moze chociaz bys podal tytuly ksiazek z jakich korzystales. Jak bys mogl to napisz tez jakie narzedzia sa potrzebne do przeprowadzenia takiego zabiegu, oczywiscie poza standardowymi kluczami. Rozumie ze klucz dynamometryczny, narzedzia do ustawienia rozrzadu i co jeszcze? Pozdrawiam
  8. Rozumie ze cala ta operacje wykonales przy wyjetym silniku? Sam bym z checia przeprowadzil taka operacje swojemu passkowi ale czuje ze az takiej wiedzy odnosnie silnikow nie posiadam a szkoda bo lubie dlubac przy nim. Jak myslicie ile by kosztowala taka przyjemnosc u mechanika (chociaz osobiscie nie mam do nich zaufania)?
  9. dedicool

    Podnoszenie mocy w AAZ

    Witam, mogłbyś sprecyzować o jaki bolec chodzi? Szukam czegoś o timmingu ale nie moge znaleźć nic konkretnego co po kolei. Gova mam zrobionego i przydało by się zrobić porządnie timming. Pozdrawiam
  10. jeszcze chciałbym się dowiedzieć co to jest za tłumik? Do czego on służy?
  11. Dzięki wielkie za podpowiedź,ciśnienie sprawdzone i jest przepisowe 0,8 bara. Mam jednak dwa pytania, które mnie dręcza. Przez jaki czynnik załącza się turbina, czy nie przez podciśnienie? Bo właśnie też to chciałem sprawdzić. Gdy chciałem przestawić w pompie "boost pina" zauważyłem, że pod pokrywą i błoną jest dużo ropy co świadczy o zapchanym filtrze z boku komory, jednak czy taka ilość ropy może osłabić działanie ciśnienia na błone zmniejszając ilość podawanego paliwa?
  12. Witam chciałem się dowiedzieć gdzie musze się wpiąć zeby zmierzyć podciśnienie turbiny w 1,6td (SB). nie mogę znaleźć na forum żadnego schematu i odpowiedzi na moje pytanie.
  13. U mnie niestety po jednej stronie (na drążku) były jedynie dwa wcięcia po przeciwnych stronach! Za pomocą klucza (32) udało się jedynie poruszyć drążek później rakiem od strony koła i jakoś poszło. (może dlatego że b3 ale wątpię) Dostęp bardzo utrudniony ale nie potrzebne jest zdejmowanie wahaczy, po której bądź stronie, żeby wymienić drążki, tak jak wyczytałem gdzieś na forum. Wielkie dzięki za wyczerpujący i przyjemny opis .
  14. Witam, również mam do wymiany tylne łożysko i mam pytanie co po kolei trzeba zrobic? Czy potrzebny będzie jakiś sprzęt? Czytałem na tym forum ze wymiana zajmuje mao czasu ale już jest trochę chłodno a nie chciałbym rozgrzebać wszystkiego pod blokiem i zatrzymać się w połowie bo czegoś mi brakuje. Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam
  15. Przekaznik okazal sie ok. Powodem byl urwany kabelek z masy ktory jak twierdzi moj szwagier powinien byc przymocowany do czujnika umieszczonym na wyjsciu plynu chlodzacego z silnika. Mam tam czujnik i nic nie jest do niego podpiete, wiecie moze jakie zadanie ma ten czujnik?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności