Kobrator Zgłoś #41 Napisano 23 Lipca 2012 może masz już zjechane hamulce stąd ten niższy stan płynu hamulce jak nowe , - jeszcze raz pytam czy to mozliwe ze sa zapowietrzone? - jak by bylo nieszczelne to by plyn blyskawicznie uciekl , tam jest cisnienie (tak mowili mechanicy) , sam juz nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #42 Napisano 23 Lipca 2012 eszcze raz pytam czy to mozliwe ze sa zapowietrzone? - jak by bylo nieszczelne to by plyn blyskawicznie uciekl Najpierw piszesz ze płyn ucieka to Ci podpowiadam aby sprawdzić hydraulikę sprzęgła...ten sam płyn z tego samego zbiorniczka.... ...teraz odwracasz kota ogonem i się pytasz czy hamulce są zapowietrzone... Powtarzam...delikatna nieszczelność nie zostawia po sobie plam pod autem ale daje wyraźnie odczuć że w zbiorniczku ubywa... ...a co do zapowietrzenia to uderzasz w pedał ze trzy razy i jak z każdym uderzeniem pedał wyższy to jest zapowietrzone...jak pedał twardy (nie tak dosłownie) i zawsze na tej samej wysokości to nic nie jest zapowietrzone... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chalim Zgłoś #43 Napisano 22 Stycznia 2013 Dołączę się jako że też mam problem z hamulcami. Witam napiszę co i jak od początku. Auto Passat 98.r B5 1.8 20v Anglik Sprawa jest taka że w w Niedziele odebrałem auto od znajomego któremu zostawiłem go na miesiąc czasu i przez ten czas nie było ruszane. Odpaliłem samochód i bez problemu, powciskałem pedał hamulca bo mi się nie świeciła jedna żarówka i był twardy ale auto stało przez ten czas na ręcznym i gdy spuściłem z ręcznego i ruszyłem to odczułem jak odrywają się klocki hamulcowe od tarczy jako że się przykleiły przez ten czas do tarczy, następnie jak zacząłem jechać to pedał zrobił sie bardzo miękki i po czasie zaczęła świecić się kontrolka układu hamulcowego jako że mam wyciek w tylnym lewym kole którego nie mogę zlokalizować. Dziś zerknąłem co tam się dzieje i zauważyłem że zbiorniczek jest całkowicie pusty więc dolałem płynu do pełna by zobaczyć skąd mi cieknie płyn lecz układ podczas wciskania pedału hamulca w ogóle nie zasysa płynu (nie odpalałem auta) i pedał się dosłownie na chwileczkę blokuje a potem do samego końca opada i tak za każdym razem. Chodzi mi o to że jeżeli zapowietrzyłem cały układ hamulcowy to co należało by teraz z tym zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m1chas Zgłoś #44 Napisano 22 Stycznia 2013 odpowietrzyc panie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chalim Zgłoś #45 Napisano 22 Stycznia 2013 ok tylko jak to zrobić poprawnie, od tak odpowietrzyć jak zawsze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #46 Napisano 22 Stycznia 2013 mogła paść ci pompa jak bez płynu pracowała, a odpowietrzasz od koła najdalej pompy i wtedy po kolei się zbliżasz do pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chalim Zgłoś #47 Napisano 22 Stycznia 2013 było tak że jak dojechałem do domu to sie mocno płyn lał z tyłu więc jeszcze coś musiało tam być więc mam nadzieje że sie nie zatarła czy coś. poza tym przejechałem tylko może ze 3 czy 4 km i jak kontrolka sie zaświeciła to starałem się używać hamulca jak najmniej się dało a i pod domem zadziałał pomimo że prawie statkiem sił... czy jak odpalę auto to powinno popchać płyn dalej czy to nie ma wielkiego znaczenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #48 Napisano 22 Stycznia 2013 bez znaczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #49 Napisano 22 Stycznia 2013 jak ty nie potrafisz przy takim drobnym wycieku znalezc skad to sie leje to moze lepiej daj auto do warsztatu!!! to sa hamulce bedzie bezpieczniej dla wszystkich nie zrozum mnie zle hamulce to wazna sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chalim Zgłoś #50 Napisano 23 Stycznia 2013 Od zawsze sam naprawiam wszystko w aucie i nigdy nie miałem problemów i wolę sie zapytać jako że z tego rodzaju (na taką skalę) problemu jeszcze nie miałem, kiedyś już miałem wyciek z drugiej strony to se poradziłem. Z tej strony nie widać skąd leci płyn bo go prawdopodobnie nie było ale przed chwilą wsiadłem do auta odpaliłem i po naciskałem pedał i pompuje płyn, ze zbiorniczka leci dalej w system i koło tego koła skąd ciekło jest kałuża płynu wiec możliwe że pozostaje mi znaleźć wyciek i go zatamować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #51 Napisano 23 Stycznia 2013 wiec możliwe że pozostaje mi znaleźć wyciek i go zatamowa No więc nie czekaj jesli masz warunki do dłubania przy aucie, najlepiej kup zestaw naprawczy cylinderka a nawet nowy cylinderek, bo wszystko możliwe że albo poszedł na nim uszczelniacz-oring skoro nie widać wycieku. moze być jeszcze przewód elastyczny pęknięty. Pogogluj w dziale B5 za jakimś manualem od tylnych zacisków i będziesz w domu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DyzioNur Zgłoś #52 Napisano 5 Marca 2013 Witam Serdecznie mam mały problem z moim Passatem B3 2.0 1992r. A dokładnie twardy pedał hamulca. Mechanik mi powiedział że to wina tego czujnika zaznaczonego na zdjęciu tylko że nie wie jak się dokładnie nazywa i ze ciężko go dostać. czy ktoś mi powie jaka jest jego dokładna nazwa to by mi ułatwiło znalezienia go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #53 Napisano 5 Marca 2013 itam Serdecznie mam mały problem z moim Passatem B3 2.0 1992r. A dokładnie twardy pedał hamulca. Mechanik mi powiedział że to wina tego czujnika zaznaczonego na zdjęciu tylko że nie wie jak się dokładnie nazywa i ze ciężko go dostać. czy ktoś mi powie jaka jest jego dokładna nazwa to by mi ułatwiło znalezienia go. Gościu czekaj cierpliwie na odpowiedź a nie dublujesz pytanie w każdym temacie o hamulcach daj sobie spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #54 Napisano 5 Marca 2013 (edytowane) Mechanik mi powiedział że to wina tego czujnika zaznaczonego na zdjęciu tylko że nie wie jak się dokładnie nazywa Czyli mam rozumieć że wszystko czyli, bezpieczniki, przekażniki sprawdzone, podłączanie silnika pompy wspomagania hamulców na krótko było przeprowadzone i ewidentnie winny jest czujnik....czy tak? Oczywiście mógł on ulec uszkodzeniu ale to raczej mało prawdopodobne. Najlepiej odłączyć wtyczkę os silnika elektrycznego pompy i podać na krótko napięcie, jak zadziała to szukamy dalej. Odłączamy wtyczkę od czujnika i spokojnie na każdy pin podajemy masę jak na żadnym silnik elekt. pompy nie ruszy to jednak nie czujnik a przekaźnik lub bezpiecznik=zdemontuj plastki pod kierą i nad skrzynką bezpiecznikó-przekaźników odnajdziesz dodatkową listwe z bezpiecznikami i przekaźnikami...jeden z nich jest od ABSu. Nie pamiętam tylko który, czasem wystarczy wyczyścić w nim styki lub wymienić bezpiecznik który jest obok. I ostatnie pytanie, czy kontrolka hamulca ręcznego świeci się mimo zwolnionej dźwigni hamulca. I mała bibliografia. http://forum.vw-passat.pl/threads/42551-akumulator-cisnienia-nie-wylacza-sie-(b3-91-abs) http://forum.vw-passat.pl/threads/76080-Przestalo-dzialac-serwo-prawdopodobna-usterka-elektryczna/page3?highlight=abs+usterka http://forum.vw-passat.pl/threads/13852-twardy-pedal-hamulca-POMOCY!!?p=1777017&highlight=abs#post1777017 http://zssplus.pl/prace_dyplomowe/praca_3_teves.htm Edytowane 5 Marca 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiekkk Zgłoś #55 Napisano 7 Kwietnia 2013 witam mam Passata b4 1.9 td z 1996roku z ABSEM i climatronic przedwczoraj wymieniałem przewód mięki w tylnym lewym kole zostało odpowietrzone tylko te koło i ma uczucie jak hamuje ze nie biorą hamulce od samego początku tylko jak go wciskam to lekko wpada .ja mam odpowietrzyć po staremu z pomocą drugiej osoby a ma być włączony zapłon i na odpalonym silniku???jak odpowietrzyć???pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #56 Napisano 7 Kwietnia 2013 (edytowane) jak odpowietrzyć??? Teoretycznie jeśli w zbiorniczku poziom nie opadł do zera to powinieneś odpowietrzyć oba tylne koła. a ma być włączony zapłon i na odpalonym silniku??? W niczym nie będzie przeszkadzać jak ten zapłon będzie jednak włączony. Silnik nie musi być odpalony ale osoba która "depce" w pedał lepiej żeby nie była w szpilkach. Edytowane 7 Kwietnia 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #57 Napisano 11 Kwietnia 2015 No i powracam z hamulcami,w 2011r.wymieniłem pompę hamulcową,wcześniej cylinderki ,szczęki ,tarcze i klocki,pisałem zresztą o tym we wcześniejszych postach.Półtorej roku temu wymieniłem również tylne przewody hamulcowe.Do ubiegłego tygodnia wszystko było w porządku,aż raptownie zaczął mi uciekać i brać nisko pedał hamulca.Wczoraj odpowietrzyłem wszystkie cztery koła i okazało się że w tylnych i prawym przednim było powietrze.Na stacji wykazało że wszystko jest ok.od wymiany przewodów nic nie ruszałem przy hamulcach bo wszystko było dobrze a tu raptownie takie jaja z hamulcami.Sprawdziłem żadnych wycieków ,czy to na tylnych cylinderkach czy przewodach,poziom płynu w zbiorniczku taki sam,po prostu nic .Po odpowietrzeniu hamulce super.Powiedzcie mi jakim cudem zapowietrzyły mi się hamulce,jeśli nic przy nich nie grzebałem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #58 Napisano 12 Kwietnia 2015 Korektor siły hamowania kończy żywot. Albo już skończył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #59 Napisano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Korektor siły hamowania kończy żywot.Na razie wszystko jest ok.,ale jeżeli problem powróci to na pewno będzie korektor?Albo już skończył.Jeżeli już skończył żywot ,to hamulce po odpowietrzeniu były by chyba nadal słabe .przy odpowietrzaniu w trzech kołach były pęcherzyki powietrza. Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez yoda2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #60 Napisano 13 Kwietnia 2015 Miałem taki sam przypadek. Wszystko było powymieniane łącznie z pompą a pedał uciekał w dół. Odpowietrzanie pomagało tylko na chwilę. Winny okazał się korektor. Chcesz sprawdzić czy to wina korektora to kup takie złączki: http://www.czesci-iveco.pl/product/image/1654/z____czka_przewodu_ham__1_.jpg i pomiń go, łącząc przewody przy nim na krzyż. Uprzedzam że jest to rozwiązanie tylko na chwile bo przy braku korektora tył może wyprzedzić przód przy hamowaniu. Pojeździj trochę, pohamuj i zobaczysz czy się poprawiło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach