Skocz do zawartości
Gość xender

Jak wyłączyć klimę na zime ??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość xender

Przyłączam się do prośby kolegi waldek 40 :D Taka że tak powiem łopatologiczna instrukcja napewno dużej rzeszy by się przydała

pozdrawiam :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żebyśmy się dobrze zrozumieli.

Klima zabezpieczona jest na zimę, by jej nie włączać (sprężarki, czyli chłodzenia :rotfl: )

Przy sprawnie działającej pseudoautomatyce poniżej 5°C klima nie włączy się.

Zwykłe rozwiązanie napędu sprężarki polega na tym, że jej koło pasowe cały czas się obraca (bo jakże inaczej). Dopiero po podaniu napięcia na sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki zostaje ona uruchomiona. Wtedy to koło pasowe sprężatki ulega sprzęgnięciu z jej wirnikiem.

Jeśli ktoś ma objekcje, lub martwi się tym, że mu sprężatka chodzi na okrągło :rotfl: , to niech sprawdzi obecność napięcia (a w zasadzie jego brak) na złączce sprężarki.

Jeśli napięcia tam nie będzie to oznacza to, że pomimo obracającego się koła sprężarka nie pracuje.

W przypadku Climatronic to właśnie ten sterownik po stwierdzeniu (przekroczeniu) granicznej wartości temperatury nie pozwoli na załączenie sprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli smarowanie jest ciągłe i na wiosnę nie muszę się spodziewać problemu z klimą mimo iż zimą jej nie włączę bo nie mogę "czujnik"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak chcesz załączać sprężarkę, skoro jest ona sprzętowo (czujnik przy manualnej) lub programowo (Climatronic) wyłączona, gdy temperatura otoczenia nie przekracza 5°C?

 

Takie było założenie konstruktorów.

A jeśli latem nie można jej załączyć, to należy zrobić przegląd instalacji pod kątem obecności w układzie czynnika chłodzącego, gdyż czujnik ciśnienia czynnika w układzie może zablokować włączenie sprężarki z powodu zbyt małego ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem że w wyżej domagałem się prostego manuala :D ale ale co się stanie jak odłączę wtyczkę od sprężarki klimy i tak będę jeździł ?? czy to nie to samo co przełącznik który założył sobie kolega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To samo, ale powiedz, czy sprężarka w Twoim aucie rzeczywiście pracuje na okrągło?

Nie chce mi się wierzyć, by coś powodowało jej załączenie.

A jeśli tak bardzo chcesz, to odepnij czujnik temperatury lub poprostu nie włączaj klimy.

Niby skąd może mieć sprężarka zasilanie, jeśli jej nie włączysz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się włącza czy nie,mam za małe doświadczenie w tej sprawie po pierwsze jest to mój pierwszy samochód z climatronikiem po drugie nie było jeszcze dobrej zimy i nie sprawdziłem czy automatycznie się nie załącza klima po trzecie jak rano włączam klime na funkci auto to mam wrażenie że klima się załącza bo spada lekko moc silnika ale to chyba normalne bo przeczesz najpierw klima musi osuszyć powietrze w środku kabiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat ktorym teraz jeżdżę, jest pierwszym moim samochodem z klimatyzacją /climatronic/.

Dla kontroli, a bardziej z ciekawości kiedy sprężarka pracuje a kiedy nie, zamontowałem (niebieską) diodę. Podłączona jest do przewodów włanczających elektrosprzęgło.

W ubiegłą, mrożną i długą zimę, kontrolka przez grubo ponad 3 miesiące nie sygnalizowała włączenia klimatyzacji. Przyszła wiosna i klima bez żadnych problemów ruszyła.

Uznano widocznie że 3-4 miesiące bezczynności nie mają zgubnego wpływu na sprężarkę. W przeciwnym razie, sygnałem MFA, lub innej czasówki załanczano by układ "na przesmarowanie".

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej klimy.

 

waldek40, nie namawiam, ale zainstaluj może taką diodę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dyrektor

Witam

U mnie jest tak że po włączeniu klimy na wolnych obrotach i przy odpowiedniej temperaturze słychac charakterystyczny trzask elektromagnesu i obroty spadają i potem rosną. Minimalnie ale jest to zauwarzalne na obrotomierzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ktos w tym forum napisał że trzeba koniecznie czasem włączyć spręzarke by sie nie zatarła- przecież to bzdura. Jak jest wyłaczona spreżarka niezaleznie czy ze względu na to że rozpieta jest wtyczka zasilająca elektromagnes (założony przekaznik z włacznikiem dodatkowy) czy wyłączona jest klima guzikiem off. Jeżeli nie pracuje kompresor to obraca się tylko koło pasowe napędzane paskiem. Gaz z olejem w obiegu się nie przemieszcza i nie musi być nic smarowane bo tak naprawde pisząc obrazowo wirnik stoi w miejscu. na nim jest łożysko i koło które się obraca.Załaczenie elektromagnesu czyli podanie napiecia powoduje do tego koła napedzanego paskiem przyklejenie magnetyczne drugiego koła w środku ( piszę obrazowo bo nazwy sa inne mowa o sprzegle) Te drugie koło jest połączone z wirnikiem i wtedy jak one się skleja poprzez podane napiecie obraca się wirnik. Do okola wirnika są tłoki i pracują tylko gdy wirnik się obraca. Alez sie zmachałem tym pisaniem. Teraz jak sprawdzić czy sprężarka jest włączona czy nie? Patrzymy na koło kompresora przy zgaszonym silniku od strony jego przykręcenia do wirnika.Na kole sa takie 3 wypusty jakby śruby ale to cos w stylu nitów. Jeżeli kiepsko widac to mozemy przyświecic latarką. Włączamy silnik i wyłączamy klimę w środku off. Najlepiej widac jak sa 2 osoby. Jedna oglada co się dzieje a druga w środku kombinuje:-). Załączamy klime i patrzymy że śruby sie obracają razem z kołem. Jeżeli sie obracaja to klima chodzi. Jeszcze innym objawem sa wentylatory na chłodnicy. Jezeli klima nie działa to wiatraki stoją w miejscu i włączą się dopiero jak motor osiągnie 90 stopni. Jezeli klima działa to po odpaleniu wiatraki z miejsca wirują. U mnie sie skopsał silnik na wiatrakach i mimo że klima chodziła to one stały ale to juz historia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dyrektor

Witam

Z tym zatraciem klimy, chodzi chyba o coś innego. jeśli klima nie pracuje dłużej to olej w płynie chłodzącym osiada na dno i po uruchomieniu przez pewien czas sprężarka pracuje bez smarowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xender

Jeżeli chodzi o załączenie sprzęgła elektromagnesu ( klima ) to nie potrzeba żadnych kombinacji z oglądaniem pod maską ( DOTYCZY TYLKO CLIMATRONICA !) Wystarczy w kodach sprawdzić czy mamy 0(OFF) lub 1(ON). Operacja trwa 5 sek i już wiemy wszystko :hurra: A co do wyłącznia klimy to odbiegliśmy od tematu bo chodzi o wyłaczanie klimy powyżej 5 stopni np. 8 manualnie. A dokładniej jak mieć nawiew bez klimy. Przecież taniej jest jechać z włączonym nawiewem ( bez działającej klimy ) niż z nią - jakby nie patrzeć trochę paliwa pochłania co czasami ( akurat w moim przypadku ) jest zbędne

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie się z kolegą xender, zgadzam i czekam w dalszym ciągu na instrukcję jak zrobić ten wyłącznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega xender pisze że ma climatronica bez klawisza ECON /u mnie ten klawisz jest/, i że sprężarka pracuje cały czas po uruchomieniu silnika.

Skoro jest elektrosprzęgło, wniosek z tego że istnieje opcja "nie pracującej sprężarki". Gdyby tak nie było, sprężarka byłaby połaczona z kołem pasowym na sztywno, jak np. alternator.

Spotkałem się z elektrosprzęgłem (nie w klimie Passata), że w razie wypalonej szczotki lub spalonego uzwojenia, wkręcało się do oporu 3 wkręty. Powodowało to zblokowanie, czyli pracę na stałe sprzęgła. Sprawdź może, czy spręzarka pracuje po rozłączeniu zasilania elektrosprz.

Nie jestem pewien czy kod (bodaj 4121) 1 lub 0, nie sprawdza tylko ciągłości instalacji, czyli tzw. przejscie lub jego brak, i może nie świadczyć o tym czy sprzęgło jest włączone czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można też zrobic to manualnie tj. yciagnać kostke od elekrtomagnesu jest to spocub nie najlepsy ale na pewno wyłonczy sprężarka klimy :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem jedną złą rzecz bardzo. Mam taki sam climatronik bez econ. Jak sie odłączy zasilanie elektromagnesu kompresora to i tak wentylatory na chłodnicy chodzą cały czas. Więc pozostaje wylukać gdzie jest ten czujnik od klimy i tam się wpiąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uczepiłem się myśli, która przedstawilem na poprzedniej stronie: skoro jest elektrosprz. to być może klimę można wyłanczac. A gdyby przyciskami temperatury "zjechać" max. w dół lub w górę? Może na którymś końcu skali jest pozycja np. STOP.

Bo przyjmijmy sytuacje że rozszczelni się układ (pęknie przewód) i zgubimy czynnik chłodzący. Kontynuując jazdę zatrzemy sprężarkę.

A może jest wył. ciśnieniowy który w takim przypadku wyłancza klimę. Gdyby był taki wył. to byłaby rozwiązana sprawa. Przerywając obwód można by wyłączyć klimę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

a wiec tak!

 

to prawada ze sprezarki nie da sie zalaczyc ponizej 5stopni ale... no wlasnie w cilmatronikach bez funkcji ECON i tak i tak przy porannym uruchomieniu nawet jak bedzie -20stopni to kompresor sie zalaczy i dopiero po pewnym czasie ~2min wylacza sie. (czas na osuszenie wnetrza)

 

jest wiele sytuacji w ktorych kilma jest nie potrzebana a niestety cilmatronik bez funkcji ECON nie daje mozliwosci jej wylaczenia (+10stoni na dworze a kompresor chodzi :dobani: ) wiele MB ma tak rozwiazana klimatyzacje ze kompresor chodzi non-stop. VW poszedl po rozum do glowy i zaczal montowac climatronic z funkcja ECON

 

dlatego zalozylem wylacznik samego kompresora

 

uklad jest banalny: poprostu wpinamy sie wylacznikem (min 15A) miedzy jeden z przewodów doprowadzajacych napiecie do sprzegla na kompresorze. ja mam na przekazniku ale jakbym teraz mial zakladac jeszcze raz to zrobilbym na tylko na samym wylaczniku - prad nie jest az tak wysoki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xender

Witam

A jakieś uściślenie ?? Co gdzie jak ?? Pytam bo nie chcę sobie narobić bałaganu :)

A jak by było jakieś zdjęcie ( wiem że okres świąteczny i wszyscy zaganiani ale może po :hyhy: )

Jakby coś to byłbym bardzo bardzo wdzięczny :hurra:

Pozdrawiam xender

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zjechanie na dół by wyłączyć sprężarkę to poroniony pomysł bo przecież teraz mamy np 6 stopni na podwórku no i trzeba grzać a nie chłodzić, jeżeli zejdzie czynnik poniżej normy to w obiegu rurek jest zawór ciśnieniowy i on kontroluje całą, pracę.Zawór znajduje się z lewej strony w przegrodzie silnika z tyłu na wysokości szyby na srebrnej rurce. Nie można tu się wpinać bo chociaż wyłączy on kompresor po rozpięciu kabli to komputer złapie błędy o braku czynnika chłodzącego. Drugie ustrojstwo to czujnik temperatury, poniżej 5 stopni wyłącza klimę i tu sie należy wpiąć z kablami by rozłączać ją mabnualnie. Ale bywa naprawdę wszędzie, jedni mają koło filtra pyłkowego czyli pod plastikową osłoną na wysokości wycieraczki szyby, trzeba zdjąć kilka plastikowych kołków. Inni mówią że mają w zderzaku, jeszcze inni szukają do dzisiaj i cały czas są w drodze:-) pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności