moby Zgłoś #21 Napisano 9 Sierpnia 2011 panowie wszytko, fajnie. kolega ajsiju rozwiązał swój problem, a czy po za kolegą EnCom, ktoś coś może powiedzieć w mojej sprawie? podpowiedzi mile widziane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #22 Napisano 10 Sierpnia 2011 Hejka ja już szczęśliwy jestem ale mogę tobie opisać swoje obserwacje wskaźnikowe i metodę sprawdzenia. Teoretycznie i praktycznie w momencie odłączenia tylnego gniazda od baku wskazówka poziomu paliwa powinna opaść do zera, tzn. następuje przerwa w obwodzie, prąd nie płynie. Jeżeli twoja wskazówka nie opadnie, tylko jakoś dziwnie będzie chulać to znaczy, że masz problem przy zegarach, lub gdzieś po drodze do zegarów, obwód zamyka się poprzez jakieś zwarcie wcześniej niż na potencjometrze w baku. Jeżeli chciałbyś zaobserwować, czy twój wskaźnik działa współliniowo do pływaka w zbiorniku, to zrób mały tescik, weź jakiś potencjometr (najlepiej liniowy a nie logarytmiczny) o pojemności powiedzmy 1M om (najlepiej wziąć o tej samej wartości co jest w baku, ale niestety osobiście korka nie odkręcałem i nie sprawdzałem jaka rezystancja tam siedzi, MOŻE NA FORUM JEST TAKIE INFO), odpinasz złącze i podpinasz się pod dwa środkowe styki swoim potencjometrem. Dzięki temu możesz łatwo sprawdzić czy faktycznie wskaźnik na zegarach nie odwala cyrków (byłoby superancko jakbyś narysował sobie skalę z zegarów na kartonie, przebił go potencjometrem i miałbyś w pełni odwzorowany symulator . Jeżeli wskaźnik działa identycznie jak wychylenia potencjometru, to już wiesz, że przyczyna jest w zbiorniku. Ja ten eksperyment robiłem kiedyś u siebie w Astrze i działał w 100% myślę że tu jest tak samo pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #23 Napisano 10 Sierpnia 2011 Sprawdź pływak jak mówi kolega powyżej, zrób test zegarów vagiem jeśli to okaże się ok to na forum jest post ( którego nie mogę znaleść ) jest tam opisany podobny problem tzn poniżej połowy zbiornika samochód robił się słabszy a następnie potrafił się zapowietrzac winowajca była pompka w baku (jakas o małej wydajności ) która padla i nie wyrownywala poziomu w komorach zbiornika -pamiętam że gość dopasowal z bmw ale nie pamiętam modelu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #24 Napisano 10 Sierpnia 2011 hej, Moby, jeżeli twoje autko ma w silniku pompę ssącą to sprawdź czy chodzi tobie dodatkowa pompa paliwowa w baku. Byc może przyczyną gasnięcia może być "za rzadkie" paliwo. Tu już dzisiaj pisałem w innym temacie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=9798&page=2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marekbi Zgłoś #25 Napisano 10 Sierpnia 2011 Witam. Mam też problem ze wskaźnikiem tylko nie typowy. Gdy zatankuję do pełna to wskaźnik pokazuje jedną kreskę nad rezerwę, po przejechaniu 200-300 km spada płynnie poniżej rezerwy ale kontrolka się nie świeci. Wygląda jakby wskazówka się przesunęła, czy to możliwe? Pali dobrze nie przerywa tylko boję się sprawdzić czy się rezerwa zapali bo może w ogóle się nie zapalić i stanie mi w "polu". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #26 Napisano 11 Sierpnia 2011 Kolego Marekbi, spróbuj zabawę z potencjometrem tak jak pisałem powyżej. Jeżeli wskazówka w zegarach będzie reagowała na zmiany rezystancji liniowo zględem twojego kręcenia potencjometrem i bedzie pracować w całym jej zakresie to znaczy, że masz coś z pływakiem w środku albo np. woda siedzi tobie w gnieździe i zwiera łacznie z napięciem podawanym na pompę. Ja tak miałem jak mi gniazdo zalało. W realu miałem pół zbiornika ropy... a wskazówka pokazywała dno rezerwy i kontrolka po uszach dawała osuszyłem styki suszarką, wyczyściłem styki papierem 800-ką i chula. Musisz wyeliminować elementy które działąją. Możliwe ze i obie rzeczy na raz masz uwalone i gdybanie nic nie da. Podłącz sobie też omomierz do gniazda w baku (dwa środkowe piny) i pobujaj trochę łajbąw górę i w dół jak na morzu - sprawdź w jakim zakresie zmienia się rezystancja, czy są nagłe skoki czy coś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marekbi Zgłoś #27 Napisano 11 Sierpnia 2011 Sprawdziłem, styki czyste i suche. ---------- Post added at 20:09 ---------- Previous post was at 20:08 ---------- Pływak też działa dobrze wymontowałem i jest dobry a wskaźnik oszukuje dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #28 Napisano 11 Sierpnia 2011 Sprawdziłem, styki czyste i suche. ---------- Post added at 20:09 ---------- Previous post was at 20:08 ---------- Pływak też działa dobrze wymontowałem i jest dobry a wskaźnik oszukuje dalej. a przewody sprawdziłeś może gdzieś przetarte i styka do masy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rekin1988 Zgłoś #29 Napisano 12 Sierpnia 2011 Witam. Ja mam 1.8T i wlalem wczoraj za 80 PLN i mam ponad pol baku... A rezerwa sie juz troche swiecila... To chyba tez cos jest z tym nie tak Wspomne ze mam zalana podloge od strony kierowcy... ---------- Post added at 11:39 ---------- Previous post was at 11:38 ---------- Mycie i suszenie 150zl na myjce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #30 Napisano 12 Sierpnia 2011 tu wczysniej koledzy pisali, że winą może być jakiś moduł komfortu. (jak w google wpiszecie i weźmiecie tryb zdjęć to będzie widać co to ) tyle że u mnie jak zalało mi autko to poczekałem jak wyschnie, oczyściłem styk w baku i gra gitara. Nawet do tego modułu niezaglądałem i nie mam pojęcia do czego on służy:) ale jeśli ma on jakiś wpływ na wskaźniki to jepiej tez tam zajżeć...:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mosqito Zgłoś #31 Napisano 13 Sierpnia 2011 Ja mam coś podobnego lecz, jak auto jest na full zalane to jak strzałka spadnie do połowy po kilkuset kilosach to jest jeszcze ok, ale jak wskazówka spadnie troszkę za polowe to zrobię może kilka kilometrów i wskazówka spada prawie do zera ;/ Troche to dla mnie to dziwne kilkoma autami w życiu przejeździłem a dopiero pierwszy raz mnie coś takiego spotyka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baaaartus Zgłoś #32 Napisano 14 Sierpnia 2011 Ja niestety też mam problem ze wskaźnikiem paliwa. Dzieje się już tak od dłuższego czasu. Zalałem za 100 zł pokazało mi pól zbiornika. Po zatankowaniu pojechałem do domu. Następnego dnia paliwa już było o jedną kreskę mniej. Po przejechaniu paru kilometrów Wskazówka wskoczyła na czerwone pole i zaświeciła sie kontrolka aby zatankować. PO chwili całkowicie spadła do zera. Postanowiłem dobrać sie do pływaka. Wtyczka była sucha oczyściłem ja z kurzu i przeczyściłem styki. Podniosłem go do samej góry. Brat włączył zapłon i rzeczywiście pokazało pełny bak. Następnie schowałem go do baku (mialem poł zbiornika benzyny), wszystko poskładałem i przekręciłem kluczyk na zapłon. nadal wskazywało pełny bak i wskazówka nie opadała. Po przejechaniu kilku km zaczęło powoli spadać. A dzieje się tak gdy jeżdżę na benzynie lub na gazie. PO podpięciu pod VAGA żadnego błędu nie wykazało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #33 Napisano 14 Sierpnia 2011 Mogę dodać, że uszkodzenie wskaźnika paliwa w baku może być spowodowane jego przegrzaniem na skutek wysokiej temperatury paliwa w przypadku silników mocy 100, 115 i 130 KM gdzie do końca 2001 roku montowano układ chłodzenia paliwa zwrotnego do baku, chłodnica umieszczona za prawym przednim reflektorem, pompa chłodzenia paliwa umieszczona na dolnym wężu chłodnicy, czujnik temp. paliwa jak i doprowadzona wiązka przewodów do filtra paliwa, wszystko tworzy układ chłodzenia paliwa, którego głównym niby zadaniem jest zapobieganie wystąpienia wysokiej temp. paliwa w baku, która może uwalić wskaźnik paliwa właśnie w zbiorniku. Dodatkowo jak komuś nie działa pompa paliwa w baku i jedzie tylko na pompie ssącej w silniku to na skutek przegrzania paliwa auto po prostu gaśnie, a poza tym ciężko odpala Jeżeli ktoś ma podobne symptomy niech sprawdzi ten układ, czyli: - gniazdo pompy chłodzenia paliwa na dolnym wężu chłodnicy - samą pompę czy działa, podłączając ją do akumulatora - bezpiecznik nr.262 i przekaźnik J445 - czujnik temperatury paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emmanuel Zgłoś #34 Napisano 23 Sierpnia 2011 Witam Pozwolę się podpiąć do tego tematu bo nie moge założyć swojego Tematyka podobna więc przejdę do rzeczy. Wczoraj rano gdy jechałem sobie spokojnie do roboty zapaliła mi się rezerwa. Ok normalna rzecz, niedługo trzeba dolać ropy. Ale gdy skończyłem prace, i odpaliłem samochód zamiast rezerwy było 1/3 zbiornika paliwa... Myślę sobie dziwna rzecz, może pływak się zawiesił... po dojechaniu do domu na wskaźniku zrobiło się juz pół zbiornika. dziś rano jadę do pracy i wskaźnik podskoczył do pełnego zbiornika... Bardzo dziwna rzecz. Samochód pracuje normalnie tak jak zawsze. Dodam jeszcze że wcześniej gdy próbowałem nalać paliwa pod korek to zawsze wskaźnik pokazywał jedną kreskę niżej niż 1/1. Ma ktoś pomysł co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poised Zgłoś #35 Napisano 3 Października 2011 ja mam podobnie jak kolega powyżej, wskaźnik mi czasem szalał więc wymieniłem sam czujnik w zbiorniku na inny jaki miałem (dobry) w tym starym ewidentnie ścieżki już trochę były wytarte i pewnie dlatego wskaźnik wariował, ale w zapasowym są na 100 ok. założyłem i było paliwa trochę ponad rezerwę... ile naprawdę było w baku... po kilometrach ok 18l więc powiedzmy że się zgadzało, po przejechaniu kilku kilometrów pozom wzrósł do 1/3, podjechałem na stację nalałem 10l i pokazało połowę baku. Na drugi dzień jechałem zakopianką a tu niespodzianka bak jest pełen, jak jadę ostro to poziom pokazuje 1/1 jak spokojnie albo stoję w korku to około połowy pomimo braku tankowania paliwo mi się rozmnaża w baku:) jakieś pomysły??? czujnik na desce sprawdzony vagiem, kabe i wtyczka ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość damaioshin Zgłoś #36 Napisano 24 Października 2011 Niestey mam problem zbliżony. Padł pływak? - Zawsze tankuje do pełna gdy zapali się rezerwa - wchodzi 65l Pb. Ostatnio wlałem nieco ponad 40l pod sam korek - komputer pokazał że wlano tylko 3/4. Może powinienem wyjeździć 800km i wypalić paliwo z baku, nawet jeśli pokaże rezerwę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom-pl Zgłoś #37 Napisano 24 Października 2011 Mi osobiscie też wskaźnik coś źle pokazywał, raz jakby było mniej paliwa raz wiecej, cos tam kombinowałem, pływak albo gniazdo i kable, i jakoś się udało wyeliminować (gniazdo) jest ok , vaga zrobić i sprawdzić te 2 rzeczy i powinno być :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poised Zgłoś #38 Napisano 24 Października 2011 jak pisałem już wyżej, wymieniłem pływak z czujnikiem i dalej źle pokazuje, a czujnik na desce sprawdzony vag-iem jest ok.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #39 Napisano 13 Czerwca 2012 witam, moj problem polega na tym ze wsakaznik paliwa ,bynajmniej takie mam wrazenie opada zbyt szybko, od jednej kreski do drugiej zrobilem jakies 1ookm do pracy i z powrotem(10km w jedna strone) jezdzee dosc ekonomicznie wedlug kompa pali ok 6l,razjak zostawilem auto na parkingu ,troche krzywo na gorce to po ponownym odpaleniu wskaznik pokazal wiecej niz przed zgaszaniem,minimalnie wiecej ale raczeej adekwatnie do przejechanych km,niewiem jak jest u was czy po przejechaniu powiedzmy 50 -70 km jest to widoczne u was na wskazniku bo u mnie tak,moze jestem w bledzie niewiem ,moj 1 passek,dzieki za pomoc z gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melloon Zgłoś #40 Napisano 16 Czerwca 2012 Nieżle namieszane w całym wątku. A początek dotyczył autka AFN 4Motion (czy też Synchro), który zasadniczo różni się zbiornikiem paliwa od zwykłego paska. moby - zbiornik w tym samochodzie ma dwa czujniki poziomu (połączone szeregowo ), oraz pompę paliwa w zbiorniku. Niestety te modele często błędnie pokazują poziom paliwa, jeśli jest go mało. W górnym zakresie nie ma problemu. Najczęściej przyczyną jest sama pompa paliwa. Luknij tu http://forum.vw-passat.pl/threads/35959-Pompa-paliwowa-passat-1-9-TDi-syncro ps. i mnie spotkał taki problem - zaświeciła rezerwa, 500 metrów i koniec co ciekawe pompę sprawdziłem, no chyba że okresowo się zwiesza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach