Skocz do zawartości
Patrick

Automatycznie podnoszona klapa w KOMBI-to działa!

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam pytanie do was bo się zainteresowałem tym modem :) Gdzie mogę kupić takowe sprężynki??? SB16032 Aha i jeszcze jedna rzecz bo przeczytałem trochę i nie kumam czy u mnie w 3BG mogę zaprogramować otwieranie klapy z pilota VCDS-em???? mój rocznik to 2003

 

bo tu napisał kolega tak:

Aktywacja otwarcia z kluczyka klapy bagażnika

 

moduł komfortu w Bajt 1 zaznaczamy Bit 4 czyli softtouch i klapa sama odskakuje,

 

a tu kolega napisał tak:

nie da sie vcdsem kolego. nie chce mi sie opisywac dlaczego. ale sie nie da na 99%

przerabialem temat i jedyna opcja to fejsik vag com na rs /port com i bootowalny programik (nie pamietem nazwy).

ale z checia poslucham jak kolegom sie to sprawdza w realu - ile lamp i teleskopow do wymiany:P ??

 

aha i jeszcze jedno nie darady uaktywnić tak klapy żeby można było otwierać z przycisku w klapie i z pilota???

Edytowane przez wojtf23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj probowalem znalezc moim VCDS'em:

 

Aktywacja otwarcia z kluczyka klapy bagażnika

 

moduł komfortu w Bajt 1 zaznaczamy Bit 4 czyli softtouch i klapa sama odskakuje,

 

Lecz nie ma tego w moim pasku, tylko w B6 wydaje mi sie ze da sie dlugie kodowanie zrobic.

 

wlasnie przeczytalem caly temat, i jesli numery modulow komfortu sa takie same (1C0 959 799 B) i jesli eprom tych modulow jest taki sam to pozostaje tylko modyfikacja zamka. zeby zamiast uaktywnienia przycisku zwalnial klape.

 

wczesniej mialem sedana i tam bylo to proste i bez zadnego problemu klapa odskakiwala po 2sek. przytrzymaniu srodkowago klawisz na pilocie. przy czym dzialala normalnie z zamkiem centralnym, tzn. po otwarniu samochodu klamka klapy bagaznika byla aktywna i mozna ja bylo otworzyc w kazdym momencie.

 

co muslicie o przerobieniu zamka? to chyba bedzie lepsze niz grzebanie w module komfortu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwierzcie, albo zrozumcie że gdyby w b5 przekodowanie modułu było tak proste jak w B6, że za pomocą kilku kliknięć w vcds można to zrobić, to ja bym tu nie truł o starym programie pracującym na dosie i starych laptopach z kablami na rs232, a tym bardziej sam bym nie siedział po nocach w aucie i wydawał pieniądze na stare graty.

 

 

wlasnie przeczytalem caly temat, i jesli numery modulow komfortu sa takie same (1C0 959 799 B) i jesli eprom tych modulow jest taki sam

 

Nie jest taki sam. Taki sam będzie dopiero jak przekodujesz na sedana. Bo całe to kodowanie, które zrobiłem, żeby klapa odskakiwała, to nic innego jak zmiana kodowania modułu komfortu w komórkach odpowiedzialnych za zamek bagażnika, na takie samo jak jest w sedanach. Więc nawet gdybyś podłączył zamek tak samo jak w sedanie to komfort dalej by nie wiedział, że ma zwolnić zamek, a nie tylko klamkę uaktywnić po naciśnięciu pilota.

 

Oprócz innego kodowania w kombi i sedanie inne też jest podłączenie elektryczne zamka klapy - tak bynajmniej wynika ze schematów. Zapewne dlatego też w kombi po przekodowaniu na sedana klamka staje się nie aktywna. I tu pojawia się pytanie na które chciałbym znać odpowiedź: co zmienić, żeby wyszło jak w sedanie i klamka była aktywna? Mi wpadł do głowy w pewnym momencie pomysł, aby zmostkować przy komforcie przewód z klamki z przewodem z klawisza otwarcia klapy z drzwi kierowcy. W ten sposób klamka była by nie aktywna przy zamkniętym aucie i uzbrojonym alarmie, a normalnie była by zawsze aktywna. Tylko, że to też nie jest idealne, bo klawisz bagażnika na drzwiach kierowcy jest zawsze aktywny w kombi po rozbrojeniu alarmu. A co jeśli nie chcemy aby ktoś miał dostęp do bagażnika stojąc na światłach na przykład? W sedanie można by kluczykiem zdezaktywować włącznik w drzwiach i przy zmostkowanej klamce też i ją. Niestety w kombi nie mamy takiego bajeru. Z tego też powodu powstrzymałem się od tej kombinacji i póki co moja klamka jest nie aktywna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie sie przekodowuje kombi na sedana bo nie pamietam.

Sprawdzilem przycisk w drzwiach odpowiedzialny za otwarcie klapy i u mnie jest martwy, zadnej reakcji na przycisniecie. dziwne to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząc kodowanie na sedana mam na myśli zmianę wartości trzech komórek w eepromie komfortu na takie jak są w sedanie. Oczywiście za pomocą VDS PRO tak jak to opisałem w tym temacie.

 

Przycisk wydaje Ci się nie aktywny teraz bo masz aktywną klamkę cały czas, a kodowanie jest ustawione na uaktywnianie klamki po naciśnięciu pilota lub klawisza. Więc praktycznie przycisk jest zbędny w takim wypadku. Jeśli jednak ustawisz wkładkę zamka bagażnika w położenie blokowania klamki to po naciśnięciu klawisza w drzwiach kierowcy klamka będzie aktywna przez krótki czas żebyś mógł otworzyć bagażnik. Gdybyś zmienił kodowanie na takie jak w sedanie to by odrazu klapa odskakiwała po wciśnięciu klawisza w drzwiach tak jak to jest teraz u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko: nie wybierasz sie na wycieczke na polnoc. Na lake district moze. To bys mi przy okazji zmienil te kodowanie. :marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, chętnie bym się wybrał na wycieczkę w tamte strony ale niestety przez chorobę żony ciągnącą się już ponad rok nie mogę sobie pozwolić finansowo na wycieczki:(

Ale jakbyś kiedyś był u mnie w okolicy to zapraszam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdybym wymienil modol komfortu na taki sam od sedana to by zdalo egzamin? Bo mam takowy od tego samego rocznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że tak. Sam miałem taki pomysł jak nie mogłem się połączyć z moim. Gdybym miał moduł tak jak Ty masz to na pewno bym spróbował sprawdzić. Zwłaszcza że to parę minut roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzis znalazlem chwilke, zwlaszcza ze i pogoda dopisuje.

Wymienilem modul komfortu na ten z sedana i DZIALA.

Klapa ladnie odskakuje po przytrzymaniu srodkowego guzika na pilocie.

Tylko piloty musialem dopasowac do nowego modulu (ale to chwila roboty z kluczami w drzwiach), kodowanie na otwieranie wszystkich drzwi i otwieranie/zamykanie okien pilotem.

Tak wiec nie trzeba szukac starych laptopow, tylko na szrot walic po modul z sedana.

Teraz tylko potrzebuje te sprezynki, zeby klapa mi odskakiwala.

Mam nadzieje ze moje silowniki sa w dobrym stanie. bo jesli nie to bede musial kupic nowe.

Takie znalazlem:

http://www.ebay.co.uk/itm/270600301776?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Jakies opinie o nich?

pozdrawiam.

Edytowane przez robert1508

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja tak troche namieszam,a więc: zacięła mi się w klapie klamka i stycznik był cały czas w pracy(wciśnięty)i miałem ten sam efekt co kolega po przeprogramowaniu modułu tzn.po naciśnięciu guzika w pilocie klapa odskakiwała samoczynnie to samo po naciśnięciu klawisza w drzwiach.Po wyczyszczeniu klamki i nasmarowaniu jest już normalnie:-( Czy połączenie przewodów stycznika nie wystarczy aby osiągnąć ten efekt z odskakującą klapą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie mozesz miec racje, tylko nie wiadomo jaki wplyw na modul komfortu ma takie ciagle zwarcie klamki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak było jakieś 3miechy i nic się niedziało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie prozaiczne pytanie ale się nad nim zastanawiam , jaki nr. ma moduł z sedana i ew. po czym rozróżnić je trzymając w ręku nie podłączone pod vag. a z tą klamką to ciekawe chyba sobie to sprawdzę, pytanie czy nie ma poboru prądu większego , trzeba pomierzyć.

 

edit.

przytrzymałem klamkę i próby otwarcia pilot + drzwi = brak reakcji

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzymajac oba muduly w reku sprawdzilem numery, i sa takie same oprocz numeru seryjnego. Wiec chyba nie da sie sprawdzic z jakiego samochodu byl modul nie podlaczajac go do samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak myślałem , i zatem będzie to spore ograniczenie kupując z allegro np .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli dobrze przepatrzyłem kable w klapie to na stycznik idzie masa.Ja miałem go załączonego cały czas i nic sie nie działo:-)Wyczyściłem klamke w sobote i wszystko grało aż do dziś:-(Stycznik mi się wysypał.Jutro rozbiore klape i spróbuje połączyc kable i go ominąc i dam znać jak to działa.A mam takie pytanie od czego te sprężyny dobrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Dzis znalazlem chwilke, zwlaszcza ze i pogoda dopisuje.

Wymienilem modul komfortu na ten z sedana i DZIALA.

Klapa ladnie odskakuje po przytrzymaniu srodkowego guzika na pilocie.

Tylko piloty musialem dopasowac do nowego modulu (ale to chwila roboty z kluczami w drzwiach), kodowanie na otwieranie wszystkich drzwi i otwieranie/zamykanie okien pilotem.

Tak wiec nie trzeba szukac starych laptopow, tylko na szrot walic po modul z sedana.

Teraz tylko potrzebuje te sprezynki, zeby klapa mi odskakiwala.

Mam nadzieje ze moje silowniki sa w dobrym stanie. bo jesli nie to bede musial kupic nowe.

Takie znalazlem:

http://www.ebay.co.uk/itm/270600301776?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Jakies opinie o nich?

pozdrawiam.

 

To są siłowniki do zamontowania pod maską (bonnet) jak fabrycznie tego nie ma. Tylko nie wiem po co oferować to do paska, skoro mamy to fabrycznie...

Co do modułu, to tak jak Ci pisałem wcześniej - kodując odskakującą klapę kodujemy na takie wartości jak ma sedan, dlatego tak jak myślałem podmianka zadziałała, oczywiście pod warunkiem, że komforty mają ten sam numer.

 

---------- Dodano o 18:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:00 ----------

 

Kolego jeśli dobrze przepatrzyłem kable w klapie to na stycznik idzie masa.Ja miałem go załączonego cały czas i nic sie nie działo:-)Wyczyściłem klamke w sobote i wszystko grało aż do dziś:-(Stycznik mi się wysypał.Jutro rozbiore klape i spróbuje połączyc kable i go ominąc i dam znać jak to działa.A mam takie pytanie od czego te sprężyny dobrać?

 

W przedlifcie zamek jest inny z tego co mi wiadomo.

A sprężyny przecież podałem na tacy jakie i skąd w pierwszym poście...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W przedlifcie zamek jest inny z tego co mi wiadomo

Zgadza sie kolego tam jest klamka mechaniczna;-)Ja mam klapa poliftową:-)

Dzięki za przypomnienie:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny kluczyk w 3B ma dwa przyciski (otworz/zamknij) jaki macie pomysl na pilot z trzema przyciskami tak aby dodatkowy kanal wykorzystac wg wlasnego uznania? W 3BG jest pilot z trzema jednak przycisk bagaznika odwoluje sie do tych samych przewodow co przycisk otworz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności