g_b Zgłoś #121 Napisano 11 Września 2011 Ciekawe na jakiej zasadzie jest to zamontowane w B6 wie ktoś może ? Tak jak kolega napisał na pewno da się taniej załatwić taki sprzęcik chlopaki 'rozgryzli' temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=107736 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawids20 Zgłoś #122 Napisano 14 Listopada 2011 I jak Wam działają te klapy bo widzę temat trochę umilkł... Ja mam jeszcze takie pytanie czy aby napewno nie da się ori VCDS pod USB tego przerobić? Nie znam się dobrze ale tam też mam opcję zmiany kodów, ostatnio tak usuwałem wyświetlanie kontrolki od klocków na liczniku... Ale nie wyśmiejcie mnie jeśli to nie ma ze sobą żadnego powiązania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy_lis Zgłoś #123 Napisano 14 Listopada 2011 nie da sie vcdsem kolego. nie chce mi sie opisywac dlaczego. ale sie nie da na 99% przerabialem temat i jedyna opcja to fejsik vag com na rs /port com i bootowalny programik (nie pamietem nazwy). ale z checia poslucham jak kolegom sie to sprawdza w realu - ile lamp i teleskopow do wymiany:P ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #124 Napisano 15 Listopada 2011 ile lamp i teleskopow do wymiany ?? Haha bardzo zabawne. A co do teleskopów to sklep mógłbym teraz założyć, taka mam kolekcję siłowników Ale to tylko z winy sprzedawców. Podsumujmy: Po tym jak mi się podkrzywiło jedno plastikowe mocowanie ori prawego teleskopu, przez co wypinający się teleskop rozbił lampę, kupiłem na ebayu wzmocnione siłowniki firmy Jom do golfa 4. Niby miały pasować do B5. Okazało się, że były za krótkie i ciągle waliłem głową w klapę, a na dodatek były tak mocne, że żeby zamknąć klapę to musiałem zdrowej siły przyłożyć. Jednak klapy one nie podnosiły samoczynnie. Więc jak pamiętacie, zrobiłem podejście ze sprężykami numer dwa-tym razem mniejszymi i to było to- działało wyśmienicie. Jednak po przyjeździe na urlop do PL, górne plastikowe mocowania moich nowych siłowników rozpadły się na pół-niestety wyszła jakość produktu Jom...Wkurzyłem się i przeszukałem Allegro znajdując nowe Ori do mojego auta. Zakupiłem więc, jednak po odebraniu przesyłki okazało się, że numer siłownika się nie zgadza z opisem w aukcji, a i siłownik dysponując mocą tylko 450NM ledwo co podnosił klapę całkiem do góry, nie mówiąc już o samoczynnym podniesieniu klapy. Sprzedawca przysłał mi więc drugi zestaw, jednocześnie zostawiając mi pierwszy zestaw. Drugi zestaw miał właściwy numer jak i moc-500NM. Jednakże gołym okiem można było zauważyć, że towar nie jest nowy, a taki miał byc i z tych 500NM zostało już sporo mniej, powodując efekt działania jak przy poprzednim zestawie... Wkurzyłem się nie miłosiernie i po raz kolejny przeszukałem Allegro. I znalazłem siłowniki MaxGear z firmy oddalonej ode mnie nie całe 10 minut drogi. Siłowniki co prawda na aukcji opisane jako do B5, a panowie zgodnie twierdzili, że to żadna różnica czy B5 czy B5fl. Etka jednak je rozróżnia, więc różnica musi być. W każdym razie siłowniki te miały dwie zalety-po pierwsze nie były drogie, a po drugie, mocowania, które nie wytrzymywały, w poprzednich siłownikach, w tych były metalowe. Zakupiłem je więc z nadzieją, że będą ok i mam je na aucie z mniejszymi sprężykami trzeci już miesiąc. Aczkolwiek, siłowniki są bardzo słabe, praktycznie nie stawiają oporu przy zamykaniu, co rzutuje na samoczynne otwieranie-klapa w całości sama uniesie się tylko jeśli auto jest nagrzane w środku, lub temperatura zewnętrzna wynosi ponad 20 stopni, a najlepiej, żeby słońce padało na auto. Wtedy pięknie idzie cała do góry. Gdy jednak jest chłodniej, odskakuje na pewną wysokość i zawisa. Co jednak też jest bardzo wygodne, bo wystarczy ją tknąć delikatnie palcem i już się otwiera do góry. Zatem do pełni szczęścia brakuje mi ori siłowników, a przynajmniej o ori mocy. Może kiedys takie wreszcie zakupię, zamienię ich plastikowe końcówki z tymi metalowymi z siłowników MAxGear i będę mógł się cieszyć samoczynnym otwieraniem nawet zimą Także podsumowując-kupujcie tylko ori siłowniki, najlepiej w aso, bo na Allegro to niestety różnie bywa i możecie skończyć jak ja z pięcioma kompletami siłowników. Wymieńcie mocowania na metalowe-zapewne każdy tokarz takowe dorobi, lub można je gdzieś nabyć. W ostateczności nabyć siłowniki maxgear i podmienić mocowania. Stosować mniejszą sprężynkę (numer podany w pierwszym poście) i cieszyć się automatyczną klapą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #125 Napisano 15 Listopada 2011 Haha bardzo zabawne. A co do teleskopów to sklep mógłbym teraz założyć, taka mam kolekcję siłowników Ale to tylko z winy sprzedawców.Podsumujmy: Po tym jak mi się podkrzywiło jedno plastikowe mocowanie ori prawego teleskopu, przez co wypinający się teleskop rozbił lampę, kupiłem na ebayu wzmocnione siłowniki firmy Jom do golfa 4. Niby miały pasować do B5. Okazało się, że były za krótkie i ciągle waliłem głową w klapę, a na dodatek były tak mocne, że żeby zamknąć klapę to musiałem zdrowej siły przyłożyć. Jednak klapy one nie podnosiły samoczynnie. Więc jak pamiętacie, zrobiłem podejście ze sprężykami numer dwa-tym razem mniejszymi i to było to- działało wyśmienicie. Jednak po przyjeździe na urlop do PL, górne plastikowe mocowania moich nowych siłowników rozpadły się na pół-niestety wyszła jakość produktu Jom...Wkurzyłem się i przeszukałem Allegro znajdując nowe Ori do mojego auta. Zakupiłem więc, jednak po odebraniu przesyłki okazało się, że numer siłownika się nie zgadza z opisem w aukcji, a i siłownik dysponując mocą tylko 450NM ledwo co podnosił klapę całkiem do góry, nie mówiąc już o samoczynnym podniesieniu klapy. Sprzedawca przysłał mi więc drugi zestaw, jednocześnie zostawiając mi pierwszy zestaw. Drugi zestaw miał właściwy numer jak i moc-500NM. Jednakże gołym okiem można było zauważyć, że towar nie jest nowy, a taki miał byc i z tych 500NM zostało już sporo mniej, powodując efekt działania jak przy poprzednim zestawie... Wkurzyłem się nie miłosiernie i po raz kolejny przeszukałem Allegro. I znalazłem siłowniki MaxGear z firmy oddalonej ode mnie nie całe 10 minut drogi. Siłowniki co prawda na aukcji opisane jako do B5, a panowie zgodnie twierdzili, że to żadna różnica czy B5 czy B5fl. Etka jednak je rozróżnia, więc różnica musi być. W każdym razie siłowniki te miały dwie zalety-po pierwsze nie były drogie, a po drugie, mocowania, które nie wytrzymywały, w poprzednich siłownikach, w tych były metalowe. Zakupiłem je więc z nadzieją, że będą ok i mam je na aucie z mniejszymi sprężykami trzeci już miesiąc. Aczkolwiek, siłowniki są bardzo słabe, praktycznie nie stawiają oporu przy zamykaniu, co rzutuje na samoczynne otwieranie-klapa w całości sama uniesie się tylko jeśli auto jest nagrzane w środku, lub temperatura zewnętrzna wynosi ponad 20 stopni, a najlepiej, żeby słońce padało na auto. Wtedy pięknie idzie cała do góry. Gdy jednak jest chłodniej, odskakuje na pewną wysokość i zawisa. Co jednak też jest bardzo wygodne, bo wystarczy ją tknąć delikatnie palcem i już się otwiera do góry. Zatem do pełni szczęścia brakuje mi ori siłowników, a przynajmniej o ori mocy. Może kiedys takie wreszcie zakupię, zamienię ich plastikowe końcówki z tymi metalowymi z siłowników MAxGear i będę mógł się cieszyć samoczynnym otwieraniem nawet zimą Także podsumowując-kupujcie tylko ori siłowniki, najlepiej w aso, bo na Allegro to niestety różnie bywa i możecie skończyć jak ja z pięcioma kompletami siłowników. Wymieńcie mocowania na metalowe-zapewne każdy tokarz takowe dorobi, lub można je gdzieś nabyć. W ostateczności nabyć siłowniki maxgear i podmienić mocowania. Stosować mniejszą sprężynkę (numer podany w pierwszym poście) i cieszyć się automatyczną klapą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kfas666 Zgłoś #126 Napisano 15 Listopada 2011 A u mnie w B5 to niestety nie działa... Problem wyszedł zaraz po założeniu sprężynek (tych podanych w pierwszym poście). Sam montaż przebiegł bez problemów. W w moim B5 nie szło zamknąć klapy, taki opór stawiały sprężynki. Dopiero po kilku próbach jakoś się zamknęła, ale za cholerę nie leżała tak jak wcześniej. Po konsultacji z małżonką (ona niestety nie dała rady zamknąć klapy) trzeba było wrócić do starej wersji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #127 Napisano 15 Listopada 2011 A u mnie w B5 to niestety nie działa... Problem wyszedł zaraz po założeniu sprężynek (tych podanych w pierwszym poście). Sam montaż przebiegł bez problemów. W w moim B5 nie szło zamknąć klapy, taki opór stawiały sprężynki. Dopiero po kilku próbach jakoś się zamknęła, ale za cholerę nie leżała tak jak wcześniej. Po konsultacji z małżonką (ona niestety nie dała rady zamknąć klapy) trzeba było wrócić do starej wersji. A piszesz o tych większych sprężynkach, które na forum skody używali, czy o tych drugich-mniejszych? Bo przy tych pierwszych to faktycznie sporo siły trzeba było użyć by zamknąć klapę. Przy tych drugich klapa jest w stanie zamknąć się siłą rozpędu, przy trochę bardziej energicznym zamknięciu niż bez sprężynek-różnica nie jest duża- te sprężynki pasują wręcz idealnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kfas666 Zgłoś #128 Napisano 15 Listopada 2011 Zastosowałem te mniejsze SB16032 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #129 Napisano 15 Listopada 2011 Po kilku zamknięciach sprężynki wyraźnie stawiają mniejszy opór. Jednakże przestawienie klapy na nich u mnie nie występowało, więc jeśli u Was tak, to lepiej dać sobie spokój. Moja żona zamyka naszą klapę bez problemu-teraz to mi się wydaję, że klapa nie stawia prawie żadnego oporu po tych wzmocnionych siłownikach z golfa;) Na nich to się trzeba było uwiesić na klapie żeby ją zamknąć Szkoda, że nie mają podanej mocy, bo ciekawe ile tam jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magnes Zgłoś #130 Napisano 17 Sierpnia 2012 Ma ktoś możliwość fizycznego zakupu tych sprężyn i puszczenia dalej pocztą? Pomoże ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kfas666 Zgłoś #131 Napisano 18 Sierpnia 2012 Mam te sprężynki, w zasadzie nieużywane. W razie czego odezwij się na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #132 Napisano 4 Stycznia 2013 Kolego Patrick te siłowniki podejdą do passata ???? http://allegro.pl/audi-a6-c6-avant-allroad-silownik-teleskop-tyl-i2883679134.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #133 Napisano 5 Stycznia 2013 Najlepiej było by przymieżyć na żywca, albo chociaż przyrównać z oryginałem. Z wymiarów widzę, że jest centymetr krótszy, więc klapa otworzy się mniej i jest ryzyko zawadzania głową. No i nie wiem czy nie za duża moc-za dużo też nie dobrze, bo będzie problematyczne zamykanie i zbyt mocne samootwieranie. Myślę, że 550N to max. Po za tym raczej odradzam siłowniki maxgear. Kupiłem swoje do paska-niby 500N, a klapę podnosiły tylko w upalny dzień. W zimny to nawet problematyczne było otwarcie do końca klapę-gorsze jak moje zużyte ori. Ale jedno było w nich dobre długosć cylindra w stosunku do tłoczyska była dobrana tak, że po zamknięciu klapy sprężyna idealnie się mieściła między mocowaniem a cylindrem. I tu podejrzewam był problem kolegi kfas666-jego siłowniki miały zbyt mało miejsca by zmieścić przy zamknięciu sprężynkę. Teraz kupiłem nasze siłowniki z krosna. Zapłaciłem w sklepie 60 zł za oba, więc nie dużo, moc niby 500N, ale jeśli one mają 500 to te maxgeara miały max 400. Klapę otwierają idealnie nawet na mrozie. Tylko cylinder mają trochę dłuższy i na początku klapę się cieżko zamykało ze sprężynkami i dwoma podkładkami (przed i za sprężynką), ale po kilku zamknięciach jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #134 Napisano 6 Stycznia 2013 Najlepiej było by przymieżyć na żywca, albo chociaż przyrównać z oryginałem. Z wymiarów widzę, że jest centymetr krótszy, więc klapa otworzy się mniej i jest ryzyko zawadzania głową. No i nie wiem czy nie za duża moc-za dużo też nie dobrze, bo będzie problematyczne zamykanie i zbyt mocne samootwieranie. Myślę, że 550N to max. Po za tym raczej odradzam siłowniki maxgear. Kupiłem swoje do paska-niby 500N, a klapę podnosiły tylko w upalny dzień. W zimny to nawet problematyczne było otwarcie do końca klapę-gorsze jak moje zużyte ori.Ale jedno było w nich dobre długosć cylindra w stosunku do tłoczyska była dobrana tak, że po zamknięciu klapy sprężyna idealnie się mieściła między mocowaniem a cylindrem. I tu podejrzewam był problem kolegi kfas666-jego siłowniki miały zbyt mało miejsca by zmieścić przy zamknięciu sprężynkę. Teraz kupiłem nasze siłowniki z krosna. Zapłaciłem w sklepie 60 zł za oba, więc nie dużo, moc niby 500N, ale jeśli one mają 500 to te maxgeara miały max 400. Klapę otwierają idealnie nawet na mrozie. Tylko cylinder mają trochę dłuższy i na początku klapę się cieżko zamykało ze sprężynkami i dwoma podkładkami (przed i za sprężynką), ale po kilku zamknięciach jest ok. Możesz mi podać adres sklepu lub stronę www albo markę tych siłowników ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #135 Napisano 6 Stycznia 2013 http://www.fakrosno.pl/PL/Sprezyny_gazowe/Katalog/Aftermarketowy/produkty____23101.html Są też na allegro. Generalnie patrząc na parametry to długość cylindra można określić po wartości jaka podana jest przy parametrze skok. Im mniejszy skok, tym cylinder będzie dłuższy. Z tego co widzę, to skok dla Krosna to 202mm, a dla innych widziałem bywa więcej. A skoro przy tej samej długości całkowitej siłownika, tłok wysuwa się więcej tzn, że cylinder jest krótszy. Pytanie na ile rzetelnie sprzedawcy podają te dane... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #136 Napisano 6 Stycznia 2013 Dzięki za Pomoc Patrick jutro zamawiam siłowniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #137 Napisano 6 Stycznia 2013 Nie ma problemu-mam nadzieje że będzie u Ciebie też ok jak i u mnie bo widzę, że masz przedlifta, a nie wiem czy są jakieś istotne różnice, bo niby etka i część sprzedawców rozróżnia inne siłowniki dla lifta i przedlifta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #138 Napisano 6 Stycznia 2013 Dam Rade ---------- Dodano o 16:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:36 ---------- http://allegro.pl/podwojna-sprezyna-do-wiatrowki-b2-b3-slavia-lider-i2893951839.html spróbuje na tych sprężynkach przytnę je Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magnes Zgłoś #139 Napisano 19 Stycznia 2013 I jak tam sprawują się siłowniki 500N w przedlifcie? Zastanawiam się czy te z krosna zamówic 500N czy 550N. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #140 Napisano 20 Stycznia 2013 I jak tam sprawują się siłowniki 500N w przedlifcie? Zastanawiam się czy te z krosna zamówic 500N czy 550N. To krosno robi do paska 550N? Bo ja nigdzie takowych nie znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach