Skocz do zawartości
Patrick

Automatycznie podnoszona klapa w KOMBI-to działa!

Rekomendowane odpowiedzi

Ok. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis kupiłem nowy kabel-mam nadzieje, że jak przyjdzie to problem się rozwiąże. Wydaje mi się, że mój wyzionął ducha, bo przestał się łączyć z vag comem 311.2 i nnym programem na którym pracował wcześniej-w obydwu przypadkach jest komunikat o nie znalezieniu kabla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

ja ostatnio wymieniłem siłowniki na nowe i po naciśnięciu klamki bez żadnych sprężyn sama idzie klapa w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzis kupiłem nowy kabel-mam nadzieje, że jak przyjdzie to problem się rozwiąże. Wydaje mi się, że mój wyzionął ducha, bo przestał się łączyć z vag comem 311.2 i nnym programem na którym pracował wcześniej-w obydwu przypadkach jest komunikat o nie znalezieniu kabla.

Trzymam za Ciebie kciuki :D

Bo aż mi ślinka cieknie na ten bajer ;)

 

Jak Ci wyjdzie - mam nadzieję, będzie szansa na pomoc u mnie ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak Ci wyjdzie - mam nadzieję, będzie szansa na pomoc u mnie ?

Czemu nie ;)

 

No to dopiąłem swego!:kciuki Wczoraj udało mi się połączyć z modułem i przeprogramować otwieranie klapy :dobrze Wreszcie klapa odskakuje z pilota:serducho Zaraz opiszę co i jak, najpierw parę słów o tym jak spisują się sprężyny:

 

Od instalacji sprężyny działają idealnie. Nie dałem podkładek na siłowniki w miejscu styku sprężyny z cylindrem siłownika (tam gdzie tłok wchodzi do siłownika) i pękły mi te plastikowe obudowy siłowników w tym miejscu. Aczkolwiek, żadnych negatywnych skutków tego nie zauważyłem. Musze założyć podkładki-być może gdybym od razu je załozył, to by te osłonki nie pękły, ale jak pisałem nic złego z tego nie wynikło, a siłowniki i tak będę musiał wymienić-wtedy oczywiście podkładka powędruje od razu.

Wymienić muszę siłowniki, bo jak tylko temperatura spada do ok 15 stopni, to sprężyny pięknie wyrzucają klapę na pewną odległość i wtedy klapa staje, bo siłowniki nie mają siły jej podnieść. Jak jest cieplej, to klapa pięknie idzie do samej góry-no niestety, siłowniki jeszcze oryginalne i tak się zdziwiłem, że jak jest ciepło to działa.

 

Co do połączenia vds pro i moich problemów:

Udało połączyć mi się na pożyczonym leciwym już laptopie Toshiba Satelitte Pro 4200. Laptop fajny, bo w dosie można sobie ustawić jaki numer ma mieć rs232, aczkolwiek domyślnie i tak był ustawiony na com1. Nie tak jak w moim ibm, gdzie rs232 domyślnie jest na com3 i nie mogę tego zmienić w dosie :(

Kolejna sprawa to kabel-jak pisałem wcześniej, mój wyzionął ducha i trochę zeszło za nim się pokapowałem. Ten załatwił sprawę:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280671209434&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Jest to zwykły interfejs do audi/vw, który działa z vag com. Oczywiście na rs 232. Ponoć loteria-nie które działają, nie które nie-ja miałem szczęście ;)

kkl1.jpg

 

kkl2.jpg

 

Jednakże mimo, że miałem dobrego laptopa, jak i dobry kabel to dalej nie mogłem się połączyć. A mogły być tego dwie przyczyny:

 

Po pierwsze ja poszedłem na skróty i uruchamiałem dos w win98 za pomocą polecenia Uruchom ponownie w MS DOS. Vds Pro miałem nagrany na dysku twardym i jak już byłem w dosie to wpisywałem ścieżkę do pliku exe i program się uruchamiał cały czas wyświetlając komunikat: No uart found on com1.

 

Druga sprawa, to szukając dalej w necie dowiedziałem się, że wersje vdsa do ściągnięcia z netu przeważnie mają zły config.

Więc znalazłem właściwy plik config zmodyfikowany specjalnie do połączenia z vds pro:

 

http://compu85.homeip.net/vds/VD_config.zip

 

Albo VDS PRO z już umieszczonym prawidłowym config:

 

http://www.cevertse.nl/vds/vds_files/vds.zip

 

Dodatkowo postanowiłem, że zrobię tak jak każdy inny, czyli odpalę DOS z botowalnej płyty z wypalonym na niej vdsem:

 

[ame]http://rapidshare.com/files/279158760/VDS-PRO_DOS6.22.iso[/ame]

 

Płytka bootuje czysty dos, jest na niej też vds, więc jedyne co trzeba zrobić to odnaleźć ścieżkę do vdc_e.exe i odpalić program ;)

 

Porównałem dobry plik config z tym zawartym w obrazie botowalnej płyty i były takie same, więc od razu wypaliłem płytę, odpaliłem komputer z niej-uruchomił się w dosie, uruchomiłem vds pro za pomocą komendy VDC_E.exe i mało zawału nie dostałem jak program się połączył ;)

 

Więc podsumowując, nie wiem, czy za moje wcześniejsze problemy odpowiedzialny był vds ze złym config file, czy to, że nie uruchamiałem z botowalnej płyty, czy może i to i to razem.

W każdym razie jeśli ktoś będzie chciał się bawić, to niech od razu wypala botowalną płytę z vdsem, do której link podałem wcześniej. Jeśli nie będzie połączenia to wiadomo, że problem leży w sprzęcie: albo laptopie albo kablu.

 

A teraz co trzeba zmienić w module komfortu?

Procedura jest taka sama jak przy uaktywnianiu domykania szyb z pilota, czyli:

 

http://www.cevertse.nl/vds/vds.html

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=161339

 

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=54921&postcount=3

 

Następnie trzeba znać wartości jakie wpisać trzeba:

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=2361097#post2361097

 

Odczytałem jakie mam wartości 04361 i 04362 i 04363. Miałem 67 w każdym ponieważ mam już uaktywnione domykanie szyb z pilota. Prawdopodobnie oryginalnie miałem 75, jak podaje tabelka dla mojego modułu:

 

http://www.cevertse.nl/vds/Appendix.html

 

Żeby uaktywnić odskakiwanie klapy trzeba przekodowac na sedana, czyli odjąć 1 w każdej tej wartości. Czyli w adresach 04361-3 zamieniłem wartość 67 na 66 i od tej pory klapa pięknie odskakuje ;)

 

Oczywiście nie biorę żadnej odpowiedzialności za powstałe szkody wskutek zabawy z modułem. Pamiętajcie, że bawicie się eepromem modułu komfortu-jeśli coś źle wpiszecie, nie tam gdzie trzeba, nie będzie już odwrotu i możecie uśmiercić swój moduł, dlatego zawsze upewniajcie się czy na pewno wpisujecie co chcecie i gdzie chcecie-to bardzo ważne!

Zawsze zapisujcie oryginalne wartości przed ich zmianą-jeśli nowa wartość nie zadziała, zawsze można wpisać oryginalną!

 

Powyższe linki są jak najbardziej legalne i dostępne nie odpłatnie do powszechnego użytku i z tego co mi wiadomo, ściąganie i użytkowanie tych plików nie łamie żadnych praw autorskich.

VD_config.zip

vds.zip

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chociaż nie mam b5 i nie mam kombi to punkt za dokładny opis krok po kroku , wysiłek w opisaniu tego dla innych i determinacje w dążeniu do celu :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadzam się z przedmówcą:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patryk, zaraziłem się od ciebie tą klapą... :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek i Chris-dzięki chłopaki ;)

A oto efekt(jakość słaba, bo komórką na szybko zrobione):

[ame]

[/ame]

 

Niestety nie ma róży bez kolców, dziś mam chyba pechowy dzień-los postanowił, żebym się za bardzo nie cieszył z przeprogramowania modułu to dowali mi trochę...

I to niech będzie ostrzeżeniem:

Przy otwarciu bagażnika przez żonę (ach te baby-zawsze wszystko popsują:dolamam) wyskoczył lewy siłownik klapy z górnego mocowania, mimo zapiętej blaszki zabezpieczającej, i spadając na dół razem z klapą rozbił lewą lampę-zrobił w niej dziurkę wielkości 5 zł, może trochę większą dziurę:dupablada

Musiałem pojechac do żony, bo nie była w stanie zamknąć klapy przez to. Założyłem siłownik na miejsce, lampę zakleiłem doraźnie i stwierdziłem, że po kilku otwarciach i zamknięciach, blaszka zabezpieczająca się luzuje-wypycha sama. W każdym razie użyłem malutkich opasek zaciskowych-wszystko widać na zdjęciach w załączniku-i teraz już blaszka sam się nie wypnie i siłownik nie wyskoczy. Nie słyszałem nigdy, żeby komuś się tak stało, jak również i samemu mi to do głowy nie przyszło-a szkoda, bo gdyby od razu dał opaski, to nie musiałbym lampy wymieniać....

No ale nauka kosztuje, a Wy mam nadzieje skorzystacie na mojej nauczce i dacie opaski od razu.

Oczywiście będę od razu informował, jeśli wystąpią inne efekty uboczne modyfikacji, choć mam nadzieje, że nie.

Acha-klamka teraz przestała być aktywna przy otwartym aucie-co dla mnie jest drażniące. Będę próbował pozmieniać trochę kodowanie, aby mieć klamkę aktywną tak samo jak przedtem-mam nadzieje, że się da. Teraz klamka aktywna jest tylko w przypadku, gdy nie domknę klapy.

 

A żeby było śmieszniej, to jak jechałem meganką siostry to jakas łajza mi wymusiła na zwężeniu i lusterko kierowcy poszło się....I łajza uciekła.

DSC00794.jpg

DSC00795.jpg

DSC00796.jpg

DSC00797.jpg

DSC00798.jpg

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak bym podjechał osobiście dałbyś radę zrobić takie cuś w pasku 2003?;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patryk - dobra robota :dobrze

liczę na to ze się niedługo spotkamy i użyjesz swojego magicznego kabelka z laptopem i odblokujesz moja klapę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Acha-klamka teraz przestała być aktywna przy otwartym aucie-co dla mnie jest drażniące.

tzn że nie da sie klapy otworzyć ręcznie przy otwartym samochodzie?? Myśle że położenie wkładki zamka wykluczyłeś, ale zapytac nie zaszkodzi.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

???Właśnie w jakim położeniu ma wkładka być bo u mnie chyba cuś spier....czone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
???Właśnie w jakim położeniu ma wkładka być bo u mnie chyba cuś spier....czone

w jakim sobie zażyczysz - możliwości masz dwie:

- klapa otwiera się za centralnym zamkiem, razem z drzwiami (tzn odblokowuje że mozna ją otworzyć klamką)

- klapa pozostaje zawsze zamknięta i nie reaguje na centralny zamek - wówczas mozna ją otworzyć przyciskiem z kabiny, z pilota, bądź też kluczykiem - klamka jest wtedy nieczynna dopuki nie naciśniemy guzika w kabinie lub na pilocie

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tzn że nie da sie klapy otworzyć ręcznie przy otwartym samochodzie?? Myśle że położenie wkładki zamka wykluczyłeś, ale zapytac nie zaszkodzi.

Dokładnie, klamkę mogę teraz do woli naciskac przy otwartym aucie i nic-zero reakcji tak jak przy zablokowaniu wkładką. Mimo, że położenia wkładki nie zmieniałem, to oczywiście sprawdziłem w drugim położeniu i dokładnie tak samo jest-zero reakcji :(

Jedynie, gdy nie domknę klapy, to wtedy klamka działa jak gdyby nic i otwiera zamek.

Oczywiście będę, szukał jak zrobić by klamka dalej była aktywna po otwarciu auta, bo to dla mnie bardzo wygodne było.

Acha przy okazji sprawdziłem przycisk otwarcia klapy w drzwiach kierowcy-staje się nie aktywny powyżej bodajże 5km/h, także nie ma strachu, że w czasie jazdy sobie przypadkiem klapę otworzymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryk, zaraziłem się od ciebie tą klapą...

Będziesz następny ;) ? Jak dla mnie to bajer nie przeciętny-musiałem to mieć ;)

 

---------- Post added at 05:21 ---------- Previous post was at 05:18 ----------

 

Patryk - dobra robota

Dzięki ;)

liczę na to ze się niedługo spotkamy i użyjesz swojego magicznego kabelka z laptopem i odblokujesz moja klapę

No nie wiem, nie wiem ;)...wiesz to pożyczony laptop ;) Ale myślę, że da się zrobic ;)

 

---------- Post added at 05:23 ---------- Previous post was at 05:21 ----------

 

A jak bym podjechał osobiście dałbyś radę zrobić takie cuś w pasku 2003?;]

Wiesz ja bym dał radę zrobić, tylko nie wiem czy opłacało by Ci się do mnie jechać;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek z tylną lampą i żonką w poprzednim aucie... taki lajf, nową sie zakłada i jeździ dalej, :bleble w urlopie chyba nad tym posiedzę, bo szkoda żeby taki opis się marnował Patryk :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem podobny przypadek z tylną lampą i żonką w poprzednim aucie... taki lajf, nową sie zakłada i jeździ dalej,

A to widzę, że nie jestem jedyny ;) Na razie zakleiłem taśmą przezroczystą i póki co musi tak zostać, chyba, że trafię jakąś tanią lampę, bo wydatek goni wydatek, ale w tym miesiącu ostania rata czteroletniego kredytu, więc wreszcie życie wróci do normalności i mam nadzieje, że nowa lampa zagości szybko dzięki temu ;) Choć zamiast lampy miały być nowe siłowniki-ale co się odwlecze to nie uciecze.

w urlopie chyba nad tym posiedzę, bo szkoda żeby taki opis się marnował Patryk

Mam nadzieje, że Ci się przyda. Muszę przysiąść i jakoś to sklecić w całość, żeby wysłać do warsztatu, tylko jak znam życie to za szybko to się nie stanie-w kolejce juz spooory czas czekają inne mody i się doczekać nie mogą :( Ale póki co, każdy kto przeczyta cały wątek powinien dać radę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrycjusz wiesz moze jak zmienic to kodownie zamka za pomoca VCDSa tzn nowszego VAG VOMa. Cos tam bylo na poczatku o dlugim kodowaniu ale zeby dokladnie co i jak. VCDSa ostatnio zakupilem (ori) wiec jeszcze brakuje mi sprezynek i paska varianta :-)

ale myszle ze Luke i moj szwagier by sie ucieszyli jak bysmy u nich to zalozyli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktywacja otwarcia z kluczyka klapy bagażnika

 

moduł komfortu w Bajt 1 zaznaczamy Bit 4 czyli softtouch i klapa sama odskakuje,

tylnaklapa.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności