wojtf23 Zgłoś #141 Napisano 3 Marca 2013 (edytowane) Koledzy mam pytanie do was bo się zainteresowałem tym modem Gdzie mogę kupić takowe sprężynki??? SB16032 Aha i jeszcze jedna rzecz bo przeczytałem trochę i nie kumam czy u mnie w 3BG mogę zaprogramować otwieranie klapy z pilota VCDS-em???? mój rocznik to 2003 bo tu napisał kolega tak: Aktywacja otwarcia z kluczyka klapy bagażnika moduł komfortu w Bajt 1 zaznaczamy Bit 4 czyli softtouch i klapa sama odskakuje, a tu kolega napisał tak: nie da sie vcdsem kolego. nie chce mi sie opisywac dlaczego. ale sie nie da na 99%przerabialem temat i jedyna opcja to fejsik vag com na rs /port com i bootowalny programik (nie pamietem nazwy). ale z checia poslucham jak kolegom sie to sprawdza w realu - ile lamp i teleskopow do wymiany:P ?? aha i jeszcze jedno nie darady uaktywnić tak klapy żeby można było otwierać z przycisku w klapie i z pilota??? Edytowane 3 Marca 2013 przez wojtf23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1508 Zgłoś #142 Napisano 8 Marca 2013 Wczoraj probowalem znalezc moim VCDS'em: Aktywacja otwarcia z kluczyka klapy bagażnika moduł komfortu w Bajt 1 zaznaczamy Bit 4 czyli softtouch i klapa sama odskakuje, Lecz nie ma tego w moim pasku, tylko w B6 wydaje mi sie ze da sie dlugie kodowanie zrobic. wlasnie przeczytalem caly temat, i jesli numery modulow komfortu sa takie same (1C0 959 799 B) i jesli eprom tych modulow jest taki sam to pozostaje tylko modyfikacja zamka. zeby zamiast uaktywnienia przycisku zwalnial klape. wczesniej mialem sedana i tam bylo to proste i bez zadnego problemu klapa odskakiwala po 2sek. przytrzymaniu srodkowago klawisz na pilocie. przy czym dzialala normalnie z zamkiem centralnym, tzn. po otwarniu samochodu klamka klapy bagaznika byla aktywna i mozna ja bylo otworzyc w kazdym momencie. co muslicie o przerobieniu zamka? to chyba bedzie lepsze niz grzebanie w module komfortu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #143 Napisano 8 Marca 2013 Uwierzcie, albo zrozumcie że gdyby w b5 przekodowanie modułu było tak proste jak w B6, że za pomocą kilku kliknięć w vcds można to zrobić, to ja bym tu nie truł o starym programie pracującym na dosie i starych laptopach z kablami na rs232, a tym bardziej sam bym nie siedział po nocach w aucie i wydawał pieniądze na stare graty. wlasnie przeczytalem caly temat, i jesli numery modulow komfortu sa takie same (1C0 959 799 B) i jesli eprom tych modulow jest taki sam Nie jest taki sam. Taki sam będzie dopiero jak przekodujesz na sedana. Bo całe to kodowanie, które zrobiłem, żeby klapa odskakiwała, to nic innego jak zmiana kodowania modułu komfortu w komórkach odpowiedzialnych za zamek bagażnika, na takie samo jak jest w sedanach. Więc nawet gdybyś podłączył zamek tak samo jak w sedanie to komfort dalej by nie wiedział, że ma zwolnić zamek, a nie tylko klamkę uaktywnić po naciśnięciu pilota. Oprócz innego kodowania w kombi i sedanie inne też jest podłączenie elektryczne zamka klapy - tak bynajmniej wynika ze schematów. Zapewne dlatego też w kombi po przekodowaniu na sedana klamka staje się nie aktywna. I tu pojawia się pytanie na które chciałbym znać odpowiedź: co zmienić, żeby wyszło jak w sedanie i klamka była aktywna? Mi wpadł do głowy w pewnym momencie pomysł, aby zmostkować przy komforcie przewód z klamki z przewodem z klawisza otwarcia klapy z drzwi kierowcy. W ten sposób klamka była by nie aktywna przy zamkniętym aucie i uzbrojonym alarmie, a normalnie była by zawsze aktywna. Tylko, że to też nie jest idealne, bo klawisz bagażnika na drzwiach kierowcy jest zawsze aktywny w kombi po rozbrojeniu alarmu. A co jeśli nie chcemy aby ktoś miał dostęp do bagażnika stojąc na światłach na przykład? W sedanie można by kluczykiem zdezaktywować włącznik w drzwiach i przy zmostkowanej klamce też i ją. Niestety w kombi nie mamy takiego bajeru. Z tego też powodu powstrzymałem się od tej kombinacji i póki co moja klamka jest nie aktywna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1508 Zgłoś #144 Napisano 8 Marca 2013 gdzie sie przekodowuje kombi na sedana bo nie pamietam. Sprawdzilem przycisk w drzwiach odpowiedzialny za otwarcie klapy i u mnie jest martwy, zadnej reakcji na przycisniecie. dziwne to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #145 Napisano 9 Marca 2013 Pisząc kodowanie na sedana mam na myśli zmianę wartości trzech komórek w eepromie komfortu na takie jak są w sedanie. Oczywiście za pomocą VDS PRO tak jak to opisałem w tym temacie. Przycisk wydaje Ci się nie aktywny teraz bo masz aktywną klamkę cały czas, a kodowanie jest ustawione na uaktywnianie klamki po naciśnięciu pilota lub klawisza. Więc praktycznie przycisk jest zbędny w takim wypadku. Jeśli jednak ustawisz wkładkę zamka bagażnika w położenie blokowania klamki to po naciśnięciu klawisza w drzwiach kierowcy klamka będzie aktywna przez krótki czas żebyś mógł otworzyć bagażnik. Gdybyś zmienił kodowanie na takie jak w sedanie to by odrazu klapa odskakiwała po wciśnięciu klawisza w drzwiach tak jak to jest teraz u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1508 Zgłoś #146 Napisano 9 Marca 2013 Mam jeszcze jedno pytanko: nie wybierasz sie na wycieczke na polnoc. Na lake district moze. To bys mi przy okazji zmienil te kodowanie. :marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #147 Napisano 9 Marca 2013 Hehe, chętnie bym się wybrał na wycieczkę w tamte strony ale niestety przez chorobę żony ciągnącą się już ponad rok nie mogę sobie pozwolić finansowo na wycieczki:( Ale jakbyś kiedyś był u mnie w okolicy to zapraszam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1508 Zgłoś #148 Napisano 9 Marca 2013 A gdybym wymienil modol komfortu na taki sam od sedana to by zdalo egzamin? Bo mam takowy od tego samego rocznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #149 Napisano 9 Marca 2013 Myślę że tak. Sam miałem taki pomysł jak nie mogłem się połączyć z moim. Gdybym miał moduł tak jak Ty masz to na pewno bym spróbował sprawdzić. Zwłaszcza że to parę minut roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1508 Zgłoś #150 Napisano 14 Marca 2013 (edytowane) Witam Dzis znalazlem chwilke, zwlaszcza ze i pogoda dopisuje. Wymienilem modul komfortu na ten z sedana i DZIALA. Klapa ladnie odskakuje po przytrzymaniu srodkowego guzika na pilocie. Tylko piloty musialem dopasowac do nowego modulu (ale to chwila roboty z kluczami w drzwiach), kodowanie na otwieranie wszystkich drzwi i otwieranie/zamykanie okien pilotem. Tak wiec nie trzeba szukac starych laptopow, tylko na szrot walic po modul z sedana. Teraz tylko potrzebuje te sprezynki, zeby klapa mi odskakiwala. Mam nadzieje ze moje silowniki sa w dobrym stanie. bo jesli nie to bede musial kupic nowe. Takie znalazlem: http://www.ebay.co.uk/itm/270600301776?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Jakies opinie o nich? pozdrawiam. Edytowane 14 Marca 2013 przez robert1508 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emil Zgłoś #151 Napisano 14 Marca 2013 Witam.Ja tak troche namieszam,a więc: zacięła mi się w klapie klamka i stycznik był cały czas w pracy(wciśnięty)i miałem ten sam efekt co kolega po przeprogramowaniu modułu tzn.po naciśnięciu guzika w pilocie klapa odskakiwała samoczynnie to samo po naciśnięciu klawisza w drzwiach.Po wyczyszczeniu klamki i nasmarowaniu jest już normalnie:-( Czy połączenie przewodów stycznika nie wystarczy aby osiągnąć ten efekt z odskakującą klapą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1508 Zgłoś #152 Napisano 14 Marca 2013 W sumie mozesz miec racje, tylko nie wiadomo jaki wplyw na modul komfortu ma takie ciagle zwarcie klamki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emil Zgłoś #153 Napisano 14 Marca 2013 u mnie tak było jakieś 3miechy i nic się niedziało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #154 Napisano 14 Marca 2013 (edytowane) takie prozaiczne pytanie ale się nad nim zastanawiam , jaki nr. ma moduł z sedana i ew. po czym rozróżnić je trzymając w ręku nie podłączone pod vag. a z tą klamką to ciekawe chyba sobie to sprawdzę, pytanie czy nie ma poboru prądu większego , trzeba pomierzyć. edit. przytrzymałem klamkę i próby otwarcia pilot + drzwi = brak reakcji Edytowane 14 Marca 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1508 Zgłoś #155 Napisano 14 Marca 2013 Tzymajac oba muduly w reku sprawdzilem numery, i sa takie same oprocz numeru seryjnego. Wiec chyba nie da sie sprawdzic z jakiego samochodu byl modul nie podlaczajac go do samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #156 Napisano 14 Marca 2013 tak myślałem , i zatem będzie to spore ograniczenie kupując z allegro np ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emil Zgłoś #157 Napisano 14 Marca 2013 Kolego jeśli dobrze przepatrzyłem kable w klapie to na stycznik idzie masa.Ja miałem go załączonego cały czas i nic sie nie działo:-)Wyczyściłem klamke w sobote i wszystko grało aż do dziś:-(Stycznik mi się wysypał.Jutro rozbiore klape i spróbuje połączyc kable i go ominąc i dam znać jak to działa.A mam takie pytanie od czego te sprężyny dobrać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #158 Napisano 14 Marca 2013 WitamDzis znalazlem chwilke, zwlaszcza ze i pogoda dopisuje. Wymienilem modul komfortu na ten z sedana i DZIALA. Klapa ladnie odskakuje po przytrzymaniu srodkowego guzika na pilocie. Tylko piloty musialem dopasowac do nowego modulu (ale to chwila roboty z kluczami w drzwiach), kodowanie na otwieranie wszystkich drzwi i otwieranie/zamykanie okien pilotem. Tak wiec nie trzeba szukac starych laptopow, tylko na szrot walic po modul z sedana. Teraz tylko potrzebuje te sprezynki, zeby klapa mi odskakiwala. Mam nadzieje ze moje silowniki sa w dobrym stanie. bo jesli nie to bede musial kupic nowe. Takie znalazlem: http://www.ebay.co.uk/itm/270600301776?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Jakies opinie o nich? pozdrawiam. To są siłowniki do zamontowania pod maską (bonnet) jak fabrycznie tego nie ma. Tylko nie wiem po co oferować to do paska, skoro mamy to fabrycznie... Co do modułu, to tak jak Ci pisałem wcześniej - kodując odskakującą klapę kodujemy na takie wartości jak ma sedan, dlatego tak jak myślałem podmianka zadziałała, oczywiście pod warunkiem, że komforty mają ten sam numer. ---------- Dodano o 18:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:00 ---------- Kolego jeśli dobrze przepatrzyłem kable w klapie to na stycznik idzie masa.Ja miałem go załączonego cały czas i nic sie nie działo:-)Wyczyściłem klamke w sobote i wszystko grało aż do dziś:-(Stycznik mi się wysypał.Jutro rozbiore klape i spróbuje połączyc kable i go ominąc i dam znać jak to działa.A mam takie pytanie od czego te sprężyny dobrać? W przedlifcie zamek jest inny z tego co mi wiadomo. A sprężyny przecież podałem na tacy jakie i skąd w pierwszym poście... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emil Zgłoś #159 Napisano 15 Marca 2013 W przedlifcie zamek jest inny z tego co mi wiadomo Zgadza sie kolego tam jest klamka mechaniczna;-)Ja mam klapa poliftową:-) Dzięki za przypomnienie:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magnes Zgłoś #160 Napisano 17 Marca 2013 Oryginalny kluczyk w 3B ma dwa przyciski (otworz/zamknij) jaki macie pomysl na pilot z trzema przyciskami tak aby dodatkowy kanal wykorzystac wg wlasnego uznania? W 3BG jest pilot z trzema jednak przycisk bagaznika odwoluje sie do tych samych przewodow co przycisk otworz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach