Skocz do zawartości
tom_ek1

silnik nie chce się wyłączyć...

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

W sobotę przegoniłem passka po autostradzie (trasa na ok 500 km). Po przyjeździe do domu nie mogłem wyłączyć silnika.

Przekręcam kluczyk na OFF, a silnik dalej klekocze.

Pierwszy wniosek to, że zawiesił się zaworek odcinający na pompie wtryskowej.

Drugi - mimo wyłączonej stacyjki, do zaworka dalej podawane jest napięcie zasilające.

Szybka diagnoza wykazała tą drugą możliwość.

 

Pytanie czy sygnał do zaworka idzie przez jakiś przekaźnik?

Czy to może być wina zużytej/uszkodzonej stacyjki??

Macie jakieś pomysły co jest nie tak że nawet po wyłączeniu stacyjki na zaworku było napięcie??

 

A dodam że dziś passka wziąłem na przejażdżkę do kościoła i silnik wyłączał się bez problemów. Ale silnik nie osiągnął nawet 70*C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a skostra stacyjki ? mi sie nie chciał wyłaczyc i okazało sie że stacyjka poszła ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na stacyjkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zaworek, albo stacyjką. Lecz bardziej to drugie. Rozkręć plastiki pod kierownica jak silnik nie będzie chciał się wyłączyć i odepnij wtyczkę od stacyjki. Jak zgaśnie masz bite, że stacyjka kaput

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo zaworek, albo stacyjką. Lecz bardziej to drugie. Rozkręć plastiki pod kierownica jak silnik nie będzie chciał się wyłączyć i odepnij wtyczkę od stacyjki. Jak zgaśnie masz bite, że stacyjka kaput

chyba łatwiej będzie odpiąć przewód od zaworka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba łatwiej będzie odpiąć przewód od zaworka.

 

tak też zrobilem.... ale wcześniej sprawdziłem miernikiem czy do zaworka dochodzi napięcie :) Silnik zgasł po odłączeniu przewodu.

 

może dziś zajmę się stacyjką...

 

A czy zasilanie zaworka idzie bezpośrednio ze stacyjki?? bez żadnego przekaźnka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem taką samą sytuację z passkiem b2! okazało się że popaliły się ścieżki (stacyjki, licznika). Wcześniej było czuć lekki swąd:P jednak myślałem, że to z dworu. Objaw był taki sam samochód musiałem wyłączyć odłączając akumulator:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
popaliły się ścieżki (stacyjki, licznika).

Możesz kolego jakoś wytłumaczyć to, bo jak dla mnie jest to troche niezrozumiałe. jakie ścieżki w stacyjce? czy chodzi ci o wkład stacyjki?? I jakie ścieżki licznika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz kolego jakoś wytłumaczyć to, bo jak dla mnie jest to troche niezrozumiałe. jakie ścieżki w stacyjce? czy chodzi ci o wkład stacyjki?? I jakie ścieżki licznika??

Też tego nie rozumiem ale może to była "gorączka sobotniej nocy" :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy zasilanie zaworka idzie bezpośrednio ze stacyjki?? bez żadnego przekaźnka??

na 80% nie idzie przez żaden przekaźnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki rzeczywiście trochę niezrozumiale napisałem. Chodziło o ścieżki elektryczne licznika. Za licznikiem są połączone z licznikiem na tworzywie ścieżki elektryczne. Poprzepalały się i samochód nie chciał się wyłączyć!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego przekaźnika na 100%. Na 90% winna kostka stacyjki, pozostałe 10% to niepoprawny montaż jakiegoś urządzenia np. radio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej!!

a czy da się jakoś rozebrać samą kostkę stacyjki??

 

Zdemontowałem plastyki przy kierownicy, obejrzałem połączenia, przewody, wszystko wydaje się być ok.

 

Jak się wyjmuje kostkę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka!

 

Przerabiałem to ok miesiąc temu.

 

Kupujesz to http://allegro.pl/kostka-stacyjki-seat-vw-golf-passat-polo-caddy-t4-i1551679839.html. Ja właśnie u tego gościa kupiłem. Za tą cenę nie opłaca się rozbierać.

 

Jak już listonosz zapuka z paczką lecisz do autka.

Odkręcasz koło kierownicy i zdejmujesz je. Wypinasz wszystkie kostki jakie tylko są. Kawałek za kostkami idąc w dół po kolumnie kierownicy jest taka aluminiowa obejma na imbus m8, odkręcasz. Na samym dole przy pedałach jest krzyżak kolumny kierowniczej. Jest on przykręcony na śrubę m8, odkręcasz ją, wyciągasz całą śrubę bo inaczej nie wyjdzie i ściągasz krzyżak. Kolumna kierownicza jest uwolniona. Wyciągasz ją górą. Teraz masz dostęp do kostki stacyjki. Wymieniasz i montujesz w odwrotnej kolejności. Powodzenia przy wkładaniu kolumny do krzyżaka ;) trzeba się nagimnastykować żeby trafić odpowiednio ząbkami tak aby potem śruba weszła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za tą cenę nie opłaca się rozbierać.

Czy to ma być jakiś "dżołk"? "Szajs prajsy" są w każdym sklepie...po góra 9 zł.szkoda "klickać" i czekać na "surprajsa", bo po czasie będzie mały "mistejk" i "deżavu" ...

Moja rada- wystrzegać sie biało=żóltych kostek....szukać czarnych....

 

---------- Post added at 22:48 ---------- Previous post was at 22:46 ----------

 

a czy da się jakoś rozebrać samą kostkę stacyjki??

Da się...gorzej poskładać...ale i tak trzeba mieć dwie aby popalone blaszki poprzekładać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z lebow'em!!! Kupiłem rok temu kostkę za 25 zł i znowu muszę ją wymienić. Teraz wydam trochę więcej i kupię ori, będzie spokój na parę lat:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

wczoraj powtórzył się problem z wyłączaniem silnika...

wypiąłem wtyczkę od kostki stacyjki a silnik dalej klekotał... chciałem szybki wypiąć wtyczkę od zaworka, ale zanim wyszedłem z auta i podniosłem maskę to silniczek zgasł...

 

Coś tu jest nieźle namieszane...

 

wnioski

Odpinanie wtyczki od zaworka to 100% wyłączenie silnika

odpięcie wtyczki od kostki stacyjki - silnik dalej działa...

tak więc coś po drodze od stacyjki daje dalej napięcie na zaworek.

 

Ale co?? i jak?? :)

 

wnętrze auta mam całe rozbebeszone (pranie, szyber itd.) to chyba będzie trzeba palcem po przewodach macać od stacyjki aż po pompę... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku za bezpiecznikami znalazłem przewód idący do zaworu na pompie (chyba czarny z białym paskiem) i za bezpiecznikami (pod kierownica z lewej :/) był łączony z innym przewodem przez diodę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie były montowane ostatnio jakieś dodatkowe urządzenia elektryczne? Radio, CB itp? Może coś z kablami jest pomieszane.

A jeśli nie to wygląda na to że któreś przewody mają przebicie między sobą (przetarte, nadpalone) i elektrozawór na pompie wtryskowej dostaje "lewy" prąd.

Spróbuj przepatrzeć wiązkę elektryczną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno kostka stacyjki. Przechodzi przez nią spro prądu. Po jeździe tyle kilometrów styki się pewnie zgrzewają i się nie wyłącza. Wymień kostkę i powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności