Skocz do zawartości
M@rek62

zawór zwrotny podciśnienia

Rekomendowane odpowiedzi

Ma być zamontowany tak aby dało się wyssać powietrze z kondensatora podciśnienia (gruchy). No tak myślę, a właśnie wróciłem i nie mam jak sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze myślisz , jak sama nazwa wskazuje zaworek od podciśnienia , pompa vacum ciągnie do siebie z gruchy powietrze i tworzy podciśnienie , jak zamontujesz odwrotnie to działać to nie będzie , co oznacza że w stronę gruchy dmuchnąć nie możesz a tylko "wciągnąć" powietrze od niej możesz tak ma być zamontowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powitać

Mam taki problem, otóż dziś przy wymianie przewodu podciśnieniowego pompa <=&gt; zawór zwrotny urwałem rureczkę zaślepioną zielonym grzybkiem to ustrojstwo poszło w trawnik i po ptokach :rozpacz http://zapodaj.net/dee7fcc961680.jpg.html

lecz działa: zmienna geometria, erg, wspomaganie hamulców mam. Można z tym się bujać czy jak najszybciej podlega to wymianie.

Proszę o pomoc :help:

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest serwisowy króciec do sprawdzania podciśnienia, jeżeli nic z niego nie syczy (nie przyssie palca po przyłożeniu) to być może ma zaworek i nic mu nie będzie - w przeciwnym razie w czasie jazdy nie będzie czym sterować N75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jedna zasysa palca :blady

coś wymyślę i to zatkam :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mój pasek złapał muła, nie działała turbina. Mechanik stwierdził, że poszedł ten zawór. Potrzebowałem pilnie auta więc włożył mi zawór z demobilu. Po zamontowaniu była poprawa, ale po przejechaniu paru kilometrów znowu brak mocy. Czy to możliwe, że z powodu innej usterki w samochodzie uszkodził się ten zawór? Czy to tylko zbieg okoliczności, że padł uzywany zawór?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest zawór jednokierunkowy i nawet gdy będzie padnięty ale szczelny to wszystko powinno działać prawidłowo bo pompa vaccum działa. To moja opinia. Ten zaworek jest pomocny dla utrzymania podciśnienia w "kondensatorze" podciśnienia czyli plastikowej kuli. Gdy układ szczelny i podciśnienie z pompy OK, to powinno działać nawet bez niego. To moja opinia z obserwacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brak mocy tzn. tryb awaryjny, możesz i na próbę albo i na dłużej kupić zaworek za 2-4 zł w sklepie zoologicznym do brzęczka taki się zakłada by powietrza nie puszczał 2 stronę domu nie zalało przypadkiem ( przeźroczyste z sprężynką) - spełni tą samą funkcje. A jak nie pomoże to trzeba logi zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio mój pasek złapał muła, nie działała turbina. Mechanik stwierdził, że poszedł ten zawór. Potrzebowałem pilnie auta więc włożył mi zawór z demobilu. Po zamontowaniu była poprawa, ale po przejechaniu paru kilometrów znowu brak mocy. Czy to możliwe, że z powodu innej usterki w samochodzie uszkodził się ten zawór? Czy to tylko zbieg okoliczności, że padł uzywany zawór?

 

lepiej zrób logi i sprawdź błędy - bez tego zaworu sprawny układ nie będzie kulał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam... mam audi a4 b5 1.9 tdi AJM problem jest taki że podczas przyśpieszania szarpie autem i to przy danych obrotach pomiędzy 1500 i 3000... na forum audi polecono mi żeby sprawdził wszystkie wężyki... problem jest taki że sprawdziłem wężyki od EGR, zaworu zwrotnego, N75 na górze i na dole i od dolotu i problem jest taki że nie wiem jak to teraz podłączyć... jest możliwość żeby ktoś mi podesłał info co jest który wężyk do czego itp?... pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jest serwisowy króciec do sprawdzania podciśnienia

to nie żaden króciec serwisowy tylko standardowy króciec do samochodów wyposażonych/lub nie w klapę powietrza obiegu zamkniętego/otwartego klimy sterowany podciśnieniowo.

Marcin - sprawdź sobie mój ostatni post w temacie "Schematy podciśnień" - ten ostatni jest m.innymi dla Twojego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak długo ten zaworek powinien trzymać podciśnienie po wyłączeniu silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cały czas, jak układ jest szczelny, bo podciśnienie nie ma gdzie uchodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moj mechanik stwierdził że auto ma muła i tak było i zaślepił zaworek czyli weżyk scignoł i auto ozyło.

Podobno jak dmuchał to puszczał.

Bawiś sie w zakładanie nowego?

Prosze o informacje czy tak moge jedziś?

Edytowane przez 1982tomek
informacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Moj mechanik stwierdził że auto ma muła i tak było i zaślepił zaworek czyli weżyk scignoł i auto ozyło.

Podobno jak dmuchał to puszczał.

Bawiś sie w zakładanie nowego?

Prosze o informacje czy tak moge jedziś?

 

Wiec coś w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załóż nowy - kosztuje niewiele a po coś fabryka go założyła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Jestem tu nowy. i Prosze o pomoc. nie dawno na seri założyłem zegar doładowania ciśnienia, i dmuchało 0,9bara cały czas, nastepnie zrobiłem przelot całkowity egr off i turbo pompowało 1,3/1,4 bara pod obciarzeniem, i utrzymywało to cisnienie przy stałej jeździe przy 3tys obr. ale pewnego dni zaczeło gubić cisnienie spadało do 0,5. wymieniłem pierwsze n75 i gruche i wezyk, samochód tak jedzie spoko ale przy 2,5tys obr cisnienie z 1,2 bar spada do 0,9 przy stałej jeździe i czuć ze tak jak by straciło to ciśnienie. Prosze o pomoc. Pozdrawiam

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam Jestem tu nowy. i Prosze o pomoc. Sprawa dotyczy Golfa 4 1.9 90. nie dawno na seri założyłem zegar doładowania ciśnienia, i dmuchało 0,9bara cały czas, nastepnie zrobiłem przelot całkowity egr off i turbo pompowało 1,3/1,4 bara pod obciarzeniem, i utrzymywało to cisnienie przy stałej jeździe przy 3tys obr. ale pewnego dni zaczeło gubić cisnienie spadało do 0,5. wymieniłem pierwsze n75 i gruche i wezyk, samochód tak jedzie spoko ale przy 2,5tys obr cisnienie z 1,2 bar spada do 0,9 przy stałej jeździe i czuć ze tak jak by straciło to ciśnienie. Prosze o pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności