wladek1181 Zgłoś #1 Napisano 2 Kwietnia 2011 Witam od jakiegoś czasu świeci mi kontolka Check Engine, podłączyłem auto pod VAG-a i wyskoczył mi błąd serwisowy 17840, szukałem na internecie i znalazłem tylko coś takiego 17840 - Przekaźnik wtórnego powietrza (AIR) - otwarty obwód, gdzie szukać tego elementu. Dodam że auto ma spalanie w normie, z przyśpieszeniem też nie ma żadnych problemów mówiąc krótko samochód spisuje się ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 2 Kwietnia 2011 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17840/P1432/005170 przekaźnik J299 (nie wiem gdzie jest) albo sam solenoid N112 pod kolektorem ssącym (lub jego zawór wykonawczy, czyli stalowy zawór znajdujący się z tyłu silnika, przy głowicy, przy grodzi). Generalnie szukaj hasła "secondary air injection" bo to jest Twój problem - któryś z elementów nie otwiera się lub nie domyka, albo pompa nawala, przez co z rana na zimnym silniku mieszanka jest zbyt bogata. ... i nie włączaj więcej polskiego VAGa ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 3 Kwietnia 2011 Raczej sam zawór jest odłączony, bo jeśli padnie przekaźnik, to powinno wywalić także błąd pompy wtórnego powietrza. Zawór N112 znajdziesz za zbiornikiem wyrównawczym cieczy chłodzącej (po lewej N249 - DV, po prawej N112) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #4 Napisano 3 Kwietnia 2011 drogie to w wymianie - chodzi o cenę części? I czy muszę to robić już teraz bo z tego co zrozumiałem to ten zawór chodzi tylko wtedy jak auto chodzi na ssaniu. Dobrze to zrozumiałem??? W przyszłym tygodniu chcę zakładać LPG czy ta awaria będzie miała jakiś wpływ na instalację LPG i jej działanie???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 3 Kwietnia 2011 Układ wtórnego powietrza ma za zadanie jak najszybciej rozgrzać katalizator i sondy, nic poza tym. Może się świecić check na desce. Na 90% nie łączy wtyczka lub urwał się kabelek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #6 Napisano 3 Kwietnia 2011 No to jutro pozaglądam, jak coś zapodam punkcik za pomógł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 4 Kwietnia 2011 W przyszłym tygodniu chcę zakładać LPG czy ta awaria będzie miała jakiś wpływ na instalację LPG i jej działanie???? na ewentualną diagnozę będzie miał. Jakiekolwiek błędy, które pojawią się po założeniu LPG gazownik powie, że "już było, bo...". Nie ryzykuj, z LPG trzeba mieć 100% sprawne WSZYSTKO i dmuchać na zimne, bo czasami zaoszczędzone złotówki nie zrekompensują straconego czasu i zjedzonych nerwów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #8 Napisano 28 Marca 2014 Chłopaki może mi ktoś podpowiedzieć który to jest ten zawór N112? Chcę go w końcu wymienić żeby wygasić check-a na desce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #9 Napisano 29 Marca 2014 Ten z prawej to N112, a z lewej N249. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #10 Napisano 29 Marca 2014 Wielkie dzięki Grucha, niech ci duży rośnie:kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #11 Napisano 29 Marca 2014 A nie myślałeś, aby SAI całkiem wyłączyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #12 Napisano 29 Marca 2014 Mów do mnie dalej a na pewno Cię zrozumiem a jak to uczynić???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #13 Napisano 29 Marca 2014 Wyłączenie programowo w sofcie ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #14 Napisano 29 Marca 2014 A powiedz mi przyjacielu ile taka usługa może kosztować? Czy auto coś na tym zyska czy tylko wygasi się czek?Z tego co wiem to ten zawór niby pracuje tylko po uruchomieniu silnika gdy włączone jest ssanie. Czy ten zawór a właściwie jego niesprawność wpływa jakoś jeszcze na pracę silnika tj. osiągi, przyśpieszenie, spalanie itp??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #15 Napisano 30 Marca 2014 A powiedz mi przyjacielu ile taka usługa może kosztować? Pewnie zależna od tunera. Układ SAI jest tak naprawdę zbędny, nasze auta nie są już pierwszej nowości i różne cyrki mogą się dziać. Wyłączasz to programowo i wiesz, że już do końca żywota nie będzie waliło od tego chcekiem. Jeden układ z głowy. Podobnie można zrobić z drugą sondą lambda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #16 Napisano 1 Kwietnia 2014 W przyszłym tygodniu chcę zakładać LPG czy ta awaria będzie miała jakiś wpływ na instalację LPG i jej działanie????Nie ma.SAI tylko daje o sobie znac gdy auto pracuje na ssaniu do jakiejs temp. silnika. Nie wyczailem do jakiej to konkretnie temp, ale przez pierwsze pare minut odpalenia zimnego silnika i postoju na swiatlach zauwazam chwilowy (ok 5-7sek) skok spalania (o jakies 0,5-0,6l) i zwiekszone obciazenie silnika (wahniecie obrotów). Przynajmniej tak jest u mnie i chcialbym to tez wylaczyc . Bledow brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #17 Napisano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) Raczej sam zawór jest odłączony, bo jeśli padnie przekaźnik, to powinno wywalić także błąd pompy wtórnego powietrza. Zawór N112 znajdziesz za zbiornikiem wyrównawczym cieczy chłodzącej (po lewej N249 - DV, po prawej N112) zawór N112 dzisiaj wymieniłem na nowy, bagatela 130 zł. Po odpaleniu auta check się nie zaświecił, za drugim razem po odpaleniu też ok, z trzecim odpaleniem check się zapalił a mi opadły ręce. 130 zł wywalone psu w dupę a check jak się świecił tak świeci się dalej. Ma ktoś jakieś pomysły???? Podpiąłem dziada pod Vaga i pojawiły się następujące błędy: 17536 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)Na internecie poczytałem trochę i krąży po forach opinia że winna jest instalacja LPG, czy to może być przyczyną? 17545 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka bogata - bieg jałowy 17840 - przekaźnik wtórnego powietrza (AIR ) otwarty obwód - ten błąd jest wciąż pomimo wymiany elektrozaworu N112 18010 - Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora ( terminal 30) Czy te pierwsze trzy błędy mogą mieć ze sobą wzajemnie coś wspólnego. Może mi ktoś coś podpowie od czego zacząć Edytowane 16 Kwietnia 2014 przez wladek1181 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #18 Napisano 16 Kwietnia 2014 Tomek czym się kierowałeś wymieniając N112?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #19 Napisano 16 Kwietnia 2014 Raczej sam zawór jest odłączony, bo jeśli padnie przekaźnik, to powinno wywalić także błąd pompy wtórnego powietrza. Zawór N112 znajdziesz za zbiornikiem wyrównawczym cieczy chłodzącej (po lewej N249 - DV, po prawej N112) Tą radą powyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #20 Napisano 16 Kwietnia 2014 17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean Ubogo pod obciążeniem. 17545/P1137/004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich Bogato na biegu jałowym. 17840/P1432/005170 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Open Circuit Błąd obwodu zasilania N112. Trzeba by się przyjrzeć zaworowi czy działa, jak działa, przekaźnikowi i wiązce elektrycznej. 18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low Błąd niskiego napięcia, często pojawia się po odpięciu aku lub drastycznego spadku napięcia w instalacji. Może mi ktoś coś podpowie od czego zacząć Od skasowania błędów i czekania czy wrócą lub zabrania się: odnośnie składu mieszanki można zrobić logi na PB i LPG i będzie już coś widać. Co do układu SAI to można przeprowadzić test na sprawność układu, w testach można sprawdzić także działanie N112, a resztę pod kontem elektrycznym np: miernikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach