Skocz do zawartości
wladek1181

VW Passat B5 1.8T - Błąd 17840 diagnoza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czasu świeci mi kontolka Check Engine, podłączyłem auto pod VAG-a i wyskoczył mi błąd serwisowy 17840, szukałem na internecie i znalazłem tylko coś takiego 17840 - Przekaźnik wtórnego powietrza (AIR) - otwarty obwód, gdzie szukać tego elementu. Dodam że auto ma spalanie w normie, z przyśpieszeniem też nie ma żadnych problemów mówiąc krótko samochód spisuje się ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17840/P1432/005170

 

przekaźnik J299 (nie wiem gdzie jest) albo sam solenoid N112 pod kolektorem ssącym (lub jego zawór wykonawczy, czyli stalowy zawór znajdujący się z tyłu silnika, przy głowicy, przy grodzi). Generalnie szukaj hasła "secondary air injection" bo to jest Twój problem - któryś z elementów nie otwiera się lub nie domyka, albo pompa nawala, przez co z rana na zimnym silniku mieszanka jest zbyt bogata.

 

 

... i nie włączaj więcej polskiego VAGa ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej sam zawór jest odłączony, bo jeśli padnie przekaźnik, to powinno wywalić także błąd pompy wtórnego powietrza. Zawór N112 znajdziesz za zbiornikiem wyrównawczym cieczy chłodzącej (po lewej N249 - DV, po prawej N112)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drogie to w wymianie - chodzi o cenę części? I czy muszę to robić już teraz bo z tego co zrozumiałem to ten zawór chodzi tylko wtedy jak auto chodzi na ssaniu. Dobrze to zrozumiałem??? W przyszłym tygodniu chcę zakładać LPG czy ta awaria będzie miała jakiś wpływ na instalację LPG i jej działanie????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ wtórnego powietrza ma za zadanie jak najszybciej rozgrzać katalizator i sondy, nic poza tym. Może się świecić check na desce. Na 90% nie łączy wtyczka lub urwał się kabelek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jutro pozaglądam, jak coś zapodam punkcik za pomógł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W przyszłym tygodniu chcę zakładać LPG czy ta awaria będzie miała jakiś wpływ na instalację LPG i jej działanie????

na ewentualną diagnozę będzie miał. Jakiekolwiek błędy, które pojawią się po założeniu LPG gazownik powie, że "już było, bo...". Nie ryzykuj, z LPG trzeba mieć 100% sprawne WSZYSTKO i dmuchać na zimne, bo czasami zaoszczędzone złotówki nie zrekompensują straconego czasu i zjedzonych nerwów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG_2870.jpg

 

Chłopaki może mi ktoś podpowiedzieć który to jest ten zawór N112? Chcę go w końcu wymienić żeby wygasić check-a na desce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten z prawej to N112, a z lewej N249.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Grucha, niech ci duży rośnie:kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś, aby SAI całkiem wyłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mów do mnie dalej a na pewno Cię zrozumiem :niewiem a jak to uczynić????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenie programowo w sofcie ECU. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi przyjacielu ile taka usługa może kosztować? Czy auto coś na tym zyska czy tylko wygasi się czek?Z tego co wiem to ten zawór niby pracuje tylko po uruchomieniu silnika gdy włączone jest ssanie. Czy ten zawór a właściwie jego niesprawność wpływa jakoś jeszcze na pracę silnika tj. osiągi, przyśpieszenie, spalanie itp???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powiedz mi przyjacielu ile taka usługa może kosztować?

Pewnie zależna od tunera. ;)

Układ SAI jest tak naprawdę zbędny, nasze auta nie są już pierwszej nowości i różne cyrki mogą się dziać. Wyłączasz to programowo i wiesz, że już do końca żywota nie będzie waliło od tego chcekiem. Jeden układ z głowy. Podobnie można zrobić z drugą sondą lambda. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W przyszłym tygodniu chcę zakładać LPG czy ta awaria będzie miała jakiś wpływ na instalację LPG i jej działanie????
Nie ma.

SAI tylko daje o sobie znac gdy auto pracuje na ssaniu do jakiejs temp. silnika. Nie wyczailem do jakiej to konkretnie temp, ale przez pierwsze pare minut odpalenia zimnego silnika i postoju na swiatlach zauwazam chwilowy (ok 5-7sek) skok spalania (o jakies 0,5-0,6l) i zwiekszone obciazenie silnika (wahniecie obrotów). Przynajmniej tak jest u mnie i chcialbym to tez wylaczyc ;). Bledow brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej sam zawór jest odłączony, bo jeśli padnie przekaźnik, to powinno wywalić także błąd pompy wtórnego powietrza. Zawór N112 znajdziesz za zbiornikiem wyrównawczym cieczy chłodzącej (po lewej N249 - DV, po prawej N112)

 

 

zawór N112 dzisiaj wymieniłem na nowy, bagatela 130 zł. Po odpaleniu auta check się nie zaświecił, za drugim razem po odpaleniu też ok, z trzecim odpaleniem check się zapalił a mi opadły ręce. 130 zł wywalone psu w dupę a check jak się świecił tak świeci się dalej. Ma ktoś jakieś pomysły????

 

Podpiąłem dziada pod Vaga i pojawiły się następujące błędy:

 

17536 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)Na internecie poczytałem trochę i krąży po forach opinia że winna jest instalacja LPG, czy to może być przyczyną?

 

17545 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka bogata - bieg jałowy

 

17840 - przekaźnik wtórnego powietrza (AIR ) otwarty obwód - ten błąd jest wciąż pomimo wymiany elektrozaworu N112

 

18010 - Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora ( terminal 30)

 

Czy te pierwsze trzy błędy mogą mieć ze sobą wzajemnie coś wspólnego. Może mi ktoś coś podpowie od czego zacząć

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek czym się kierowałeś wymieniając N112??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej sam zawór jest odłączony, bo jeśli padnie przekaźnik, to powinno wywalić także błąd pompy wtórnego powietrza. Zawór N112 znajdziesz za zbiornikiem wyrównawczym cieczy chłodzącej (po lewej N249 - DV, po prawej N112)

 

Tą radą powyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

Ubogo pod obciążeniem.

17545/P1137/004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

Bogato na biegu jałowym.

17840/P1432/005170 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Open Circuit

Błąd obwodu zasilania N112. Trzeba by się przyjrzeć zaworowi czy działa, jak działa, przekaźnikowi i wiązce elektrycznej.

18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low

Błąd niskiego napięcia, często pojawia się po odpięciu aku lub drastycznego spadku napięcia w instalacji.

Może mi ktoś coś podpowie od czego zacząć

Od skasowania błędów i czekania czy wrócą lub zabrania się: odnośnie składu mieszanki można zrobić logi na PB i LPG i będzie już coś widać. Co do układu SAI to można przeprowadzić test na sprawność układu, w testach można sprawdzić także działanie N112, a resztę pod kontem elektrycznym np: miernikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności