Skocz do zawartości
wladek1181

VW Passat B5 1.8T - Błąd 17840 diagnoza

Rekomendowane odpowiedzi

błędy już pousuwałem poganiam go trochę i zobaczymy które znów się pojawią. A co do zaworu o którym piszesz to jak rozumiem chodzi o ten zawór kombinowany, ta metalowa puszka przykręcona do głowicy od strony grodzi?

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samego zaworu jestem pewien na 100% oryginał i nówka, gdy wymieniałem stary zawór przy odpinaniu jednego z wężyków z zaworu słychać było głośne syknięcie. Nie był to wężyk prowadzący do zaworu kombinowanego tylko ten drugi biegnący wzdłuż kolektora ssącego. Takie duże ciśnienie w tej rurce to norma? Syknięcie było takie jakby ktoś otwierał zbuzowane piwo. Może to jest jakaś wskazówka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Syk był bo zaworki sa podłaczone do akumulatora podcisnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

Ubogo pod obciążeniem.

17545/P1137/004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

Bogato na biegu jałowym.

17840/P1432/005170 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Open Circuit

Błąd obwodu zasilania N112. Trzeba by się przyjrzeć zaworowi czy działa, jak działa, przekaźnikowi i wiązce elektrycznej.

 

A pytanie, czy tych dwóch błędów nie powoduje przypadkiem instalacja LPG? Gdzieś czytałem że niby dawno regulowana instalacja LPG potrafi rozjechać mapy mieszanki i że w takim wypadku może pomóc ponowna regulacja składu mieszanki na LPG. Prawda to?

 

Co do tego obwodu N112 to gdzie szukać przekaźnika tego obwodu? Po świętach chcę się ostro zabrać za wykasowanie tych wszystkich błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek oczywiście, że LPG może rozjeżdżać mapę BP i będzie za ubogo, albo za bogato. Ale najpierw wypada to sprawdzić czy faktycznie wynika to z ustawień LPG niż gonić na Górę Puławską. ;)

 

Przekaźnik od SAI masz pod maską w puszce ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok a jak zdiagnozować poprawność tego stalowego zaworu znajdującego się z tyłu głowicy od strony grodzi, on działa na podciśnienie? czy jest jakaś inna zasada jego działania?

 

Wracając do tego przekaźnika SAI to rozumiem że przewody od zaworu N112 biegną właśnie do niego? Pytam bo chciałbym sprawdzić czy przypadkiem nie jest gdzieś uszkodzona wiązka zasilająca ten właśnie zawór

 

Co do wycieczki do Góry Puławskiej, to i tak się tam wybieram bo czas najwyższy wymienić filtry podtlenku cyklonu więc przy okazji może sprawdzi wyregulowanie instalacji LPG. W sumie to dawno u nich byłem a ostatnia regulacja była jakieś półtora roku temu. W między czasie miałem balet z padającym co rusz akumulatorem więc może i to miało wpływ na rozregulowanie instalacji LPG.

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok a jak zdiagnozować poprawność tego stalowego zaworu znajdującego się z tyłu głowicy od strony grodzi, on działa na podciśnienie? czy jest jakaś inna zasada jego działania?

Działa na podciśnienie, albo jest otwarty, albo zamknięty. Przepływ podciśnienia steruje właśnie N112.

 

Wracając do tego przekaźnika SAI to rozumiem że przewody od zaworu N112 biegną właśnie do niego?

Szczerze nie zagłębiałem się w to, ale idzie to wypadać.

 

Co do wycieczki do Góry Puławskiej, to i tak się tam wybieram bo czas najwyższy wymienić filtry podtlenku cyklonu więc przy okazji może sprawdzi wyregulowanie instalacji LPG.

Nie lepiej wymienić sobie filtr samemu niż jechać taki kawał na wymianę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok mam zamiar zrobić coś takiego jeśli coś będę bredził to mnie popraw:

 

1) sprawdzę na krótko pompę powietrza ( podejrzewam że działa bo w innym wypadku pewnie pojawił by się błąd) żeby mieć jasność sytuacji.

2) sprawdzę ten stalowy zawór, poczytałem trochę na internecie i nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeśli zassać powietrze z tej rurki która biegnie od tego stalowego zaworu na głowicy do zaworu N112, to ten stalowy zawór powinien się otworzyć? Czy zamknąć?

 

Bo jak rozumiem to cieniutkie wyjście z tego stalowego zaworu działa jako sterowanie powietrzem z pompy do kanałów w głowicy. Czy dobrze to pojąłem?

 

3) sprawdzić zawór N112, jak zauważyłem na obudowie tego zaworu jest wybite 12V, czyli jak rozumiem gdy podłączę do niego 12V powinna być słyszalna jakaś praca tego zaworu?

 

4) sprawdzić czy z wiązki zaworu N112 dociera jakiekolwiek napięcie, czyli jak rozumiem wpiąć się multimetrem w kostkę wtyczki do zaworu N112 i po odpaleniu na zimnym silniku obserwować czy pojawi się jakiekolwiek napięcie na zawór N112?

 

Czy dobrze wszystko rozumiem, czy moje rozumowanie jest błędne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1) sprawdzę na krótko pompę powietrza ( podejrzewam że działa bo w innym wypadku pewnie pojawił by się błąd) żeby mieć jasność sytuacji.

Można na krótko dać jej napięcie, ale można też zrobić testy w VAG-u.

 

2) sprawdzę ten stalowy zawór, poczytałem trochę na internecie i nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeśli zassać powietrze z tej rurki która biegnie od tego stalowego zaworu na głowicy do zaworu N112, to ten stalowy zawór powinien się otworzyć? Czy zamknąć?

Otworzyć.

Bo jak rozumiem to cieniutkie wyjście z tego stalowego zaworu działa jako sterowanie powietrzem z pompy do kanałów w głowicy. Czy dobrze to pojąłem?

Tak.

3) sprawdzić zawór N112, jak zauważyłem na obudowie tego zaworu jest wybite 12V, czyli jak rozumiem gdy podłączę do niego 12V powinna być słyszalna jakaś praca tego zaworu?

Tak. VAG-iem można taki test przeprowadzić.

 

4) sprawdzić czy z wiązki zaworu N112 dociera jakiekolwiek napięcie, czyli jak rozumiem wpiąć się multimetrem w kostkę wtyczki do zaworu N112 i po odpaleniu na zimnym silniku obserwować czy pojawi się jakiekolwiek napięcie na zawór N112?

Szczerze to nie wiem. Na pewno nie jest tak, że pompa włącza się zawsze na zimnym. Zależy to od temperatury zewnętrznej, ale jaki zakres wchodzi w sterowanie to nigdzie nie znalazłem. Więc taki pomiar nie do końca będzie miarodajny bo tak naprawdę nie wiemy kiedy pompa musi się załączyć, a kiedy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, okazało się że problemem była wiązka elektryczna która biegnie do zaworu N112 a konkretnie przewód nr 2 we wtyczce zaworu N112 który biegnie do złącza numer 9 w komputerze na podszybiu. Przewód był urwany w odległości około 3 cm od wtyczki zaworu. SAI działa aż miło, błąd od około miesiąca się nie pojawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności