Skocz do zawartości
Charakterek

Montaż świateł do jazdy dziennej w B5 - mały manual.

Rekomendowane odpowiedzi

 

Jeśli chodzi o NSSC, to ja mam takie, a konkretnie NSSC 510HP. Jestem zadowolony.

Nie wiem natomiast który model jest zastosowany w kratkach, które linkujesz, a tym bardziej nie wiem co warte są te kratki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na 100% są 510HP. Innych okrągłych NSSC nie ma w ofercie. Właśnie najbardziej zależy mi na tym ze one są już zamocowane do kratek. Bo nie chce mi się kombinować z montażem ponieważ zamiast przeciwmgłowych P&P raczej nie będzie.

Edytowane przez bipop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam pytanie , wszyscy pokazują jak zamontować światła do jazdy dziennej ale mało się pisze gdzie zamontować moduł ( sterowanie ) .

Moje pierwsze lampy do jazdy dziennej DRL zamontowałem jakiś czas temu i w nie długim czasie siadły :dodupy tak przypuszczam że przyczyną uszkodzenia był źle zanotowany moduł sterujący którego zamontowałem w tym miejscu .

 

7a3942933593a94emed.jpg

 

Mianowicie podejrzewam że moduł został przegrzany wysoką temperaturą pod maską . Kupiłem nowy zestaw DRL i tym razem zmontowałem go od strony aku. koło zbiorniczka płynu hamulcowego

 

1635708d2a31659bmed.jpg

 

I tu zastanawiam się czy to był dobry pomysł montować go w tym miejscu gdzie osłona jest dziurkowana i czy nie spowoduje zalania lub zawilgocenie modułu doprowadzając do jego uszkodzenia .

 

d979bc20b78eac00med.jpg

 

O złączki się nie martwię lecz o sam moduł tak wygląda cała instalacja

 

5a9172b0dfdb09d8med.jpg

 

d0293061cf250c3amed.jpg

 

Mam jeszcze jedno miejsce które się znajduje koło pompy ABS w tym miejscu ,lecz znowu chodzi mi po głowie czy moduł nie padnie od temperatury.

 

d4da8d66f38f93f2med.jpg

 

Chciałem zapytać o wasze opinie co do zamontowania samego modułu .

Edytowane przez Łoluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło zbiorniczka od wspomagania mam zamontowany trzeci rok sterownik świateł dziennych i nic się z nim nie dzieje. Światła firmy magnetti marelli. Pytanie czy Twój moduł jest zabezpieczony przed przedostaniem się wilgoci jeśli tak to miejsce które wskazałeś jest ok jeśli nie to pod maską ma na pewno mniej wilgotno (pod warunkiem że masz dolną osłonę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koło zbiorniczka od wspomagania mam zamontowany trzeci rok sterownik świateł dziennych i nic się z nim nie dzieje. Światła firmy magnetti marelli. Pytanie czy Twój moduł jest zabezpieczony przed przedostaniem się wilgoci jeśli tak to miejsce które wskazałeś jest ok jeśli nie to pod maską ma na pewno mniej wilgotno (pod warunkiem że masz dolną osłonę).

 

Osłonę dolna mam i tak własnie myślę czy nie dać go koło pompy ABS lub tak jak napisałeś koło zbiorniczka spryskiwaczy , co do samego modułu to trudno mi powiedzieć czy jest hermetyczny ,moduł to einparts

http://sklephadron.pl/lampy-dzienne-drl/3411-swiatla-dzienne-drl-przeciwmglowe-einparts-duolight-fiatdodge-usa.html

Edytowane przez Łoluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że to mój pierwszy post tutaj, witam wszystkich! :)

 

@Łoluś

Też się zastanawiam nad tymi lampami (550zł na allegro) do mojego 5B FL. Możesz opisać albo wrzucić zdj jak to wygląda po zamontowaniu i jak współpracuje z elektroniką Passata?

 

Z góry dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jako że to mój pierwszy post tutaj, witam wszystkich! :)

 

@Łoluś

Też się zastanawiam nad tymi lampami (550zł na allegro) do mojego 5B FL. Możesz opisać albo wrzucić zdj jak to wygląda po zamontowaniu i jak współpracuje z elektroniką Passata?

 

Z góry dzięki!

 

Witaj.

Mój błąd , przepraszam może sprostuje, chodziło mi o pokazanie samego modułu ale wyszło tak inaczej :pardon

swiatla-dzienne-drl-przeciwmglowe-einparts-duolight-fiatdodge-usa.jpg

Nie mam takich lamp więc nie pomogę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Osłonę dolna mam i tak własnie myślę czy nie dać go koło pompy ABS lub tak jak napisałeś koło zbiorniczka spryskiwaczy , co do samego modułu to trudno mi powiedzieć czy jest hermetyczny ,moduł to einparts

http://sklephadron.pl/lampy-dzienne-...dodge-usa.html

Moduł wygląda na zdjęciach całkiem solidnie. Wyprowadzenie kabli z zabezpieczeniem przeciw załamaniu, wtyczki hermetyczne... raczej nie obawiałbym się zalania. A z drugiej strony czy to taki moduł Ci padł (ten model) czy jakiś prosty chińczyk. Sprawdź w karcie charakterystyki technicznej (jeśli jest) jaki ma zakres temperatur pracy ten moduł. Przecież pod maską nie ma 100 stopni. Jeśli nie masz webasto to montuj pod osłoną zbiorniczka wspomagania w miejscu gdzie jest montowany piec od webasto. Moduł będzie niewidoczny.

Też się zastanawiam nad tymi lampami (550zł na allegro) do mojego 5B FL. Możesz opisać albo wrzucić zdj jak to wygląda po zamontowaniu i jak współpracuje z elektroniką Passata?

A co tu ma nie współpracować? Tu nie jest nic sterowane przez Can czy inne cuda.

A swoją drogą, że wam nie szkoda kasy na te halogeny z drl. Aż tak często używacie halogenów? Bo ja prawdę mówiąc nie korzystam z nich prawie w ogóle bo po włączeniu przy mgle oświetlają tylko trochę lepiej pobocze ze 2 metry przed maską i nic więcej. A dodam że mam sprawdzone odbłyśniki, włożone nowe żarówki osrama (żółte), i założone nowe szkła bo stare były mocno zajechane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą, że wam nie szkoda kasy na te halogeny z drl. Aż tak często używacie halogenów? Bo ja prawdę mówiąc nie korzystam z nich prawie w ogóle bo po włączeniu przy mgle oświetlają tylko trochę lepiej pobocze ze 2 metry przed maską i nic więcej. A dodam że mam sprawdzone odbłyśniki, włożone nowe żarówki osrama (żółte), i założone nowe szkła bo stare były mocno zajechane.

 

Jestem na etapie rozważania, ale podobają mi się te pierścienie. 550zł to rzeczywiście sporo i pewnie to będzie główny argument przeciw ;)

 

https://youtu.be/UtNuOEmfOHY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszych lampach miałem taki moduł z lampami http://www.masterled.pl/swiatla-drl-404-maxled.html i co ciekawe tej samej firmy mam teraz takie same nowe lampy tylko już z takim modułem co pokazałem na zdjęciach .

Po trasie i otwarciu maski wyciągam moduł a on cały gorący i odkształcony jak banan, lampa jedna świeci jedna żarzy przekręcam zapłon włączam światła mijania a one dalej żarzą w końcu padło totalnie, paragon wyrzucony gwarancji nie ma i lipa ten moduł teraz co mam faktycznie wygląda na solidny . Co do halogenów jednak wolę halogeny sobie zostawić , chciałem sobie obniżyć ich moc i żeby były jako dzienne ale nie chce stracić dowodu rejestracyjnego jak trafię na kumatego miśka . A te lampy okrągłe to faktycznie za duży koszt .

Edytowane przez Łoluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak przypuszczam że przyczyną uszkodzenia był źle zanotowany moduł sterujący którego zamontowałem w tym miejscu .
Ja mam w tym samym i jest OK. Swiatla NSCC 810 v.2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie następny problem , te ledy DRL INPARTS tak masakryczne sieją że w radiu CB mam pełną skalę szumów po wyłączeniu ledów cisza :what i tak się zastanawiam czy może zmienić miejsce samego modułu a może wstawić jakiś stabilizator , macie jakiś pomysł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale żałuje :sciana że kupiłem te inpartsy za 200zł widziałem lampy WAŚ podłączenie proste i Polski producent z homologacja i homologacją kompatybilności elektromagnetyczne czyli nie sieją :ok

Są trzy rodzaje tych lamp.

Model 706 http://www.was.eu/index/product/1199

Model 705 http://www.was.eu/index/product/1198

Model 799 http://www.was.eu/index/product/1216

 

Model 706 kosztuje niecałe 90zł za sztukę

 

Dałem ciała że wcześnie ich nie wyczaiłem .

To tak dla tych co nie chcą pozbywać się halogenów i mają CB radio w aucie , jak najbardziej lampy WAŚ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polece prostokatne DRL z listwa COB (zolty pasek). Swieca naprawde dobrze, pod kazdym katem sa bdb widoczne i nie kosztuja wiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżę temat.

 

Zakupiłem NSSC 507HP. W tym modelu istnieją dwa sposoby podłączenia ledów (są 2 kabelki - żółty i brązowy, z których wybiera się 1 i podpina pod postojówkę), i tak:

1) wybierając i podpinając żółty ledy gasną przy włączeniu świateł postojowych... nic dodać, nic ująć;

2) kabelek brązowy - ledy nie gasną lecz przygaszają się do 30%... i tu nasuwa się pytanie: czy taka opcja jest "w zgodzie" z przepisami?

Pytam, bo właśnie tak (opcja 2) zamierzam podłączyć swoje ledy. Co sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mają wybitą homologacje na światła postojowe to możesz ich w ten sposób używać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko musisz wyciągnąć jeszcze żarówki z oryginalnych postojowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Homologacja E4 RL+A, więc jest również na postojowe.

Czy wyjęcie postojówek jest konieczne?

 

18676714.jpg

 

PS: Ciekawy wątek: http://mb201-124.eu/topic/26566-wszystko-o-swiatlach-homologacje-przepisy-wiedza-w-pigulce/

Edytowane przez kylder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest konieczne wyjęcie postówek wiele aut nowych ma takie rozwiązanie ze świecą one w lampie głównej + w dziennych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jest konieczne wyjęcie postówek wiele aut nowych ma takie rozwiązanie ze świecą one w lampie głównej + w dziennych

 

Też tak uważam, bo nowe samochody mają tak, że ledy przygasają delikatnie a postojówki świecą gdzieś w kloszu.

 

1. No niestety mylicie sie panowie.

Samochód osobowy zgodnie z ustawa o warunkach technicznych pojazdu może, a wręcz musi posiadać 2 i nie mniej ni więcej 2 światła pozycyjne z przodu i dwa z tylu.

Wiec jeżeli dzienne maja być jednocześnie pozycyjnymi, to nie można mieć starych pozycyjnych to raz, dwa dzienne musza być zamontowane w taki sposób,

żeby oprócz spełniania warunków dla świateł dziennych, spełniały również warunki przewidziane ustawa dla świateł pozycyjnych.

 

2. nie widziałem samochodu fabrycznie wyposażonego w drl jako pozycja żeby miał dodatkowe pozycje.

 

Oczywiście mówimy o światłach pozycyjnych, nie postojowych. To dwie rożne rzeczy. Razem ze światłami mijania świecą się światła POZYCYJNE, nie POSTOJOWE.

 

Natomiast funkcja świateł postojowych w naszych samochodach istnieje gdy wyłączymy zapłon i włączymy kierunek wtedy światła pozycyjne po jednej stronie pojazdu pełnią funkcje POSTOJOWYCH.

To jest ten warunek, JEDNA STRONA POJAZDU dla postojowych.

Edytowane przez Aleiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności