Skocz do zawartości
Charakterek

Montaż świateł do jazdy dziennej w B5 - mały manual.

Rekomendowane odpowiedzi

a mnie wkurza,że moje dzienne świeca razem z mijania i nie wiem jak to wyłączyć...:(

 

Jak świecą ci razem z mijania? Masz moduł tzw. automatyczny wyłącznik??? Musisz mieć więc jest tam plusowy kabel który podłączasz pod plus po zapłonie drugi to masa i trzeci pod plus postoju... Inaczej być nie może i jeżeli tak podłączysz to po przekręceniu zapłonu powinny się zaświecić a po włączeniu postojówki powinny zgasnąć... Jeszcze zależy jaki masz moduł bo np. ja mam u siebie taki że plus z modułu mam podłączony bezpośrednio do aku drugi pod postój no i masa wiadomo... a ledy zapalają mi się jak zapale silnik inaczej się nie zapalą... i po wyłączeniu silnika świecą mi się jeszcze z 25 sekund:)

 

---------- Dodano o 17:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:56 ----------

 

 

Ja też mam takie u siebie są bardzo fajne:) Coś ci potrzeba???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety ja nie ogarniam tematu,dobry z elektryki nie jestem ale moje diody są jakieś dziwne,palą się przez minut nawet po wyłączeniu zapłonu..boje się,że wieczorem zatrzymają mnie misiaki bo podobno nie wolno mijania i dziennych mieć na raz włączonych?

chętnie tez bym tak zrobił,ze jak przekręce postój to żeby się te diody wyłączały...ale dziwi mnie to,że one dalej świecą po wyłączeniu zasilania...jestem świadom,że dioda się naświetla i traci energię po jakimś czasie,le kurcze żeby aż minute do półtorej mi świeciły?

z jednej strony to fajne wieczorem,taki niby "Fallow Me Home" a z drugiej wkurzające w dzień w czasie deszczu lub w nocy...gdzieś wiejsko to wygląda..poradzicie coś?

Edytowane przez mituu
błędy ort.:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zlokalizować przwody od DRL'i gdzie one idą, jak masz je podłączone. Najlepszym rozwiązanie jest podpięcie ich na nowo bez większych kombinacji i obiążeń porfela czyli:

 

- masę dzieś pod maską( tu masz pewnie dobrze podłączoną)

- plus (czerwony lub biały w zależności od marki DRL) pod wtyk TFL, który znajduje się w przełączniku świateł.

 

TFL posiada napięcie ponad 12 V gdy przekręciny zapłon i zanika w nim napięcie gdy załączamy postojowe i dalej mijania.Dzienne oczywiście gasną po przekręcniu kluczyka do pozycji "0" na stacyjce. Prawie idealnie nadaje się pod światła dzienne. Dlaczego prawie? Ja osobiście bym wolał, żeby dzienne zapalały się dopiero po uruchomieniu silnika. No ale nic musimy się cieszyć tym co mamy:)

 

Tym sposobem zaoszczędzisz na dodatkowych przekaźnikach czy modułach. Kosztować Cię jedynie bedzie trochę pracy i nowy konektor ISO żeński do wpięcia w kostkę od świateł ewentualnie przedłużenie kabli. Koszt konektora od 50gr do 1 zł w zależności od sklepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuj zlokalizować przwody od DRL'i gdzie one idą, jak masz je podłączone. Najlepszym rozwiązanie jest podpięcie ich na nowo bez większych kombinacji i obiążeń porfela czyli:

 

- masę dzieś pod maską( tu masz pewnie dobrze podłączoną)

- plus (czerwony lub biały w zależności od marki DRL) pod wtyk TFL, który znajduje się w przełączniku świateł.

 

TFL posiada napięcie ponad 12 V gdy przekręciny zapłon i zanika w nim napięcie gdy załączamy postojowe i dalej mijania.Dzienne oczywiście gasną po przekręcniu kluczyka do pozycji "0" na stacyjce. Prawie idealnie nadaje się pod światła dzienne. Dlaczego prawie? Ja osobiście bym wolał, żeby dzienne zapalały się dopiero po uruchomieniu silnika. No ale nic musimy się cieszyć tym co mamy:)

 

Tym sposobem zaoszczędzisz na dodatkowych przekaźnikach czy modułach. Kosztować Cię jedynie bedzie trochę pracy i nowy konektor ISO żeński do wpięcia w kostkę od świateł ewentualnie przedłużenie kabli. Koszt konektora od 50gr do 1 zł w zależności od sklepu.

 

Śmigam do garażu,zobaczymy co mi z tego wyjdzie.. :)

konektor ISO to astronomiczne 0.90zł :)

opisze później.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no niestety ja nie ogarniam tematu,dobry z elektryki nie jestem ale moje diody są jakieś dziwne,palą się przez minut nawet po wyłączeniu zapłonu..boje się,że wieczorem zatrzymają mnie misiaki bo podobno nie wolno mijania i dziennych mieć na raz włączonych?

chętnie tez bym tak zrobił,ze jak przekręce postój to żeby się te diody wyłączały...ale dziwi mnie to,że one dalej świecą po wyłączeniu zasilania...jestem świadom,że dioda się naświetla i traci energię po jakimś czasie,le kurcze żeby aż minute do półtorej mi świeciły?

z jednej strony to fajne wieczorem,taki niby "Fallow Me Home" a z drugiej wkurzające w dzień w czasie deszczu lub w nocy...gdzieś wiejsko to wygląda..poradzicie coś?

 

Najlepsze miejsce na dzienne jest też na zacisku x75 pod kierownicą ku lewej strony jest tam plus po zapłonie odkręcasz śrubkę i zakładasz tam plus od dziennych i zakręcasz śrubkę:) Ale z tego co piszesz to wnioskuję że masz źle podłączony kabel od wyłącznika, gdzie on musi być podpięty pod plus postojówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepsze miejsce na dzienne jest też na zacisku x75 pod kierownicą ku lewej strony jest tam plus po zapłonie odkręcasz śrubkę i zakładasz tam plus od dziennych i zakręcasz śrubkę:) Ale z tego co piszesz to wnioskuję że masz źle podłączony kabel od wyłącznika, gdzie on musi być podpięty pod plus postojówki.

 

hmm "le z tego co piszesz to wnioskuję że masz źle podłączony kabel od wyłącznika, gdzie on musi być podpięty pod plus postojówki"

 

dokłądnie tak mam...nie wiem już jak z tym zadziałać,żeby było prawidłowo.. :help

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy i koleżanki jakie najlepiej do 3B zamontować???

który model pasuje w kratki???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm "le z tego co piszesz to wnioskuję że masz źle podłączony kabel od wyłącznika, gdzie on musi być podpięty pod plus postojówki"

 

dokłądnie tak mam...nie wiem już jak z tym zadziałać,żeby było prawidłowo.. :help

 

Ok, od początku napisz mi jaki masz model lamp i ile kabli jest z modułu i gdzie jaki masz podpięty... dokładnie mi napisz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja zamontowałem wczoraj takie światełka DRL Philips Daylight 8 ,bardzo prosty montaż i te światła mają homologację na światła do jazdy dziennej RL oraz świateł pozycyjnych A wybite na kloszu .Światła dzienne świecą jeszcze przez kilka sekund po zgaszeniu silnika i przyciemniają się automatycznie po włączeniu świateł mijania .Żeby legalnie używać świateł pozycyjnych trzeba wyjąć fabryczne żarówki postojowe bo nie można mieć z przodu 4 postojowych[ATTACH=CONFIG]79645[/ATTACH]

 

Witam, kolego tom1m zapodaj fotki jak prezentują sie na Twoim aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktoś może DRL osram light@day? Interesują mnie opinie na temat tych świateł, zamówiłem je dziś i chciałem się coś więcej dowiedzieć bo na googlech itp mało jest o nich

 

629e5e1a7b663f8653812a514005aecf.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Posiada ktoś może DRL osram light@day? Interesują mnie opinie na temat tych świateł, zamówiłem je dziś i chciałem się coś więcej dowiedzieć bo na googlech itp mało jest o nich
Podziel sie pozniej uwagami i fotkami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek będzie mały opis co znajdziemy w pudełku. W skład zestawu wchodzą 2 lampy, moduł sterujący, wiązka instalacji, 2 zamienniki żarówek postojowych (podejrzewam że sprawdza sie z samochodach z kontrolą spalonej żarówki, ja zostawiłem żarówki), tyrtytki, montażówki do lamp i śruby.

2012-04-19%u0025252017.24.35.jpg

Instalacja jest banalnie prosta nie musimy ciągnąć kabli do kabiny, wszystko zostaje pod maską. Mamy dwie opcje podłączenia, pierwsza odpalamy silnik i drl automatycznie odpalają się, włączamy światła i gasną, druga odpalamy silnik drl zapalają sie włączamy światła drl świeci na 50% mocy (ja wybrałem tą wersje)

Jak już wiemy jak chcemy żeby świeciły podpinamy kable plus i minus do akumulatora i pomarańczowy kabelek do postojowych (tak podłącza sie pierwszą opcje), druga różni się tym że wkładamy rezystory zamiast żarówek postojowych i podłączamy niebieski kabel do minusa akumulatora, i to tyle. Teraz zadowolony prostotą podłączenia przeszedłem do montażu lamp w kratkach, i tu już jest męka. Nie nawiedzę w samochodzie szaleć tapeciakami itp no ale trzeba niestety, z racji tego że lampa nie jest jednakowej grubości z jednej strony wchodzi elegancko to z drugiej trzeba pociąć kratkę.

2012-04-19%u0025252017.24.50.jpg

Jak już z tym sie uporałem to zaskoczyła mnie płytka montażowa lampy jest na tyle płytka że nie ma jak złapać jej śrubami. Jako że już ciemno sie robiło postanowiłem lampy do kratek przypiąć opaskami, dziś będę walczył żeby było to przymocowane solidnie. Efekt świecenia jest jak dla mnie zadowalający.

Jeszcze słowo o samych lampach. Do tej pory nie chciałem zakładać drl bo nie podobał mi się ich wygląd i to że przy zgaszonych lampach było widać żółte ledy, Te są inne, lampy mają ładną linie i w środku jest coś ala świetlówka przezroczysta podświetlana z dwóch stron wysokiej mocy ledami.

Na koniec fotki ze świecenia

100%

2012-04-20%u0025252006.57.55.jpg

Pozycja, drogowe plus 50% drl

2012-04-20%u0025252007.09.44.jpg

 

Dodatkowo zdjęcia pudła i zamiennika postojówki

2012-04-20%u0025252007.15.02.jpg

2012-04-20%u0025252007.13.53.jpg

2012-04-20%u0025252007.14.49.jpg

Edytowane przez michalzip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał szybki jestes. Wczoraj zamowiles, a dzisiaj juz w aucie siedza ;)

 

Daj jeszcze z bliska fote ja wygladaja zamontowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zamówiłem i wczoraj były w aucie :P Nie ma to jak IC :)

Fotka 50% (chyba), później pójdę zrobić więcej fotek. Tylko nie śmiać sie z tymczasowych opasek :P

2012-04-20%u0025252006.58.04.jpg

Kolor wygląda za zółtawy ale jest biały wpadający w niebieski

Edytowane przez michalzip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
druga odpalamy silnik drl zapalają sie włączamy światła drl świeci na 50% mocy

 

A jak to wygląda pod względem prawa. Też mogę u siebie tak podłączyć ale nie wiedziałem jak zareagują na to nasze Misiaki kochane. Czy czasem nie trzeba się pozbyć orginalnej żarówki pozycyjnej?

 

Światełka I klasa!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postojówki muszą być wyjęte, a drl musi mieć homologacje na światła dzienne i pozycyjne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tam te Osramy light@day, nie parują ci? Myłeś auto na myjni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myłem jechałem podczas ulewy nie widać nawet kropli wody, ani pary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna sprawa z tymi dziennymi z funkcja pozycyjnych. A może mi ktoś pomóc w szukaniu albo zna jakiś model takich światełek ale okrągłych. Bo bym chciał wrzucić w miejsce halogenow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności