Skocz do zawartości
Charakterek

Montaż świateł do jazdy dziennej w B5 - mały manual.

Rekomendowane odpowiedzi

Philips 4 diodowe na allegro ok.190 zł , 5 diodowe ok.300 i 8 diodowe ok.450 zł .Pisałem wcześniej że te 8 diodowe się przyciemniają i świecą o połowę słabiej gdy się włączy światła pozycyjne i tak też świecą gdy włącza się mijania na to jest homologacja o symbolu A wybita na kloszu i w instrukcji. Po uruchomieniu silnika włączają się dzienne i nic innego się nie świeci ani tył ani deska rozdzielcza i rejestracja, gdy silnik jest zgaszony to po włączeniu pozycyjnych włączają się te lampy philips na pół mocy i wtedy świecą tylne i rejestracja tak jak w każdym aucie ,tak jest w nowych autach fabrycznie też ledy dzienne przygasają i świecą łącznie z ksenonami lub zwykłymi mijania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Izia jakies nowosci z DRL na 2012 rok?
Póki co cisza o nowościach, jest model 523, teraz wprowadzają alarmy samochodowe i flagi na euro ;) Ale o DRL cisza....
Dokladnie takie same lampy mamy u siebie i to taniej :D montował Piotrek, a co chcesz wiedzieć?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość podpięcia sterownika świateł dziennych bez wpuszczania jakiegokolwiek kabla do wnętrza samochodu pod kierownice?

Czy w tej czarnej skrzynce gdzie wychodzą przewody z kabiny (lub gdzieś indziej) nie ma kabla gdzie pojawia się +12V po uruchomieniu silnika?

 

Planuje zamontować sobie DRL ale chcę wszystko podłączyć pod maską. Doradźcie coś. Nie mam schematu instalacji i nie jestem w tym temacie obeznany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a czytałeś temat?? jest tych + trochę w skrzynce również, ja tam podłączyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a czytałeś temat?? jest tych + trochę w skrzynce również, ja tam podłączyłem.

 

Dzięki, że mnie przekonałeś do ponownego czytania bo wśród tylu różnych postów na temat i nie gdzieś mi to umknęło. Znalazłem jedną - w skrzynce komputera jest bezpiecznik urządzenia sterującego silnikiem 15A i tam ponoć jest ten +. Ktoś jeszcze wspomniał że jest + po stacyjce we wtyczce modułu ABS - czy ktoś może pomóc zlokalizować to miejsce?

 

Druga sprawa - czy ktoś kupował nowy model DRL 501 ? Te które obecnie są do kupienia wyglądają już inaczej, mają odpowietrznik regulujący ciśnienie w lampie. Czy ktoś może ma doświadczenie z tym nowym modelem?

Edytowane przez yaneck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Myślałem ostatnio o montażu DRL. Wpadły mi w oko takie http://allegro.pl/swiatla-led-drl-dzienne-vw-passat-b5-fl-sz-n-jafra-i2197065876.html

Co o nich sądzicie? Wiem że są drogie, ale fajnie to wygląda że są odrazu dopasowane i nic nie trzeba przerabiać wycinać.

Dodam że mam auto z halogenami przeciwmgielnymi w zderzaku.

Zastanawiałem się też czy ewentualnie nie wywalić halogenów i w ich miejsce dać jakieś okrągłe dzienne.

A co o takiej opcji sądzicie? http://allegro.pl/swiatla-led-drl-dzienne-halogen-vw-golf-5-gti-sz-n-i2212828745.html

mamy wtedy i halogeny i dzienne - bez montowania listew diodowych w zderzaku

Edytowane przez yarecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego yarecki własnie kupiłem DRL NSSC 501 które wyglądają podobnie do tamtych tez mają 5 diod 1W i kosztują ok 180 zł a taka jedna atrapa do B5 FL z otworem na halogen kosztuje na allegro od 17 do 38 zł więc dajmy na to za 300 zł masz lampy i zapasowe kratki w razie gdyby pierwsza próba montażu nie wyszła lub Ci się nie podobała. Opłaca Ci się dać 700 zł za coś takiego? Podejrzewam ze taniej by Ci to zamontował ktoś kto się na takich rzeczach zna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten model jest bardzo fajny

Model 523 - 239,00zł (Wymiary: Szerokość: 207 mm 36mm x 19mm)

zamierzam się w lato zabrac za montaż tych świateł,na razie mam jakieś tańsze chwilowe zamienniki które słabo świecą ale policja sie jeszcze mnie nie czepiła, atest też mają.

 

dzisiaj okulista :)

będe montował ten wynalazek który automatycznie załączy mi światła po włozeniu kluczyka i po czasie około 20 sekund,z racji tego że mam diesla postanowiłem wydłużyć czas zanim się oświecą światła,rownież po wyłączeniu silnika światłą się same wyłączają po upływie 45 sekund,na zdjęciu ponizej moduł do sterowania,troszke dużo kabelkow ale wazne ze działa jak nalezy jutro się to jakoś ukryje.

 

314ed879c7d7f573med.jpg

 

tu jeszcze filmik jak działa ,jeszcze nie podłączone w aucie

 

[video=youtube_share;j6QQUrnvryQ]

Edytowane przez Roberto Nice - trance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu jeszcze filmik jak działa ,jeszcze nie podłączone w aucie

 

Ten film wideo jest prywatny.

Przepraszamy za usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny filmik i fajny moduł, a tak na serio, włączylem filmik i nie woadomo o co kaman:). Chyba musisz to podłączyc na aucie by było jasne jak to działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z racji tego że mam diesla
No i co z tego, ze diesel? Wiecej pradu zabiera ci oswietlenie wnetrza niz DRL. Niby chcesz miec wiecej pradu na rozruch, a po wylaczeniu silnika i tak aku rozladowujesz jeszcze przez te 45sek.

 

Chyba, ze chodzi tu o cos innego? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i co z tego, ze diesel? Wiecej pradu zabiera ci oswietlenie wnetrza niz DRL. Niby chcesz miec wiecej pradu na rozruch, a po wylaczeniu silnika i tak aku rozladowujesz jeszcze przez te 45sek.

 

Chyba, ze chodzi tu o cos innego? ;)

 

Oswiece cie bo widze ze nie kumasz czaczy,

- po pierwsze nie rozładujesz aku ledami przez 45 sekund,podejrzewam ze nawet przez miesiac był by problem z rozładowaniem

chyba ze masz trupa pod maska

- po drugie we wnetrzu też mam ledy i nic to niema wspolnego z poborem prądu przy rozruchu

- nastepne bardzo ważne w zimie to że diesel ma swiece żarowe i do podgrzewania wody w chłodnicy poniżej +5 (pora zimowa)

- o rozruchu to juz nie wspomne

- no i tu bardzo ciekawa rzecz która zauwazyłem juz nie w pierwszym aucie ktorego miałem,mianowicie przy włączonych ledach i

odpaleniu silnika masz wieksze prawdopodobieństwo we uszkodzisz ledy czy to postojówki czy to DRL do jazdy dziennej,dlatego

z tego powodu zastosowałem te zabezpieczenie

 

aha zapomniałem o najważniejszym,ze przekrecajac kluczyk w stacyjce nie musze sie martwic czy właczyłem swiatła :)

Edytowane przez Roberto Nice - trance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. NIedawno zakupiłem w niemieckim Praktikerze komplet DRL do mojego Paska. Są trochę dłuższe bo mają 230 mm długości ale jakoś je zamontowałem. Oczywiście nie obyło się bez cięcia kratek. Ledy już siedzą na aucie a jutro mam zamiar je podłączyć i tu małe pytanie. Jest oczywiście instrukcjia obsługi-podłączenia ale można je podpiąć na trzy sposoby:

 

Sposób pierwszy:

 

Przełącznik na światła dzienne i postojowe

DSCF0461.jpg

 

 

Sposób drugi:

Przełącznik na światła dzienne( przygasają po włączeniu światła stałego)

DSCF0462.jpg

 

Sposób trzeci:

Przełącznik na światła dzienne, nawigacyjne i postojowe

DSCF0463.jpg

 

 

 

Mi odpowiada podłączenie nr 2, czyli chciałbym ażeby dzienne gasły po włączeniu świateł mijania. Ale niestety nie wiem co to jest pomiędzy włącznikiem świateł rysunkiem z stacyjki z kluczykiem. Żadnych dodatkowych przekażników nie ma. W komplecie były tylko dwie lampy komplet kabli, wkręty i opaski zaciskowe. Jak widać z rysunku kabel w tym przypadku żółty nie jest podłączony nigdzie. Kabel biały-zapłon idzie to tego czegoś na rys. Czyżby to był nasz przełącznik świateł gdzie musiałbym podłączyć się pod Pin TFL.

 

Proszę pomóżcie bo mam tydzień urolpu i chciałbym to podłączyć!!! Może jakies inne sugestie i sposoby podłączenia radziecie!

 

 

Opis kabli:

 

 

DSCF0464.jpg

 

Dziś podłączyłem na "krótko" gw. sposobu nr. 3

-czarny: masa akumulatora

-biały: plus akumulatora

-żółty: wpiołęm się w kostke postojowych.

 

Efekt był taki iż światła świeciły mocnym jasnym światłem a po włączeniu świateł pozycyjnych, mijania przygasały i świeciły połową mocy czyli mogą służyć także jako pozycyjne. Gdzieś przeczytałem, że orginalne pozycje muszą być odłączone. Był to artykuł sprzed paru lat i nie wiem czy to jeszcze jest aktualne czy może przepisy się zmieniły Na kloszu są wybite oznaczenia RL E11 000036 E4 A02 7801 10R 035401.

 

Fachowcy doradźcie czy z takim podłączeniem nię będę miał problemów z miśkami i na stacji kontroli pojazdów.

 

Chciałbym podłąćzyć wg. schematu drugiego ale nie posiadam dodatkowego przekaźnika niestety!

Edytowane przez Qjawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- no i tu bardzo ciekawa rzecz która zauwazyłem juz nie w pierwszym aucie ktorego miałem,mianowicie przy włączonych ledach i

odpaleniu silnika masz wieksze prawdopodobieństwo we uszkodzisz ledy czy to postojówki czy to DRL do jazdy dziennej,dlatego

z tego powodu zastosowałem te zabezpieczenie

No i wszystko jasne. Ale co ma diesel do tego? Silnik jak kazdy inny. Ot co to ma wiekszy pobor pradu na rozruch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mnie wkurza,że moje dzienne świeca razem z mijania i nie wiem jak to wyłączyć...:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już sobie poradziełm z podłączeniem. Masa poszła gdzieś pod maskę. Plus podpiołem pod PIN TFL we włączniku świateł i efekt jest przewidywalny czyli dzienne zapalają się po przekręceniu zapłonu i gasną z chwilą włączenia świateł pozycyjnych i dalej mijania. Wepnę jeszcze dodatkowy bezpiecznik aby lepiej zabezpeieczyć Ledy.

 

Trochę kombinowania z tym było ale bylo warto.

 

a mnie wkurza,że moje dzienne świeca razem z mijania i nie wiem jak to wyłączyć...:(

 

Zależy jakie masz te swoje DRL'y. Nie wiem czy w B5 znajduje się pin TFL ale możesz użyć przekaźnika typ 561. Zara poszukam instrukcji i postaram się ją wkleić.

 

Przekaźnik może wyglądać tak:

http://ac.com.pl/pl/produkt/355/przekaznik-typ-561

 

A tutaj fajny post jak prawidłowo podłączyć DRL:

http://dadrl.pl/forum/viewtopic.php?f=17&t=1416&start=10

Edytowane przez Qjawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy w B5 znajduje się pin TFL

 

Jest też bo nie dawno podłączałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności