essenti Zgłoś #1 Napisano 22 Marca 2011 W przesłonie bi-xenonu znajduje sie taka blaszka, ktora mozna recznie ustawic w pozycji poziomej lub na dol. Po wymontowaniu obydwu przeslon zauwazylem, ze ta przy reflektorze od strony kierowcy jest ustawiona poziomo (zaznaczona na zdjeciu) http://img405.imageshack.us/i/dsc05165r.jpg/ Natomiast ta od strony pasazera ustawiona jest na dol, w dodatku wydaje sie byc krotsza. Teraz mam pytanie, czy takie ustawienie jest prawidlowe? Z gory dzieki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2011 Ta blaszka powinna byc ustawiona na dol, nie tak jak na fotce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
essenti Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2011 Ta blaszka powinna byc ustawiona na dol, nie tak jak na fotce Aha... to znaczy, ze zarowno przy lewym jak i prawym reflektorze maja byc te blaszki ustawione na dol? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2011 Potwierdzam w obu lampach blaszki powinny być przestawione na dół. Kiedy wjeżdżamy na teren UK powinniśmy przestawić je do pozycji poziomej co daje symetryczne wiązki światła i tym samym nie oślepia tak innych kierowców z naprzeciwka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboos Zgłoś #5 Napisano 22 Marca 2011 (edytowane) Chłopaki to jest bi-xenon, więc te przesłony odpowiadają za światła krótkie-długie. Z tego co pamiętam powinny być w pozycji poziomej, a w przypadku przełączenia świateł z krótkich na długie część koloru czarnego z pierwszego zdjęcia (działająca na zasadzie przekaźnika - cewkę widać w głębi pod przesłoną) przestawia ją w dół i to ona steruje położeniem przesłony góra-dół, tzn. krótkie-długie:fajny Edytowane 22 Marca 2011 przez seboos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2011 Chłopaki to jest bi-xenon, więc te przesłony odpowiadają za światła krótkie-długie. Z tego co pamiętam powinny być w pozycji poziomej, a w przypadku przełączenia świateł z krótkich na długie część koloru czarnego z pierwszego zdjęcia (działająca na zasadzie cewki jak w przekaźniku) przestawia ją w dół i to ona steruje położeniem przesłony góra-dółNie masz racji-ten pręcik zaznaczony na foto jest odpowiedzialny za światła symetryczne/asymetryczne i regulowany jest tym brązowym pokrętłem na bocznej części całego profilu aluminiowego... Ruchoma przesłona jest cieńsza i znajduje się do przodu od zaznaczonego na zdjęciu pręcika.Jest dokładnie tak, jak napisali Grzesiek i Adrian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboos Zgłoś #7 Napisano 22 Marca 2011 Czyli ta blaszka na zdjęciu to co innego niż przesłona? Widziałem kiedyś soczewkę od bi-xenonu i to mi się skojarzyło właśnie z przesłoną, w takim razie trochę zamieszałem...:hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2011 Chłopaki to jest bi-xenon, więc te przesłony odpowiadają za światła krótkie-długie. Z tego co pamiętam powinny być w pozycji poziomej, a w przypadku przełączenia świateł z krótkich na długie część koloru czarnego z pierwszego zdjęcia (działająca na zasadzie cewki jak w przekaźniku) przestawia ją w dół i to ona steruje położeniem przesłony góra-dół Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Są dwie przesłony. Jedna od mijania/drogowe a druga od symertii i asymetrii/ Ta większa sterowana z zewnątrz tym brązowym cyckiem właśnie za symetrię i asymetrię odpowiada. Czy światło jest Twoje od nowości? Czy nabyte na Allegro albo gdzieś tam zakupione? Jeżeli dokupione zachodzi obawa, że masz angielski układ świateł mijania i ktoś przesłonę podniósł, by świeciły światła symetrycznie. Opuść przesłonę i zobacz przy ścianie, czy snop światła jest europejski kontynentalny (światło świeci wyżej z prawej strony doświetlając pobocze) czy angielski (świeci wyżej z lewej strony oślepiając kierowców jadących z naprzeciwka)... Powinno to świecić tak: http://2.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/S6bXyCYR83I/AAAAAAAAD8k/afVy-VYX9y4/s1600-h/IMG_6180.JPG A u Ciebie jedna z lamp świeci tak: http://4.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/S6bXxQuqWbI/AAAAAAAAD8c/_BNXi2dq9fY/s1600/IMG_6183.JPG A jak świeci wewte http://img510.imageshack.us/img510/606/dsc00006vl2.jpg to już jest bardzo źle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboos Zgłoś #9 Napisano 22 Marca 2011 Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Już się tak nie gorączkuj nie zauważyłem tej małej blaszki, ale jeszcze raz przyjrzałem się po tym co napisał Tomek i napisałem przecież w kolejnym poście, że zamieszałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #10 Napisano 22 Marca 2011 Już się tak nie gorączkuj nie zauważyłem tej małej blaszki, ale jeszcze raz przyjrzałem się po tym co napisał Tomek i napisałem przecież w kolejnym poście, że zamieszałem... Jak pisałem swojego posta nie było jeszcze posta Krawcola i tyle. Napisałem obszerną odpowiedź ze zdjęciami, których wyszukanie zajęło mi trochę czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboos Zgłoś #11 Napisano 22 Marca 2011 Dobra spoko:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
essenti Zgłoś #12 Napisano 22 Marca 2011 Czy światło jest Twoje od nowości? Czy nabyte na Allegro albo gdzieś tam zakupione? Jeżeli dokupione zachodzi obawa, że masz angielski układ świateł mijania i ktoś przesłonę podniósł, by świeciły światła symetrycznie. Opuść przesłonę i zobacz przy ścianie, czy snop światła jest europejski kontynentalny (światło świeci wyżej z prawej strony doświetlając pobocze) czy angielski (świeci wyżej z lewej strony oślepiając kierowców jadących z naprzeciwka)... Kupilem juz autko z tymi reflektorami, i dopiero teraz przy wymianie zarnikow i czyszczeniu soczewek zwrocilem na to uwage, ze ta blaszka od strony pasazera jest opuszczona, a od kierowcy ustawiona poziomo. Jakis czas temu bylem na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia ustawienia swiatel. Gosc powiedzial ze ta od pasazera swieci troche bardziej do gory, ale mozna tak zostawic. W takim razie ustawie obydwie na dol i mysle, ze bedzie dobrze, albo sie myle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #13 Napisano 22 Marca 2011 (edytowane) Kupilem juz autko z tymi reflektorami, i dopiero teraz przy wymianie zarnikow i czyszczeniu soczewek zwrocilem na to uwage, ze ta blaszka od strony pasazera jest opuszczona, a od kierowcy ustawiona poziomo.Jakis czas temu bylem na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia ustawienia swiatel. Gosc powiedzial ze ta od pasazera swieci troche bardziej do gory, ale mozna tak zostawic. W takim razie ustawie obydwie na dol i mysle, ze bedzie dobrze, albo sie myle? Opuść oba pręciki, żeby światła świeciły asymetrycznie i świecenie porównaj ze zdjęciami, które Jacek wrzucił: Powinno to świecić tak: http://2.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjn...h/IMG_6180.JPG Jeśli będą świecić prawidłowo asymetrycznie (po europejsku), to podjedź na stację diagnostyczną, żeby prawidłowo ustawić wysokość świateł i będziesz miał problem z głowy A gdyby okazało się, że masz jednak angliki (oba lub jeden), to odezwij się do mnie-mam reflektory europejskie na sprzedaż. Edytowane 22 Marca 2011 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #14 Napisano 22 Marca 2011 Jeśli będą świecić prawidłowo asymetrycznie (po europejsku), to podjedź na stację diagnostyczną, żeby prawidłowo ustawić wysokość świateł i będziesz miał problem z głowy Lepiej niech zrobi to w ASO. Mi zrobili to w diagnostyce na razie za 911 zł. I jeszcze 270 kolejne mi wyjdzie. Jak nie będą ustawiać podpiętego do vaga, to zrobią siarę na max. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #15 Napisano 22 Marca 2011 Lepiej niech zrobi to w ASO Jacku, w ASO VW też się z tym pierdzielą... Ja ustawiałem kilkukrotnie światła w stacji diagnostycznej (zawsze musiałem ustawiać po zmianie sezonowej kół) i nigdy nic się nie działo-problemy zaczynały się właśnie po wizycie w ASO-drganie świateł itd... Jeśli są ustawienia zerowe kompem zrobione, to można śmiało to zrobić na stacji diagnostycznej za 10-20zł... Mi zrobili to w diagnostyce na razie za 911 zł. I jeszcze 270 kolejne mi wyjdzie Za co Ciebie aż na tyle skasowali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #16 Napisano 22 Marca 2011 Za co Ciebie aż na tyle skasowali Za czujniki tylny i sterownik xenon Ale udowodnione to im zostało i oni mają pokryć koszty naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
essenti Zgłoś #17 Napisano 22 Marca 2011 Jeśli są ustawienia zerowe kompem zrobione, to można śmiało to zrobić na stacji diagnostycznej za 10-20zł... Czyli trzeba jechac z laptopem na stacje diagnostyczna i wykonac procedure opisana tutaj? http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=860682#post860682 A czy mozna zrobic to zerowanie przed wybraniem sie na stacje diagnostyczna, po powrocie znow podpiac laptop, i od razu przejsc do grupy "002" by sterownik zapamietal ustawienie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #18 Napisano 22 Marca 2011 A czy mozna zrobic to zerowanie przed wybraniem sie na stacje diagnostyczna, po powrocie znow podpiac laptop, i od razu przejsc do grupy "002" by sterownik zapamietal ustawienie? Mi znajomy po wymianie reflektorów zrobił ustawienie zerowe (komputerem), po czym pojechałem do stacji diagnostycznej na regulację i już nie podpinałem komputera-wszystko działało tak, jak miało działać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
essenti Zgłoś #19 Napisano 22 Marca 2011 Dzieki serdeczne wszystkim za pomoc . z tego co widze reflektory maja jeszcze nalepki po bokach takze moze z nich daloby rade wyczytac, czy sa to angliki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #20 Napisano 22 Marca 2011 z tego co widze reflektory maja jeszcze nalepki po bokach takze moze z nich daloby rade wyczytac, czy sa to angliki? Napisz tutaj numer Etka tych reflektorów, to odpowiemy Tobie, czy angliki, czy europejskie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach