Skocz do zawartości
essenti

Jakie jest prawidłowe ustawienie przesłony Bi-Xenonu?

Rekomendowane odpowiedzi

W przesłonie bi-xenonu znajduje sie taka blaszka, ktora mozna recznie ustawic w pozycji poziomej lub na dol. Po wymontowaniu obydwu przeslon zauwazylem, ze ta przy reflektorze od strony kierowcy jest ustawiona poziomo (zaznaczona na zdjeciu) http://img405.imageshack.us/i/dsc05165r.jpg/

 

Natomiast ta od strony pasazera ustawiona jest na dol, w dodatku wydaje sie byc krotsza.

Teraz mam pytanie, czy takie ustawienie jest prawidlowe?

 

Z gory dzieki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta blaszka powinna byc ustawiona na dol, nie tak jak na fotce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta blaszka powinna byc ustawiona na dol, nie tak jak na fotce

 

Aha... to znaczy, ze zarowno przy lewym jak i prawym reflektorze maja byc te blaszki ustawione na dol?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam w obu lampach blaszki powinny być przestawione na dół. Kiedy wjeżdżamy na teren UK powinniśmy przestawić je do pozycji poziomej co daje symetryczne wiązki światła i tym samym nie oślepia tak innych kierowców z naprzeciwka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki to jest bi-xenon, więc te przesłony odpowiadają za światła krótkie-długie. Z tego co pamiętam powinny być w pozycji poziomej, a w przypadku przełączenia świateł z krótkich na długie część koloru czarnego z pierwszego zdjęcia (działająca na zasadzie przekaźnika - cewkę widać w głębi pod przesłoną) przestawia ją w dół i to ona steruje położeniem przesłony góra-dół, tzn. krótkie-długie:fajny

Edytowane przez seboos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłopaki to jest bi-xenon, więc te przesłony odpowiadają za światła krótkie-długie. Z tego co pamiętam powinny być w pozycji poziomej, a w przypadku przełączenia świateł z krótkich na długie część koloru czarnego z pierwszego zdjęcia (działająca na zasadzie cewki jak w przekaźniku) przestawia ją w dół i to ona steruje położeniem przesłony góra-dół
Nie masz racji-ten pręcik zaznaczony na foto jest odpowiedzialny za światła symetryczne/asymetryczne i regulowany jest tym brązowym pokrętłem na bocznej części całego profilu aluminiowego... Ruchoma przesłona jest cieńsza i znajduje się do przodu od zaznaczonego na zdjęciu pręcika.

Jest dokładnie tak, jak napisali Grzesiek i Adrian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta blaszka na zdjęciu to co innego niż przesłona? Widziałem kiedyś soczewkę od bi-xenonu i to mi się skojarzyło właśnie z przesłoną, w takim razie trochę zamieszałem...:hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłopaki to jest bi-xenon, więc te przesłony odpowiadają za światła krótkie-długie. Z tego co pamiętam powinny być w pozycji poziomej, a w przypadku przełączenia świateł z krótkich na długie część koloru czarnego z pierwszego zdjęcia (działająca na zasadzie cewki jak w przekaźniku) przestawia ją w dół i to ona steruje położeniem przesłony góra-dół

 

Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Są dwie przesłony. Jedna od mijania/drogowe a druga od symertii i asymetrii/ Ta większa sterowana z zewnątrz tym brązowym cyckiem właśnie za symetrię i asymetrię odpowiada.

 

Czy światło jest Twoje od nowości? Czy nabyte na Allegro albo gdzieś tam zakupione? Jeżeli dokupione zachodzi obawa, że masz angielski układ świateł mijania i ktoś przesłonę podniósł, by świeciły światła symetrycznie. Opuść przesłonę i zobacz przy ścianie, czy snop światła jest europejski kontynentalny (światło świeci wyżej z prawej strony doświetlając pobocze) czy angielski (świeci wyżej z lewej strony oślepiając kierowców jadących z naprzeciwka)...

 

Powinno to świecić tak:

 

http://2.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/S6bXyCYR83I/AAAAAAAAD8k/afVy-VYX9y4/s1600-h/IMG_6180.JPG

 

A u Ciebie jedna z lamp świeci tak:

 

http://4.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/S6bXxQuqWbI/AAAAAAAAD8c/_BNXi2dq9fY/s1600/IMG_6183.JPG

 

A jak świeci wewte http://img510.imageshack.us/img510/606/dsc00006vl2.jpg to już jest bardzo źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Już się tak nie gorączkuj nie zauważyłem tej małej blaszki, ale jeszcze raz przyjrzałem się po tym co napisał Tomek i napisałem przecież w kolejnym poście, że zamieszałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już się tak nie gorączkuj nie zauważyłem tej małej blaszki, ale jeszcze raz przyjrzałem się po tym co napisał Tomek i napisałem przecież w kolejnym poście, że zamieszałem...

 

Jak pisałem swojego posta nie było jeszcze posta Krawcola i tyle. Napisałem obszerną odpowiedź ze zdjęciami, których wyszukanie zajęło mi trochę czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra spoko:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy światło jest Twoje od nowości? Czy nabyte na Allegro albo gdzieś tam zakupione? Jeżeli dokupione zachodzi obawa, że masz angielski układ świateł mijania i ktoś przesłonę podniósł, by świeciły światła symetrycznie. Opuść przesłonę i zobacz przy ścianie, czy snop światła jest europejski kontynentalny (światło świeci wyżej z prawej strony doświetlając pobocze) czy angielski (świeci wyżej z lewej strony oślepiając kierowców jadących z naprzeciwka)...

 

Kupilem juz autko z tymi reflektorami, i dopiero teraz przy wymianie zarnikow i czyszczeniu soczewek zwrocilem na to uwage, ze ta blaszka od strony pasazera jest opuszczona, a od kierowcy ustawiona poziomo.

Jakis czas temu bylem na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia ustawienia swiatel. Gosc powiedzial ze ta od pasazera swieci troche bardziej do gory, ale mozna tak zostawic. W takim razie ustawie obydwie na dol i mysle, ze bedzie dobrze, albo sie myle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupilem juz autko z tymi reflektorami, i dopiero teraz przy wymianie zarnikow i czyszczeniu soczewek zwrocilem na to uwage, ze ta blaszka od strony pasazera jest opuszczona, a od kierowcy ustawiona poziomo.

Jakis czas temu bylem na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia ustawienia swiatel. Gosc powiedzial ze ta od pasazera swieci troche bardziej do gory, ale mozna tak zostawic. W takim razie ustawie obydwie na dol i mysle, ze bedzie dobrze, albo sie myle?

Opuść oba pręciki, żeby światła świeciły asymetrycznie i świecenie porównaj ze zdjęciami, które Jacek wrzucił:

Jeśli będą świecić prawidłowo asymetrycznie (po europejsku), to podjedź na stację diagnostyczną, żeby prawidłowo ustawić wysokość świateł i będziesz miał problem z głowy :)

A gdyby okazało się, że masz jednak angliki (oba lub jeden), to odezwij się do mnie-mam reflektory europejskie na sprzedaż.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli będą świecić prawidłowo asymetrycznie (po europejsku), to podjedź na stację diagnostyczną, żeby prawidłowo ustawić wysokość świateł i będziesz miał problem z głowy

 

Lepiej niech zrobi to w ASO. Mi zrobili to w diagnostyce na razie za 911 zł. I jeszcze 270 kolejne mi wyjdzie. Jak nie będą ustawiać podpiętego do vaga, to zrobią siarę na max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepiej niech zrobi to w ASO

Jacku, w ASO VW też się z tym pierdzielą... Ja ustawiałem kilkukrotnie światła w stacji diagnostycznej (zawsze musiałem ustawiać po zmianie sezonowej kół) i nigdy nic się nie działo-problemy zaczynały się właśnie po wizycie w ASO-drganie świateł itd... Jeśli są ustawienia zerowe kompem zrobione, to można śmiało to zrobić na stacji diagnostycznej za 10-20zł...

Mi zrobili to w diagnostyce na razie za 911 zł. I jeszcze 270 kolejne mi wyjdzie

Za co Ciebie aż na tyle skasowali :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za co Ciebie aż na tyle skasowali

 

Za czujniki tylny i sterownik xenon :) Ale udowodnione to im zostało i oni mają pokryć koszty naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli są ustawienia zerowe kompem zrobione, to można śmiało to zrobić na stacji diagnostycznej za 10-20zł...

 

Czyli trzeba jechac z laptopem na stacje diagnostyczna i wykonac procedure opisana tutaj? http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=860682#post860682

 

A czy mozna zrobic to zerowanie przed wybraniem sie na stacje diagnostyczna, po powrocie znow podpiac laptop, i od razu przejsc do grupy "002" by sterownik zapamietal ustawienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy mozna zrobic to zerowanie przed wybraniem sie na stacje diagnostyczna, po powrocie znow podpiac laptop, i od razu przejsc do grupy "002" by sterownik zapamietal ustawienie?

Mi znajomy po wymianie reflektorów zrobił ustawienie zerowe (komputerem), po czym pojechałem do stacji diagnostycznej na regulację i już nie podpinałem komputera-wszystko działało tak, jak miało działać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne wszystkim za pomoc :). z tego co widze reflektory maja jeszcze nalepki po bokach takze moze z nich daloby rade wyczytac, czy sa to angliki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co widze reflektory maja jeszcze nalepki po bokach takze moze z nich daloby rade wyczytac, czy sa to angliki?

Napisz tutaj numer Etka tych reflektorów, to odpowiemy Tobie, czy angliki, czy europejskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności