macienty34 Zgłoś #1 Napisano 1 Marca 2011 Proszę o opis jak wyjąć wężyk z tej kuli nie chcę urwać przewodu podciśnienia.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robson98 Zgłoś #2 Napisano 1 Marca 2011 Najszybciej wyjąć akumulator podcisnienia ktory jest przykrecony na jednej śrubeczce chyba gwiazdkowej sam urwalem wężyk wyciagając go od góry więc dobra rada albo jak z jajkiem albo wykrecic kulę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #3 Napisano 16 Kwietnia 2012 witam podpinam się pod temat... lata mi "toto" strasznie.. musze się jakoś do tego dobrać... wyciągał ktoś to w PD?? dostęp masakryczny... i pytanie kolejne , czy ulega to jakimś awariom?? Bo jak już to wyjme to bym od razu wymienił na nowe... zamiast się dwa razy z tym kopać.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #4 Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Wyciągałem ostatnio ten "zbiornik" sprawdzając stan wężyków. Dostęp kiepski, postaraj się najpierw dokręcić, może się poluzowało. Awariom raczej nie ulega samoistnym, panuje tam zbyt małe ciśnienie żeby spowodowac jego uszkodzenie-pęknięcie. Najczęściej zniszczeniu bądź uszkodzeniu ulega w wyniku stłuczki lub większej gruchy:) Kleić nie ma co, ten plastik kiepsko chwyta się kleju a na szrocie za grosze dostaniesz używkę bądź nowy zamiennik. Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez cola_no Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #5 Napisano 18 Kwietnia 2012 Żadne ciśnienie go nie rozerwie bo on nie gromadzi ciśnienia tylko podciśnienie a jeśli ma się w nim cokolwiek uszkodzić to ułamuje się jego plastikowy króciec na który zakłada się wężyk podciśnienia. Zaleca się aby tego uniknąć wyjąć go z komory silnika a potem kręcąc wężykiem ruchami na przemian - lewo/prawo ciągnąć jednocześnie wężyk do góry równolegle do króćca by go nie ułamać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #6 Napisano 18 Kwietnia 2012 nie gromadzi ciśnienia tylko podciśnienie racja kolego, to miałem na myśli. Dzięki za poprawienie mnie. Przy okazji tematu - pytanie, czy długość wężyków podciśnienia ma kluczowe znaczenie? Z moich informacji wynika że nie nalezy zmieniać zbytnio ich długości (dopuszczalna tolerancja w długości +/- 15%). Czy to potwierdzona informacja? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #7 Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Długość wężyków podciśnienia nie ma żadnego znaczenia. Po założeniu długich wężyków pompa podciśnienia potrzebuje tylko raptem 2-3 sekund po jego pierwszym uruchomieniu do wzrostu podciśnienia w całym układzie nawet z przesadnie długimi wstawionymi wężykami a potem elektrozawory regulują już normalnie podciśnienie w trakcie pracy jak i kolejnych uruchomieniach silnika. Wiem to z autopsji kiedy w swoim jak i w diagnozowanych samochodach kolegów z różnych for podmieniałem im (na próbę) wężyki podciśnienia na moje długie, których nie chciałem za każdym razem ciąć. Wkładałem wtedy wężyk o długości 1,5 metra i w żaden sposób nie wpływało to ujemnie czy też z opóźnieniem na reakcję elementów wykonawczych. Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2012 nie ma to jak fachowa i rzeczowa odpowiedź, dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #9 Napisano 20 Kwietnia 2012 czy w AWX też jest taki akumulator podciśnienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomluk84 Zgłoś #10 Napisano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) tak też jest a tak to wygląda http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTYSctBFyyPrXRXfBmUegDpss-bj-JjW2ta5oFdke5qo0ligKlQ foto zaporzyczone Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez tomluk84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #11 Napisano 21 Kwietnia 2012 dzięki. Rzeczywiście gdzieś widziałem taką bańkę. A może polecacie jakiś wakuometr do pomiaru podciśnienia z vakumpompy? Bo nie wiem czy dobrze mi pompuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martyna13 Zgłoś #12 Napisano 21 Kwietnia 2012 do ściągnięcia węzyka pod ciśnienia polecam skalpel i pensete modelarską Wystarczy lekko naciąć przewód podciśnienia podważyć kręcić i zejdzie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #13 Napisano 31 Maja 2013 czy ta kula na pierwszym foto w żółtym kółku musi być umieszczona w tym miejscu co jest żółte koło na drugim foto koło zaworu N75 bo ja sobie zamontowałem to pod zbiornikiem płynu chłodzącego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #14 Napisano 31 Maja 2013 Jak najbardziej może tam byc .U mnie w awt jest fabrycznie w lewym nadkolu ukryty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #15 Napisano 31 Maja 2013 dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #16 Napisano 31 Maja 2013 Mam zamiar przenieść zaworek n75 w miejsce nad filtrem powietrza koło zaworka klapy gaszącej. Wężyk od n75 do gruszki będzie dużo krótszy co powinno minimalnie poprawić czas reakcji sztangi. Akumulator zostanie tam gdzie jest a przewód do niego założę grubszy. Reszta wężyków też będzie krótsza co wpłynie na niezawodność przez brak przetarć i uszkodzeń od temperatury. Nie mam pojęcia dlaczego fabryka go umieściła tam gdzie obecnie. Chyba że może się przegrzewać. Jak patrzę na zawór egr, odmę itp. to nie wieżę w nieomylność osób które to wszystko zaprojektowały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #17 Napisano 1 Czerwca 2013 Zaworek N75 pada bo pracuje w pozycji poziomej, w innych autach zazwyczaj w pozycji pionowej i tutaj moim zdaniem pies jest pogrzebany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #18 Napisano 1 Czerwca 2013 co do tego akumulatora podciśnienia - bez logów trudno stwierdzić czy on coś daje, czy nie. Ja jeżdżę od kilku dni bez niego i nie zauważyłem ujemnych efektów ani w ciśnieniu doładowania ani w reakcji na pedał hamulca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #19 Napisano 1 Czerwca 2013 (edytowane) Mam zamiar przenieść zaworek n75 w miejsce nad filtrem powietrza koło zaworka klapy gaszącej. Wężyk od n75 do gruszki będzie dużo krótszy co powinno minimalnie poprawić czas reakcji sztangi. Akumulator zostanie tam gdzie jest a przewód do niego założę grubszy. Reszta wężyków też będzie krótsza co wpłynie na niezawodność przez brak przetarć i uszkodzeń od temperatury. Nie mam pojęcia dlaczego fabryka go umieściła tam gdzie obecnie. Chyba że może się przegrzewać. Jak patrzę na zawór egr, odmę itp. to nie wieżę w nieomylność osób które to wszystko zaprojektowały. i zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości - lubię forumowiczów, którzy myślą a nie takich, którzy piszą, że jak coś w aucie jest to tak musi być - gówn...o prawda - po to człek ma mózg by z niego korzystać i to cenię. Trzeba sobie ułatwiać zarówno diagnozę jak i dostęp do diagnozowanych elementów. W Golfie IV N75 jest umocowany w wygodnym miejscu - w Passacie B5 i A4 B5 do 6 w fatalnym i mając Audi lub Passata już dawno N75 zmieniłby swój adres stałego zameldowania na inny stały pod moją modłę a nie serwisantów. Poza tym są inne N75 również pasujące z innych aut do naszych, które mają inaczej wyprowadzone króćce na wężyki a nie, że dwa są z jednej strony a jeden od spodu - to nie ma żadnego znaczenia gdzie i skąd one wychodzą - to my mamy sobie ułatwiać pracę i dostęp do nich a nie fabryka. Nie bójcie się zamieniać N75 czy N18 z innych aut - one działają tak samo - różnią się czasami tylko średnicą i miejscem wyprowadzenia krócców ale nic poza tym. Jestem dumny z tego, że Polak myśli jak sobie ułatwić życie bo to jest warunkiem postępu technicznego i technologicznego a nie ślepe patrzenie w zalecenia instrukcji czy producenta. co do tego akumulatora podciśnienia - bez logów trudno stwierdzić czy on coś daje, czy nie. Ja jeżdżę od kilku dni bez niego i nie zauważyłem ujemnych efektów ani w ciśnieniu doładowania ani w reakcji na pedał hamulca. I z Tobą Seweryn też się zgadzam bo aku podciśnienia sprawdza się tylko w diagnozie statycznej działania elementów wykonawczych silnika a zwłaszcza po wejściu w 03 Output test- gdyby nie akumulator podciśnienia to nie byłoby w 003 testu ani klapy gaszącej ani N75 w silnikach VP i PD bez sterownika elektrycznego V157. Wielokrotnie logowaliśmy silniki VP i PD bez akumulatora podciśnienia i szły jak przecinaki przy logach dynamicznych czyli wtedy kiedy wymagało się od nich pełnej dynamiki stąd i zbędne są jednokierunkowe zawory podciśnienia (te białoczarne) bo tylko one powodują kumulację podciśnienia w tych zbiornikach. Edytowane 1 Czerwca 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #20 Napisano 1 Czerwca 2013 Właśnie otworzyłem nowy oryginalny zaworek N75. Wydaje mi się, że brakuje tam sprężynki odbijającej ten gruby tłoczek w przeciwną stronę niż elektromagnes. Czy możliwe jest aby pominięto ją w fabryce czy nie powinno tam jej być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach