Skocz do zawartości

nakon9

  • Liczba zawartości

    77
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O nakon9

  • Urodziny 02.07.1982

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Lubań - Świdnica - Bolesławiec

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
  • Rok produkcji
    2000
  1. Dokładnie miałem tak samo. Przewód do czujnika z zewnątrz może wyglądać na dobry ale jak go rozetniesz to środek kruszy się w palcach. ( Chodzi mi o czujnik ten na dole silnika bliżej kierowcy a nie przy pasku rozrządu )
  2. Prawie na 100% masz uszkodzony ten czujnik. Wymień go. Odpalał ładnie, lekkie dodanie gazu i przerywa... Miałem identyczną sytuacje kiedy zalałem go środkiem do czyszczenia silnika albo czymś podobnym żrącym.
  3. Witam, jakiś czas temu wyregulowałem pompowtryskiwacze czujnikiem zegarowym. Były bardzo duże różnice które skorygowałem. Po odpaleniu silnik chodził zauważalnie lepiej, zero drgań. Ale teraz drganie wracają. Czytałem na tym forum, że w silnikach ATJ są wadliwe "popychacze" pomiędzy pompowtryskiwaczem a śrubą regulacyjną i trzeba je wymienić na nowszy typ. Proszę napisać czy ten zestaw naprawczy zawiera nowszy typ popychacza i czy trzeba śrubę regulacyjną też wymienić: >link do zestawu<
  4. Tylko pamiętaj, że nie każdy ma akurat do tego zdolności/chęci, a nawet nie zawsze się to opłaca. On może pracować w innym zawodzie niż mechanik i w tym samym czasie zarobić tyle samo albo więcej
  5. Witam, jestem ciekawy czy sprawdziło by się takie rozwiązanie aby zamiast zaworu EGR podłączyć wężyk do dodatkowego bliźniaczego zaworka sterującego uchyleniem klapy gaszącej ale tylko do pewnego stopnia. Dzięki temu można by uzyskać miękką pracę silnika i odpowiedni skład mieszanki paliwowej jednocześnie pozbywając się wad EGR. Zastanawia mnie tylko jak komputer zareaguje na czujnik ciśnienia w dolocie. Z przepływomierzem nie powinno być problemu. To rozwiązanie przyszło mi do głowy kiedy uszkodził się siłownik klapy gaszącej i ją częściowo zamknął. Silnik był wtedy słaby ale pracował dosłownie jak silnik benzynowy wyjątkowo cicho. Pozdrawiam
  6. Ze starej drukarki. Jest cieńsza niż wydaje się na zdjęciach.
  7. Zaworek ze sprężynką przetestowany. Różnica jest kolosalna. Zaworek dużo szybciej reaguje. Wcześniej auto osiągało pewnie pełną moc ale za to w jakim czasie... Teraz nie ma efektu "overboost" zamulającego silnik. Ciśnienie zadane do rzeczywistego jest dużo bardziej zbieżne. Wcześniej przyspieszenie było czuć tylko na początku po dodaniu gazu, teraz cały czas Polecam spróbować.
  8. Wiem, że jest tam sprężynka tylko ona działa w drugą stronę Dzięki za podpowiedzi. Jutro testy z dodatkową sprężynką, napisze co z tego wyjdzie
  9. Chodzi mi o N75 podciśnieniowy. Jeśli nie powinno być tam sprężyny to w jaki sposób tłoczek ma wracać do pozycji przed zadziałaniem elektromagnesu? Zaworek który rozebrałem działał różnie w zależności od ustawienia poziomego, pionowego w górę i w dół. Nawet jeśli podciśnienie tłoczek zassie to będzie się sam ograniczał z podciśnieniem w gruszce. W każdym bądź razie po rozebraniu poza brakiem sprężynki nie potrafię wyjaśnić dlaczego nie działał a po podmianie na zaworek z egr jest ok.
  10. Właśnie otworzyłem nowy oryginalny zaworek N75. Wydaje mi się, że brakuje tam sprężynki odbijającej ten gruby tłoczek w przeciwną stronę niż elektromagnes. Czy możliwe jest aby pominięto ją w fabryce czy nie powinno tam jej być?
  11. Mam zamiar przenieść zaworek n75 w miejsce nad filtrem powietrza koło zaworka klapy gaszącej. Wężyk od n75 do gruszki będzie dużo krótszy co powinno minimalnie poprawić czas reakcji sztangi. Akumulator zostanie tam gdzie jest a przewód do niego założę grubszy. Reszta wężyków też będzie krótsza co wpłynie na niezawodność przez brak przetarć i uszkodzeń od temperatury. Nie mam pojęcia dlaczego fabryka go umieściła tam gdzie obecnie. Chyba że może się przegrzewać. Jak patrzę na zawór egr, odmę itp. to nie wieżę w nieomylność osób które to wszystko zaprojektowały.
  12. Witam, czy warto profilaktycznie skorygować regulacje pompowtryskiwaczy w silniku ATJ jeśli od początku do 250 tys. przebiegu nigdy nie były regulowane i wyciągane?
  13. Włożyłem śrubokręt w łopatki w alternatorze i wirnik kręci się w jedną stronę czyli sprzęgiełko działa ale kręci się z oporem. Czy tak ma być?
  14. 021A - Napięcie referencyjne. Znalazłem rozwiązanie tego problemu. Okazało się, że jest uszkodzony panel klimatyzacji, po wymianie wszystko OK Ciekawe na czym polega to uszkodzenie... Pozdrawiam
  15. Jestem po wymianie sprężyn. Średnica drutu starych sprężyn: 14mm, nowych ~13.4. Różnica w komforcie jest spora. Na zakrętach nie zauważyłem niekorzystnych zmiaan. Okazało się, że mam zamontowany stabilizator o średnicy 29mm a czytałem na tym forum, że są tylko średnice 25mm w sedanach i 27mm w kombi. Po jego wymianie na cieńszy napiszę jakie zaszły zmiany. Może komuś się przyda. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności