Skocz do zawartości
jaaano

Passat B4 hamulce-upgrade

Rekomendowane odpowiedzi

I zrobione,wszystko działa super na bazie tarcz mikody i klocków TRW,

 

Ile kosztowała taka operacja, pytam o zaciski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie przymierzam się na upgradem hamulców w moim B4 kombi i chciałbym otrzymać konkretną odpowiedź. Z tego co wyczytałem tutaj to jakie max tarcze się zmieszczą w felgach 15, w roztawie 4x100? Bo jednak zmiana na 5x100 to będą duże koszta. Bo chciałem też właśnie 312 i zaciski od S2 ale to chyba w 15' nie wejdzie niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alex zaciski S2 można już wyłapać za 400 ale zapewne nadają się do regeneracji,normalna cena za gotowce w dowolnym kolorze to 600.

 

Klicho max co wchodzi w felge 15" to 288 i to też zależy od ET, dalej 312 to min.felga 16",nie spotkałem się jeszcze z zestawem 312+S2 choć nie powiem żebym nie był zainteresowany,wiem tylko tyle że jarzmo zacisku musiało by być wykonane na zmówienie a to już sztuka dla sztuki i to droga.Jak jest z 4x100 no niestety nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej brać 288 i jakieś dobre zaciski ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

280mm w zupełności wystarczą. sam takie mam przygotowane do montażu po pełnej regeneracji. to seryjnie szło do g60 więc spokojnie do 160 koni obsłuży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cel 200KM ale to zajmie mi z dobre 2 sezony jak nic i właśnie się zastanawiam czy 200KM w Dieslu wystarczą 288 i na tył jakieś bębnotarcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy 200KM w Dieslu wystarczą 288 i na tył jakieś bębnotarcze

 

Mam przód 280 na S2, tył zestaw BSK-TECH na zaciskach z golfa4,tarcze Mikody,klocki TRW,serwo i duża pompa 25.4 od T4,brakuje przewodów w oplocie i lepszego płynu ale i tak nieraz było blisko zonka.Wystarczającym zestawem byłoby 312 na wielotłoku,tył 280 went. serwo,pompa takie jak moje,przewody odpowiednie,płyn i przeprogramowanie ABS-u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety, dopiero 312 z przodu i większe niż 245 z tyłu dają efekt w postaci hamowania w Pasku. Najlepiej jak kolega wyżej napisał, minimum 2 tłoki z przodu przy zwiększonej wydajności motoru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w B4 siedzi zimmermann sport + ferrodo ds performance i... na zimnych hamulcach jest chyba gorzej niż na serii, ale wystarczy troszkę zagrzać ten zestawik i można się pozytywnie zaskoczyć :)

 

z czystym sumieniem mógł bym ci to polecić! Tył to mikoda gt + ferrdo ds performance

 

no i oczywiście dobra opona bo same hamulce choć by nie wiadomo jakie nic nie zdziałają!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko że za 312 to będę musiał wymieniać piasty,zwrotnice i nie tylko bo w 312 muszę mieć roztaw 5x100 ?

No właśnie wiem że na przód musi być 2-tłoczek ale od jakiego samochodu

 

---------- Dodano o 12:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:51 ----------

 

I pewnie koła 16' to minimum raczej ?

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tył zestaw BSK-TECH na zaciskach z golfa4,

 

Czyli masz z tyłu tarcze 257mm,tak?

 

http://allegro.pl/big-brake-rear-kit-257mm-vw-audi-vag-by-bsk-tech-i2871550694.html

 

Sam się przymierzam do takiego zestawu.Cena trochę odstrasza,ale być może zawitają.

Pompa hamulcowa z t4,czyli taka sama,jak u mnie.Rozumiem,że absu,brak,czy rzeźba w serwie?

 

 

niestety, dopiero 312 z przodu i większe niż 245 z tyłu dają efekt w postaci hamowania w Pasku.

 

Wsadź serwo z poliftowego i będzie to na 312 tkach już lepiej hamowało.Brat w avfie ma 312 i tył seria,hamuje to bardzo dobrze.Na tor wyścigowy się nie nadają,ale do skutecznego zatrzymania jak najbardziej.Jeszcze nie było problemów z wyhamowaniem.

Bardzo dużo pomaga odpowiednie serwo i odpowiednie podciśnienie w układzie.Warto się skupić nad poprawą skuteczności pracy serwa,niż nad zestawami za ponad klocka.

Pdki mają wydajniejsze vacuum pompy,więc tam przy podwójnym serwie jest czym hamować,czego w vp b5 niestety nie ma.

Wiem,jak hamowała cordoba ahu 99 na 256/bęben w porównaniu do mojego golfa na 288/226 i pompie z t4 na tłoczku 25.4mm.Cordoba hamowała dużo lepiej,pomimo słabszych hamulców.

Ale wynikało to z tego,że całe podciśnienie wytwarzane przez pompę szło tylko na serwo.Przekładało się to na dużo lepszą skuteczność hamowania.

Podobnie jest z moim drugim golfem 2.0B 115 koni.Tam teżjest dużo lepsza skuteczność na 280/226,niż w tdi na 288/226.

W afn-ie niestety podciśnienie jest podzielone między serwem a sterowaniem turba,na dodatek sama pompa ma słabą wydajność,dużo mniejszą,jak w nowszych vp.Stąd nawet przy 288/226 nie ma takiej skuteczności,jak w takiej cordobie na 256/bęben,bądż mk4 na seryjnych 256/232.

 

Wystarczy wsadzić zadek w gofa IV,żeby zrozumieć,co daje lepsza vacuum pompa na 256/232.Od jakiegoś czasu myślę nad dodatkową elektryczną pompką podciśnienia podłączoną pod serwo.Mam już nawet kandydatkę.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sagon, mam komplet z polifta już w aucie dlatego piszę o swoich odczuciach bez obaw, że ktoś zarzuci mi brak tego czy tamtego.

Faktycznie, kłopot jest z vacuum. Poprawili to w PD gdzie pompa obsługuje osobno te sekcje. Też myślę nad dodatkową pompą podciśnienia inaczej nic się nie poprawi - mam nowe wężyki elastyczne przy kołach, nowy płyn, etc....Poza tym zlikwidowałem kanał EGR, podciśnienie idzie tylko do serwa i N75 (nowe).

 

Jak poprawili pompę w nowszych VP ?

 

P.S. O takiej pompie myślisz ?

http://allegro.pl/elektryczna-pompa-podcisnienia-vw-passat-b5-gp-fl-i2867240098.html

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To trochę się musiało po tym swapie poprawić.Ale faktem jest,że nasze vacuum są bardzo słabe i potrzebują pomocy.Albo taka,albo z mercedesa.Fakt jest taki,że trzeba takie coś wsadzić,bo żadne zaciski,tarcze i klocki i inne cuda wianki niczego nie dadzą bez poprawy siły hamownia.

I na tym się trzeba skupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla kolegów wyżej, był już kiedyś temat o pompie hamulcowej, elektrycznej w B3-B4. Widać, montowali takie w różnych generacjach Pasków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam,skoro w takim 2.0B jest tak dobre wspomaganie siły hamownia,a podciśnienie brane jest z kolektora ssącego,to trzeba będzie się próbnie wpiąć z samym serwem w rurę dolotu do turbiny.

Zmierzę tylko wartość podciśnienia w benzynie i na dolocie w tdi.Skoro silnik benzynowy wytwarza takie podciśnienie,które sprawia,że hamuje się dużo efektywniej,to w takim tdi powinno być jeszcze lepiej.

Być może nie będzie potrzeby inwestowania w elektryczne wspomagacze.Pomierzę to i będę wiedział coś więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież w tdi nie ma podcisnienia w dolocie, wskaźnik mierzy ciśnienie doładowania czyli na plus, z kolei wpięty w przewód serwa pokazuje podciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W rurze łączącej puchę filtra z turbiną jest podciśnienie.Odma też jest tam wpięta,nie bez przyczyny.Pytanie,jaką ma wartość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

warto to sprawdzić. Czy ta wiadomość przyda się kolegom ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątpię,wszyscy zawsze czekają na gotowce,więc raczej nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że tak zapytam od VR6 roztaw śrub jest 5x100 ? Bo zastanawiam się czy by nie lepiej od VR6 skołować sobie piasty i zwrotnice? Czy same piasty wystarczą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności