Skocz do zawartości
jaaano

Passat B4 hamulce-upgrade

Rekomendowane odpowiedzi

tak chłopaki tarczy jest multum ale ja chce felge 17 od audi tt tam jest et32 i 7.5 cala więc odsunięcie felgi od piasty jest już na styk i ledwo mi się koło chowa w nadkole a jeżeli założę tarcze o których piszecie to robi się następne odsunięcie od koła o 6mm bo w 312 wysokość tarczy ma minimum 34mm a u mnie jest 28mm czyli koło będzie mi już wystawało poza rant i robi się problem. potrzebuje tarczy nie przekraczającej wysokości 31mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na zamówienie takie można trzeba by popytać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt się nie będzie bawił z nową formą tarcz dla nawet kilku kompletów.Dzwoniłem kiedyś do mikody z zapytaniem,czy nie podjęliby się zrobienia większych tylnych tarcz do golfa III,konkretnie takich na 256mm.Jednoznacznie odpowiedzieli,że nie.Za dużo z tym roboty,nowa forma,nowy proces obróbki,koszty niewspółmierne do zysków.

Konkretnie chodziło mi o coś takiego

 

golf III tył 257mm.jpg

 

Ktoś,gdzieś produkuje takie zestawy do tego typu aut,ale nie u nas,niestety.Trzeba wybulić ponad 800 zeta,żeby mieć z tyłu takie tarcze,które robi jedynie BSK TECH.

A wystarczyłoby tylko kupić takie tarcze,adaptery by się już dorobiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sagon zgadzam się z tobą jeśli chodzi o sprawe podciśnienia w systemach wspomagania hamowania aut vw tdi gdzie w bloku silnika jest pompa podciśnienia bo takie mam i wiem jak problem wyglada i nie bede się wypowiadał na temat innych rozwiązań tego układu np. passat b4 vr6 gdzie pompa hamulcowa jest elektryczna i każdej innej odmiany systemu hamowania w tychże autach bo jest ich pare bez rozdzielania na te z ABSem,bez,z korektorem tylnej osi czy bez.Moja ingerencja w ten układ zaczeła sie jak zwykle od problemów z hamowaniem jak później się okazało był peknięty króciec na N75,sprawe czemu to na poczatku zabawy z moimi hamulcami nie zostało wykryte pozostawiam bez komentaża, zakończyło się na wymianie tego co mam wymienione o nowej pompie serwo nie wspomne.W/g mnie dało to wyraźne efekty w efektywności hamowania które było i jest właśnie na poziomie golfa IV bo do takiego auta porównywałem.Nie naciskam na pedał hamulca jak wcześniej z taką czy inna siłą a tylko go dotykam,tu pomijam sytuacje drogowe kiedy bezwiednie walimy z całej siły w pedał bo robi sie nagle tłok na drodze i bez pasów lądujemy na przedniej szybie,może i tak nie są to hamulce takie jak w wspomnianej przez ciebie cordobie bo nie mam porównania ale ja czuje się teraz bezpiecznie na drodze czego nie mogłem powiedzieć wcześniej gdzie musiałem przewidywać kiedy bede hamował.Także po tych moich wszystkich upgradach układu jestem zadowolony choć pewnie mogło by być lepiej poprzez zastosowanie bardziej wyszukanych komponentów niź mikoda,trw i dodajac wieksze tarcze na przód.Wszystkie te mody dały pozytywne efekty łącznie z wywaleniem egr'a pożeracza tak cennego podciśnienia.Dodam jeszcze na koniec że wpływ na cały układ hamulcowy ma program pompy ABSu który to powinien byc zmieniony w zależności od zastosowanych wielkosci tarcz,zacisków,pompy hamulcowej i rozmiaru kół,jest gdzieś o tym na forum octavi i seata ale tak od reki nie moge teraz znaleźć.Polecam jeszcze dla wszystkich bardzo ciekawy wątek http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=32&t=57042.

 

---------- Dodano o 06:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 06:53 ----------

 

Nikt się nie będzie bawił z nową formą tarcz dla nawet kilku kompletów.Dzwoniłem kiedyś do mikody z zapytaniem,czy nie podjęliby się zrobienia większych tylnych tarcz do golfa III,konkretnie takich na 256mm.Jednoznacznie odpowiedzieli,że nie.Za dużo z tym roboty,nowa forma,nowy proces obróbki,koszty niewspółmierne do zysków.

Konkretnie chodziło mi o coś takiego

 

[ATTACH=CONFIG]94277[/ATTACH]

 

Ktoś,gdzieś produkuje takie zestawy do tego typu aut,ale nie u nas,niestety.Trzeba wybulić ponad 800 zeta,żeby mieć z tyłu takie tarcze,które robi jedynie BSK TECH.

A wystarczyłoby tylko kupić takie tarcze,adaptery by się już dorobiło.

 

Takie małe sprostowanie to nie BSK robi tarcze tylko Mikoda dla nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powie mi ktoś czy warto kupić te tarcze czy to jakiś szajs bo nigdy nie testowałem tej firmy

 

http://www.bozarto.pl/pl,p,505_sportowa-tarcza-hamulcowa-vw-golf-iii-2-9-vr6-gti-passat-2-8-syncro-vento-288x25-przod-wersja-gtr.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sa tarcze Mikody tylko brandowane przez Bozarto,proponuje sprawdzic cene tych tarcz na stronie mikody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na mikodzie jest tylko 280 mm a ja chce 288mm a powiedz warto je kupić czy są kiepskie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w google "mikoda opinie" a zobaczysz że jest tyle samo opinii na tak i na nie,jednak ja z tego co pamiętam to można wyciągnąć a właściwie jest to mój wniosek osobisty że jeśli ktoś spodziewa się po Mikodzie takich efektów jak po innych markowych,sportowych,nacinanych,nawiercanych tarczach to sie pomylił.Właśnie większość negatywnych opini wystawili ludzie kierujący się tym wizualnym efektem tarcz Mikody który gdzie indziej jest traktowany i stanowi o sportowym charakterze takich tarcz lecz do pełnego takiego efektu jest jeszcze potrzebny inny bardziej wytrzymały materiał,utwardzony a takiego nie oferuje Mikoda.Dlatego też wszyscy ci co kupili Mikody do katowania bo nacinana,nawiercana nabrali się i wystawili bardzo negatywne opinie.Tarcze Mikody GT to nie są sportowe tarcze do aut sportowych, to normalne tarcze hamulcowe,bardzo dobre jakościowo wręcz powiedziałbym pokroju Bosch,Trw a nawet normalnego Brembo, maja zachęcajacy do kupna tuningowy design i największy plus -cene.Powiem tak do normalnego traktowania tych tarcz w połączeniu z w miare normalnym nie utwardzanym klockiem polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ciekawy temat !

Chciałem zapytać, czy można w jakiś sposób poprawić wspomaganie hamulca (serwo), bez użycia elektrycznej pompy hamulca?

Czy w seacie ibiza 6KFl występowała takowa pompa (elektryczna)?

Czy pompy hamulcowe o tłoczku np. 25mm, 25,4mm różnią się w wersji z ABS i bez ABSu?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje,że Mikoda nie robi tarcz dla nich,tylko oni stosują jakieś seryjne tarcze produkowane przez Mikodę,niestety nie wiadomo,do jakiego to modelu.

Dorobili odpowiednio piastę i mają gotowe zestawy.O tym,że nie są to tarcze robione na zamówienie świadczy pewien malutki detal.

 

 

warto je kupić czy są kiepskie

 

Porównaj sobie klocki z 280tek i te z 288,to sam zrozumiesz,które będą lepsze.

 

Ja nie twierdzę,że zabawa w większe,lepsze tarcze klocki jest czymś abstrakcyjnym.Ale w przypadku naszych tdi bez poprawy siły wspomagania nie będzie 100tu procentowego efektu.

Auta z absem mają ten plus,że tam dużą robotę robi pompa absu,zwłaszcza po przeprogramowaniu,ale bez tego systemu jest zwyczajna lipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Auta z absem mają ten plus,że tam dużą robotę robi pompa absu,zwłaszcza po przeprogramowaniu,ale bez tego systemu jest zwyczajna lipa.
.

Można coś więcej na ten temat się dowiedzieć, jak pompę przeprogramować?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ECU.

 

---------- Dodano o 00:06 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:04 ----------

 

Czy pompy hamulcowe o tłoczku np. 25mm, 25,4mm różnią się w wersji z ABS i bez ABSu?

 

Tak różnią sie, z ABS ma dwa wyjscia bez cztery i to też zalezy w jakiej wersji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, rozumiem

jaaano i dzięki za odpowiedź.

Czy jesli zaślepię te dodatkowe wejścia od pompy bez ABSu, czy wtedy się nada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Największy problem w zaadoptowaniu pompy bez absu na serwie z absem stanowi inny układ szpil mocujących pompę do serwa.

Mówiąc krótko,szpile w pompie bez są usytuowane w poziomie,te z absem w pionie.

Trudno trafić pompę,która ma tłoczek 25mm i pionowy układ otworów.Dlatego trzeba wymieniać to kompletami,łącznie z serwem,albo obrócić serwo.Tylko nie wiadomo,czy rozstaw szpil jest identyczny.

 

W przypadku braku absu sprawa jest prosta,kupujesz pompę chociażby z t4 2.5 tdi,z 4rema wyjściami,montujesz i gotowe.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jesli zaślepię te dodatkowe wejścia od pompy bez ABSu, czy wtedy się nada?

 

Teoretycznie tak, ale pamiętaj że to układ hamulcowy i wszelakie kombinacje w takim systemie jakby nie było zabezpieczającym nie tylko twoje życie jest bardzo ryzykowne i niesie ze sobą dużą odpowiedzialność.Dobrze się zastanów zanim cokolwiek zrobisz,wiedz że zawsze po wypadku z ofiarą auto idzie na badania techniczne i jeśli tam stwierdzą ingerencje własną w układ hamulcowy to reszte historii sam sobie dopisz bo nikt nie będzie roztrzepywał czy przez to hamulce się poprawiły czy nie.

 

Sagon właśnie od tego T4 mam komplet serwo z pompą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz rozumiem. Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi sagon

i jaaano

Teraz wiem jakiej muszę szukać pompy lub pompy z serwem. :ok

 

Chodzi o przeprogramowanie pompy ABSu

Tak jak ECU.
, to nie jest coś na zasadzie adaptacji?

Samemu tego nie da rady zrobić vagiem?

Edytowane przez tomek1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi o przeprogramowanie pompy ABSu

, to nie jest coś na zasadzie adaptacji?

Samemu tego nie da rady zrobić vagiem?

 

Pompy ABS z podstawowym układem 5.3 nie są programowalne przez VAG, tzn. nie zmienisz kodowania z seryjnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serek.

Dzięki jaaano za podrzucenie linku.

Pozdrawiam.

Edytowane przez tomek1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajnie że się znalazł taki temat w moich rękach :P a więc przejdę do rzeczy na dzień dzisiejszy na przodzie siedzą zaciski z Audi S2 plus tarcze ATE 280mm , seryjna pompa hamulcowa elektryczna ( passat B3 GT 2.0 8V 93 rok ) , klocki ATE , hamulce się poprawiły ale nie jest to co oczekiwałem , fakt faktem mam do robienia jeszcze tył bo jest styrany gorzej od przodu i tu teraz pytanie.

 

Czy zaciski z Audi S2 tylne pasują na tył do B3 i czy linki z B3 będą pasowały pytam o to bo mam takie zaciski , drugie pytanie jeżeli będą pasować jaką wrzucić tarczę pod taki zestaw

 

Rozstaw śrub 4x100 i absolutnie nie chcem słyszeć o innym zestawie :P bo całą zimę męczyłem felgi na sezon i nie mam zamiaru teraz ich zmieniać.

 

I kolejne pytanie , mam pompę elektryczną z ABS , nie mam tam serwa ani innych cudów , jak można poprawić osiągi takiej pompy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności