Jump to content
teddybar

Wymiana cięgna Bowdena, wyjęcie szyby, tapicerki oraz zamka lewych tylnych drzwi.

Recommended Posts

Wymiana cięgna Bowdena, wyjęcie szyby, tapicerki oraz zamka lewych tylnych drzwi.

 

Witam. Postanowiłem w końcu wymienić linkę od klamki zewnętrznej (cięgno Bowdena), ponieważ klamka nie chciała się sama naprawić. Przy okazji robiłem fotki (specjalnie dla Was) i postanowiłem napisać instrukcję, mam nadzieję, że się przyda.

 

Wcześniej oczywiście naczytałem się forum passata oraz przestudiowałem znaną większości instrukcję ze strony: www.daniundalex.de jak zdjąć tapicerkę drzwi.

 

Będzie nam potrzebna oczywiście linka:

 

1. Cięgno Bowdena, nr katalogowy: 3C8837017A koszt ok. 35zł

 

0001.jpg

 

Oraz takie narzędzia jak:

 

2. Klucz Torx T20

 

3. Klucz Torx T30

 

4. Klucz Spline M6

 

5. Śrubokręt płaski nieduży

 

6. Wybijak

 

7. Młotek

 

 

 

Czasami przyda się też druga osoba, szczególnie przy pracy z szybą, ostrożności nigdy za wiele a "w razie W" szkoda szyby.

 

Więc do robotyâ?Ś

 

1. Ściągamy tapicerkę drzwi.

 

Najpierw odkręcamy śrubkę obok lampki/odblasku w drzwiach kluczem T20.

 

1001.jpg

 

Wyjmujemy zaślepkę rączki drzwi przy pomocy śrubokrętu.

 

1002.jpg

1003.jpg

1004.jpg

1004.jpg

 

Odkręcamy dwie śruby kluczem T30.

 

1005.jpg

 

Teraz nasza tapicerka trzyma się jeszcze na zatrzaskach. Aby ich nie pourywać należy je odbezpieczyć. Ja używałem do tego śrubokręt płaski, wsuwamy go w zatrzask i przekręcamy aż odblokuje i tak ze wszystkimi (kółka na obrazku)

 

1006.jpg

1007.jpg

 

Odpinamy linkę do klamki wewnętrznej, przewody do podnośnika szyby oraz do głośnika wysokotonowego obok klamki (prostokąty na obrazku). Wyciągamy tapicerkę, odchylając od dołu i podnosząc najpierw tylną część ku górze (strzałki).

 

1008.jpg

 

2. Wyciągamy klamkę zewnętrzną

 

Wyjmujemy zaślepkę zamka. Wiem wiem, brudny ten samochód, ale nie miałem czasu go umyć przed zabraniem się do rozkręcania.

 

2001.jpg

 

Odciągamy klamkę, jak przy otwieraniu drzwi i pozostawiamy ją w takiej pozycji, teraz odkręcamy śrubkę pod zaślepką zaznaczoną na zdjęciu (imbus) do momentu, aż zablokuje klamkę w pozycji odciągniętej i będzie można wyjąć aluminiową zaślepkę. Śrubka jest na torx, ale mój był za gruby, więc odkręciłem płaskim śrubokrętem.

 

2002.jpg

 

Wyjmujemy aluminiową zaślepkę, teraz możemy wyjąć klamkę. Przesuwamy ją do tyłu, wyciągamy tylną część klamki, odginamy klamkę prostopadle do drzwi i wyciągamy przednią część klamki.

 

2003.jpg

2004.jpg

 

Pod przednią częścią klamki jest śrubka, którą wykręcamy, a plastikowe gniazdo klamki, które jest po drugiej stronie blachy drzwi przesuwamy do tyłu w celu odblokowania go, aby można było później wyjąć zamek.

 

2005.jpg

 

3. Wyjmujemy szybę

 

Aby wyjąć zamek niestety musimy wyjąć szybę, próbowałem bez wyciągnięcia i niestety tylko straciłem dużo czasu, prowadnica szyby przechodzi przez środek zamka.

 

Wyjmujemy zaślepkę z podnośnika szyby i opuszczamy szybę, aby pojawiły się w nim plastikowe tulejki w szybie.

 

3001.jpg

 

Do wewnętrznej tulejki należy wkręcić śrubę średnicy ok. 5mm i wyciągnąć ją, zostaje jeszcze druga tulejka, do niej powinno się wkręcić śrubę średnicy ok. 8 mm mnie wpadła do środka drzwi przy próbie wkręcenia, ale to żaden problem, potem się ją spokojnie wyciągnie.

 

Powinno się wyciągnąć teraz listwę chromową zaczynając od tyłu, ale ja pominąłem ten krok.

 

Wyciągamy uszczelki przednią i tylną i zabieramy się za odkręcanie osłon, każda trzyma się na dwóch śrubach T20.

 

3002.jpg

3003.jpg

3004.jpg

 

Już jest wystarczająco miejsca, aby wyciągnąć szybę, więc się jej pozbywamy.

 

Teraz spokojnie możemy usunąć tylną szynę szyby, która blokowała zamek.

 

3005.jpg

3006.jpg

 

4. Odkręcamy podnośnik szyby i zamek

 

Odkręcamy wszystkie śruby trzymające podnośnik szyby i wybijamy trzy kołki rozporowe trzymające zamek w podnośniku szyby. Aha trzeba jeszcze przepchać linkę od klamki wewnętrznej na drugą stronę podnośnika.

 

4001.jpg

 

Prawdopodobnie można by tego uniknąć odłączając przewody drzwi (między zawiasami) i wciskając je do środka drzwi. Może udałoby się wyjąć podnośnik szyby razem z zamkiem. Może następnym razem (przy innej klamce) spróbuję.

 

4000a.jpg

 

Ponieważ nie dokonałem zabiegu z przewodami, nie mogłem odstawić podnośnika szyby na bok, więc przywiązałem go sznurkiem, aby sobie wisiał przy drzwiach.

 

Do wyjęcia zamka zostały jeszcze dwie śruby do odkręcenia, gdy już je odkręcimy i upewnimy się, że zamek jest poluzowany od zewnętrznej strony drzwi (zrobiliśmy to przy wyciąganiu klamki).

 

4002.jpg

 

Możemy wyciągać zamek.

 

4004.jpg

 

5. Wymieniamy linkę

 

Mamy go już na stole, pozostaje tylko wyjęcie starej i założenie nowej linki, oraz złożenie całości do ku..py.

 

5001.jpg

5002.jpg

5003.jpg

5004.jpg

5005.jpg

 

6. Teraz składamy klocuszki

 

Składając wszystko dobrze jest nasmarować elementy, które się da. Uszczelki pryskałem sylikonem, zamek smarem i WD-40 itd.

 

Przy wymianie linki poluzowałem śrubę, która blokowała klamkę w pozycji wyciągniętej, pamiętajcie, aby przed wkładaniem zamka zablokować mechanizm w takiej pozycji inaczej nie włożymy klamki.

 

6001.jpg

 

Problemy napotkałem też przy montowaniu kołków rozporowych, trochę się trzeba namęczyć, pomaga rozszerzenie gniazd, ale uwaga, aby nie przesadzić, ciężko będzie je włożyć do podnośnika szyby.

 

Przy wkładaniu szyby, gdy mamy ją jeszcze na zewnątrz mocujemy większą tulejkę w szybie (ta, która wpadła do drzwi) a następnie mniejszą, należy je wypośrodkować. Następnie szybę wkładamy do drzwi i wpychamy w łapę na szynie podnośnika, aż zaskoczy i tulejki wpadną w swoje miejsce. Niewątpliwie przyda się tu druga osoba.

0001.jpg

4001.jpg

Edited by teddybar
poprawa linków do zdjęć
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

b. dobra instrukcja.

gdyby taka była na forum kiedy zakładałem głośniki do swojego b6 to bym pewnie połowy zapinek nie popsuł ;-)

 

swoją drogą ciekaw jestem czemu nie ma przycisku "pomógł"... za takie instrukcje powinno się nagradzać chociaż czymś takim

Share this post


Link to post
Share on other sites
b. dobra instrukcja.

gdyby taka była na forum kiedy zakładałem głośniki do swojego b6 to bym pewnie połowy zapinek nie popsuł ;-)

 

swoją drogą ciekaw jestem czemu nie ma przycisku "pomógł"... za takie instrukcje powinno się nagradzać chociaż czymś takim

bo to post wydzielony z innego wątku dlatego
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
swoją drogą ciekaw jestem czemu nie ma przycisku "pomógł"... za takie instrukcje powinno się nagradzać chociaż czymś takim

Bo przycisk "pomógł" aktywny jest tylko 7 dni, przedwczoraj miałeś szansę podziękować, wczoraj już nie było tego przycisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
b. dobra instrukcja.

Dzięki:) Mam nadzieję, że się przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie,

 

jak odblokować tylne drzwi w B6 sedan, które są zablokowane blokadą rodzicielska, nie można ich otworzyć ani od środka ani od zewnątrz.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elektry

Aby otworzyć drzwi tylne zablokowane należy wyjąć listwę zewnętrzną przy szybie do góry. Poprzez tę szczelinę pociągnąć za linkę od klamki zewnętrznej,

przy otwartych drzwiach centralnym.

Sprawdziłem ten sposób, działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje bardzo koledze teddybar z super instrukcję, dzięki której własnoręcznie wymieniłem cięgno i w końcu po 2 miesiacach mogę otworzyc drzwi od zewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie, a jak zdjąć tapicerkę przy szybach opuszczanych ręcznie ( przy pomocy korbki ). Chodzi mi konkretnie o demontaż korbki opuszczania szyby. Tapicerkę odkręciłem ale nie dała się zdjąć ( prawdopodobnoe trzymała korbka ). Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odchylisz trochę tapicerkę od korbki to zobaczysz pierścień metalowy zabezpieczający , w kształcie zegera . Trzeba go najpierw wyjąć i dopiero zejdzie korbka .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc i ja będac w kryzysowej sytuacji muszę zadać kilka pytań.

 

Problem wyglada tak: od srodka drzwi sie otwierają, od zewnątrz ciagne za klamkę i nic. W serwisie dowiedziaem się, ze to cięgno Bowdena.

 

1. Czy moze to byc jednak jakaś inna usterka?

2. To drzwi przednie, zakladajac, ze to wlasnie problem z tym cięgnem, czy mozna dokonac jego wymiany bez demontowania zewnetrznej polaci drzwi - jak sugerują w serwisie?

 

Z góry wielkie dzieki za podpowiedź, pozdrawiam;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rolando
No więc i ja będac w kryzysowej sytuacji muszę zadać kilka pytań.

 

Problem wyglada tak: od srodka drzwi sie otwierają, od zewnątrz ciagne za klamkę i nic. W serwisie dowiedziaem się, ze to cięgno Bowdena.

 

1. Czy moze to byc jednak jakaś inna usterka?

2. To drzwi przednie, zakladajac, ze to wlasnie problem z tym cięgnem, czy mozna dokonac jego wymiany bez demontowania zewnetrznej polaci drzwi - jak sugerują w serwisie?

 

Z góry wielkie dzieki za podpowiedź, pozdrawiam;)

 

czy rozwiązałeś swój problem, mam dokładnie to samo, dzisiaj część drzwi rozbebeszyłem, poległem na szybie, postanowiłem poszukać by coś nei zepsuć.

 

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No więc i ja będac w kryzysowej sytuacji muszę zadać kilka pytań.

 

Problem wyglada tak: od srodka drzwi sie otwierają, od zewnątrz ciagne za klamkę i nic. W serwisie dowiedziaem się, ze to cięgno Bowdena.

 

1. Czy moze to byc jednak jakaś inna usterka?

2. To drzwi przednie, zakladajac, ze to wlasnie problem z tym cięgnem, czy mozna dokonac jego wymiany bez demontowania zewnetrznej polaci drzwi - jak sugerują w serwisie?

 

Z góry wielkie dzieki za podpowiedź, pozdrawiam;)

Ad. 1. Może to być też usterka zamka. Ja wymieniłem cięgno już w drzwiach przednich pasażera i tylnych (jak w instrukcji wyżej) do tej pory nie mam problemu z zatrzaśniętymi drzwiami (ponad pół roku).

Ad. 2. Po co demontować zewnętrzną połać drzwi? Polecam zrobić to jak w instrukcji umieszczonej przeze mnie.

 

czy rozwiązałeś swój problem, mam dokładnie to samo, dzisiaj część drzwi rozbebeszyłem, poległem na szybie, postanowiłem poszukać by coś nei zepsuć.

 

pozdr.

 

Wyjęcie szyby jest konieczne, aby wyjąć zamek, też głowiłem się długo nad tym, ale inaczej nie da rady. Jak wyjąć jest w instrukcji. Jak coś nie jasne, postaram się wytłumaczyć.

 

P.S. Sorki, że taka późna odpowiedź, ale tyle spraw na głowie :dupablada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Dzisiaj miałem okazję odblokować zamek od zewnątrz w b6. Instrukcja teddybar jest na miejscu. Uważajcie na ztrzaski! Należy je demontować za miejsca, które wskazał teddybar. Z uwag: Nie musiałem wymieniać niczego. Okazało się, że zacięła się albo linka, albo zamek. Jak szarpnąłem za pancerz , zaczęło wszystko działać. Dla pewności rozebrałem wszystko, nasmarowałem linkę i zamek smarem białym w sprayu i złożyłem.

Narazie działa.

Acha, rozbierałem te same drzwi. Nie potrzeba rozkręcać dwóch prowadnic. Wystarczy ta, gdzie znajduje się zamek i szybę można wyjąć( i to koniecznie bo inaczej się nie da wyjąc zamka).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acha, rozbierałem te same drzwi. Nie potrzeba rozkręcać dwóch prowadnic. Wystarczy ta, gdzie znajduje się zamek i szybę można wyjąć( i to koniecznie bo inaczej się nie da wyjąc zamka).

Tak, tak. Drugiej prowadnicy też nie wyciągałem, odkręcałem jedynie osłonę słupka (pionową), aby łatwiej wyjąć szybę, ale możliwe, że i bez tego ładnie wyjdzie:) Cieszę się, że się udało i fotorelacja się przydała :lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy rozwiązałeś swój problem, mam dokładnie to samo, dzisiaj część drzwi rozbebeszyłem, poległem na szybie, postanowiłem poszukać by coś nei zepsuć.

 

pozdr.

 

Panowie nic nie trzeba wymieniać wystarczy przy otwartych drzwiach postrzelać kilka (kilkanaście) razy z klamki wewn. to pomoże robię to od 2 lat i ostatnio coraz mniej mnie to spotyk. W modelach z roku 2005-2006 jest zamontowany wadliwy zamek. W Niemczech wymieniał go servic u nas na własny koszt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie nic nie trzeba wymieniać wystarczy przy otwartych drzwiach postrzelać kilka (kilkanaście) razy z klamki wewn. to pomoże robię to od 2 lat i ostatnio coraz mniej mnie to spotyk.

Mnie to pomogło kilka razy, aż w końcu przestało pomagać, przez parę dobrych tygodni miałem zablokowane drzwi, pomogła tylko wymiana opisana wyżej i działa do dziś bez zarzutu.

 

W modelach z roku 2005-2006 jest zamontowany wadliwy zamek. W Niemczech wymieniał go servic u nas na własny koszt.

Bardzo możliwe, choć nie wymieniałem zamka, ale go psiknąłem WD bez rozkręcania, drugi (prawy przód) już rozebrałem i nasmarowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy